PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yanma Odası Daraltma - Flat/Oversize Subap



JDM VTİ
08-12-2014, 18:22
Yanma odası daraltmak ne kadar sağlıklı? Sıkıştırmaya etkisi nasıl ve ne kadar oluyor? Ne oranda daraltılıyor? (Sıkıştırmayı arttırdığını biliyorum)

Subapların çapını orjinal olan subaptan ne kadar fazla büyütebiliriz? Flat subapların zararları var mıdır, varsa nelerdir?

Dipnot: Bu sorularım orjinal sıkıştırma-orjinal motor-orjinal kapak-orjinal conta olan araçlar içindir..

JDM VTİ
09-12-2014, 14:08
bilgi paylaşımı sitesi değil miydi burası? :)

STP
09-12-2014, 14:11
Typer icin oem olcu flat supap 0,4 cr artiriyor sikistirmayi,ben kendi arabalarimda kullandim yaptigim zamanlarda.oversize supap kullanimi kapak sekli yapisi piston tepe sekli mesafesi gibi seylerle alakali olarak degisir.

merttepe
09-12-2014, 14:20
motordan motora güvenlik sınırları değişir. siz hangi motor için düşünüyorsunuz?

Oversize valfler genelde boyunları inceltilmiş olur. bu da hava akış debisini arttırır. valf çapını arttırmaya gerek pek yok bence.
Orjinal motor için sormuşsunuz, böyle bir işlem orjinal motorda pek birşey fark ettirmez. NA bir motorda oldukça yüksek sıkıştırma, yüksek derece egzantrik gibi işlemlerden sonra yapılacak bir uygulama daha faydalı olur.

Can's
09-12-2014, 14:25
Typer icin oem olcu flat supap 0,4 cr artiriyor sikistirmayi,ben kendi arabalarimda kullandim yaptigim zamanlarda.oversize supap kullanimi kapak sekli yapisi piston tepe sekli mesafesi gibi seylerle alakali olarak degisir.

bende t sportta flat kullandım onunda ortalama sagladıgı sıkıstırma bu degerlerdedır ıyı oldu bunu ogrenmem :)

JDM VTİ
09-12-2014, 14:41
yanma odası daraltma hakkında bilgisi olan yok mu peki?

levent
09-12-2014, 20:49
bende t sportta flat kullandım onunda ortalama sagladıgı sıkıstırma bu degerlerdedır ıyı oldu bunu ogrenmem :)

0.3cr artıyor kanka 2zz de oem size flat valve ile sıkıştırma :icon_tup:

EOG
18-12-2014, 21:48
Eski B16 NA aracımda oversize/flat subap + kapağa işlem ve yüksek cr piston setup kullandım, egzantrik ve yazılım ile. Sebebi istediğim piston ile yeterli sıkıştırma alamamamdı.

Herhangi bir sorun yaşamadım, araç hala kullanılıyor ama durduk yere kapağa işlem tavsiye etmem. Geri kalan herşey oem olacaksa ince conta ile de sıkıştırma arttırabilirsin bir miktar, kapağa her işlem risktir bence, usta ellerde yapılmazsa başınız çok ağrıyabilir.