Orijinalini görmek için tıklayınız : Sıfır motor gitmiyor.
Tofask61
14-11-2014, 11:54
Selamın aleyküm, ben araç revizyondayken motoru komple baştan sona sıfır topladım sübaplar pistonlar grank eksantrik mili yaylar vsvs, 0,6 piston' var üst kapak taşlanmış volant hafifletilmiş sıfır baskı balata (valeo) araç 50 krs yakıyor 130'u geçmiyor.
Şanzımandan şüpheleniyorum ama o kadarda etkileyeceğini düşünmüyorum.
En sonunda motorcuya çekip ne biçim motor topladın diyip ortalığı karıstıracam valla.
Sorun neyde olabilr,sübap avans gaz ayarı yaptırdım aracı benzinde deniyorum son hız yine aynı ama seri mesela tüpte 130'a 20 saniyede çıkıyosam benzinde 15 saniyede çıkıyorum.
Araç : 5000km'yi geçmiştir.
(Bu sorun yüzünden arabadan soğudum yav kafayı yicem gaz ayarını kıstırıyorum yokuşlarda çok kişi olunca çekme problemi yaşıyorum az açtırayım diyorum bu sefer km'de 50-60 krs yakıyor gitmede gitmiyo hadi 50 kurus yaksın gitsin onada razıyım ama yok.Arkadaşın araba bildiğin 10 liralık yakıt alınca 15 liralıkta yağ ekletiyo o derece yağ yakıyo ama araba 180'i rahat görüyo)
bunun birçok nedeni olabilir, tek tek detaylara bakmak lazım.
öncelikle herşeyin sıfır takılması mükemmel bir motorun olmuş anlamına gelmiyor.
çünkü ne taktığından önemli "NASIL TAKILDIĞI" dır.
herkes en çok bu hataya düşüyor.
işin rektifiye kısmı var, mekanik kısmı var, hava-yakıt karışım kısmı var, sensörler var
say say bitmez
çünkü aracın gitmemesi demek = yere aktarılan güç düşük demektir.
Burak Mehmet
14-11-2014, 12:18
0-130 15 sn çok iyi değer bence...
Hocam Arabanın subap ayarı yapıldı mı ? ayrıca karburatör ayarının da iyi olası lazım. Hava - yakıt karışımının iyi ayarlanması lazım. Ayrıca hangi parçaların takıldığının değil nasıl takıldığının önemi daha büyük maxi abinin belirttiği gibi.
Aracınızın marka modeli neyse o modelde usta birine götürmek lazım.
Tofask61
14-11-2014, 12:51
Tofaş doğan 92 l, aracın sübap avans gaz ayarını yaptırdım'da ne derece iyi yaptılar bilmiyorum, sente'den şüpheleniyorum virde vakum avansının karbüratöre giriş yeri tıkalı bugün karbüratörü söküp detaylı temizlik yapacam bakalım.
@Maxi, abi dediğine katılıyorum büyük ihtimal sente atlaktır araştırdım biraz bu tür olaylarda sente atlak oluyomuş şimdi sanayiye gidip gelecem sonucu açıklarım.
Tofask61
14-11-2014, 14:24
Sanayiye gittim kuzen var orda tofaş motor ustası aracı çalıştır dedi çalıştırdım sente atlak felan olması imkansız dedi.
Yarın gel ben yaparım bunu rahat 160 170 görürsün parada almıycam dedi bakalım merak ettim tüp mikserini değişecez ama dedi benim aramikser üstten mikserli yapacakmış.
Tofask61
14-11-2014, 15:26
Bu arada benim şaftta sorun var galiba o yüzden gitmiyo olabilir mi? Balansı bozuk galiba geri viteste patiyle kalkınca veya biraz sert kalkınca altta küt küt küt diye bişey tabana vuruyo ama sadece geri viteste.
Konuyla alakasız birşey sormak istiyorum geri viteste pati çekmek niye ?
araba benzinde de gitmiyormuş tüple oynasan ne değişicek? sorun başka bir yerde bence, yokuş aşağı basmayı denesene kaç görücek
mehmetRS
15-11-2014, 08:46
iyi pati çektirememişsinizdir o yüzden, biraz daha geri viteste uzun süre patinajda kalmayı başarırsanız düz giderken hem o sesler kesilir hemde 200 ü görürsünüz rahat.
Tofask61
15-11-2014, 10:00
@gokayy, geri vites dişlileri çok ince olduğundan hafif bayırda geri çıkarken patiye düşmüştü 2 3 sn küt küt vurunca bıraktım.
@CRX,ayar fln yapacak heralde en son olarak mikseride değişecez dedi.
@mehmetRS,??
Küt küt vurma sesi wheel hop sanırım. Sorun olmayabilir.
Tofask61
15-11-2014, 11:22
@MBALP, yorumun icin sağol araba motor yapilmadan oncede son hiz ayniydi hatta 3.vites 130 goruyodu kalkislari zayifti simdi kalkislar canli son hiz kotu birde aracta 4lu manifold ortaya kadar 61lik boru var o yuzden olabilir mi? Egsozcuyla konustum orta susturucuyu sokelim yerine kucuk kazan koyalim 61lik fazla geliyo onu duzenler kucuk kazan demisti.
aykutsafakyaman
16-11-2014, 00:42
Belki alakasiz olucak ama kullandigim bi tofasta 90 dan sonra o kut kut sesi geliyodu aracin sahibi diferansiyelden falan supheleniyodu birine gosterdi mi bilmiyorum ama onda da 120 in ustune cikamiyodum . Fazla kurcalamadim arabayi kazasiz belasiz geri verdim
dj_batukaan
16-11-2014, 00:51
sadece egzoz okadar etki etmez diye düşündüm ama
Daha önce konuşmuştuk galiba ben sana hatta ben sana şöyle bi soru sormuştum "sen 60 lık takmışsın bende 51 lik ara boru siparişi verdim araban çıkınca beni gidişi hakkında bilgilendirirmisin" diye. Bu soruyu sorma sebebim 51 lik araboru seçimi backpressure düşürecek ve araba gitmeyecek diye söylenti vardı. Evet bu söylenti değil gerçekmiş tecrübe ettim. Arabanın motoru 131 sıkıştırması ise 8:1 . Headers ve büyük araborunun sesini hiç bişeye değişmem ama araba gitmiyor ve yakıt artıyor. Sadece üst devirleri rahat çeviriyor ama bu motorun karakteristiği üst devirler güç düşürür. Sıkıştırması 10,11 civarı olan motorlarda headers ve büyük araboru verim sağlıyor daha rahat gaz tahliesi için. Çok fazla külfetli olmayacaksa manifolt dahil orjinal sisteme dönüp denemeni tavsiye ederim. Orjinal boru çapı 48 mm bu arada.
2. bi husus da mikserine sakın dokundurtma onun kadar verimli bi ürün daha üretilmedi bu arabalara. Vakum avansını da ayarlattırmalısın, avans en önemli olay motor için. Karbüratörün Şahindekilerle değiştirilmediyse tıkanıklık vs. varsa halledilir o işin kolay kısmı.
Tofask61
16-11-2014, 11:05
61lik boruyu ben 48lik yapayim madem aracin ustunde duz karburator var slx e cevirilmemis.Ustaya goturdum araci sentesine bakti sorun yok dedi subap ayari skıydı 0.25 olarak ayarladi, avansíyla oynadi biraz oda normal dedi sonra tup ayari yapti yaparken gazi basili tutunca araba patlatma yapti ateslemede sorun var dedi p.tesi gel baska distrbutor takalim duzelirse tamamdir.Sizce ateslemeden olabilir mi gercekten? Suan kalkislari cok iyi aracin ama son hiz 135
ateşlemeye bakılmasında fayda var bobinden buji ye kadar(sonra hava yakıt karışımına tekrar bak) birde valeo debriyaj bana çok adi geldi 1000 km den sonra eski debriyaj gibi olmuştu ama ilk değiştirdiğimde çok çok güzeldi sert kullanımdan sonra aracı tutuyor gibi ayreten enjektörleri ultrasonla temizleyin
Dctrlprn
16-11-2014, 11:37
enjektörleri ultrasonla temizleyin
Araba düz motor doğan.
aracı biliyorum lakin karbütörde yakıtı neyin gönderdiğini bilmediğim için enjektör dedim :)
Tofask61
16-11-2014, 11:57
@MEGFB, hava yakıt karışımı derken usta ayarladı aracın kalkışları iyileşti son hız 120den 135'e çıktı ama bakalım ateşlemeden diyo.
Pazartesi yapılacaklar.
Ateşleme bobinine ve distribütör'e bakılacak başka aracınki takılıp denenecek. (bujiler buji kabloları 1 aylık daha.)
Yine olmazsa karbüratör'ü temizletecem, yine olmazsa 61lik boruyu 48liğe veya 51'liğe düşürecem.(arkadaşın şahinde 61'lik var çok iyi gidiyor ama)
Tofask61
16-11-2014, 11:58
aracı biliyorum lakin karbütörde yakıtı neyin gönderdiğini bilmediğim için enjektör dedim
tüp beynini sıfır aldım brc marka.
@MEGFB, hava yakıt karışımı derken usta ayarladı aracın kalkışları iyileşti son hız 120den 135'e çıktı ama bakalım ateşlemeden diyo.
Pazartesi yapılacaklar.
Ateşleme bobinine ve distribütör'e bakılacak başka aracınki takılıp denenecek. (bujiler buji kabloları 1 aylık daha.)
Yine olmazsa karbüratör'ü temizletecem, yine olmazsa 61lik boruyu 48liğe veya 51'liğe düşürecem.(arkadaşın şahinde 61'lik var çok iyi gidiyor ama)
kompresyon testine sok istersen
tüp beynini sıfır aldım brc marka.
yakıtla ilgili bir problem yok gibi :)
Tofask61
18-11-2014, 20:30
ateşlemeye bakıldı ateşlemede sorun yok dedi karbüratörcü sıfır bobin felan takıp denedi yok en son motorda sübapları ittiren şeyde sorun var dedi dip gazda patlatmayla alakası var mı acaba ?
Tofask61
19-11-2014, 23:42
Selamın aleyküm, bugün benim vanalı adana yapımı egsoz marketten alınma egsoza talip çıktı gittim çıkarttım ortadaki vanayı yerine 51lik düz boru taktırdım şuan araçta ortaya kadar 61lik orta susturucunun yerinde 51lik sondada orjinal egsozu var.Neyse çıktım egsozcudan biraz asfaltta bastım baktım araba kendini eskisinin 2 katı daha iyi atıyo bi basayım bakayım gidecekmi dedim 1 2 3 4 derken baktım 4'te 160'ı gördüm yol bitti 5.te 180'i devireceğine eminim tüpte denedim.Sorunuda şans eseri bu şekilde çözmüş olduk o kadar ugrastık ateşlemeyle motorla ha bide aramikseri söktük üstten mikser yaptık.Konuda yardımcı olan herkese teşekkür ederim :) üstümden büyük bi yük kalktı valla :)
Sorunun çözüldüğüne sevindim. Yaprak mikser dursaydı keşke ama güzel yapılmış bi ayar yine aynı kapıya çıkıyor üstten mikserde de :) S motorluların sıkıştırması birazcık daha iyi olduğundan onlar pek etkilenmiyor ama egzozu ellenmemiş 0.6 piston düz 131 motorun gittiği gibi hiç biri gitmiyor :)
Tofask61
22-11-2014, 23:42
Abi egsozun o kadar performansı etkileyeceğini hiç düşünememiştim egsozu çıkardım 4.vites 160 gördüm lpg'de.
Şuanda manifolttan ortaya kadar 61lik orta susturucunun yerinde 51lik boru var acaba komple 51lik yapsam dahada iyileşir mi? Şuanda bana yetiyo bu hız benzinde çok rahat ibre kapatırım gibi geliyo denemedim henüz.Şuan son susturucuya silencrli egsoz sipariş ettim geliyo onu takıp deniyecem bide inşallah performans kaybı olmaz.
Sanki problem vanalı orta susturucudaymış gibi çünkü boruyu daraltmamışsın :) Ortayı komple 51 yapsan daha güzel olur. Yine de benim fikrim 48 lik ideal ama kapak taşlanmış şimdiki haliyle ne kadar sıkıştırıyor bilemiyorum. Ortayı iptal edip sadece sona spor susturucu sanki performansı düşürür gibi ama denemekte fayda var bazı arabalarda çok farklı tepkimeler veriyor. Skoda Forman 135L 1300cc araçta sıkıştırma namına hiç bişey yok ama borular orjinal ebatta orta iptal sonra unolara takılan spor susturucu ile arabanın dünyası değişmişti 2 kat daha seri olmuştu.
Tofask61
24-11-2014, 14:51
bugün egsoz geldi taktırdım evet 61lik fazla geldi 48'e dönünce eğlenceli olacak :) 61likte 5.500 devirden sonra açıyo bide ses kalın gürül gürül oldu 48lik atınca biraz daha tiz alırım diye düşünüyorum.
Fazla oynanmamış tofaşlara 61lik önermem benim araçta sıfır motor faz üst kapak taşlanmış pistonlar 0.6 51'likte olabilir galiba ama ortaya kadar 48'lik ortadan sonrası zaten şuan 51lik sona kadar.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.