PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Grande Punto t-jet--Abarth Bonalume power pop elektroselenoid valve



OATT1960
08-12-2014, 16:22
Merhaba arkadaşlar, orijinal elektroselenoid dump valve'in basınç tutamaması nedeniyle uyguladığımız 3 bar turbo boost ve 270°C ısıya mukavim Grande Punto t-jet--Abarth için özel üretim olan Bonalume power pop electroselenoid dump valve fotoğraf ve videosunu beğeninize sunuyorum.

http://i.hizliresim.com/LYozRJ.jpg (http://hizliresim.com/LYozRJ)

Bonalume power pop elektro selenoid dump valve GP t-jet--Abarth - YouTube (http://youtu.be/ML1CaBHweG0)

güneşbalkan
10-12-2014, 12:21
Perfomans etkisi illa ki olmuştur ama ne kadar fark etti.birde yazılım güncellemesi düşünüyormusunuz ?

OATT1960
11-12-2014, 10:53
Perfomans etkisi illa ki olmuştur ama ne kadar fark etti.birde yazılım güncellemesi düşünüyormusunuz ?
Sevgili Güneş, orijinal valve basınç tutamadığı için oluşan güç kaybını, bu valve ile tekrar geri kazandık ve de ortaya çıkan sonuç son derece çarpıcı oldu. Tabiki sonrasında da yazılım güncellendi ve şu anda 1,6 bar peak, 1,3 bar continuous turbo boost değerleri ile 220-230HP, 330-350Nm. performans değerlerine sahip olması gerekiyor, tabiki güvenilir bir dyno ölçümü yaptıracağım.:)

güneşbalkan
11-12-2014, 17:35
Çok iyiymiş ağzım sulandı resmen :D yazılımlı pololarla denemek lazım aslında.bir de güzel bir kadran videosu isteriz artık :D yürüyen punto görsün millet :D

OATT1960
11-12-2014, 17:47
Çok iyiymiş ağzım sulandı resmen :D yazılımlı pololarla denemek lazım aslında.bir de güzel bir kadran videosu isteriz artık :D yürüyen punto görsün millet :D
Teşekkürler sevgili Güneş, gerçekten çok iyi durumda, önce bir dyno ölçümü yapalım ve paylaşalım, sonra da bir araç kamerası ile kadran videosu çekeriz.:)

dnr1
18-12-2014, 12:13
Merhaba..bende de 1.4 turbo jet linea var..hocam..sen nelerle basladin nasil devam ettin..bana yol gosterirsen cok sevinirim.kimlerle calistin..isimmler onemli..tecrubelerinden yararlanmak isterim..***** 1.4 olunca tork dusus devirinden sonra yuksek hizlara cikarken olan cansizligi asmak istiyorum..simdiden sagol

speed_emre
18-12-2014, 19:14
bu konuya en iyi ertuğ yazar :D kollar pistonlara dikkat 220 230 ustu egzantrikte istiyor diye biliyorum. 220 bg cıvarları dayanmıyor diye barbaros abi söylemişti.

dnr1
18-12-2014, 22:52
Sagolasin ertug arkadasin konularina baktim guzel isler basarmis fakat hazirandan beri cvp lamadigi sorular var..artik girmiyor galiba...

OATT1960
19-12-2014, 00:19
Merhaba..bende de 1.4 turbo jet linea var..hocam..sen nelerle basladin nasil devam ettin..bana yol gosterirsen cok sevinirim.kimlerle calistin..isimmler onemli..tecrubelerinden yararlanmak isterim..***** 1.4 olunca tork dusus devirinden sonra yuksek hizlara cikarken olan cansizligi asmak istiyorum..simdiden sagol
Merhaba değerli kardeşim, ilk uygulama olarak filtre, egzoz ve yazılım ile 150HP-240Nm. değerlere ulaşabilirsiniz. 2. ve 3. stage olarak IHI vl36 ve Garrett gt 1446 turbo uygulamaları ile 170HP-260Nm. ve 235HP-350Nm. değerlere ulaşılabilir.


bu konuya en iyi ertuğ yazar :D kollar pistonlara dikkat 220 230 ustu egzantrikte istiyor diye biliyorum. 220 bg cıvarları dayanmıyor diye barbaros abi söylemişti.
Değerli kardeşim, 235HP-350Nm. lik değerlere motor içine dokunulmaksızın ve de egzantrikler değiştirilmeksizin, Abarth firmasının da yapmakta olduğu gibi ulaşılabilmektedir.

speed_emre
19-12-2014, 05:54
maliyetler hakkındada bilgi alabilirmiyiz? eğer sorunsuz kullanılabiliyorsa şayet çok iyi güçler. Videoları varmı hızlanma olarak :)

OATT1960
19-12-2014, 11:15
maliyetler hakkındada bilgi alabilirmiyiz? eğer sorunsuz kullanılabiliyorsa şayet çok iyi güçler. Videoları varmı hızlanma olarak :)
Tabiki uygulanacak modifikasyon seviyesine göre farklı maliyetler söz konusudur. Bahsetmiş olduğum modifikasyonlar, orijinal olarak (özellikle de Abarth Esseesse modified set-up) t-jet'e uygulanan modifikasyon seçenekleridir ve tabiki günlük kullanımda sorunsuzdur. Bu uygulamaları ve videolarını net'de de (revlimit) görebilirsiniz. Bu arada benim arabamdaki mekanik uygulamaları da burada paylaşacağım, 220HP-330Nm. lik set-up ile Türkiye'de ''eşsiz'' olduğunu söyleyebileceğim arabamı, günlük olarak ve ilk günkü gibi büyük bir keyifle kullanmaktayım.

speed_emre
19-12-2014, 11:34
Videolar olursa harika olur gerçektende kadran videosuda çekip atarsaniz çok iyi olur. Sureleri merak ediyorum acikcasi

OATT1960
19-12-2014, 17:54
Videolar olursa harika olur gerçektende kadran videosuda çekip atarsaniz çok iyi olur. Sureleri merak ediyorum acikcasi
Öncelikle burada arabamdaki mekanik uygulamaları paylaşacağım değerli kardeşim.

speed_emre
19-12-2014, 18:11
tamamdır abi bekliyorum sonuçları işlemleri çünkü yapan firma pistonların kenarlarından pul pul döküldüğünü söylemişti dayanmıyor diye. poloyla denesen abi sonuç nasıl olur acaba :D

güneşbalkan
19-12-2014, 18:21
Orkun abi aslında otomobilleriniz kısmında güzel anlatımınızla aracınızı ve yapılan uygulamalarınızı anlatsanız tek başlık altında çok daha iyi olabilir.Dump valve sonrası görüntülerini bende merak etmiyor değilim :thinkerg:

fussy
19-12-2014, 18:48
Orkun abinin deneme, Ya da şu arabadan iyi, bu arabadan iyi gibi dertleri yoktur. Yıllardır tanırım roll videosu beklemeyin :)

dnr1
19-12-2014, 20:01
Hay yasa be..orkun hocam..eline cebine saglik..paylas paylasabildigin ne varsa...takipteyiz heyecanla..

dnr1
19-12-2014, 20:06
T-Jet - GT2554R with external wastegate, by Revli…: T-Jet - GT2554R with external wastegate, by Revlimit (2) - YouTube (http://youtu.be/92BCvRnA7DY) su cok fena....

OATT1960
20-12-2014, 13:21
tamamdır abi bekliyorum sonuçları işlemleri çünkü yapan firma pistonların kenarlarından pul pul döküldüğünü söylemişti dayanmıyor diye. poloyla denesen abi sonuç nasıl olur acaba :D
Emre kardeşim, bu konudaki olumsuz söylemlerin hepsi, doğru bir mekanik ve software uygulaması yapılamamış olmasından kaynaklanmaktadır. Normal şartlarda mevcut değerlerine bakıldığında, arabamın Polo'yu geçmesi gerekir fakat, tabiki denemeksizin fikir beyan etmek pek de doğru olmaz.


Orkun abi aslında otomobilleriniz kısmında güzel anlatımınızla aracınızı ve yapılan uygulamalarınızı anlatsanız tek başlık altında çok daha iyi olabilir.Dump valve sonrası görüntülerini bende merak etmiyor değilim :thinkerg:
Çok doğru sevgili Güneş, ben de aynı düşünce ile mekanik uygulamaları paylaşacağım.


Orkun abinin deneme, Ya da şu arabadan iyi, bu arabadan iyi gibi dertleri yoktur. Yıllardır tanırım roll videosu beklemeyin :)
Çok doğru sevgili Şenol, önce bir mekanik uygulamaları paylaşayım, sonrası kısmet diyelim.:)


Hay yasa be..orkun hocam..eline cebine saglik..paylas paylasabildigin ne varsa...takipteyiz heyecanla..
Çok teşekkürler değerli kardeşim, sağolun, varolun.:)


T-Jet - GT2554R with external wastegate, by Revli…: T-Jet - GT2554R with external wastegate, by Revlimit (2) - YouTube (http://youtu.be/92BCvRnA7DY) su cok fena....
Gerçekten de çok iyi bir video, tabiki Garrett gt 1446 ile çekilen videolar da müthiş.

Acurol
23-12-2014, 14:03
Aracın Dump valve takılmadan önceki hali videodakine benzer bir gidişi vardı. Belki videodakinden daha iyi durumdaydı. Dump Valveten sonra bilemiyorum ne durumda. Binmişliğim vardır Orkun abinin t-jet e :) Abicim selamlar bu arada.

OATT1960
23-12-2014, 21:53
Aracın Dump valve takılmadan önceki hali videodakine benzer bir gidişi vardı. Belki videodakinden daha iyi durumdaydı. Dump Valveten sonra bilemiyorum ne durumda. Binmişliğim vardır Orkun abinin t-jet e :) Abicim selamlar bu arada.
Selamlar Kaan'cığım, tabiki electroselenoid dump valve takıldıktan sonra turbo basıncını tutabildiği ve ısıdan da etkilenmediği ve yazılım da güncellendiği için, şu anda seninle birlikte kullandığımızdan çok daha iyi performans veriyor.

Acurol
24-12-2014, 15:14
Selamlar Kaan'cığım, tabiki electroselenoid dump valve takıldıktan sonra turbo basıncını tutabildiği ve ısıdan da etkilenmediği ve yazılım da güncellendiği için, şu anda seninle birlikte kullandığımızdan çok daha iyi performans veriyor.

Bir daha ki Ankara seferinde görüşmek dileğiyle abicim o zaman :)

OATT1960
26-12-2014, 09:23
Bir daha ki Ankara seferinde görüşmek dileğiyle abicim o zaman :)
Beklerim Kaan'cığım.:)

OATT1960
30-01-2015, 11:01
Daha etkin bir hava besleme için, BMC CDA (accdasp-44) Grande Punto t-jet--Abarth air induction kit gündemde arkadaşlar.:)

dnr1
03-02-2015, 11:12
Arkadaslar bir sorum olucak..t jette vites degistirip gaza yuklemlemle bir bosluk olusuyor..sanirim westgage Manifoldtaki havayi tahliye ediyor ve turbo doldurana kadar olusan surecteki zaman ...bu olayin olmamasini atmosferik gibi dolu kalmasin nasil saglayabilirim..ayagimi hic gazdan cekmeyip hemen vites atarakmi yada baska tecrubeleriniz varsa merak ediyorum

OATT1960
03-02-2015, 15:54
Arkadaslar bir sorum olucak..t jette vites degistirip gaza yuklemlemle bir bosluk olusuyor..sanirim westgage Manifoldtaki havayi tahliye ediyor ve turbo doldurana kadar olusan surecteki zaman ...bu olayin olmamasini atmosferik gibi dolu kalmasin nasil saglayabilirim..ayagimi hic gazdan cekmeyip hemen vites atarakmi yada baska tecrubeleriniz varsa merak ediyorum
Waste gate'in manifolddaki hava ile bir ilgisi yoktur. Aslında, stock t-jet'de de IHI vl37 turbo küçük olduğundan, turbo lag denen boşluk pek olmaz. Ancak, turbonun küçük olmasına bağlı olarak, üst vites ve devirlerde basınçlı havanın akımı düşer ve araba sanki atmosferikmiş gibi gider. Öncelikle arabanızı bir test cihazına bağlatıp sistemin düzgün olduğundan emin olmanızı, eğer sorun yok ise, yeni bir modifiye yazılım yükleterek istediğiniz performans seviyesine çıkartmanızı önerebilirim. Bu arada da, kutu içi, iyi kalite bir performans filtresi ile cat. back (cat. sonrası) 60mm. lik, orta ve son susturucuları da serbest geçişli olan bir egzoz sistemi yaptırmayı ihmal etmemelisiniz.

dnr1
03-02-2015, 17:40
Arabanin gidisi cok iyi..sadece ust devirlerde 1den 2ye 2den 3e atip gaza yuklenince yarim sn gecikme olup daha sonra tekrar yapistiriyor..galiba ust devirlerde turbo bosaldigi icin bu sekilde anca bu kadar yuruyor..

OATT1960
04-02-2015, 11:01
Arabanin gidisi cok iyi..sadece ust devirlerde 1den 2ye 2den 3e atip gaza yuklenince yarim sn gecikme olup daha sonra tekrar yapistiriyor..galiba ust devirlerde turbo bosaldigi icin bu sekilde anca bu kadar yuruyor..
Bunu netleştirebilmeniz için test cihazıyla test ettirmeniz gerekir.

dnr1
05-02-2015, 07:37
Gecen triger degismisti.. ariza kodu yok demislerdi..ama bir ara bakayim..cvplar icin sagol ...

OATT1960
05-02-2015, 11:51
Gecen triger degismisti.. ariza kodu yok demislerdi..ama bir ara bakayim..cvplar icin sagol ...
Rica ederim.

t-jet ali
15-02-2015, 10:11
www.youtube.com/watch?v=cK5N09uuTG0 abi sizin araçtanda bu performansı bekliyorum

OATT1960
15-02-2015, 12:13
www.youtube.com/watch?v=cK5N09uuTG0 abi sizin araçtanda bu performansı bekliyorum
6 ileri şanzımanla olacağını tahmin ediyorum.

speed_emre
15-02-2015, 12:18
Bu araba nasıl giduyor böyle yabancimi deneyenler specler nasıl :)

t-jet ali
15-02-2015, 12:49
Yunanistan'dan ,tdo4 turbo setuplı, stock motor, td04 turbo,63mm. dp ve egzoz, 380 cc. enj.

speed_emre
15-02-2015, 13:01
Eğer veriler doğruysa motor içine girilmeden boyle sağlıklı binilirse çokcçok iyi olur. Motorun durumu nasıl olur acaba ne kadar dayanır.brakeboost yapsa daha iyi olur bence :)

t-jet ali
15-02-2015, 13:08
örnekleri çok ama bilemiycem. sonuçta 2008 den beri adamlar yapıyorlar.
t-jet revlimit remap diye aratırsan örnekleri çıkıyor, hatta motor içi yapılı 420 whp. lik örnek bile var.
adamlar bu işte aşmışlar , çok iyiler,

t-jet ali
15-02-2015, 14:02
www.youtube.com/watch?v=xDUGS6CX2Ig
buda t-jet in içinden

speed_emre
15-02-2015, 17:28
harbidende çok güzel denemeler olmuş biraz daha hızlı atsaymış iyi olurmuş :D

t-jet ali
15-02-2015, 17:45
sc ve dsg farkıda var . dediğin gibi plotaj çok daha iyi olabilir

OATT1960
16-02-2015, 16:55
Garrett GT 1446 turbo ile de videodaki Grande Punto'nun performansı yakalanabiliyor.

barakuda26
25-02-2015, 14:45
aracınızın teknik detaylarını bende merak ettim doğrusu, t-jet ile uğraşan çok kişi olmadığı için ülkemizde böyle örneklerini görmek güzel.

OATT1960
25-02-2015, 22:49
aracınızın teknik detaylarını bende merak ettim doğrusu, t-jet ile uğraşan çok kişi olmadığı için ülkemizde böyle örneklerini görmek güzel.
Teşekkürler değerli kardeşim, otomobilleriniz kısmında, 5. sayfada ''Fıat Grande Punto t-jet Abarth Esseesse spec.'' konulu paylaşımımda otomobilimin teknik detaylarını görebilirsiniz.