Eriador
28-09-2008, 10:09
http://log.autogespot.com/09-2008/lambonew/th/1.jpg
http://log.autogespot.com/09-2008/teaser/th/2.jpg
http://log.autogespot.com/09-2008/urus3/lambo.jpg
http://log.autogespot.com/09-2008/urus3/urus3.jpg
Ekim'deki Paris Motor Şov'da tanıtılacak yeni modelin geçen hafta yayımlanan iki teaser resminin ardından Lamborghini'den - henüz - bir üçüncüsü gelmedi, fakat çarpıcı bir şekilde resmî web sitelerindeki ikinci teaser'ı değiştirdiler.
Değişiklikler oldukça küçük olsa da, anlamlılar. İlki, yan hava çıkışlarının formu hafif değişmiş ve İtalyan bayrağı motifi küçülmüş. Bu, kozmetik bir operasyondan ibaret görünüyor, çıkarılabilecek pek bir sonuç yok.
İkincisiyse çok daha ilginç: ön lastiklerin ebatları silinmiş. Önceki resimde 295/30/ZR19 olarak - zor da olsa - okunan ölçüler, bazı çıkarımlar sağladığından olsa gerek, yenisinde artık yok.
Peki bu çıkarımlar nedir? Her şeyden önce, bir ön lastik ölçüsü olarak 295/30/ZR19, muazzam bir ölçü. Karşılaştırmak gerekirse, Gallardo'nunkiler 235/35'ken, Murciélago LP640'ınkiler 245/35.
Bu noktada - şayet bu ölçü doğruysa - rahatlıkla bazı sonuçlara ulaşabiliriz. Bu kadar iri ön lastiklerin işaret ettiği durum açık: bu önden motorlu bir Lamborghini. Dahası, dört çeker olma ihtimali, arkadan itişli olma ihtimalinden çok daha yüksek bir Lamborghini; yani bu aracın arkadan itişli bir Murciélago SV türevi olduğu dedikoduları büyük ölçüde geçerliliğini yitiriyor.
Gene karşılaştırmak açısından benzer özelliklerde, yani çok güçlü, dört çeker ve önden motorlu bir araç seçtik: Bentley Continental GT Speed. 610 hp'lik bu otomobilin ön lastik ölçülerinin bile 275/35 olduğunu söylersek, sanırım nasıl bir canavarla karşı karşıya olduğumuzu daha net ifade edebiliriz.
Öte yandan bu aracın, CLS tarzı bir dört kapılı coupé olduğu hakkındaki dedikodular da mevcut. Fakat VAG grubunda çıkmak üzere olan bir Audi A7 ve Porsche Panamera varken ve bu konsept, Lamborghini'nin kültürüne bu kadar aykırıyken, dört kapılı bir model beklemek de oldukça zor.
Sonuç itibarıyle, çok büyük ihtimalle, yeni bir önden motorlu, dört çeker ve coupé Lamborghini'yle karşı karşıyayız. Ezeli rakip Ferrari'nin benzer tarzda California ya da 599 GTB Fiorano modellerinden birine karşı hamle olarak görebiliriz. Her şeyi zaman gösterecek.
Ekteki ilk resim yeni, ikincisiyse eski teaser resmi göstermektedir.
GÜNCELLEME:
Tüm bu gelişmelerin ardından autonews çalışanları, yeni Lamborghini'nin detaylarını açığa çıkardı: önden motorlu bir dört kapılı coupé.
Yeni model, yalnızca bir konsept olmayacak, aynı zamanda seri üretime geçecek ve Aston Martin Rapide ile Porsche Panamera'yla amansız bir mücadeleye girecek.
Lamborghini bu araçtan yılda 3000 adet satmayı planlıyor ki bu gerçekleşirse, Lamborghini'nin satışları tavana vuracak demektir. 2008'in ilk yarısında İtalyan marka yalnızca 1309 adet araç sattı.
bonus haber :
Lamborghini, Murciélago ile yeni bir rekor kırdı!
Automobili Lamborghini, üretimde yeni bir dönüm noktasını kutluyor. Yeni yılın hemen ardından 3 bininci Lamborghini Murciélago üretim bandından çıkıyor.
03 Ocak 2008 / 09:53Yorum EkleGönderYazdırDiggDel.icio.usFacebookLamborghini ’nin amiral gemisi Murciélago LP640 serisinin 3 bininci modeli LP640 Coupe, Noel’in hemen ardından Sant’Agata Bolognese fabrikasının üretim hattından çıkıyor. Bu süper spor otomobil ABD’deki bir müşteriye gönderilecek.
3 bininci Murciélago’nun üretim hattından çıkışını kutlamak amacıyla fabrikada düzenlenen törende konuşan Automobili Lamborghini S.p.A. Başkanı ve CEO’su Stephan Winkelmann, “Ürünlerimiz dünyanın dört bir yanındaki pazarlarda popülerliklerini ve varlıklarını tesis etmeye devam edecektir. Üretimde son olarak kaydettiğimiz bu en yüksek noktanın hem kurum hem de, model stratejimizin bir ispatı olduğunu düşünüyoruz” dedi.
Lamborghini, kısa bir süre önce 12 silindirli serisinde elde ettiği bir başka rekoru daha kutladı: Murciélago, 11 yıl zarfında 2 bin 903 adet üretilen ve kendisinin selefi olan Diablo’nun toplam üretim adedini geçti.
Lamborghini’nin son yıllardaki gelişimi yükselen bir grafik çiziyor. Üst üste 5. kez satış rekorunun kırıldığı 2006’da 2 bin 87 Lamborghini satılmıştı.
Her iş günü Sant’Agata’da aşağı yukarı 3 adet Murciélago ve 10 adet Gallardo modeli üretilmektedir.
http://log.autogespot.com/09-2008/teaser/th/2.jpg
http://log.autogespot.com/09-2008/urus3/lambo.jpg
http://log.autogespot.com/09-2008/urus3/urus3.jpg
Ekim'deki Paris Motor Şov'da tanıtılacak yeni modelin geçen hafta yayımlanan iki teaser resminin ardından Lamborghini'den - henüz - bir üçüncüsü gelmedi, fakat çarpıcı bir şekilde resmî web sitelerindeki ikinci teaser'ı değiştirdiler.
Değişiklikler oldukça küçük olsa da, anlamlılar. İlki, yan hava çıkışlarının formu hafif değişmiş ve İtalyan bayrağı motifi küçülmüş. Bu, kozmetik bir operasyondan ibaret görünüyor, çıkarılabilecek pek bir sonuç yok.
İkincisiyse çok daha ilginç: ön lastiklerin ebatları silinmiş. Önceki resimde 295/30/ZR19 olarak - zor da olsa - okunan ölçüler, bazı çıkarımlar sağladığından olsa gerek, yenisinde artık yok.
Peki bu çıkarımlar nedir? Her şeyden önce, bir ön lastik ölçüsü olarak 295/30/ZR19, muazzam bir ölçü. Karşılaştırmak gerekirse, Gallardo'nunkiler 235/35'ken, Murciélago LP640'ınkiler 245/35.
Bu noktada - şayet bu ölçü doğruysa - rahatlıkla bazı sonuçlara ulaşabiliriz. Bu kadar iri ön lastiklerin işaret ettiği durum açık: bu önden motorlu bir Lamborghini. Dahası, dört çeker olma ihtimali, arkadan itişli olma ihtimalinden çok daha yüksek bir Lamborghini; yani bu aracın arkadan itişli bir Murciélago SV türevi olduğu dedikoduları büyük ölçüde geçerliliğini yitiriyor.
Gene karşılaştırmak açısından benzer özelliklerde, yani çok güçlü, dört çeker ve önden motorlu bir araç seçtik: Bentley Continental GT Speed. 610 hp'lik bu otomobilin ön lastik ölçülerinin bile 275/35 olduğunu söylersek, sanırım nasıl bir canavarla karşı karşıya olduğumuzu daha net ifade edebiliriz.
Öte yandan bu aracın, CLS tarzı bir dört kapılı coupé olduğu hakkındaki dedikodular da mevcut. Fakat VAG grubunda çıkmak üzere olan bir Audi A7 ve Porsche Panamera varken ve bu konsept, Lamborghini'nin kültürüne bu kadar aykırıyken, dört kapılı bir model beklemek de oldukça zor.
Sonuç itibarıyle, çok büyük ihtimalle, yeni bir önden motorlu, dört çeker ve coupé Lamborghini'yle karşı karşıyayız. Ezeli rakip Ferrari'nin benzer tarzda California ya da 599 GTB Fiorano modellerinden birine karşı hamle olarak görebiliriz. Her şeyi zaman gösterecek.
Ekteki ilk resim yeni, ikincisiyse eski teaser resmi göstermektedir.
GÜNCELLEME:
Tüm bu gelişmelerin ardından autonews çalışanları, yeni Lamborghini'nin detaylarını açığa çıkardı: önden motorlu bir dört kapılı coupé.
Yeni model, yalnızca bir konsept olmayacak, aynı zamanda seri üretime geçecek ve Aston Martin Rapide ile Porsche Panamera'yla amansız bir mücadeleye girecek.
Lamborghini bu araçtan yılda 3000 adet satmayı planlıyor ki bu gerçekleşirse, Lamborghini'nin satışları tavana vuracak demektir. 2008'in ilk yarısında İtalyan marka yalnızca 1309 adet araç sattı.
bonus haber :
Lamborghini, Murciélago ile yeni bir rekor kırdı!
Automobili Lamborghini, üretimde yeni bir dönüm noktasını kutluyor. Yeni yılın hemen ardından 3 bininci Lamborghini Murciélago üretim bandından çıkıyor.
03 Ocak 2008 / 09:53Yorum EkleGönderYazdırDiggDel.icio.usFacebookLamborghini ’nin amiral gemisi Murciélago LP640 serisinin 3 bininci modeli LP640 Coupe, Noel’in hemen ardından Sant’Agata Bolognese fabrikasının üretim hattından çıkıyor. Bu süper spor otomobil ABD’deki bir müşteriye gönderilecek.
3 bininci Murciélago’nun üretim hattından çıkışını kutlamak amacıyla fabrikada düzenlenen törende konuşan Automobili Lamborghini S.p.A. Başkanı ve CEO’su Stephan Winkelmann, “Ürünlerimiz dünyanın dört bir yanındaki pazarlarda popülerliklerini ve varlıklarını tesis etmeye devam edecektir. Üretimde son olarak kaydettiğimiz bu en yüksek noktanın hem kurum hem de, model stratejimizin bir ispatı olduğunu düşünüyoruz” dedi.
Lamborghini, kısa bir süre önce 12 silindirli serisinde elde ettiği bir başka rekoru daha kutladı: Murciélago, 11 yıl zarfında 2 bin 903 adet üretilen ve kendisinin selefi olan Diablo’nun toplam üretim adedini geçti.
Lamborghini’nin son yıllardaki gelişimi yükselen bir grafik çiziyor. Üst üste 5. kez satış rekorunun kırıldığı 2006’da 2 bin 87 Lamborghini satılmıştı.
Her iş günü Sant’Agata’da aşağı yukarı 3 adet Murciélago ve 10 adet Gallardo modeli üretilmektedir.