PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 82 model e21 lpg'de çalışmama sorunu



evedüşenkaldırm
17-10-2014, 02:44
Öncellikle herkese selamlar. Konuyu yanlış yere açtıysam şimdiden özür dilerim.

Aracım 6-7 aydır yatan 82 model e21 ve oldukça uzun bi süreden beri hiç benzinle çalıştırmamıştım(yaklaşık 1 sene) lpg de çalışıyordu hep, vize işlemlerini yaptırmak için aracı çalıştırmaya çalıştığımda lpgde veya benzinde çalışmadı. sonradan fark ettim ki lpg tankında ki gaz uçmuştu bi arkadaşım yardımıyla benzinliğe çekip fulledim fakat yine çalışmadı, daha sonra tüpün sanayi tabiriyle ön taraftaki tüp kafası dediğimiz yere gelmediğini farkettik işler bundan sonra daha da karmaşıklaştı lpg tankından çıkıp ön tarafa gelen hortumdan hiç bi şekilde gaz geçmiyordu, üfleyerek açmaya çalıştık olmadı 2mm'lik kılavuz kullanarak açmaya çalıştık, fakat 3metrelik kılavuzun anca yarısı giriyor sonrası yine gitmiyordu çözüme ulaşamadık ve şuan aracım çalışmıyor ve o hortumu nereden bulabileceğimi de bilmiyorum yada nasıl başka nasıl bir çözüm bulabilceğimide bilmiyorum. Bu arada hortum oldukça sert bi hortum bu klimalarda dış üniteyle iç üniteyi birbirine bağlayan bakır borular gibi fakat onlardan daha sert.

K0213
17-10-2014, 08:10
Lpg yi komple 500 liraya takıyorlar, bence git bir servise yaptır ne kadar alabilirler ki?

evedüşenkaldırm
17-10-2014, 22:48
Sorun para değil de o biraz kolaya kaçmak oluyor, elimde alet edevat herşey var normalde de motorlarla uğraşan biriyim o yüzden kendim halletmek istedim.

Dctrlprn
17-10-2014, 23:17
Hocam sakın elektriksel olmasın ? kontagı açınca elektriği tetikliyo ve gaz ondan sonra gelmeye başlıyo diyebiliyorum.kaputun altında Gövdesi mavi olan tüple ilgili dalgalar var onların üstüne yoğunlaşın bence. Yanlış biliyorda olabilirim bilgili abilerim düzeltsinler beni.

Y.Emre
17-10-2014, 23:38
Eğer hortumun tıkalı olduğundan eminseniz bir pnömatikçiye gidin. İstemediğiniz kadar hortum çeşidi bulursunuz. 10 bar ve üstüne dayanan 'plastik' hortumlar bile mevcut çoğunda lpg basıncı 1-1.5 bar civarı olması lazım. sorarsınız orada tekrar. lpg için kullancam uygunmudur diye

evedüşenkaldırm
18-10-2014, 00:38
Hocam sakın elektriksel olmasın ? kontagı açınca elektriği tetikliyo ve gaz ondan sonra gelmeye başlıyo diyebiliyorum.kaputun altında Gövdesi mavi olan tüple ilgili dalgalar var onların üstüne yoğunlaşın bence. Yanlış biliyorda olabilirim bilgili abilerim düzeltsinler beni.

Hortumu biraz önce kompresör yardımıyla açtım şuan için hortumlarda sıkıntı yok fakat önceden kontağı açtığımda kontağın altındaki beyine elektrik geliyordu fakat şuan herhangi bir ışık yok beyine aküden harici elektrik verince çalışıyor fakat bu seferde o mavi valfler açılmıyor, yani şuan ki sıkıntım elektriksel acaba lpg beyninin elektrik tesisatını bulabilir miyim?

Dctrlprn
18-10-2014, 01:03
işte o mavi valflerin elektrik hattını tek tek kontrol et. önden arkaya tanka kadar olan kablolara, içeri gaz göstergesine kadar gelen kablolara vs hepsine takip ede ede bak mutlaka bi yerlerde kopukluk bi zede vardır. problem elektriksel gibi görünüyo çünkü.

evedüşenkaldırm
18-10-2014, 01:26
Kabloları kontrol ettim herhangi bir kopukluk yok fakat kaput altında regülatöre girerken bir yerde röle var elimde şema falan olmadığı için tesisat doğru mu değil mi emin olamıyorum o yüzden, fakat kontak açınca elektrik gelmesi gereken kablolar sıkıntılıydı onları değiştirdim. Şimdi kontak açınca içerdeki beyine eletrik geliyor ışığı falan yanıyor ama hala valfler açılmıyor, bu nedenle regülatöre gaz gelmiyor, bütün valfleri tek tek elektrik vererek kontrol ettim valflerin çalışmasında problem yok.

evedüşenkaldırm
22-10-2014, 00:11
Arkadaşlar konu güncel lpgyi hallettim fakat marşa bastığımda araba çalışırmış gibi oluyo fakat çalışmıyor, sanki tekliyormuş gibi oluyo çalışırsa da 1-2 saniye içinde duruyor bujileri falan değiştirmedim ama ateşlemeyi kontrol ettim sorun yok bujileri değiştirmeyi düşünüyorum, nasıl bir buji almalıyım, ölçüsü falan varmı acaba yada neye göre alıcam?

Dctrlprn
22-10-2014, 00:26
Araba 4 silindir galiba. Gir bi bmw yedek parçacıya m10 buji takımı al durumun varsa buji kablolarınıda değiştir. Sorununa gelirsek ***** lpg ile ugraşırken sağını solunu mutlaka sökmüşsündür bi yerlerden hava alıyor olabilir kazan delik olabilir vs. avans kaçık olabilir. irili ufaklı bütün havayla alakalı hortumlara dikkatlice bak. Lpg ayarsız olabilir gaz beyni yatmaktan içindeki körüğü çatlamış olabilir sonuçta yatmış araba herşey olabilir. bence özellikle hava ve vakumla ilgili hortumların hepsini gözden geçir

evedüşenkaldırm
22-10-2014, 01:11
Evet 4silindir buji ve buji kablolarını alıp taktıktan sonra tekrar denemem lazım, bide radyatörde nedense hiç su yoktu bütün heryeri kontrol ettim kırık çatlak yok tekrar su ekledim kaçırma falan da yok durduğu yerde uçması normal mi?

Dctrlprn
22-10-2014, 01:22
suyun buharlaşabilme ihtimali var sonuçta 7 ay gibi bir süre yatmış araç birde gaz beyninde su dolaşıp beyni ısıtıyor galiba hatta susuz kalınca tekleme çalışmama gaz yememe gibi sorunlar oluşur demişti lpg ci bu konuda tam emin değilim. çabalarını anlıyorum ama amerikayı yeniden keşfetmek yerine bi lpg ci veya tamirciye danışsan senin için daha iyi olur hem arabada deneme tahtası olmaz.

tuzcu1997
23-10-2014, 22:13
M10 buji ye falan gerek yok normal 1 takım bosch buji al her hangi bi elektrikçiyede tüp beynine güçlendirici role taktır buji kabloların bitikse öle değiştir aracın üstünde orjinal karburatormu var miksersiz olan yoksa farklı bi karburatormu taklı ?