PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ford transit tek ve çift teker hakkında yardım



MDeniz
30-10-2014, 07:51
Merhabalar. Bir yakınım servis arabası alacak okul taşıdı. Ford düşünüyoruz başka hiçbirşey almam çünkü crafter merso dünya para. reno citroen fiat dökülüyor bir müddet sonra o yüzden ford. 2014 yeni kasa olacak belki bir önceki kasa olabilir ama düşük ihtimal. takıldığımız konu aracın tek teker mi çift teker olarak mı alalım onu anlayamadık. 16+1 araç kimisi çift tekere bulaşma diyor kimisi de neden bulaşma diyorlar ki herşeyi aynı hatta yükte bu daha iyi diyor . bilgili ve servis işi yapan arkadaşlardan yardımlarınızı bekliyorum

MDeniz
30-10-2014, 07:58
edit süresi geçti özür dilerim. birde bu yeni kasaların tamamı herhalde çift çeker gibi geldi bana hiç tek teker göremedim

immortalboss
30-10-2014, 08:03
Çift çeker dediğinizi anlamadım.Ancak çift teker bana göre daha avantajlı oluyor.Yüklüyken araç daha stabil ve daha güvenli geliyor bana.140t350 transite kasa dahil 4750 kg yükledik. :) Makaslar tersine dönüyordu.Tık demezdi.Ben çift teker derim.Ancak aracın seriliği biraz düşüyor.

MDeniz
30-10-2014, 08:08
adanada bir laf yayıldımı herkes kıllanır o durumdan almaz. ancak şöyle bir durum var çift teker dediğim arka taraf çift teker oluyor . turu daha az yakıtı daha çok deniliyor burada servisçiler. adamda yeni başlayacak hata yapmayalım her dakika alınıp değiştirilecek bir şey de değil diye herkese soruyorum. tek tekerin turu daha fazla ve yakıtta ideal diyorlar. hatta satarken bile özellikle belirtiyorlar tek teker diye.

bu yeni kasaların hepsi çift çeker gibi duruyor o konuda bilginiz varmı acaba. şimdi melih abiyi arayıp rahatsız etmeyeyim diye buraya yazdım :)

i-vtec07
30-10-2014, 08:13
bende komyonet olanı var tek teker 140 lık 2.4 . yenilerin motorları 2.2 155 ve 125 versiyonları var mutlaka 155 i tercih edin.komyonette çift teker çok daha iyi oluyo her yönden ama minibüs hakkında bişey diyemem.

biz tek teker olanında dahi 4-4.5 ton arası yük atabiliyoruz. ama 3 tondan fazlası ciddi sakıncalı.yani servis işinde bence çift tekere gerek yok. araç 20 kişi alsa hesap basit 20*80 kg diyelim ortalama bi kişiye 1600kg buda transit için hiç bişey.

MDeniz
30-10-2014, 08:22
Zaten 80 kg bile değiller ilkokul öğrencisi 16+1 alıp bir koltukta biz atarız 17+1 olur. 1 ile 1.5 ton arası birşey olur . 125 lik dediğiniz gibi ucuz zaten 77ye sıfırı var 155lik alırım onda hemfikirim. peki bu fordların yenisinin tek tekeri mevcut mu acaba

PUMA
30-10-2014, 08:26
Çift çekerın daha rahat olup ama çok sallandığını soyluyorlar oda yolcuyu rahatsız edıyormus burdakı servıs şoforleri öyle konusuyordu

i-vtec07
30-10-2014, 08:26
fiyat listesin de gözükmüyo ama broşürde gözüküyo tek tekeri bayiye bi sormak lazım .

Berkan
30-10-2014, 08:29
sirkette 4 tane 2013 connect var bir okadarda bir onceki kasa transit var 140 mı 150likmi ne cift teker. acaip aciap arızalar veriyolar bir tanesine 40 gün parça beklendi garantiden ellerinde yokmuş cok yakıyor ve bakımları pahalılar.boyuna orası burası bişey cıkıyor vs vs patronumda pimpirikli ve arabadan anlayan adamdır dahada yanaşmam forda bunlar son dedi.

bilalMW
30-10-2014, 08:31
Master'dan şikayetiniz nedir onu anlamadım neresi dökülüyor ?

MDeniz
30-10-2014, 08:39
4 tane var elimizde servis arabası biri reno master biri peugeot boxer vardı satıp fiat ducato aldık biri 2009 ve 2012 transit. transitler taş gibi reno 2012 model sürücüsüde akrabamız temizdir hor kullanmaz eminim. ama araç sesi soluğu tuhaf. tek avantajı yakıtı süper gerisi hikaye. transit düzgün kullanımda yakıtı renoyu yine yakalayamıyor ama araç ben buradayım diyor ondan dolayı reno düşünmüyoruz

MDeniz
30-10-2014, 08:39
Çift çekerın daha rahat olup ama çok sallandığını soyluyorlar oda yolcuyu rahatsız edıyormus burdakı servıs şoforleri öyle konusuyordu

aynen o şoförler aklımızı karıştırıyor işte piyasa arabası alalım diyoruz bizde satarken zarar etmeyelim 2-3 milyar

huseyinturk
30-10-2014, 09:10
Çift teker her zaman iyidir. Virajda tek tarafa binen yükü bir iki tekere taşıtmak var bir tek tekere. Lastik bu sonuçta gümlemesi var, kalan tek teker en yakın lastikçiye ulaştırır sizi.

OmerRS
30-10-2014, 09:17
V363 transitte henüz tek teker yok, tek teker versiyon için beklemeniz gerekecek.

MDeniz
30-10-2014, 09:56
v363 2014 model oluyor değil mi ustam tek tekeri yoksa vardır bir bildikleri herhalde yoksa neden çift teker yapsınlar ki. işte kafa karışıyor bu noktada. elbette lastik patlarsa çift teker daha iyi ama turu zayıf adanada yollar berbat sokak araları dar

oğuzk
30-10-2014, 10:08
fiyat listesin de gözükmüyo ama broşürde gözüküyo tek tekeri bayiye bi sormak lazım .

yenilerin yakıt tüketimi nasıl bir eski kasaya göre ?

MDeniz
03-11-2014, 08:19
bizzat bayiye gittim arkadaşlar ford gerçekten mükemmel bir araç tasarlamış tabiki crafter a bittim 107 bin tl son 1 tane kalmıştı ellerinde ford ise 83 bin tl fiyat biçti okul paketli fiatın yeni yüzü güzel ama citröen le her zamanki gibi ikiz olmaları beni tiksindirdi. reno göremedim bayide malesef getirtmek gerekiyordu. mercedes e bindik çok standart bir araba extra özellik yoktu ama 114 bin tl idi.

fiyatlar yıl sonu indirimi ile beraber

fiat : 83,000
reno: 81,500
ford : 83,000
mercedes : 114bin
crafter : 107bin

aralarında en iyisi crafter ve transit di. çift teker olayınıda sordum servisçilerin uydurması dedi çift teker iyi olmasa bundan sonra tek teker üretim durdu ve durmazdı dedi.

TayfunS
03-11-2014, 08:40
Eldeki 2.ele deger kazandirmak icin yayanlar vardir belki teker konusunu :)

i-vtec07
03-11-2014, 08:40
yenilerin yakıt tüketimi nasıl bir eski kasaya göre ?

tam olarak test etmedim ama sera işi ile uğraştığımız için çevremde çok transit var. yeniler biraz daha az yakıyo ve motor kesinlikle daha sessiz. ama artan 15 hp ye rağmen eskilerin daha iyi çektiğini söylüyolar.

bendeki 140 lık karışık kullanımda 45-50 kuruş yakıyorum.

XSi
03-11-2014, 08:44
Bizim isyeri servislerinde hepsi var, benim servis crafter ama bazen bakim ariza gibi durumlarda digerleri geliyor..

Fiat ducato, transit icin disina cikiyor..

Crafter ve mercedes en konforlusu..

Crafter tercihi daha iyi olur derim.

bilalMW
03-11-2014, 09:12
bizzat bayiye gittim arkadaşlar ford gerçekten mükemmel bir araç tasarlamış tabiki crafter a bittim 107 bin tl son 1 tane kalmıştı ellerinde ford ise 83 bin tl fiyat biçti okul paketli fiatın yeni yüzü güzel ama citröen le her zamanki gibi ikiz olmaları beni tiksindirdi. reno göremedim bayide malesef getirtmek gerekiyordu. mercedes e bindik çok standart bir araba extra özellik yoktu ama 114 bin tl idi.

fiyatlar yıl sonu indirimi ile beraber

fiat : 83,000
reno: 81,500
ford : 83,000
mercedes : 114bin
crafter : 107bin

aralarında en iyisi crafter ve transit di. çift teker olayınıda sordum servisçilerin uydurması dedi çift teker iyi olmasa bundan sonra tek teker üretim durdu ve durmazdı dedi.

renault master için fiyat konusunda yardımcı olabilirim düşünürseniz.

MDeniz
03-11-2014, 09:19
Çok teşekkür ederim ford düşünüyorum şuanda çünkü C maxımı sattım içi onu andırıyor ve ford tan memnun kalmıştım eminim transitte öyledir çünkü bayağı hoş olmuş yeni kasaları öve öve bitiremiyorlar aracı kullananlar. Ama yakıt konusunda reno tam bir heykeli dikilecek araçlardan.

Risendark
03-11-2014, 09:41
Ticari araç alım satımı yapıyoruz özellikle Ford grubu çift teker her zaman daha iyi satılıyor ve daha güvenli tek tekerin denge konusu biraz sıkıntılı ama çift teker denge konusunda üstün aynı zamanda yük taşıma olarak çift teker biraz daha iyidir bence hiç düşünmeden çift teker alın derim

MDeniz
03-11-2014, 09:48
bu yeni transit yedi bitirdi beni içi ile dışıyla güzel bir yüz yakaladı ve resmen evrim geçirdi arabanın konforu. kesinlikle fordtan şaşmayacağım ford alacam inşallah

sweap07
03-11-2014, 10:10
tek teker ford transıt kamyonet var bızdede bos halde sakın kullanumda 40 kurus cıvarı yakıyor yakınlarımda master kullananlar var yakıtları transıte gore cok daha yuksek oldgunu soyluyorlar

BARR
03-11-2014, 10:21
Eskiden çift tekerlikler 200'luk değil miydi ben mi yanlış hatırlıyorum yoksa onlar kısa süre çıktı bitti mi?

Eworen
03-11-2014, 10:23
En son kasayı ve servis araçlarını bilmiyorum fakat van versiyonlarını az çok takip ediyorum
Evvela transiti insan kullansın diye yapmadıkları kesin acayip konforsuzdur odun demek yeterli
İş çevremde gördüğüm transiti seçim sebebi 2.el deki kuvveti ama genel olarak en çok rağbet görenlerin başında master var ve bencede en başarılısı o benim işyerindede master var zaten..
Crafter sprinter gibi araçlar yük taşımada kullanılmadığı için pek bilgim yok
En son kasa transit yumuşak mıdır sert midir bilmiyorum açıkçası ama acayip çirkin olduğu kesin ve net
Servis aracı olarak şu an tasarım olarak yeni kasa ducato-citroen ler çok başarılı ve yakıt tüketimde çok iddialılar.

dursun81
03-11-2014, 13:56
Bir ticari araçta aranacak en önemli özelliğin motor ve yürüründe dayanıklılık olmasıdır.servis işi yapacaksınız sürekli arıza yapan bir araç sizi alırken düşündüğünüz fiyat ve yakıt farkından daha fazla zarar ettirecektir.çevremde servis işi ile uğraşan çok tanıdığım var.ben yerinizde olsam grafter veya sprinter tercih ederdim.

MDeniz
03-11-2014, 14:12
elbetteki gücümüz olsa crafterden şaşmam mercedes bile almam çünkü donanımsal olarak zayıf ama sağlamlıkta şüphe yok elbette ama extradanda 25 bin tl demek büyük bir rakam pejomu satmam gerekir onada kıyamam. o yüzden ford birinci tercih geliyor . fiat ducato var tanıdığımda kime sorsam debriyaj içine düşüyor servise gitmek gerekiyor dedi yan masamdaki abimin ducato su 10 km ve 18 bin km de 2 kere debriyaj içine göçtü. reno alınabilir alınabilirde alt takım bizi mahfeder mi bilmiyorum adana yollarında. fiat citröen ve pejo zaten birbirinin kopyası al birini vur ötekini ford süspansiyonları sertse fiat pejo tam bir kalas vallahi. reno yada ford benim bütçeme yeter vw ve merso aşıyor malesef

mehmetbirdall
03-11-2014, 20:19
2013 model 2.4 olanıyla ring servis yapıyorum. fabrika içi max 40 km hızla 26000km deyiz. günde 100 kere marş basıyoruz. 2. marş motorunu değiştiricez. katalizör den çektiğimizide hç bir şeyden çekmedik. ikinciye komple değişti bu hafta 2700tl. iç plastk aksam çok dandik. koltuklar aşırı rahatsız :)

MDeniz
03-11-2014, 21:27
ford icin mi bu gorusleriniz. bizdede 2012 jumbo kasa var 72 bin de yag su haric en ufak hata kusur cikmadi ve servise hic gitmedi herhalde tamamen sans mi diyeyim nedir anlamadim bu durumu

Blackbird
03-11-2014, 22:08
v347 2,4lt 140hp 2009 Transit var 200 bin km ye yaklaştı memnunuz, yağ su harici bugune kadar 2 sefer extra çıktı 120bin civara EGR tıkandı arıza ışığı yakıp tıkanıyordu serviste söküp temizlettik sorun kalmadı.
İkiciside daha yeni başımıza geldi motor yağ kapağından çok fazla ufleyip duman atıyordu yağ eksiltiyordu gösterdiğim 5-6 yerdeki ustacıkların hepsi komple motor yapmak şart dedi sonunda bir usta buldum enjektörlerin altındaki bakır pullar bozulmuş onları değiştirdi şimdi canavar gibi.

200 bin km geldi hala orjinal baskı balata.


Eski kasalarda çift teker 3,2lt 200hp uzun şaselerde vardı sadece yeni kasalarda farklı demek ki, benim tercihim tek tekerden yana olurdu çift teker yakıtta ve lastik masrafında olumsuz olabilir.

MDeniz
04-11-2014, 07:59
yakıtta pek fark etmiyormuş çünkü start stoplu olacak çift teker deluxe modeli ama kapalı kasa alıp açtırmak istersek tek teker olsun diye o zaman bunlar olmayacak çünkü trend boş versiyon oluyor. birbirini tamamlıyor yani. tek teker açtırma haricinde yok malesef üretilmeyecekmiş. lastik masrafıda dediğiniz gibi bir dez avantaj ama biri patlasa diğeri götürür yolda kalmayız :D