Orijinalini görmek için tıklayınız : Bir dizel motor nasıl yüklenir ?
Sadık Özyer
26-10-2014, 19:01
Aracım 206 1.4 hdi Arka koltuk yok .
Tamamen proje yapmak amaçlı aldım.
İlk aldığımda ne yazıkki araçta yağ ve su yokmuş bu yüzden conta yaktı ve yatak sardı.
Yeniden motor yapmak zorunda kaldım , hazır motor yapıyorken bir kaç birşey daha yapalım istedim. Kapağı taşlattım , supapları büyüttüm. Altlar ölü üstler canavar. Elde kısıtlı imkan olunca debimetreyi iptal etmek zorunda kaldım. Motor hacmi konusunda çok toy olduğum için pek bir müdahale edemedim fakat dv4 motor dv6 motora çevirilebiliyormuş. Burda bir hataya düştüm.Tekrardan yapıcam motoru..
Enjektör almıştım fakat kodlaması yoktu , üstündeki beyinde değişikti.EDC 15 vardı biz ise EDC 16 C3 taktık. VNT kontrolü açısından.
Burası biraz meşakatli oldu. Enjektörleri yanıltarak kodlandı.:confused:
Aracı aldığımda debriyajı gayet iyiydi şu anda iyi fakat bronz 3 yaprak düşünüyorum.:cool:
Enjektöre birde meme (nozzle ) lazım. Onuda yapılan bir arabadan örnek alarak 2.0 hdi nin enjektör memelerini takıcam. Taktırıcam daha doğru olur heralde.Stok 1.4 tdci fiesta ile bastığımızda 160 -170 e kadar 2-3 direk aça aça gidiyorum. Ağırlık faktöründen sanırım.Zaten bu arabanın gideri ne 68 hp stok hali. Aa bu noktaya değinmişken araçta intercooler da yok.
Radyatörün yanına koymak yada önüne koymak yerine şöyle bir fikir var aklımda
http://forum.aves-peugeot.ru/images/carphotos/5b4d33504787b1c5a5df5.jpg
kaputa roof yapıp hava filtresi kutusunu iptal edip oraya bir tane cooler koymak. Hem görüntü açısından hemde soğutma daha iyi düşüncemden.Belki iyi olmaz kapatır radyatörün önüne koyarız gibi gibi.
Evet belkide dizel arabanın gidişine etki eden en önemli parça , turbo . 1544 ü manifolda gerek duymadan yada 1549 u takabiliyorlarmış.
Emme de plastik olunca ikisinide aradan çıkartmak adına manifold yaptırmaya karar verdim.Turbomuz custom olmalı , 1749 1752 gibi 2.0 dizellerde kullanılan turbolardan fakat turbonun 3 binde gelip devirin 5 binde bitmesi bir anlam ifade etmiyor. 2.500den 5 bine kadar soluksuz gitmeli istiyorum.Atladığım , şurasına şöyle yap dediğiniz birşey var mıdır ? Aracı vizeye soktuktan sonra 2 ay yatırıcam. 100-200 ü 18 sn gibi bir değer istiyorum.
aykutsafakyaman
26-10-2014, 21:35
Düşündüğün gibi bi BP 206 vardı şimdi samsunda bildiğim kadarıyla konusu duruyosa bi ona bak istersen kardeşim
sadık bosa ugrasıosun bosa kafana dank edıcekte ne zman bakalım :))
sadık bosa ugrasıosun bosa kafana dank edıcekte ne zman bakalım :))
Dizel yürütme konusunda fazla bilgili olmadığımdan soruyorum. Neden boşa uğraşıyor?
Edit: Sadık Amerika yı yeniden keşfetmeye gerek yok. Scoop ya daha kibar olmalı yada olmamalı ki bence olmamalı :)
Turbo Sadık sana verecektim zamanında 2.0 tfsi makineyi böyle dertlerin olmayacaktı
Sadık Özyer
27-10-2014, 00:30
sadık bosa ugrasıosun bosa kafana dank edıcekte ne zman bakalım :))
1.6 750-800 kilo ve kısa şanzımanlı kapaklı büyük turbolu enjektörlü bir alet 1400 kilo 1.6 yazılımlı focusu napar bilir misin :D
Konuya çok hakim biri değilim dizelde pek bilgim yok duyduğum nos basıyolar kollar pistonlar sağlam diye sende yapabilirsin cooler yaptrıp nos girersin olur biter :)
Onur Fatih
27-10-2014, 04:22
Dv4 ile devam et big turbo enjektor cooler yaptin mi sana zaten zevk verir 160 alirsin rahat
Akın Sarıkaya
27-10-2014, 10:17
böyle bir konu görünce çok şaşırdım, bende bu motora birşeyler yapmanın arifesindeyim.
araba yağ yakıyordu, motoru söktüm. segmanlardan teki yağ kaçırıyomuş. segmanlarını değiştirdim. sonra topladım ettim çalıştırdım. meğer senteyi kaçırmışım. kütür kütür çalışıyordu araba. krankın kasnağındaki çentik yukarıya tam dik bakması gerekirken sağa doğru bakıyordu biraz. çektim bi köşeye bıraktım arabayı o sinirle, uğraşmadım da sonra. şimdi tekrar dağıtmaya başladım adam gibi komple sıfırdan toplayıp yüklemek için. herşeyiyle kendim uğraşıyorum. bu da son hali.
http://oi62.tinypic.com/331zigk.jpg
gömlekleri honlatıp yeni piston, port polish, 1749 turbo, intercooler, yazılım yapmak var kafamda. dv4 ün dv6 ya çevrilebildiğini duymuştum ama hakkında en ufak bi bilgi bulamadığım için es geçtim. siz de aynı şeyi söyleyince kafama takıldı. eğer böyle bi imkan varsa yapmışken bunu da yapayım diyorum.
merak ettiğim bir şey daha var, 207'deki 16v dv4 ün kapağı direk uyar mı, bir işlem yapmak gerekir mi. eğer uyarsa alt kısmı 1.6 ya çevirip üstü de 16v kapak yapmanın diğer yapılacaklara ne derece etkisi olur. şu an kararsızım çünkü ya fazla kasmayıp 110-120 hp civarlarında bırakıcam ya da Allah ne verdiyse girişicem.
en başında en ufağından bi intercooler takarım+yazılımla yoluma bakarım diyodum sonra oda olsun buda olsun derken olmuşken tam olsuna geldi olay :D
Sadık Özyer
27-10-2014, 10:25
böyle bir konu görünce çok şaşırdım, bende bu motora birşeyler yapmanın arifesindeyim.
araba yağ yakıyordu, motoru söktüm. segmanlardan teki yağ kaçırıyomuş. segmanlarını değiştirdim. sonra topladım ettim çalıştırdım. meğer senteyi kaçırmışım. kütür kütür çalışıyordu araba. krankın kasnağındaki çentik yukarıya tam dik bakması gerekirken sağa doğru bakıyordu biraz. çektim bi köşeye bıraktım arabayı o sinirle, uğraşmadım da sonra. şimdi tekrar dağıtmaya başladım adam gibi komple sıfırdan toplayıp yüklemek için. herşeyiyle kendim uğraşıyorum. bu da son hali.
http://oi62.tinypic.com/331zigk.jpg
gömlekleri honlatıp yeni piston, port polish, 1749 turbo, intercooler, yazılım yapmak var kafamda. dv4 ün dv6 ya çevrilebildiğini duymuştum ama hakkında en ufak bi bilgi bulamadığım için es geçtim. siz de aynı şeyi söyleyince kafama takıldı. eğer böyle bi imkan varsa yapmışken bunu da yapayım diyorum.
merak ettiğim bir şey daha var, 207'deki 16v dv4 ün kapağı direk uyar mı, bir işlem yapmak gerekir mi. eğer uyarsa alt kısmı 1.6 ya çevirip üstü de 16v kapak yapmanın diğer yapılacaklara ne derece etkisi olur. şu an kararsızım çünkü ya fazla kasmayıp 110-120 hp civarlarında bırakıcam ya da Allah ne verdiyse girişicem.
en başında en ufağından bi intercooler takarım+yazılımla yoluma bakarım diyodum sonra oda olsun buda olsun derken olmuşken tam olsuna geldi olay :D
16 v değilde 8v kapak yapıcaksın. İzmirde yardımcı olabilecek sana kişiler tanıyorum. Ciddi isen projende birlikte yapıp maliyeti minimize edebiliriz.
parça araştırmasına kendi kendine gitmek şöyle böyle olur mu demek yerine bu işte tecrübeli bi sürü insanı tercih etmek daha mantıklı. bahsettigin motordan 160 hp civarı alındı. ciddi de güzel gidiyordu araba. turbosu belli enjektörü belli cooler'ı belli diyip bi projeye girmek çok doğru gelmiyor bana. kapağı manifoldu işçiliği vs çok önemli. şuna emin ol hazır setup sana söylense parçaydı işçilikti 8-10 bin lira harcarsın. bu işi yapan birine gidip arabayı bırakırsan 6-7 bin lira.. hazır her zaman iyidir. sonuçta senin kafa patlattığını deneye yanıla bulmuş o insanlar zamanında.
Sadık Özyer
27-10-2014, 10:50
parça araştırmasına kendi kendine gitmek şöyle böyle olur mu demek yerine bu işte tecrübeli bi sürü insanı tercih etmek daha mantıklı. bahsettigin motordan 160 hp civarı alındı. ciddi de güzel gidiyordu araba. turbosu belli enjektörü belli cooler'ı belli diyip bi projeye girmek çok doğru gelmiyor bana. kapağı manifoldu işçiliği vs çok önemli. şuna emin ol hazır setup sana söylense parçaydı işçilikti 8-10 bin lira harcarsın. bu işi yapan birine gidip arabayı bırakırsan 6-7 bin lira.. hazır her zaman iyidir. sonuçta senin kafa patlattığını deneye yanıla bulmuş o insanlar zamanında.
Türkiyenin en iyilerinden birisi ile birlikte yapıcaz .
Akın Sarıkaya
27-10-2014, 11:18
parça araştırmasına kendi kendine gitmek şöyle böyle olur mu demek yerine bu işte tecrübeli bi sürü insanı tercih etmek daha mantıklı. bahsettigin motordan 160 hp civarı alındı. ciddi de güzel gidiyordu araba. turbosu belli enjektörü belli cooler'ı belli diyip bi projeye girmek çok doğru gelmiyor bana. kapağı manifoldu işçiliği vs çok önemli. şuna emin ol hazır setup sana söylense parçaydı işçilikti 8-10 bin lira harcarsın. bu işi yapan birine gidip arabayı bırakırsan 6-7 bin lira.. hazır her zaman iyidir. sonuçta senin kafa patlattığını deneye yanıla bulmuş o insanlar zamanında.
siz de haklısınız. kendisinden bilgi almak için emre abiye pm attım zaten kendisi de kırmadı geri dönüş yaptı sağolsun. turbosu belli enjektörü belli girişeyim hemen de değil benim derdim, eskilerin üstüne ekstradan yapılabilir birşeyler var mı, yanlış düşündüğüm birşey var mı yada şunu da yapsanız daha iyi olur gibisinden birşey varmı bunları öğrenmek için yazıyorum. ama işin şöyle bir boyutu var ben bursadayım ve burada kimseye güvenip de aracımı bırakamam açıkçası. eğer istanbulda olsaydım sizin dediğiniz gibi yapardım muhtemelen. az çok geliyor elimden, her türlü alet edevatım da var. bugüne kadar kapak ve enjektörleri haricinde herşeyini kendim yaptım yine kendim yapmaya devam edicem. ama çatlar ama patlar, ama pahalıya gelir..
siz de haklısınız. kendisinden bilgi almak için emre abiye pm attım zaten kendisi de kırmadı geri dönüş yaptı sağolsun. turbosu belli enjektörü belli girişeyim hemen de değil benim derdim, eskilerin üstüne ekstradan yapılabilir birşeyler var mı, yanlış düşündüğüm birşey var mı yada şunu da yapsanız daha iyi olur gibisinden birşey varmı bunları öğrenmek için yazıyorum. ama işin şöyle bir boyutu var ben bursadayım ve burada kimseye güvenip de aracımı bırakamam açıkçası. eğer istanbulda olsaydım sizin dediğiniz gibi yapardım muhtemelen. az çok geliyor elimden, her türlü alet edevatım da var. bugüne kadar kapak ve enjektörleri haricinde herşeyini kendim yaptım yine kendim yapmaya devam edicem. ama çatlar ama patlar, ama pahalıya gelir..
Bursa'da arabayı emanet edecek TR'nin en ciddi garajlarından birisi var bence. CM Motorsport işçilik olarak yaptıkları araçlarla her türlü takdiri hak ediyorlar. bütün setup belli olan bi projede başıma gelmeyen kalmadı benim. Dizel ile uğraşmış ve daha önce verim almış birini bulmak şart. Yani ne demek bu ? O adam zaten 3-5 defa kırıp patlatıp en doğru sonucu bulmuş. daha macera aramaya gerek kalmamalı bence :)
Sadık Özyer
27-10-2014, 11:39
bp 206 nın speclerinin aynısı yap geç :)
by serçe
27-10-2014, 11:48
hazır şu konu var iken 207 1.4 yazılım var araçta biraz daha iyileştirme derine girmeden ne yapılabilir ?
Sadık Özyer
27-10-2014, 22:34
su stok yazilimla yazilimli 1.4 leri geciyorum 2kisi ben onlar tek 2 40 150 arasinda.
Sadık Özyer
28-10-2014, 21:27
Yazılımla araç 90 hp ye kadar çıkıyor sanırım . Roof hakkında düşüncesi olan yok mu?
Oğuzhan K.
29-10-2014, 12:42
BP 206 şuan bende kaputta aküye denk gelen kısma root yapmışlar aküyü arkaya almışlar. Akünün olduğu yerde mantar filtre var fikir vermesi açısından yazıyorum.
Sadık Özyer
01-11-2014, 12:10
BP 206 şuan bende kaputta aküye denk gelen kısma root yapmışlar aküyü arkaya almışlar. Akünün olduğu yerde mantar filtre var fikir vermesi açısından yazıyorum.
Aküyü bagaja mı koymuşlar?
alihan_27
01-11-2014, 12:38
Bagajda durabilir ama şart değil. Oem filtre tertibatı söküldüyse sol farın hemen arkasına, ön şase kolu üzerine koyulabilir.
Sadık Özyer
01-11-2014, 13:15
Bagajda durabilir ama şart değil. Oem filtre tertibatı söküldüyse sol farın hemen arkasına, ön şase kolu üzerine koyulabilir.
Onla uğraşmadım ben hiç , direk kaputtan çıkarttım yukarı .
alihan_27
01-11-2014, 21:58
Onla uğraşmadım ben hiç , direk kaputtan çıkarttım yukarı .
Neyi çıkarttın haci, aküyümü? :)
Sadık Özyer
01-11-2014, 22:13
Neyi çıkarttın haci, aküyümü? :)
Filtreyi direkk :D Sağdaki havalandırmadan
alihan_27
01-11-2014, 22:21
Orası contalıydı, contayımı kestin :D motoru,filtreleri su basmasın sonra.
Sanayi işlerine pek hakim sayılmam ama yazdıklarını okuyunca baya para ve en önemlisi zaman harcayacaksın. Altıüstü 1.4 hdi bir makina için. Değecek mi?
Madem yapıyorsun para ve emek harcayacaksın,1.6 Hdi 110luk swap yapmak daha kolay saydıklarına bakılırsa. Al tak 110 Bg bir 206 sahibisin.
Sadık Özyer
02-11-2014, 11:38
Sanayi işlerine pek hakim sayılmam ama yazdıklarını okuyunca baya para ve en önemlisi zaman harcayacaksın. Altıüstü 1.4 hdi bir makina için. Değecek mi?
Madem yapıyorsun para ve emek harcayacaksın,1.6 Hdi 110luk swap yapmak daha kolay saydıklarına bakılırsa. Al tak 110 Bg bir 206 sahibisin.
swap değil dv4 ü dv6 ya çeviricez.
boostbomb
20-12-2014, 09:22
kapak taşlatman iyi olmamış sonuçta büyük turboyua giriecksin sıkıştırmayı yükseltmen değil düşürmen gerekicek atmosferik yüklemiyosun ki neden böyle bişey yaptın ?
alihan_27
20-12-2014, 20:20
kapak taşlatman iyi olmamış sonuçta büyük turboyua giriecksin sıkıştırmayı yükseltmen değil düşürmen gerekicek atmosferik yüklemiyosun ki neden böyle bişey yaptın ?
Peki benzinlimi bu araç?? Neden sıkıştırmayı düşürsün?
1.4 HDi motoru komple rektefiye ne kadara mal oldu sana ? Araç alicam imkan kısıtlı 1.4 HDi peugeot van ya da Ford van olanlar dan ya da 1.3 MJ denk gelirse 1.7 dti sorun çıkarırsalar ne kadara patlar in hesabını yapıyorum.Telefondan yazıyorum hatalar icin kusura bakmayın.
alihan_27
21-12-2014, 19:23
1.4 HDi motoru komple rektefiye ne kadara mal oldu sana ? Araç alicam imkan kısıtlı 1.4 HDi peugeot van ya da Ford van olanlar dan ya da 1.3 MJ denk gelirse 1.7 dti sorun çıkarırsalar ne kadara patlar in hesabını yapıyorum.Telefondan yazıyorum hatalar icin kusura bakmayın.
komple sandık motor 5000 liradan başlıyor.
çok km yaptıysa fiyatta ona göreyse, alınır komple sandık atılır çok çok.
Tamir setleri var. segman, supap, yay ıvır zıvır, contalar derken yine en az 2000lik olursun. üstüne enjektör,pompa, turbo binerse sıfır alsan 5000lik olursun.
Sadık Özyer
22-12-2014, 21:13
komple sandık motor 5000 liradan başlıyor.
çok km yaptıysa fiyatta ona göreyse, alınır komple sandık atılır çok çok.
Tamir setleri var. segman, supap, yay ıvır zıvır, contalar derken yine en az 2000lik olursun. üstüne enjektör,pompa, turbo binerse sıfır alsan 5000lik olursun.
Hocam rektefiye takımı 780 TL :)
alihan_27
22-12-2014, 23:02
Hocam rektefiye takımı 780 TL :)
Neler var içinde takımın Sadık?
Sadık Özyer
22-12-2014, 23:24
Neler var içinde takımın Sadık?
http://www.onlinefordyedekparca.com/U1037,80,rektefiye-listesi-14-tdci-std-motor-rektefiye-listesi-14-tdci-std.htm
Kapak taşlama 400 TL işçilik yerine göre değişmekle beraber 400 Tl tutuyor. Conta ayrıyetten kollar zarar gördüyse birde 4 tane kol alınıyor 4 kol 320 TL.
http://www.onlinefordyedekparca.com/U1037,80,rektefiye-listesi-14-tdci-std-motor-rektefiye-listesi-14-tdci-std.htm
Kapak taşlama 400 TL işçilik yerine göre değişmekle beraber 400 Tl tutuyor. Conta ayrıyetten kollar zarar gördüyse birde 4 tane kol alınıyor 4 kol 320 TL.
İçim rahatladı
alihan_27
23-12-2014, 10:26
http://www.onlinefordyedekparca.com/U1037,80,rektefiye-listesi-14-tdci-std-motor-rektefiye-listesi-14-tdci-std.htm
Kapak taşlama 400 TL işçilik yerine göre değişmekle beraber 400 Tl tutuyor. Conta ayrıyetten kollar zarar gördüyse birde 4 tane kol alınıyor 4 kol 320 TL.
:D yine aynı hesaba çıktı.
780+400+400+320=1900 tl
Bende 2000 tl dedim, 100 liranın hesabınımı yapıyorsun Sadık, ayıp:D.
Sadık Özyer
23-12-2014, 11:03
:D yine aynı hesaba çıktı.
780+400+400+320=1900 tl
Bende 2000 tl dedim, 100 liranın hesabınımı yapıyorsun Sadık, ayıp:D.
Sandık motor ucuza geliyor , hele birde doluysa. Enjektör turbo kat şanzıman da varsa..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.