PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Civic 1.6 Si Tavsiye ve yardim



GokhanGuneytepe
16-11-2014, 17:17
1994 model civic si sahibiyim. D16a9 motora Vti ust kapak montaji mumkun mu. Yada ekstra masrafi ne oluyor. Yardimci olur musunuz. Ve performans amacli yapilabilecek seyler nelerdir.

Fps
16-11-2014, 20:01
D16 üzerine gitmek yerine B16 swap düşünmenizi tavsiye ederim maddi gücünüz var ise ..

M///maniac
16-11-2014, 20:46
Vti ust kapak takmak mumkun degil..

::ZaFeR::
16-11-2014, 23:48
EG kasa için TR'de yapılabilecek en mantıklı şey B16/18 swap :)

Agah
17-11-2014, 00:35
kendi motoru üzerinden gidicekseniz; TURBO . swap yapacaksanız b ya da k serisi.

GokhanGuneytepe
19-11-2014, 22:27
Sağolun arkadaslar tsk.ederm

EOG
22-11-2014, 19:59
Yağ pompasını orjinali ile değiştirip, kompresyonunu, yataklarını kontrol edip ağır bakımlar sonrası F/H/E yapapıp wideband alıp safc vb üniteler ile afr sini elden geçirince yürürü nispeten daha iyi olacaktır. Ama ciddi güç isteniyorsa bu motordan vazgeçmek konusundaki tavsiyelere katılıyorum, 0.5 bar turbo yapayım, 200 - 220 hp civarı alayım deseniz düzgün olması için 10.000 lira gidecek, fizibilitesini siz yapın...

Sİyah
22-11-2014, 21:22
Sİ için atmosferik olarak yapılabilecek en verimli şey crx 3. 4. vites dişlisi

boostbomb
30-11-2014, 11:38
swap için vereceğin paraya sıkıştırmayı biraz düşürüp el yapımı bir manifold ile 10 psi basınç safc enj. pompa regülator bence motor sağlıklı ise atmosferik bi yerde yetmicek ilerde stage 1 2 3 4 gidersin ;)

GokhanGuneytepe
30-11-2014, 20:01
Peki swap için en uygun motor hangisidir arkadaslar. vti motoru takmayi düşünsek maliyeti ne olur. Benm bildigim motor ayaklari değişecek ve elektirik tesisati değişecek. Başka bir masrafi ne olur

Resul911
30-11-2014, 20:09
En mantıklısı b16 swap olur sağ ve sol motor kulakları uyuyor arka kulağa ufak bi işlem gerekiyor diye biliyorum. Bulabilirseniz b18c swap ile nokta olur.

boostbomb
01-12-2014, 12:19
Butcen ne ?istedigin guc ne? Soylersen daha iyi yardimci olabilir onu koy bunu koy denir ama mesele birazda duygusal

GokhanGuneytepe
02-12-2014, 09:59
Butcen ne ?istedigin guc ne? Soylersen daha iyi yardimci olabilir onu koy bunu koy denir ama mesele birazda duygusal
7000tl ye temiz bir vti motoru buldum onun icin hesap yapiyorum. Deger mi degmez mi ekstra masrafim ne olur acaba

boostbomb
13-12-2014, 21:48
Si da chipleye bilecegin bi beyin ver enjektor maf sensoru falani filaniyla 7ooo tlye motorun icine girmeden cok rahat uzerine 5o hp koyarsin ve ilerde bu setupi gelistirip kol pistonla 3oo pslere cikabilirsin dostum bi vti motoru aldin diyelim ilerde tetmedigi zaman sil bastan bi vti motorundan fazla paran gidicek ama 7ooo tlye gt25 emsali bi kit alirsan kaliteli bi kit alir yakit biraz buyuk enjektorle pompaya bile girmeden kalin conta ile 7 psi ile asagi yukari zaten 180ps guc alirsin zaten hemde ileriye donuk olur ben olsam 3o ps icin motor swaplayip 7ooo tl verecegime 3oo ps destekleyecek bi kit le motora girmeden ilk baska o.5bar sonra ilerdede kol piston basinc yakit ve atesleme basinc derim

GokhanGuneytepe
22-03-2015, 17:23
En sonunda kararimi verdim ve arabamin buna degecegini dusunerek swap yapmaya karar verdim. Kisa sure sonra projeye baslayacagim. Motor olarak b18c Ve b18c4 arasinda kaldim. Sizce hangisi daha iyidir farklari nelerdir hangisini secmeliyim?

GokhanGuneytepe
22-03-2015, 17:25
D16a9 da ki f1 racing stg 3 bronz baskı b18c veya b18c4 e uymaz ama volanti uyarsa olma ihtimali var mi bilginiz var mi

lowfamilia
23-03-2015, 01:09
swap yerine SC takmayı düşünsen daha zevkli olur diye düşünüyorum. forumda uygulanan sedan si mevcut iletişime geçebilirsin. alt devir zevki pahabiçilemez SC'de.

burakgunay
23-03-2015, 10:22
makbul olan b18c5tir, paraya kıyıp alınırsa c5 çok güzel olur eg kasayla birleşimi.
ama her zaman verilen tavsiye, yapılmışını almaktır. elınızdeki arabayı satın, swap araba alın bana kalırsa. swapla ugrasmak ciddi dert diyor yapanlar.

GokhanGuneytepe
23-03-2015, 13:06
makbul olan b18c5tir, paraya kıyıp alınırsa c5 çok güzel olur eg kasayla birleşimi.
ama her zaman verilen tavsiye, yapılmışını almaktır. elınızdeki arabayı satın, swap araba alın bana kalırsa. swapla ugrasmak ciddi dert diyor yapanlar.

Benim bildigim b18c b18c5 den daha iyi. Yoksa yanlis mi biliyorum

burakgunay
23-03-2015, 15:15
Benim bildigim b18c b18c5 den daha iyi. Yoksa yanlis mi biliyorum

yok hani c4 degil yani onu dedim :D

kelalper
23-03-2015, 15:18
üzerindeki blokla uğraşmadığın iyi olmuş. Birileri 300 hp turbo kit falan önermişte motor içine girmeden o güçleri alamazsın. Birde yağ pompası bu motorlarda hep problemdir. O nedenle ne zaman cortlayacağını bilemeden sürekli iğne üzerinde binilmez.

BEEPower
23-03-2015, 16:06
d16a9 . a turbo işlemi yapıp 2 sene bindim . 1.5 bar basıncla kullanıyordum.
launc videosu bu şekilde gerçekten cok zevkliydi.

https://www.youtube.com/watch?v=mfqFmNCkCxE

burakgunay
23-03-2015, 16:30
d16a9 . a turbo işlemi yapıp 2 sene bindim . 1.5 bar basıncla kullanıyordum.
launc videosu bu şekilde gerçekten cok zevkliydi.

https://www.youtube.com/watch?v=mfqFmNCkCxE

sonra ne oldu abi satıldı mı kırdı swap mı yaptınız? öneriyor musunuz yani turbo si? yoksa sıkıntılıdır bulaşmayın mı diyosunuz?

GokhanGuneytepe
23-03-2015, 18:50
B18c swap isin sonu olucak anlasildi. Motor icin tavsiyeleriniz var mi. Icini actirip ugrasmak istemiyorum aslinda. Stock binsemde beni tatmin edecegini dusunuyorum. Motoru acmadan neler yapabilirim durumundayim aslinda. D16a9 volant uyar mi onu ogrensem yeterli. Balatalari yeni caktirmistim baskımdan cok memnunum kullanma sansim olur mu bu motorda

burakgunay
24-03-2015, 08:30
B18c swap isin sonu olucak anlasildi. Motor icin tavsiyeleriniz var mi. Icini actirip ugrasmak istemiyorum aslinda. Stock binsemde beni tatmin edecegini dusunuyorum. Motoru acmadan neler yapabilirim durumundayim aslinda. D16a9 volant uyar mi onu ogrensem yeterli. Balatalari yeni caktirmistim baskımdan cok memnunum kullanma sansim olur mu bu motorda

motor içine girmeden yapılacaklar belli aslında, beyin ateşleme filtre egzoz vs gibi uygulamalar. Volan konusunda bilgim yok malesef.

Yarbay
24-03-2015, 10:00
ben torque severim, vites düşürmeden otobanda gaza basmamla aracım tepki versin yürüsün istiyorsan D16 turbo.

eğer ben bu aracı gündelik kullanmayacağım yemişim gaza 5inci vitesdeki tepkisini diyor, torque önemsiz diyor ben kapışmayı, yüksek devirli sürmeyi severim bu motorun sesi yeter bu olayın eğlence faktöründeyim diyorsan B16 yada B18c lerden biri.


şahsen eskiden EG B18c1 silindibaşlı (en yüksek hp olmasada en iyi torque eğrisi, tepki vereni olanı bu model, Amerikan integra gsr dan ve emmesinde özel bir aparatla çift emme yoluna sahip belli bir devirde uzun ve dar emme yolundan ilerliyor giren hava, yüksek devirlerde type-rlar gibi kısa ve geniş emmeden geçiyor içindeki kanat vasıtısyla) ben buna rağmen bu motorun alt blokunu B20z ve yüksek kompresyonlu RS marka ITR tipi pistonlarla birleştirmeme rağmen aracın torque eğrisini hiç sevmiyordum.


araç vites düşürür ve vtec devir bandında sürersen süper,sesi adeta sex ve son derece eğlenceli fakat otobanda 5inci vitesde 120 ile ilerlerken aniden hızlanman gerektiğinde ve gaza köklediğinde son derece zayıf ve normal bir 1.8 110hp motordan farksız.


özetle benim gibi torque seven,motorun ani gazlamalara tepki göstersin diyen ve daha çok gündelik kullanıma yatkın olsun istiyorsan bence abartı olmayacak 0.5bar basacak orta ölçekli bir turbo kiti takman daha mantıklı.

ama yok ben vtecin sesine hayranım olayın eğlence faktöründeyim ve gündelikte kullanmayacağım diyorsan hiçbir D serisi eğlence anlamında B serisi kadar tad veremez oda bir gerçek.

pcvirus
25-03-2015, 08:19
baskı balata volan uymaz b serisine

Yarbay
25-03-2015, 08:52
baskı balata volan uymaz b serisine

sadece okadar değilki D serisine B serisinden gaz kelebeği haricinde ben uyan parça görmedimki.

ne silindir başını alabilir, ne bloku, ne piston nede kol biri elma biri portakalda değil ekmek arası döner :)

burakgunay
25-03-2015, 12:38
sadece okadar değilki D serisine B serisinden gaz kelebeği haricinde ben uyan parça görmedimki.

ne silindir başını alabilir, ne bloku, ne piston nede kol biri elma biri portakalda değil ekmek arası döner :)

abi postlarınızı ilgiyle okuyorum, Osman Bahadır abimiz vardı forumda çok teknik bilgiliydi o da sizin gibi.
Siz de onun yerini alacak gibisiniz, aslında bu bilgileri makale gibi derleyip yazarsanız biz gençler için çok bilgilendirici olur.

ykavcioglu
25-03-2015, 12:50
supercharger tek geçerim, çok keyifli

pcvirus
25-03-2015, 13:02
valla kimse kusura bakmasın bu işin swaptan başka çıkar yolu yok
turbolu eg mı çabuk satılır swaplı eg mi
aynı paraları bulur belki turbo geçer bile
yaparsın swap arabanın değeri yükselir en azından

Yarbay
25-03-2015, 15:39
abi postlarınızı ilgiyle okuyorum, Osman Bahadır abimiz vardı forumda çok teknik bilgiliydi o da sizin gibi.
Siz de onun yerini alacak gibisiniz, aslında bu bilgileri makale gibi derleyip yazarsanız biz gençler için çok bilgilendirici olur.

Çok teşekkür ederim Burakcım, ismim Timur ve gönül rahatlığı ile Abi demeden direk ismim ile hitap edebilirsin kardeşim.


ben yurtdışında kanadada doğdum büyüdüm orada 23 sene kaldım ve inanın herkes hep oraları güzel sanar ama aslı öyle değil oralarda hayat çok monoton ve robotik adamların tek eğlencesi araba ve modifiye bizim gibi sosyal insanlar asla değiller.

erkekler daha ilk okulu bitirir bitirmez oradaki gelenek ve kültürel duruma ayak uydurur arabalara,tamire, modifiyeye merak sararlar ve inanın gözlerimizde büyütüğümüğümüz kadar zor şeyler değil aslında.

oralarda araba son derece ucuz,parçasıda ama servis ve saatlik ücret son derece pahalı olduğundan genelde insanlar kendileri fren balataları dahil herşeyi garajında yaparlar.


bende bu şekilde merak sardım (abartı bir merak diyelim :) ) ve allah yüzüme güldü çokta güzel araçlara sahip oldum,babamız sağolsun güzel yerlerde okudum makine mühendisliği bitirdim ve yıllardır iş makineleri sektöründeyim.


varsa bir tecrübem hep paylaşmak isterim, paylaşmak çok güzel bir şey.

Yarbay
25-03-2015, 15:49
valla kimse kusura bakmasın bu işin swaptan başka çıkar yolu yok
turbolu eg mı çabuk satılır swaplı eg mi
aynı paraları bulur belki turbo geçer bile
yaparsın swap arabanın değeri yükselir en azından


yalnız şöyle bir durum var siz olaya şu an mali boyutu ile bakıyorsunuz yanlış anlamayın haksızsınızda demiyorum fakat şöyle bir gerçek var ve inkar edende emin olun atıyordur ve tecrübesizdir.

turbolu D serisi bir eg hemen hemen her anlamda B serisi atmosferik bir araçtan kullandığınız Turbo doğru seçim olduğu ve D serisi motorunuz sağlıklı olduğu sürece çok daha günlük kullanıma uygundur.


şöyle bir örnek vereyim size:

D serisi bir GT25 yada GT28RS dynosuna bakınız, 3500rpmde kaç tq kaç hp üretiyor

yine B18c dynosu indiriniz ve 3500-4000rpm civarı kaç hp tq üretiyor bakınız.


emin olun aracınızı sadece pist için kullanmadığınız sürece gündelik kullanım sırasında farkında olmadan %95 2000-4000rpm arası kullanırız bunu en kral abanıyorum diyen adam bile böyle yapıyor sadece farkında değil emin olun buna. insanlar 6 gün günde 60km toplam 360km yolu normal yada hafif seri kullanırlar ve cmt pzr bilemedin 20km abanırlar oda %5 eder.


işte bu 2000-4000 rpm arasında B serisi son derece zayıf kalacaktır D turbo yanında.

yine B serisi kısa şanzıman oranıyla basbas bağırırken D serisi daha gündelik kullanıma uygun normal vites oranlarıyla daha konforlu olacaktır.


dahada önemlisi D turbo (turbo doğru olduğu sürece) B den daha azda yakacaktır, benim B18c/B20 100kmde 11lt yakarken, şehirler arası 8lt yakarken arkadaşımın 190whp D16 turbosu 9a 6 yakıyordu.


açıkçası bu işte biraz yaşlanmış olabilirim o sebeble bakış açımız farklı olabilir ama inanın D turbo çok daha gündeliğe uygun bir konfigürasyon olacaktır.

fakat şunu asla inkar etmiyorum B serisinin sessi, keyfi,eğlencesi hiçbir D dede yok o sebeble bu araç haftasonu aracı yada pist aracı olacaksa açıkara B al derim.

pcvirus
25-03-2015, 15:58
hocam sende yanlış anlamazsan hiç d16a9 ile uğraştınmı ?
sohc bi d serisi olsaydı belki katılırdım sizede
d16a9 a tr de sorunsuz bir şekilde atmosferik olarak bile binmek bir başarı iken
turbo çoooook iddialı olur
turbo yapan arkadaşlarım maliyetleri yazarsa sevinirim
biz herşeyi maliyet üzerine kurmak zorundayız
zaten d turbo ile b yi biz güç olarak kıyaslamıyoruzki

pcvirus
25-03-2015, 16:00
sonra ne oldu abi satıldı mı kırdı swap mı yaptınız? öneriyor musunuz yani turbo si? yoksa sıkıntılıdır bulaşmayın mı diyosunuz?

aynı soruyu bende merak ediyorum

dc_crx
25-03-2015, 16:57
Kesinlikle ve kesinlikle D seriesinden çok fazla birşey beklemeyin olmaz die birşey yok çok hard setuplar yapılabilir güçler çıkarıla bilir ama sağlıklı olmaz en temizi B makina alıp koymak Turbo ile filan uğraşmayın çok emek zaman ve nakit isteğen uğraşlar

fatihcakin
25-03-2015, 19:41
sonra ne oldu abi satıldı mı kırdı swap mı yaptınız? öneriyor musunuz yani turbo si? yoksa sıkıntılıdır bulaşmayın mı diyosunuz?

Bende merak ediyorum ne kadar dayanabildi motor bu sıkıştırmalara ?

vtiaras
25-03-2015, 23:41
Aracınız integra olsaydı vtec üst kapak koyabilirdiniz fakat d serisiyle b serisi farklı arkadaşlar gerekli bilgilendirmeyi yapmışlar aracınızı swaplamak maddi olarak size sıkıntı yaratabilir ve aracınızı satmak istediğinizde ise size mal olmuş fiyata vermeniz açıkçası zor ki si sedan b16 swaplamış arkadaşımdan biliyorum (34 fzg) hatta kendisi siteye üye timer samet sabır maddi ve manevi insanı zorlayan bir proje Allah kolaylık versin ben olsam swapla uğraşmak yerine ek vtec alırım hakkınızda hayırlısı timer görürse oda bilgilendirme yapar

kkursat01
26-03-2015, 11:44
Walla ben d serisiylede uğraştım epeyde para harcadım zarar ettim sonra anladımki bi araç kendinden önü açık ve modifye örneği çok olması gerekiyor dedim ve bende şuan b16 swap eg var tavsiye ederim kesinlikle eg kasası yürüyeninde b16 b18 on numara oluyor aracım satılıklarda var bak incele hazır olarak satın almakta mantıklı...

GokhanGuneytepe
26-03-2015, 20:09
Ilginiz icin cok tesekkur ederim arkadaslar. En mantikli olan ek vtec yada typer almak ama ben eg kasasinin hastasiyim diyebilirim. Hayalimde kasaydi ve Allaha sukur en temizlerinden birine sahibim o yuzden arac degistirmek istemiyorum. Turbo benim icin fazla ugras istiyor altindan cikabilecegimi dusunemiyorum ve turbo bana gore haram beygir :))) sonradan turbolanmis araclar bana soguk geliyor cunku motorsu patlayan dikis tutmayan cok arac gordum ve turbo beni korkutuyor. Aracim fazla km yapmayan bir arac haftasonlari binilecegi icin atmosferikte en yuksek gucu almak bana yeterli. Oyuzden b18c en ideal motor olarak düşünüyorum. Baslangicda biraz stock binicem daha sonra yeterliligine gore bikac uygulamada yaparim.

burakgunay
27-03-2015, 09:13
bence biraz daha sabredip üstüne ekleyip k swap yapmak daha mantıklı olur, malzeme olarak aralarında 3 bin lira fark vardı cunku geçenki ilanlarda. 11 liraya b18 alana kadar 14 liraya k20 alırım. (işin yabancısıyım, belki k swap için incik boncuk daha fazla parça gerekiyordur onu bilemem. )

Yarbay
27-03-2015, 10:38
en güzeli al hocam bir FN2 type r sonra al bir amerikada kullanılmış K24a2 (Piyasada 900usdye bile var), fn2 nin silindir başı jüpp diye k24a2ye oturuyor birkaç ufak tefek ayar var okdr millet bunu 1-2günde swapliyor o derce basit, al sonra K-pro, cold-air intake , egsoz bile takmadan rahat rahat alırsın 240-250hp ve keyfide tipide bambaşka olur tabi parasıda :)

Yarbay
27-03-2015, 15:54
Ilginiz icin cok tesekkur ederim arkadaslar. En mantikli olan ek vtec yada typer almak ama ben eg kasasinin hastasiyim diyebilirim. Hayalimde kasaydi ve Allaha sukur en temizlerinden birine sahibim o yuzden arac degistirmek istemiyorum. Turbo benim icin fazla ugras istiyor altindan cikabilecegimi dusunemiyorum ve turbo bana gore haram beygir :))) sonradan turbolanmis araclar bana soguk geliyor cunku motorsu patlayan dikis tutmayan cok arac gordum ve turbo beni korkutuyor. Aracim fazla km yapmayan bir arac haftasonlari binilecegi icin atmosferikte en yuksek gucu almak bana yeterli. Oyuzden b18c en ideal motor olarak düşünüyorum. Baslangicda biraz stock binicem daha sonra yeterliligine gore bikac uygulamada yaparim.



delsol olan türkiyede crx-2 vti alın döner araç olarak kullanın ve satın yada adamla 2-3 milyar para verecem deyip anlaşın ve aracın içindeki b16a yı alın eg kasanıza swapletin, sizdeki d16a9 uda o crx2 vtiya taksın usta, ustanın her iki aracın swaplemesi için makismum 3 güne (1000-2000tl) ihtiyacı var yabancı deneyimsiz 16 yaşında çocuklar bile evlerindeki garajlarında bu işi yapıyor ve her yerde nasıl yapılacağını en ince ayrıntısına kadar anlatan siteler dolu yapamaması için maloğlumal olması lazım.

hiçbir ilave parçaya vs ihticınız yok emin olun motor kulakları bile birebir uyumlu ve hatta iki araçta aynı şase ve obd 1 ecu olduğundan bu b18c bile daha sağlıklı ve kolay olacaktır.

bu sayede 5000tlye işi bitirmiş olursunuz.


buna ilavetten yerinizde olsam sırf sağlıklı yürüsün diye yeni o2 ,map ve tps sensörü , distribütör,dist kapağı, vtec selenoid, buji kabloso,buji alırdım hepsinede maks 1000usd ödesen yanında ebayde satılan 300-400usdye (b16 rebuild kit) rektifiye kiti alırdım bu sayede segmanlar ,contalar,keçeler,rulmanlar,su pompası vs de değişmiş olur.

özetle 8000tlye komple sensörlerine ,inciğine boncuğuna kadar rektifiye edilmiş b16lı eg aracınız olmuş olur.


gücümü yetmedi? gidin ilerde 84mm RS machine 11.1 sıkıştırmalı piston alın, b20blok, crvtec kit ve b16nızı 2lt 11.1 sıkıştırmaya dönüştürün, üzerinede custom dyno yazılım attırın emin olun b18c motoru param parça edecek bir kombinasyon bu ve tamamen yeni olacak sonucunda.alt devirleri torque bambaşka.


alacağınız b18c emin olun ne ucuz olacaktır, nede yeni, millet saf saf inanıyor ama gerçek şuki çoğunlukla bu motorlar 100,000km üzerinde hatta bazen çok daha fazla sonuçta neredeyse 20 yaşında ve neredeyse tüm kmleri oralarda yakıtda ucuz olduğundan,her yer pist ve drag yarışları olduğundan adeta tecavüze uğramış oluyor.

BEEPower
28-03-2015, 13:31
b18c itr 3den 5den fazla yokki türkiyede. suan elimde b18c4 var istersen temin ederim ama. b18c itr bulmak zor. en saglıklısı B serisi olucaktır diyelim ve konuyu kapatalım . ben turbo yapıp 2 sene bindim sonrasında yatak sardı d16 . tavsiye edermiyim bilmem ama cok zevk aldım orası açık.

hunteR-EX
14-04-2015, 18:43
d serisi ile devam etmemeni tavsiye ederim

81bk925
22-04-2015, 17:11
delsol olan türkiyede crx-2 vti alın döner araç olarak kullanın ve satın yada adamla 2-3 milyar para verecem deyip anlaşın ve aracın içindeki b16a yı alın eg kasanıza swapletin, sizdeki d16a9 uda o crx2 vtiya taksın usta, ustanın her iki aracın swaplemesi için makismum 3 güne (1000-2000tl) ihtiyacı var yabancı deneyimsiz 16 yaşında çocuklar bile evlerindeki garajlarında bu işi yapıyor ve her yerde nasıl yapılacağını en ince ayrıntısına kadar anlatan siteler dolu yapamaması için maloğlumal olması lazım.

hiçbir ilave parçaya vs ihticınız yok emin olun motor kulakları bile birebir uyumlu ve hatta iki araçta aynı şase ve obd 1 ecu olduğundan bu b18c bile daha sağlıklı ve kolay olacaktır.

bu sayede 5000tlye işi bitirmiş olursunuz.


buna ilavetten yerinizde olsam sırf sağlıklı yürüsün diye yeni o2 ,map ve tps sensörü , distribütör,dist kapağı, vtec selenoid, buji kabloso,buji alırdım hepsinede maks 1000usd ödesen yanında ebayde satılan 300-400usdye (b16 rebuild kit) rektifiye kiti alırdım bu sayede segmanlar ,contalar,keçeler,rulmanlar,su pompası vs de değişmiş olur.

özetle 8000tlye komple sensörlerine ,inciğine boncuğuna kadar rektifiye edilmiş b16lı eg aracınız olmuş olur.


gücümü yetmedi? gidin ilerde 84mm RS machine 11.1 sıkıştırmalı piston alın, b20blok, crvtec kit ve b16nızı 2lt 11.1 sıkıştırmaya dönüştürün, üzerinede custom dyno yazılım attırın emin olun b18c motoru param parça edecek bir kombinasyon bu ve tamamen yeni olacak sonucunda.alt devirleri torque bambaşka.


alacağınız b18c emin olun ne ucuz olacaktır, nede yeni, millet saf saf inanıyor ama gerçek şuki çoğunlukla bu motorlar 100,000km üzerinde hatta bazen çok daha fazla sonuçta neredeyse 20 yaşında ve neredeyse tüm kmleri oralarda yakıtda ucuz olduğundan,her yer pist ve drag yarışları olduğundan adeta tecavüze uğramış oluyor.



yazarken anlatırken okurken bu ısler cok kolay we malıyetı cok dusuk ısler.... YARBAY her konuda aynı seyı yazıyorsun gozunu seweyım mılletı gaza getırme realıtelerle konus ... dolar olmus 2,75 sen k swapın 5 lıraya bıtecegını soluyorsun..... emınım benım gıbı herkes guluyor buna..... acıklayıcı olalım bugun k swap stok motor kasa harcı 30 35 gıbı bı malıyetı war

Oconner
25-04-2015, 00:50
d serisi motorun önü hiç açık değil neredeyse.b18 svap yapmanızı tavsiye ederim