PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : twin scroll manifold ( bölünmüş manifold )



alperkirman
26-11-2014, 15:13
http://www.enginebasics.com/Advanced%20Engine%20Tuning/Images/turbomanifold12.jpg

internette bu manifold şeklinin yararlarını anlat anlat bitirememişler :) birlikte çalışan pistonları diğerlerinden ayırdığı için egzoz gazı basıncının azaldığını böylece hem daha iyi yanma hemde daha az egt olduğunu , egzoz gazının daha verimli kullanılmasıyla spool devrinin daha aşağılara çekilmesine yardımcı olduğu yazılmış. yani baya büyük nimet :) anladığım kadarıyla günlük , drag veya rolling kullanımları için büyük iş görüyo büyük turboyla. yüksek basınç ve yüksek devir dönen makina sahipleri için en iyi çözüm yolu deniyo.

http://www.superstreetonline.com/how-to/engine/modp-0906-twin-scroll-turbo-system-design/

bu manifold tipinin tek dezavantajı fiyatımı ? bunu merak ettim :)

merttepe
26-11-2014, 15:33
işçilik gerektirdiği için seri üretim araçlarda pek kullanılmıyor, bir de gündelik turbo araçlarda o kadar performans aranmadığı için kullanılmıyor. Hassas döküm bir 4 silindili turbo manfioldu yaklaşık 100-150 euro arası.

Osman Bahadır
26-11-2014, 15:44
Bu gösterdiğin iki manifold da tüm portları bölünmüş zaten. İkisi de flanşta birleşiyor. Biri twin scroll turboya göre flanşta iki iki birleşmiş ve flanşı twin, öteki single turboya göre dördü birden tek çıkışta birleşmiş, flanşı single.

Turbon twin scroll olmadıktan sonra, yani egzoz girişi ve türbin palleri bölünmüş olmadıktan sonra twin scroll manifoldun bir anlamı yok. Equal length olsun yeter. Hatta single-scroll turboya twin-portlu manifold yaparsan çıkışı bile kısıtlamış olursun.

http://image.superstreetonline.com/f/16322615+w+h+q80+re0+cr1/modp-0906-02-o-twin-scroll-cut-away.jpg
http://image.superstreetonline.com/f/16322612+w+h+q80+re0+cr1/modp-0906-03-o-twin-scroll-diagram.jpg

tumer
26-11-2014, 15:58
Bmw nin turbolu motorlarında bu teknoloji kullanılmıyor mu?

alperkirman
26-11-2014, 16:07
osman abi twin manifoldun single ye göre çok fazla avantajı var gibi görünüyo tabiki turbonun egzoz tarafınıda twin olarak almak gerekir
benim merak ettiğim ar değeri yüksek büyük turbolar için 4 silindir bi makinada bu manifoldun bi dezavantajı olurmu ?
şöyleki 1.8t de gtx3076 ar 0.86 olan bi turbo 6000devirde full boost yapıyo bunu 4000lere kadar çekebilr mi ? çekerse bile peak mi yapıcak ?
sistem çok başarılı ama kafama illaki bi dezavantajı vardır diye takıldı :)

Sert@ç
26-11-2014, 16:08
işçilik gerektirdiği için seri üretim araçlarda pek kullanılmıyor, bir de gündelik turbo araçlarda o kadar performans aranmadığı için kullanılmıyor. Hassas döküm bir 4 silindili turbo manfioldu yaklaşık 100-150 euro arası.

Bmw butun motorlarinda bu manifoldu kullaniyor

MECOO
26-11-2014, 16:13
Alper 2 gün önce konu açıcam dedin merakla bekliyordum, az daha bekleseydin ben açıcaktım konuyu, avantaj ve dezavantajına göre bir tercih yapalım bizde.

merttepe
26-11-2014, 16:14
Bmw butun motorlarinda bu manifoldu kullaniyor

teşekkürler http://www.turkcadcam.net/rapor/robotlu-kaynak/01.jpg

:D

Yok ben genel döküm manifoldlara göre fiyat dezavantajının bahsi geçtiği için açıklama yaptım. BMW kullanır, performans isteyen herkez kullanacak ama ona göre de üretim maliyetini arttıracak.

alperkirman
26-11-2014, 16:15
log manifold

http://www.xtremefabrications.com/store/images/KA24DE_Log_Manifold.jpg

single scroll manifold

http://www.full-race.com/store/images/full/mitsubishi-evo-x-4b11t-t3-prostreet-turbo-manifold-0.jpg

twin scroll manifold

http://www.full-race.com/store/images/full/honda-acura-b-series-bottom-mount-twinscroll-turbo-manifold-1.jpg

alperkirman
26-11-2014, 16:18
Alper 2 gün önce konu açıcam dedin merakla bekliyordum, az daha bekleseydin ben açıcaktım konuyu, avantaj ve dezavantajına göre bir tercih yapalım bizde.

bizim araçlar için biraz maliyeti yüksek bu manifoldun abi :)
çift ex-wg ve kendi fiyatı var hazır yapılmışı var
ama avantajları tamamda dezavantajı sadece fiyatımı onu merak ediyorum
http://www.agtronicmotorsport.com/gallery/vaggos_twin_scroll/Vaggelis%20Twin%20Scroll%20056.jpghttp://www.agtronicmotorsport.com/gallery/vaggos_twin_scroll/Vaggelis%20Twin%20Scroll%20045.jpg

MECOO
26-11-2014, 16:24
Alper tek maliyet ex wg se sıkıntı olmaz tabiki :) diğerleri yani turbo ve manifold ne kadar fark ediyor o çok önemli. Ciddi proje yapan kişi belki önemsemez maliyeti ama bizim gibi keyfine cadde tarzı yapanlar için maliyet hep önemli olmuştur.

levent
26-11-2014, 16:27
600-700 devirden fazla fark etmez, spool up veya full boost devri olarak aynı özellikte fakat ts veya ss olan iki turbo arasındaki basınç/devir oranı.. yani 6000 yerine 4000 devirde doldurmaz, o kadar büyük fark olmaz.

edit :

twin scroll olup single wg kullanabilirsiniz bu arada.. gibi;

http://www.wickedcas.com/gallery/d/13477-3/RB+Manifold+Single+wastegate+Twin+scroll.jpg

Osman Bahadır
26-11-2014, 16:31
Avantaj/dezavantajı kullanım amacına bağlı.

Küçük hacim ekonomi amaçlı motorlarda manifold ne kadar kısa, o kadar iyi. Büyük hacim veya performans amaçlı kullanılan motorlarda varsın yüksek devirde gelsin, ama stabil ve yüksek basınç versin denince equal-length twin-scroll iyi.

Ford 1.0 Ecoboost motorda ufak hacim turboyu hızlı doldursun diye manifold dahi kullanmayıp turboyu doğrudan kapağa bağlayarak erken basınç ve düşük devirde de ekonomi hedefliyor.
http://www.sae.org/dlymagazineimages/web/516/10714_13369.jpg

Diğer taraftan BMW yeterli hacimdeki çoğu turbo benzinli motorunda twin scroll turbo ile twin portlu manifold kullanarak üstlerde daha yüksek basınç hedefliyor.
http://images.forum-auto.com/mesimages/279695/3491324570_900c953623.jpg

Bu tamamen motora, kullanım amacına ve maliyete bağlı.

MECOO
26-11-2014, 16:32
600-700 devirden fazla fark etmez, spool up veya full boost devri olarak aynı özellikte fakat ts veya ss olan iki turbo arasındaki basınç/devir oranı.. yani 6000 yerine 4000 devirde doldurmaz, o kadar büyük fark olmaz.

Levent bizim 1.8t araçlarda 2.0 kit, yeni nesil turbo (GTX) turbo, büyük emme, egzantrik vs ile 2000 devir geri çekilebilirmi ?

MECOO
26-11-2014, 16:35
Osman Levent e sorduğum soru hakkında bir bilgin varmı ? Yani yan ekipmanlarla ne kadar aşağıya çekebiliriz full boost devrini ?

Osman Bahadır
26-11-2014, 16:38
Osman Levent e sorduğum soru hakkında bir bilgin varmı ? Yani yan ekipmanlarla ne kadar aşağıya çekebiliriz full boost devrini ?

2000 devir çok ciddi bir fark. Aynı ölçüdeki turboyla sadece twin-single farkıyla, manifold tasarımıyla pek mümkün değil bence. Turbo da küçülürse ancak mümkün.

levent
26-11-2014, 16:39
Abi hacim ve kapak içi parçaların hepsi etkiler diyim kısaca. En temelde egzantrik ve hacim etkiler aynı turbo için konuşursak. Ama 2000 devir ciddi fark.

GT > GTx dönüşümü, setup a uygun egzantrikler, hacim artışı ile güzel bant kazanılabilir 2000 olmasa da 1000 devir bile çok şey değiştirir, hesaplamak lazım uzun uzun veya yapılı örnekleri incelemek lazım derim :)

alperkirman
26-11-2014, 16:43
yani twin scroll manifold ve turbonun aslın avantajı hacimli motorlarda ve yüksek basınçlı devir çevirebilen motorlar için geçerli sonucunu çıkartabilirmiyiz burdan ?

MECOO
26-11-2014, 16:44
2000 devir çok ciddi bir fark. Aynı ölçüdeki turboyla sadece twin-single farkıyla, manifold tasarımıyla pek mümkün değil bence. Turbo da küçülürse ancak mümkün.

örnek olarak, stock ölçülü 1.8t ile 5000 devir de gelen bir turbo, motor 2.0 yapılıp twin scroll turbo ile devir ne kadar düşürülebilir ?

alperkirman
26-11-2014, 16:45
Abi hacim ve kapak içi parçaların hepsi etkiler diyim kısaca. En temelde egzantrik ve hacim etkiler aynı turbo için konuşursak. Ama 2000 devir ciddi fark.

GT > GTx dönüşümü, setup a uygun egzantrikler, hacim artışı ile güzel bant kazanılabilir 2000 olmasa da 1000 devir bile çok şey değiştirir, hesaplamak lazım uzun uzun veya yapılı örnekleri incelemek lazım derim :)
subaru ve evo larda çok fazla örneği var aslında ama her motorda aynı verim alımadığı için 1.8t de ne olur şüpheli şuanda

levent
26-11-2014, 16:48
Aslında bence tam olarak öyle değil, bildiğim / okuduğum / gördüğüm kadarı ile.

Daha düşük hacimli araçlarda, nispeten 1.8-2 lt 4 silindir diyelim. Kullanılabilen max boyutlu turbo da 3076 olsun, 3076 türevleri içerisinde daha fazla devirde basınç tutarak daha fazla verim almak için twinscroll olanı mantıklı.

Sonuçta kapak yapısı, flow, turbo boyutu, motor hacmi vb gibi spool u etkileyen dünya faktör var, twin veya single scroll bunlardan sadece birisi.

levent
26-11-2014, 17:13
örnek olarak, stock ölçülü 1.8t ile 5000 devir de gelen bir turbo, motor 2.0 yapılıp twin scroll turbo ile devir ne kadar düşürülebilir ?

500-1000 devir arasında aşağı çekilir abi yaklaşık olarak aralık bu :)

XSi
26-11-2014, 17:16
Cooper s r56, 207rc/gt, ds3 gibi ayni motorlu araclarda da twin scroll turbo mevcut, kullanim avantaji daha az turbo lag dolayisiyla kucuk hacim ve yuksek guc ikilisine yardimci olmak..

OMTechJr.
27-11-2014, 10:12
4 silindir bir motor için çok net bişey diyemem ama yüksek hacimli araçta kendi tecrübeme göre çok büyük fark oldu. Vanos'lu e36da ne yaparsak yapalım gt35 gibi bi turboyla basıncı smooth veremiyorduk vanos açılınca arkadan tekme yemiş gibi şahlanıyordu. ts manifolda geçtikten sonra ciddi anlamda pürürssüzleşti. ayarda ona göre yapıldı. 1000 devir aşağı çekmeyi bende mümkün görmüyorum ama 300-350 devir çok net bi şekilde çekti geriye. oda dünyalar kadar fark sağladı. spoolu 1000 devir geri çekmek için yarış takımları milyon dolarlar harcıyor :) biz 300 çeksek kafi bence :)

alperkirman
27-11-2014, 10:33
sıkıntı 1.8t de pt6262 T4 Divided .84 A/R hangi devirde full boost yapar 5000de falan gelirse hiçbir anlamı kalmaz :D

OMTechJr.
27-11-2014, 10:50
Sıkıştırmanız kaç şuan? Cr 10/10.5lerin altındaysa kuvvetle muhtemel 4800-5200 arası gelir. Tabi Precision tecrübem olmadı Garrett'e ki karşılığını 3582 sayarak söylüyorum ama 84 A/R yok gt'de. yada düz mantık pt5862 takarsanız 4500k lara gelir spool up. işte tecrübe devreye girecek burda.. varsayımsal olarak sesli düşündüm ben.

8500 d/d dönseniz bile keyifsiz olur 5 binde gelen turbo çok keyifsiz olur :D

MECOO
27-11-2014, 10:55
sıkıntı 1.8t de pt6262 T4 Divided .84 A/R hangi devirde full boost yapar 5000de falan gelirse hiçbir anlamı kalmaz :D

Alper 4500 den sonra ne kadar dönersen dön keyifsiz olur, ne roll yapacak araç bulabilirsin nede kendi kendine gazlarken keyif alırsın, benim aracı biliyorsun zaten 4500 bence son limit.

levent
27-11-2014, 10:56
gt3071 4500 gibi geliyor 2008cc 1.8 t de aşağı yukarı, hacim 1.8 ken de 5000 civarında gelir tahminimce kapak içi yapmadan.

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5935823-Seat-Leon-Cupra-R-Build-PPT-GT3071R

8200 dönüp 4.5-5k da full boost yapan bir araç çokta zevksiz olmaz 8000 civarı dönülürse.. verdiğim linkteki aracın pistteki videoları bunu kanıtlar nitelikte :)
spool up 4500 gibi olup 6000 gibi doldursa zevksizleşir evet, dyno king olur zaten o durumda da :)

MECOO
27-11-2014, 10:59
gt3071 4500 gibi geliyor 2008cc 1.8 t de aşağı yukarı, hacim 1.8 ken de 5000 civarında gelir tahminimce kapak içi yapmadan.

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5935823-Seat-Leon-Cupra-R-Build-PPT-GT3071R

8200 dönüp 4.5-5k da full boost yapan bir araç çokta zevksiz olmaz 8000 civarı dönülürse.. verdiğim linkteki aracın pistteki videoları bunu kanıtlar nitelikte :)
spool up 4500 gibi olup 6000 gibi doldursa zevksizleşir evet, dyno king olur zaten o durumda da :)

Levent gt30 la 1.8 haliyle 4500 de full boost benim araç :)

OMTechJr.
27-11-2014, 11:06
8200 dönüp 4.5-5k da full boost yapan bir araç çokta zevksiz olmaz 8000 civarı dönülürse.. spool up 4500 gibi olup 6000 gibi doldursa zevksizleşir evet, dyno king olur zaten o durumda da :)

Heh aynen demek istediğimin farklı bi rengi işte :) ama ben full boost konusunda 5000/5200 öncesine çok iyimser bakamıyorum :)

alperkirman
27-11-2014, 11:24
1.8 hacimle bu iş olmicak galiba :D

alperkirman
27-11-2014, 11:32
gt3071 4500 gibi geliyor 2008cc 1.8 t de aşağı yukarı, hacim 1.8 ken de 5000 civarında gelir tahminimce kapak içi yapmadan.

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5935823-Seat-Leon-Cupra-R-Build-PPT-GT3071R

8200 dönüp 4.5-5k da full boost yapan bir araç çokta zevksiz olmaz 8000 civarı dönülürse.. verdiğim linkteki aracın pistteki videoları bunu kanıtlar nitelikte :)
spool up 4500 gibi olup 6000 gibi doldursa zevksizleşir evet, dyno king olur zaten o durumda da :)

yanlız levent bu araçtaki kapak aeb veya agu olmadığı için 2.0strokerda 4500de geliyo o farkta var
yani aşaa yukarı iyi işlenmiş agu kapak stroker güzel emme manifoldu ve kelebek iyi hesaplanmış intercooler hacmi ile twin scroll ın desteklenmesi gerek istediğimiz devirlere çekebilmek için tabi orası mechul ama bi umut işte :D

MECOO
27-11-2014, 11:43
Projeye daha var Alper :) daha çok çeşitli turbo lar çıkar :)

ozans
27-11-2014, 11:52
Projeye daha var ise elektrik ile çalışan wastegate'lere de yetişirsiniz belki. Pneumatikler 500ms de açılırken bunlar 150ms de açılıyor, spike'lar çok daha güzel kontrol edilebilir, wastegate'in açılması daha da öne atılacağından sppol daha da hızlanıcak, basınçtan bağımsız wastegate programlanabilecek ... Önümüzdeki yılların gözde teknolojisi olucak bence :D

MECOO
27-11-2014, 12:05
Projeye daha var ise elektrik ile çalışan wastegate'lere de yetişirsiniz belki. Pneumatikler 500ms de açılırken bunlar 150ms de açılıyor, spike'lar çok daha güzel kontrol edilebilir, wastegate'in açılması daha da öne atılacağından sppol daha da hızlanıcak, basınçtan bağımsız wastegate programlanabilecek ... Önümüzdeki yılların gözde teknolojisi olucak bence :D

Bilgi için teşekkür ederim, güzel bir detey :)

levent
27-11-2014, 13:12
Levent gt30 la 1.8 haliyle 4500 de full boost benim araç :)

Abi konuştuk işte yazılım faktörü devrede o durumda biraz da :)


yanlız levent bu araçtaki kapak aeb veya agu olmadığı için 2.0strokerda 4500de geliyo o farkta var
yani aşaa yukarı iyi işlenmiş agu kapak stroker güzel emme manifoldu ve kelebek iyi hesaplanmış intercooler hacmi ile twin scroll ın desteklenmesi gerek istediğimiz devirlere çekebilmek için tabi orası mechul ama bi umut işte :D

Aracı eleman BAM olarak toplamamış yalnız, fotolara bakarak yorum yapmışsın Alper biraz :)

Eleman demiş ki, 97 A3 ten çıkma big port AGU swaplayıp BAM ın wiringini kullanmış bir tek :)

So I got a lowmilage 1.8T AGU motor out from a 97' Audi A3 which has big ports same as AEB. Kept original BAM loom and just swapped out mechnical parts. BAM motor had a VVT head but was easy to uncheck with Eurodyne. That motor got oval cylinders because I ran it at too fat mixture. So I pulled the motor again and bored it to accommodated Mahle 83mm pistons and a stroker 2.0T crankshaft for a total 2008cc.

Ben savunuyorum 4500 devir civarında tutulur, turbonun housing i, cooler boyutu düzgün seçilir ve kapak içi gerektiği gibi olursa.. Altına bile iner yani sihirli eller ile fullboost devri :)

@Ozan,

bro screamer pipe olacak mı elektronik wg olacakta, screamer pipe olmayan turbo arabaya turbo demem ben hırbo derim anca :D

alperkirman
27-11-2014, 13:48
o işte bi sıkıntı olmuş ozaman meconun arabada 3071 4500de full boost ediyo hacim 1.8 stok kapak stok emme stok kelebek :)
neyse konu o değilde burda bu manifoldu kullanarak ( yanlızca manifold ) spool devrini istediğimiz ölçüde aşağı alamicamız çok net belli oldu :)

levent
27-11-2014, 14:06
Mecit abi 25psi falan basıyor sanırım, eleman oem kapak + billet pal + 21 derece avans + 2008cc haliyle 0.82 ar'la 4600 devirde 32psi görüyor, kapak yaptıktan sonra 4400 devir.. Enjektörleri 1600cc ye geçiyor bu arada.

25 psi a 3600 devir civarında oturuyor boost map i var linkteki konuda dyno üzerinde okunmuş :)

Aynen sadece twinscroll ile malesef diyoruz :D

MECOO
28-11-2014, 08:31
Mecit abi 25psi falan basıyor sanırım, eleman oem kapak + billet pal + 21 derece avans + 2008cc haliyle 0.82 ar'la 4600 devirde 32psi görüyor, kapak yaptıktan sonra 4400 devir.. Enjektörleri 1600cc ye geçiyor bu arada.

25 psi a 3600 devir civarında oturuyor boost map i var linkteki konuda dyno üzerinde okunmuş :)

Aynen sadece twinscroll ile malesef diyoruz :D

stock hacim le (1800cc) 1.8 barı 4500 4600 gibi full boost yapıyor benim araç, bu işlerde ayrıntılar çok önemli yapılan araçlarda herkes kendi düşüncesine göre ve bilgisine göre yapıyor, tecrübe edinilmiş sağlam bir yerden referans alınması gerek.

levent
28-11-2014, 08:37
Abi sorunun cevabını ben buldum dün işte,

hacim, egzoz supapları, emme egzantriği, twin scroll ile 1000 devir aşağı geliyor full boost :) AGU/AEB big port kapakta.

MECOO
28-11-2014, 08:40
Abi sorunun cevabını ben buldum dün işte,

hacim, egzoz supapları, emme egzantriği, twin scroll ile 1000 devir aşağı geliyor full boost :) AGU/AEB big port kapakta.

5500 de gelen aracı 4500 e çekmek için yapılan masrafın üzerine fazladan en az 5000TL harcamak gerek o zaman :(

levent
28-11-2014, 08:44
Abi sen bahsettiklerini yap, gelecek yıla da o şekle hazırlık, altyapı tamamlarsın bence :) Ki zaten en güzeli yavaş yavaş sindire sindire :D

MECOO
28-11-2014, 09:04
Abi sen bahsettiklerini yap, gelecek yıla da o şekle hazırlık, altyapı tamamlarsın bence :) Ki zaten en güzeli yavaş yavaş sindire sindire :D

Levent bu proje benim aracın için değil :) benim aracın durumundan memnunum, konuştuğumuz ekleri yapıp binmeye devam edicem benim araca, konudaki proje ayrı bir araç olacak inşallah, araç tamamen bunun için kullanılacak :D

Kts97
28-11-2014, 10:35
5500 de gelen aracı 4500 e çekmek için yapılan masrafın üzerine fazladan en az 5000TL harcamak gerek o zaman :(

Turboyu daha çabuk spool etmek için nos basmayı düşündünüz mü acaba?
http://www.zex.com/zx/turbo-nitrous-systemhtml/ şu tarz bir sistem işinizi görebilir gibi duruyo.Gerekli switch desteği ile turbo spool yaptığında tamamen devreden çıkabiliyor.

MECOO
28-11-2014, 10:42
Turboyu daha çabuk spool etmek için nos basmayı düşündünüz mü acaba?
http://www.zex.com/zx/turbo-nitrous-systemhtml/ şu tarz bir sistem işinizi görebilir gibi duruyo.Gerekli switch desteği ile turbo spool yaptığında tamamen devreden çıkabiliyor.

Evet nos olayınıda çok konuştuk, işin hem kolay hem ekonomik yolu nos, standolen beyin var kolaylıkla kontrol edilebilir, ama bu tarz işlemlerde çok fazla uğraşmak gerekiyor yani methanol ü tolien i nos u hatta direk e85 ile de çalıştırılabilir, şuanki düşüncemiz met ve %20 gibi tolien ile yapabilmek.

Kts97
28-11-2014, 11:06
Evet nos olayınıda çok konuştuk, işin hem kolay hem ekonomik yolu nos, standolen beyin var kolaylıkla kontrol edilebilir, ama bu tarz işlemlerde çok fazla uğraşmak gerekiyor yani methanol ü tolien i nos u hatta direk e85 ile de çalıştırılabilir, şuanki düşüncemiz met ve %20 gibi tolien ile yapabilmek.

Anladım,ben pompa benzini ile yürüdüğünüzü var saymıştım.Bu koşullarda siz içeriye daha fazla yakıt sokarak değil de içerideki gazı daha hızlı tahliye ederek turboyu doldurmayı amaçlıyorsunuz sanırım.

MECOO
28-11-2014, 11:47
Anladım,ben pompa benzini ile yürüdüğünüzü var saymıştım.Bu koşullarda siz içeriye daha fazla yakıt sokarak değil de içerideki gazı daha hızlı tahliye ederek turboyu doldurmayı amaçlıyorsunuz sanırım.

Evet aynen öyle, teknik olarak seçtiğimiz ekipmanlarla alt devirlerde hem daha çok hava hemde daha soğuk hava sokmayı amaçlıyoruz, nos haricinde intercooler a sıkılarak soğmasını sağlayan ekipmanlarla gazlar da var, zaten yeterince yakıtla uğraşıyoruz (met ve tolien) dahada karıştırmak istemiyoruz bu durumu.

esesli_m
02-12-2014, 18:15
konu dayanımlı ama konu dışı bmw 318is m42 e30 sıkıstırma stock motor (kol krank std) su an 9.5 dıelım bana alt dewırler canlı olsun kafı yanı 4000 yada 4500 dewır dolu olsun yeterlı aman aman bı gucte ıstemıyorum roll drag yok ne turbosu kullanılmalı ??? sımdıden tesekkurlerr...