Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kawasaki stop etme



Enes-x
14-11-2014, 07:52
Motorsiklet 2013 model 10 bin kmde kawasaki zx6

Sorunumuz tam olarak şu ;

Boşta gaz verince veya yüksek devirde sabit seyir ederken debriyaja basınca tekrar rölantiye dönerken hop stop ediyor.Eğer devir düşükse yani 2-3 binden rölantiye gidiyorsa stop etmiyor , 4-5 binden sirkelenip toparlıyo, daha üst devirlerden direk stop ediyor.

motor soğukken otomatik jikle devrede oluyor ***** rölanti yüksekte oluyor bu durumda hiç bi sorun yok.

Motor stock sadece kat iptali ve kısa tip twobrothers egzoz var.başta egzozun kısa ve oldukça geniş olmasından kaynaklı backpressure sıkıntısı yüzünden böyle yapabilceğini düşünmüştüm ama rölanti ip gibi olması gerektiği yerde, gaz tepkileri herşey perfect..

Fikirlerinizi bekliyorum.

VtecDream
14-11-2014, 09:03
vakumlarına bakın derim birisi çıkmış olabilir :)

johnie
14-11-2014, 09:11
Motorsiklet 2013 model 10 bin kmde kawasaki zx6

Sorunumuz tam olarak şu ;

Boşta gaz verince veya yüksek devirde sabit seyir ederken debriyaja basınca tekrar rölantiye dönerken hop stop ediyor.Eğer devir düşükse yani 2-3 binden rölantiye gidiyorsa stop etmiyor , 4-5 binden sirkelenip toparlıyo, daha üst devirlerden direk stop ediyor.

motor soğukken otomatik jikle devrede oluyor ***** rölanti yüksekte oluyor bu durumda hiç bi sorun yok.

Motor stock sadece kat iptali ve kısa tip twobrothers egzoz var.başta egzozun kısa ve oldukça geniş olmasından kaynaklı backpressure sıkıntısı yüzünden böyle yapabilceğini düşünmüştüm ama rölanti ip gibi olması gerektiği yerde, gaz tepkileri herşey perfect..

Fikirlerinizi bekliyorum.

Öncelikle geçmiş olsun. Sorunun konjektörün desteklememesinden ya da sargıdan olma ihtimali çok yüksek.. Benzer bir olay başımıza geldi Sargı nın bir tanesini komple yanmıştı.. Önlem almanız için bi akücüye gidin aküyü ölçtürün.. Gaz verdiğinde akü değeri artıyor ise konjektör de sıkıntı yok demektir eğer bu değer artmıyor ise kesin sorun var.. Ama tepki olayının sargı dan kaynaklandığına ümitliyim.. Yolda kalmadan göster derim kaldım çünkü ondan söylüyorum :) Sargı ya da konjektör..

Enes-x
14-11-2014, 10:28
Vakum hortumlarında sıkıntı yok.

Sorun 3 aydır var belkide daha fazla konjektör filan olsa çoktan iflas bayrağını çekerdi gibi geliyor ama yinede kontrol edelim aküyü teşekkürler.

Servise götürcem zaten umarım beyin arıza logu almıştır diyeceğimde hiç arıza ışığıds yanmadı.

emre_
14-11-2014, 11:19
kanka ateşlemesel bir durumda olabilir aklında olsun he birde benim 600rrda buna benzer bir durum olmuştu sensör arıza veriyordu bir göster bakalım ne çıkıcak

initial-D
14-11-2014, 11:40
senkron ayarı isteyebilir.yüksek devirde aldığı benzini gaz kesincede anlık olarak alıyorsa ,devir düşünce boğulup stop ediyordur.

K0213
14-11-2014, 11:49
Geçmiş olsun, umarım az masrafla sorunu çözersin.

Sorunu kendiniz mi çözeceksiniz? yoksa güvenilir bir ustanız mı yok?

Enes-x
14-11-2014, 12:13
kanka ateşlemesel bir durumda olabilir aklında olsun he birde benim 600rrda buna benzer bir durum olmuştu sensör arıza veriyordu bir göster bakalım ne çıkıcak

Kanka ateşlemeyle ilgili olsa gazlarkende sıkıntı olabilir diye düşünüyorum , arıza yaksa bi direk ortaya çıkıcakta yakmadı bi türlü :)


senkron ayarı isteyebilir.yüksek devirde aldığı benzini gaz kesincede anlık olarak alıyorsa ,devir düşünce boğulup stop ediyordur.

Bu senkron ayarı dedikleri nedir çok duyuyorumda bilgim yok subap ayarı mı?


Geçmiş olsun, umarım az masrafla sorunu çözersin.

Sorunu kendiniz mi çözeceksiniz? yoksa güvenilir bir ustanız mı yok?

Kendim çözmicem , garantisi devam ediyor, yetkili serviste periyodik bakıma gircem yakın zamanda hazır servisteyken çözülsün istiyorum.usta egzozdan bu diyip kestirip atabilir zaten garantiden bişey yapmayı pek sevmiyo yetkili servisler bilirsiniz o yüzden daha önce benzer problem yaşamış tecrübeli biri varsa amerikayı yeniden keşfetmeyelim dedim :) teşekkürler.

ozans
14-11-2014, 12:33
Şurda 2013'lerde egzos sonrası bu sıkıntının olduğu söyleniyor :
http://zx6r.com/zx6r/52808-2013-ninja-636-stalling-issues.html

Biri şöyle birşey yazmış :
Fuel System
DFI® with four 38mm Keihin throttle bodies and oval sub-throttles.

Ok so if you look down the throttle bodies ( take the airbox off) you will see a set of butterfly's which are activated by the throttle grip - so open it up by twisting the throttle (engine off of course) you will see underneath at the bottom of the bodies another set of butterflys - these are the sub throttles.

The sub throttles are controlled by the ECU via a stepper motor if you look to one side of the rod (cant remember which) you will see a little black pot with some wires coming out - this is the position sensor which tells the ECU where the sub throttle is.

If the sensor is incorrectly positioned the sub throttle will shut the throttle bodies completely thus causing a stall.

The sub throttle is there for a few reasons.

1/ to stop the engine stalling when you shut off with a cold engine (it holds open when the engine temp is lower than a set parameter in the ECU)
2/ stops rear wheel hop when you shut off quick by holding open and allowing the engine to run on

Some people remove the sub throttles to get better engine response - I think they are missing the point.

Feel free to play with the position sensor (its mounted on a spigot with a lock screw) in one direction it will hold the engine on too much - in the other the engine will stall on shut down. now think of the possibilities in terms of hold on/shut off.....

Lots of people remark about a sound ,sort of stuttering, when they first switch on - that's the sub throttle homing and can indicate that it has been incorrectly set.

Let em know how you get on :-)

ozans
14-11-2014, 12:49
Bu adamda da senin sorunundan var :
http://www.youtube.com/watch?v=s9h56SyaNLU

Kawasaki ECU'yu değiştirmiş, sorunları çözülmüş.


Bu adam da rölantiyi arttırıp çözmüş derdini :
http://www.youtube.com/watch?v=Kl05wDgQX30

Enes-x
14-11-2014, 13:41
İlaç gibi geldi bilgiler hepsini deneyeceğim becerebilirsem olmadı serviste ayarlarlar.

Çok teşekkürler...

initial-D
14-11-2014, 13:59
senkron ayarı denilen şey enjeksyonun ayarı,her silindire eşit benzin gitmesi için yapılan bir ayar.

Enes-x
14-11-2014, 14:17
Anladım teşekkürler.

Şimdilik rölantiyi biraz yükselttim ve sorun ortadan kalktı tamamen servise gittiğimde de şu kelebek ayarlarıyla ilgilenip rölanti daha düşükken stabil kalmasını sağlayacağım inşallah.

Ozan çok teşekkürler tekrar.


http://youtu.be/BvZDjV9jWC8