PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Basinc hatasi



eticet06
08-12-2014, 02:00
merhaba arkadaşlar aracımda bir hata veriyor yazılım var aracımda stage 3 downpipe var .bu haliyle n75 i baglayınca arac direk limp moda düşüyor 0.5 bara .bu sorunu aşmak için bende mcb kullanmaya karar verdim.mcb ile 1.1 basınca ayarladıgımda arac gayet saglıklı yuruyor ama şöyle bir sorun oluyor.Araç 1.1 dedikten sonra 1-2-3 viteste 4500 rpm i geçtikten sonra 07 bara kadar iniyor.vitesa attıgında 1.1 den başlıyor yine ama 4 viteste 1.1. basınca oturup gidiyor düşme olmuyor.aracın wesgate hortumunu söktüğümdede yine 1.1 bar basıyor ustunu basmıyor.hava kacagı aradım ama bulamadım.elm 327 ile lft ve sft degerlerine baktım ikiside 0 hava kacagı olma ihtimali cok az.maf sensörümün fisini çektim rolanti saçmalaması dışında halen aynı gidiyor.elimde volvo nun orijinal arıza tesbit cihazı vida da var onla baktıgımda ECM-6806 hatası veriyor.gazlamadıgım sürece hata vermiyor ama sıktıgımda yine aynı arızayı yazıyor.bu basınc düşmesinin sebebi nedir.birde bu hata koduna baktıgımda olasılıklar sunlar dıyor vida

284: ECM-6806 Turbocharger (TC) control system flow fault. Flow too high/low. Permanent/Intermittent fault, B6284T

Diagnostic trouble code (DTC) information

Condition
If engine speed (RPM) is above 3500 rpm and the engine is operating at a high load, the control signal to the turbocharger (TC) control valve is at maximum and the boost pressure (from boost pressure sensor) is lower than a designated value (approximately 20 kPa (2.90 psi) under normal boost pressure - signal too low).
If the air mass (from mass air flow (MAF) sensor) is higher than a desired value (signal too high) it is interpreted as a fault and diagnostic trouble code (DTC) ECM-6806 is stored.

Substitute value
reduced boost pressure

Possible source
Signal too high:
-air leakage after turbocharger (TC)
Signal too low:
-hoses between turbocharger (TC) and turbocharger (TC) control valve respectively turbocharger (TC) control valve and pressure servo are loose or are blocked/damaged
-faulty turbocharger (TC) control valve
-faulty boost pressure control (BPC) valve pressure servo
-sticking boost pressure control (BPC) valve

ghibli06
10-12-2014, 11:20
şimdi bir şeyler yazmak isteyenler de yazmıyorlar, sebebi de yardım etmek isteyenlerle olan münakaşaların...

sonvedam11
12-12-2014, 10:39
wastegatenin hortumunu söküp gazladığında limp mode düşmesi gerek direk çünkü turbo tahliye yapamıyor. eğer basınç ayarların 1.1 den yüksek ise ve turbo wastegate hortumunu söktügün halde buraya yetişmiyorsa kesinlikle kaçak söz konusu gerek basıç hattında olabilir gerekse turbo kütügünde kılcak çatlaklar bile olabilir buda turbonun geç gelmesine sebebte olur.

Sadık Özyer
14-12-2014, 22:19
Araç nedir ?

eticet06
14-12-2014, 22:43
şimdi bir şeyler yazmak isteyenler de yazmıyorlar, sebebi de yardım etmek isteyenlerle olan münakaşaların...

ne alaka ? munakasa kımle yapmısım ben o senın fıkrın

eticet06
14-12-2014, 22:44
araştırmalarım sonucu bu hatanın maf tan kaynaklandıgını buldum bunu çözmenin en kolay yolu herhalde fcd kullanmak 1.1 barı gecınce maf korumaya alıyor aracı

eticet06
14-12-2014, 22:48
wastegatenin hortumunu söküp gazladığında limp mode düşmesi gerek direk çünkü turbo tahliye yapamıyor. eğer basınç ayarların 1.1 den yüksek ise ve turbo wastegate hortumunu söktügün halde buraya yetişmiyorsa kesinlikle kaçak söz konusu gerek basıç hattında olabilir gerekse turbo kütügünde kılcak çatlaklar bile olabilir buda turbonun geç gelmesine sebebte olur.

wasgate hortumunuda soktugumde arac lıpm moda gırmıyor cunku aracın tcv sı yanı n75 ı ıptal sadece fısı takılı mcm kullanıyorum yazılımla tcv yı kullanamıyorum bu basıncın ustunu gordugunde dırek n75 lımpe sokuyor aracı.basınc kacak testı yaptık yok gıbı gorunuyor ama emın degılım ama arastırmalarımda yazılımla kaynaklı oldugundan bahsetmısler bu hafta nasıpse fmıc yapacam o arada zaten horumları sokucem aracın vacuum diagramını ınceledım ve hortumları ınceledım cokca baktıgım yerlerdede kacak goremedım.en kotu ıhtımal mafı yanlıptıp denemek 4.48 volt dırenc koyanlar olmus bu sorunu cozmek ıcın bunu deneyecem bakalım ne olcak gerci suandada baya ıyı gıdıyor arac ama kafama takıldı...

ghibli06
15-12-2014, 06:31
ne alaka ? munakasa kımle yapmısım ben o senın fıkrın

sana biri 1,1 barı geçme bu araçların genel davranışı dese, o senin fikrin falanca yapmış çalışıyor diye cevaplar veriyorsun... daha önceki hemen her konuna bir sürü kişi yazıp fikir sunduk, artık kimse yazmadığına göre alakayı sen kurabilirsin...

bLackModeL
15-12-2014, 08:08
sızın ıcın elımde fcd var uygun fıyata yollarım nasıl baglıyacagınız ve nasıl kullanacagınız kullanım kılavuzunda var

eticet06
15-12-2014, 18:56
sana biri 1,1 barı geçme bu araçların genel davranışı dese, o senin fikrin falanca yapmış çalışıyor diye cevaplar veriyorsun... daha önceki hemen her konuna bir sürü kişi yazıp fikir sunduk, artık kimse yazmadığına göre alakayı sen kurabilirsin...

Senin demenle ozaman buraya yazanlar adam degil bence boyle bir genelleme yapman yanlis yapilmisi ornek verincemi zor oluyor ...yapma bu bukadar demek kolay tabi neyse ...

rebeloghy
15-12-2014, 19:02
ne alaka ? munakasa kımle yapmısım ben o senın fıkrın

Yanlış anlamayın konuya sadece denk geldim de 11 yaş büyük birine bu şekilde mi hitap edersiniz genelde ?

ghibli06
15-12-2014, 19:10
Yanlış anlamayın konuya sadece denk geldim de 11 yaş büyük birine bu şekilde mi hitap edersiniz genelde ?

sıkıntı yok ben doğru bildiğimi yazarım, kim üstüne alınırsa alınır...