Orijinalini görmek için tıklayınız : Tofaş Turbo Mu Atmosferik Mi?(Yardım)
AhmetKaratay
10-12-2014, 21:45
Öncelikle selamun aleyküm 97 slx i.e ve 94 ful orjinal şahin aracım var drift için yaklaşık 150hp civarı güç elde etmek istiyorum ama atmosferik mi turbo mu karar veremedim bütçem 3000-4000tl civarı
0.6 piston
1.3 üst kapak
296 colombo egzantrik
performans 296 uyumlu krank mili
bronz baskı balata
performans buji ateşleme ve kablo
fincanlar genişletilicek
volant hafifletilicek
yaprak miksir ile gazda kullanım için performans katılıcak
granada karbürötör
şanzıman dişlileri ile oynama yapılıcak
1.dişli 207mm büyütülürken
2.dişli 400mm
3.dişli 150mm genişletilicek
4.ve5. stock bırakılıcak
bu işlemleri yapmak toplamda kaça malolur ve bu işlemleri sizce 94 piç motor şahine mi yapmalıyım 93 doğan slx piç motora mı yapmalıyım
veya altarnatif önerileriniz var mı sağlıklı bi şekilde 150hp güç üreten turbo için ne kadar bütçe gerekir (ENJEKSİYONLU OLDUĞU İÇİN 97 DOĞANIMI SATMA KARARI ALDIM)
By CrAzY
10-12-2014, 21:51
Atmoda o güçler için çok para dökersin turbo iyidir ama risklidir.
AhmetKaratay
10-12-2014, 22:23
bu saydığım parça listesiyle o civarlarda olur dedi bi arkadaş
By CrAzY
10-12-2014, 23:55
Sanmıyorum olsada kırılma ihtimali yüksek
Bu söylediklerini yap. En fazla 110 beygir olur.Eski motordan bahsediyorsun. Sök motoru turboya uygun topla. Paran varsa full enjeksiyon'a çevir. 200 civarında tertemiz gezersin
Atmosferikte stroker ve İTB yapman lazım. Bu söylediklerinle beraber o gücü belki alırsın
Kardesim tofas icin cok kafa yordum bak karburatorlu turbo yapanlar gundelik gezebiliyorlar mi yada gundelik gezenler uznn sure gezebiliyor mu bu sorunun yanitini sen verturbo icin full enjensiyona cevurmen sart kesnlikle ve 150 bg civari bsy istemissin e simdi dusynsene tofasi i 4. Enjeksiyona cevirmissin 150 bg ile yetinirmisin .... ben tofasi ucuz ve zevkli bi arac oldugu icin seciyorum full enjeksiyonlu yaupmak icin bi miktar para lazim benim icin bu fazla bi miktar seni bilemem ama yukarda saydigin listene bi kac sey daha eklersin bi kac sey cikarrsn . sonra atiyorum 10 bg bile elde etsen bile seni tatmin eder cunku zaten oyle ucuk guclerde gozun yok.....atmsferik olarakda baska araclarin parcalarini kullanirrsn opel piston granada karburator vs vs .. . . .gundelik binecegin deli tofas sahibi olursun ha ayrica bak full en jeksiyona cevirenler nie hemen ***** siteye ilan koyuyorlar valla cok merak ediyorum heves meselesi oldugunu sanmiyorum
AhmetKaratay
11-12-2014, 08:42
Herkes farklı bişey söylüyor bu yüzden kafam çok karıştı sağlıklı gündelik yürüyen bi turbonun maliyeti ne olur bana
Bulundugun sehre ve sana gore degisir ayrica arabayi turbolamakla is bitmez arabanin kaportasina goz at en basta curuk dolu bi arabanin turbilanmasi mantiga ters bi durum sonra belki frenler guclerndirilecek vs vs
AhmetKaratay
11-12-2014, 13:15
bulunduğum şehir bursa araba çürük filan olmucak frenler yenilenicek ben sadece turbo mu atmosferik mi meselesine takıldım
turbocu cem'e git sana sorularının cevabını vericektir.bu işlere sahin turbolamakla başladı 131 turboladı efsane oldu belki biliyosundur.
0.6 piston
bronz baskı balata
performans buji ateşleme ve kablo
volant hafifletilicek
granada karbürötör
güzel tercih yapmışssın lakin üstte belirttiğim şekilde bir arıza olmadan binersen hem ucuz (olduğunutahmin ediyorum )hemde uzun ömürlü olacaktır diye düşünüyorum yan verirmi bilmem ama egzoz kısmıda 51 lik düz boru ile tamamlarsan gayet güzel olur sanırım eğer bir yanlışım varsa fikir alışverişine açığım :)
Atmosferik le turbo sarisinla esmer gibidir hangisini scersen aklin digerinde kalir . ama uzun sure bineceksen satici degilsen kesinlikle atmo
Ayrica turbocu x turbocu y die biri var bu islerin erbabidir ona git diyenler olursa coktakilma boyle kisilere cunku gidecegin adamin musterisisindir adam bildigi olcutlere gordugu arabalar olcutunde birseyler yapmaya calisacak sen sen ol herseye sen karar ver
AhmetKaratay
11-12-2014, 15:58
Cuma günü turbocu Cem e gidicem zaten Bursa'da tanımayan yok onu gitmeden önce kafamda biraz şekillensin ne istediğimi bileyim ona göre gideyim diye düşündüm
AhmetKaratay
11-12-2014, 15:59
Bu arada yardımlarınız için hepinize teşekkür ederim
Ayrica turbocu x turbocu y die biri var bu islerin erbabidir ona git diyenler olursa coktakilma boyle kisilere cunku gidecegin adamin musterisisindir adam bildigi olcutlere gordugu arabalar olcutunde birseyler yapmaya calisacak sen sen ol herseye sen karar ver
arkadasa gıt dedıysek fıkır alsın kafasındakı soruları sorsun dıye soyledık.ver paranı yapsın demedık.
bırını de tavsıye ettıysek bu camıada tanındıgı nasıl arabalar yaptıgını bıldıgımız ıcın soyledık..
overblack
11-12-2014, 17:00
prostock garage okan'a git. bordo ega plakalı arabayı o yaptı. atmosferik bahsetiğin beygirlerde.
Bizde Düzcede turboladık 205 gtı pistonundan yanlış hatırlamıyorsam 1 mm kadar alındı uzerınden turbo olarakta ducatunun turbosunu kullandık 0.7 barda 143 hp aldım ama sağlıklı bır sekılde uzerındekı 0 lastıklerle bıle rahatlıkar 3. viteste drıft yapılabılıyor
https://scontent-a-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/10334434_698564443531290_4715799655024830559_n.jpg ?oh=c776a896303ea3b335f74665dbc5aae5&oe=5508DCAF
AhmetKaratay
11-12-2014, 19:12
maliyeti ne kadar oldu peki
Alinan guc motor gucu mu teker gucu mu .cunku asfalta ilettgimizi gucu kullanacaz
4 bin 5 bın gıbı rakamlarda oynar turboyu cıkma alırsan.
tekere 101 hp verdı oda sanırım debrıyajdan aslında bronz olsa tekere garantı 120 hp sı var belkıde daha fazla ben sımdılık arkadaşlarla ıdarelık topladık ama kasa hafıf ve yol tutmadıgı ıcın yazın sıcak asfaltta 3 ü bıtırıp 4 e attıgın zaman arkanın gezmesı paha bıcılemez bı zevk :D pilotajın cok ıyı olması lazım bıraz bı zamandan sonra 1.4 bar basıcam tekrar dyno ya cıkıcam bakalım ne verıcek
Şu sesine bir örnek olsun sesı hosuma gıdıyo agrasıf calısıyor :)
https://www.facebook.com/video.php?v=695182507202817&set=vb.100001332210206&type=3&theater
bı gunde saglıklı deneyemedık pek ama yınede yuruyemedı megachıps e yazılım yaptırdıgımız dizel jettamız vardı 140 hp + yazılım
https://www.facebook.com/video.php?v=650306335023768&set=vb.100001332210206&type=3&theater
https://www.facebook.com/video.php?v=650299008357834&set=vb.100001332210206&type=3&theater
O nasil bi debriyajdir 20bg lik kyibi onledi
Ustundeki sahinin orjinal debriyaji ve bir senelik bronz olursa 20 hp likKaybi onlemez mi?
aliberkaytuna
12-12-2014, 14:04
Turbolamak ya da atmosferik yüklemek yerine filtre ve egzoz sistemini değiştirip geri kalan para güç aktarmaya harcansa daha mantıklı olmaz mı ?
atmosferık bı şahını burda 4.1 headers la dynoya soktuk 55 hp verdı tekere benzınde tupte de bıraz dusuyo tabı
AhmetKaratay
12-12-2014, 20:39
Güç aktarmaya derken
aliberkaytuna
13-12-2014, 12:19
Güç aktarmaya derken
Güç aktarmaktan kastım motorun mevcut gücü mesela 70 iken tekere verdiği güç 50 ise bunu artırmak. Bronz debriyaj , çift kavrama , kısa şanzıman v.s
Sihirli değnek takıp araya 70 beygirin tamamını kayıpsız aktarsan ne olacak :)
boostbomb
13-12-2014, 15:12
Kardesim hic dusunme gel ankaraya 5ooo tl koy cebbine alfa 2ooo baski balatani turbon kitin kepin turbo pistonun herseyin dahil full anahtar teslim lpg turbo yapalim sana cik dynoya 2oohp vur marsi yarim saat don lastiklerin patlayana kadar
boostbomb
13-12-2014, 15:18
Parcalarla markalarla kafani karistirmicaksin milyarlik parca lairsin aracin yurumez ama ben aracin yuruyecegini garanti ediyorum onemli olan ustaliktir
aliberkaytuna
13-12-2014, 15:57
Sihirli değnek takıp araya 70 beygirin tamamını kayıpsız aktarsan ne olacak :)
bildiğim kadarı ile 950-1000 kg aralığında bi araç 5.000 6.000 tller verilip motoru kırma riskine girmektense aktarma işi daha mantıklı geliyor bana :)
aydogdu1453
13-12-2014, 16:06
Öncelikle selamun aleyküm 97 slx i.e ve 94 ful orjinal şahin aracım var drift için yaklaşık 150hp civarı güç elde etmek istiyorum ama atmosferik mi turbo mu karar veremedim bütçem 3000-4000tl civarı
0.6 piston
1.3 üst kapak
296 colombo egzantrik
performans 296 uyumlu krank mili
bronz baskı balata
performans buji ateşleme ve kablo
fincanlar genişletilicek
volant hafifletilicek
yaprak miksir ile gazda kullanım için performans katılıcak
granada karbürötör
şanzıman dişlileri ile oynama yapılıcak
1.dişli 207mm büyütülürken
2.dişli 400mm
3.dişli 150mm genişletilicek
4.ve5. stock bırakılıcak
bu işlemleri yapmak toplamda kaça malolur ve bu işlemleri sizce 94 piç motor şahine mi yapmalıyım 93 doğan slx piç motora mı yapmalıyım
veya altarnatif önerileriniz var mı sağlıklı bi şekilde 150hp güç üreten turbo için ne kadar bütçe gerekir (ENJEKSİYONLU OLDUĞU İÇİN 97 DOĞANIMI SATMA KARARI ALDIM)
Bu forumda tofaş'a turbo takan , swap yapanlar var.Ama kime sorsam Tofaşla uğraşma.Ona harcıyacağın paranın üzerine koy adam akıllı araba al dedi.
Turbo iyidir güzeldir.İyi mal iyi para kardeşim.Adam akıllı bir turbo tofaş'a iyi paraya çıkar.Turboladıktan sonra istediğin etkiyi verememe durumuda var. ( Parçaya göre değişir. )
Turboyu atmosferiğe tercih ederim.İmkan varsa SWAP derim ama o iş yaş iş.Kimse öyle bir pisliğe elini sürmek istemez.
aydogdu1453
13-12-2014, 16:07
Kardesim hic dusunme gel ankaraya 5ooo tl koy cebbine alfa 2ooo baski balatani turbon kitin kepin turbo pistonun herseyin dahil full anahtar teslim lpg turbo yapalim sana cik dynoya 2oohp vur marsi yarim saat don lastiklerin patlayana kadar
Video bekleniyor usta.200 hp yarım saat döneninden.Saygılarımla.
boostbomb
13-12-2014, 17:33
http://tinypic.com/r/33bo3tj/8
Video bekleniyor usta.200 hp yarým saat döneninden.Saygýlarýmla.
http://tinypic.com/r/33bo3tj/8
Su an elimde bu var ayrica 06 s 5454 diye youtube dada farkli bir aracinkide var
http://i61.tinypic.com/23hliyq.jpg
http://i61.tinypic.com/14tyafb.jpg
Benim aracta bitti sayilir bi kac gune bi videoda biz atariz :D
boostbomb
14-12-2014, 11:51
Kardesim tofas icin cok kafa yordum bak karburatorlu turbo yapanlar gundelik gezebiliyorlar mi yada gundelik gezenler uznn sure gezebiliyor mu bu sorunun yanitini sen verturbo icin full enjensiyona cevurmen sart kesnlikle ve 150 bg civari bsy istemissin e simdi dusynsene tofasi i 4. Enjeksiyona cevirmissin 150 bg ile yetinirmisin .... ben tofasi ucuz ve zevkli bi arac oldugu icin seciyorum full enjeksiyonlu yaupmak icin bi miktar para lazim benim icin bu fazla bi miktar seni bilemem ama yukarda saydigin listene bi kac sey daha eklersin bi kac sey cikarrsn . sonra atiyorum 10 bg bile elde etsen bile seni tatmin eder cunku zaten oyle ucuk guclerde gozun yok.....atmsferik olarakda baska araclarin parcalarini kullanirrsn opel piston granada karburator vs vs .. . . .gundelik binecegin deli tofas sahibi olursun ha ayrica bak full en jeksiyona cevirenler nie hemen ***** siteye ilan koyuyorlar valla cok merak ediyorum heves meselesi oldugunu sanmiyorum
lkardeşim o yapılan araca bağlı 1.5 bar ile cayır cayır gezersin günlük kullanacaksın tabiki hepimiz pistte yatıp kalkmıyoruz 2 sıkmada arac şişecekse o setupta bi sıkıntı vardır kardeşim
Beyin enjektör olayı 2oo bglerin üstünde oneririm ben lpgyle yürütmek fiyat perfomans orarnında en iyisidir
AhmetKaratay
14-12-2014, 12:15
Kendim en baştan masraf etmek yerine turbolu bi araç mı alsam acaba daha mı uygun olur
boostbomb
14-12-2014, 12:19
Kendim en baştan masraf etmek yerine turbolu bi araç mı alsam acaba daha mı uygun olur
Kardeşim videoyu izledin mi ?
aydogdu1453
15-12-2014, 15:31
Benim aracta bitti sayilir bi kac gune bi videoda biz atariz :D
Hocam video atmak önemli değil.Herkes yazıyo 150-250-350 hp ama yazanlardan sadece 2 tanesi çıkıyo.Zaten parça listelerine bakınca kaç hp olduğu hemen hemen anlaşılıyo.Adamlar 10000 tl bayılıo motora.Yani hayale erek yoq.Kimse kimseyi kandırmasın.5000 ile karbiratörlü birşeyler yaparsın.Ne kadar verimli olur tartışılır.Motor stok motora göre atarlı gider.
aydogdu1453
15-12-2014, 15:34
Hocam kendin masraf edersen motora ne taktığını bilirsin.Normal turbo motorlu araç alırsan ne olduğunu bilemezsin.
boostbomb demiş. al gel. 5000 liraya iyi birşeyler çıkar demiş.Arkadaşa gidersin işi yaptırısın.Bize de referans olur.
boostbomb
15-12-2014, 19:32
Hocam video atmak önemli deðil.Herkes yazýyo 150-250-350 hp ama yazanlardan sadece 2 tanesi çýkýyo.Zaten parça listelerine bakýnca kaç hp olduðu hemen hemen anlaþýlýyo.Adamlar 10000 tl bayýlýo motora.Yani hayale erek yoq.Kimse kimseyi kandýrmasýn.5000 ile karbiratörlü birþeyler yaparsýn.Ne kadar verimli olur tartýþýlýr.Motor stok motora göre atarlý gider.
http://tinypic.com/r/10ro0gh/8
http://tinypic.com/r/2vxg1hz/8o
http://tinypic.com/r/2my55vs/8
http://tinypic.com/r/9ve5ux/8
http://tinypic.com/r/ixtkea/8
http://tinypic.com/r/66emph/8
bence verim ortada abiler yorum sizin
sadece karbrator lpg deil beyin istersen oda var
http://tinypic.com/r/2cpxfzd/8
Videolari sen istedin diye attim bu arada
aydogdu1453
17-12-2014, 15:21
http://tinypic.com/r/10ro0gh/8
bence verim ortada abiler yorum sizin
sadece karbrator lpg deil beyin istersen oda var
http://tinypic.com/r/2cpxfzd/8
Videolari sen istedin diye attim bu arada
Videolar için teşekkürler.İyi akşamlar.Hayırlı işler.
http://tinypic.com/r/10ro0gh/8
http://tinypic.com/r/2vxg1hz/8o
http://tinypic.com/r/2my55vs/8
http://tinypic.com/r/9ve5ux/8
http://tinypic.com/r/ixtkea/8
http://tinypic.com/r/66emph/8
bence verim ortada abiler yorum sizin
sadece karbrator lpg deil beyin istersen oda var
http://tinypic.com/r/2cpxfzd/8
Videolari sen istedin diye attim bu arada
Türk garage değil mi ? Kırmızı kartalın sahibini uzaktanda olsa tanıyorum. İvedikte felan durdurana aşk olsun :D
Peki günlük kullanımda yakıt ne durumda ?
Sorunsuz bir şekilde günlük kullanıma uygun mudur?
boostbomb
23-12-2014, 18:00
Evt dostum gunluk kullanimda aracta hicbir sorun olmuyor sakin kullanimda 4o yapistira yapistira gezersen 5o kr yakit sarfiyatin oluyor arac Erkan arkadasimiza ait :-)
maskaran
23-12-2014, 19:24
1.8 t motor koyabilirsin o paralara en garantisi bence
halilakgunn
24-12-2014, 14:36
Kardeşim bursada orhan usta var ona neden gitmiyorsun işin ehli söylediğin paralara çok güzel yürütür arabanı istersen senin adına konuşayım
boostbomb
25-12-2014, 07:05
1.8 t motor koyabilirsin o paralara en garantisi bence
5ooo TL 'ye 1.8 T motor swaplayip yurur hale getirebilirmisin ?
5ooo TL 'ye 1.8 T motor swaplayip yurur hale getirebilirmisin ?
5000 sterlin sanmış olabilir arkadaş
AccentGls
10-02-2015, 22:49
http://tinypic.com/r/10ro0gh/8
http://tinypic.com/r/2vxg1hz/8o
http://tinypic.com/r/2my55vs/8
http://tinypic.com/r/9ve5ux/8
http://tinypic.com/r/ixtkea/8
http://tinypic.com/r/66emph/8
bence verim ortada abiler yorum sizin
sadece karbrator lpg deil beyin istersen oda var
http://tinypic.com/r/2cpxfzd/8
Videolari sen istedin diye attim bu arada
Peki bu lpgli sistemin ömrü nasıl hocam.Turbo emişli sistemlerde normalde intercooler kullanilmazdi siz kullanmişsınız sıkıntı yapmıyor mu?
boostbomb
14-02-2015, 11:20
İntercoller olmadan verim alamazsin hava asiri isinir omur senin kullanmana bagli ama 100.000 net gidersin sonra turboda revizyon gerekir 4oo tl bi masrafla turbo revizyon edilip sifianir devam edersin yoluna
İntercoller olmadan verim alamazsin hava asiri isinir omur senin kullanmana bagli ama 100.000 net gidersin sonra turboda revizyon gerekir 4oo tl bi masrafla turbo revizyon edilip sifianir devam edersin yoluna
bu Tofaş motorunun sıfırı bile o km lere dayanmıyor. bir yanlışlık olmasın..........
AccentGls
18-02-2015, 05:00
Kerim abininde dediği gibi 100 bin çok zor.Gazdan çekince lpgyi emişten geri atıyor.Dururken stop etme gibi problemi var bide lpg emişli sistemin yoksa sürekli düşünüyorum turbo.
boostbomb
21-02-2015, 10:15
Bu tamanen kullanim ile orantili bi durum 7o bini.gecen ve turbosuna kadar en ufak bir.sprunu olmayan araclar mevcut su an askerdeyim 55 gun.sonra ankarada isteyen ile yuzyuze gorusurup.sistemi tartismaya acigim :)
Hocam video atmak önemli değil.Herkes yazıyo 150-250-350 hp ama yazanlardan sadece 2 tanesi çıkıyo.Zaten parça listelerine bakınca kaç hp olduğu hemen hemen anlaşılıyo.Adamlar 10000 tl bayılıo motora.Yani hayale erek yoq.Kimse kimseyi kandırmasın.5000 ile karbiratörlü birşeyler yaparsın.Ne kadar verimli olur tartışılır.Motor stok motora göre atarlı gider.
ben 5000 tl harcadım rektefiye dahil 1.2 barda tüpte 143 hp verdı fırsat bulupta daha tama bı ayar yapamadık kardan dolayı yollar kurusun daha net bışeyler cıkar
aydogdu1453
21-02-2015, 10:48
ben 5000 tl harcadım rektefiye dahil 1.2 barda tüpte 143 hp verdı fırsat bulupta daha tama bı ayar yapamadık kardan dolayı yollar kurusun daha net bışeyler cıkar
5000 lira harcamışşınız.Parça olarak neler yapıldı.Malzeme ne kullanıldı.4 nokat enjeksiyon mu karbüratörden kırma turbo sistemi mi ?LPG karadüzen mi sıralı sistem mi ? Bir çok etken var.143 hp verdi demişsiniz.Dyno verilerini görelim.Herkes bilsin sırf turbo takmakla bu işlerin olmayacağını.
Hatta boostbomb nikli kullanıcımızdan tofaş ohv ve sohc motorlar için bir spec alalım.Bu motora para dökmek mi mantıklı.Yoksa sr20 gibi motorları swaplamak mı mantıklı.Tabii swap işi daha zor olduğu için herkes bu işe yanaşmıyor.Bilen zaten takıyo gazlıyo yanlıyoo.
Tofaşçı üstatlardan ve swap tecrübesine sahip abilerimizden kardeşlerimizden yorumları duymak benim için daha önemli.İyi günler dilerim.
Konu takip guzel sohbet :)
5000 lira harcamışşınız.Parça olarak neler yapıldı.Malzeme ne kullanıldı.4 nokat enjeksiyon mu karbüratörden kırma turbo sistemi mi ?LPG karadüzen mi sıralı sistem mi ? Bir çok etken var.143 hp verdi demişsiniz.Dyno verilerini görelim.Herkes bilsin sırf turbo takmakla bu işlerin olmayacağını.
Hatta boostbomb nikli kullanıcımızdan tofaş ohv ve sohc motorlar için bir spec alalım.Bu motora para dökmek mi mantıklı.Yoksa sr20 gibi motorları swaplamak mı mantıklı.Tabii swap işi daha zor olduğu için herkes bu işe yanaşmıyor.Bilen zaten takıyo gazlıyo yanlıyoo.
Tofaşçı üstatlardan ve swap tecrübesine sahip abilerimizden kardeşlerimizden yorumları duymak benim için daha önemli.İyi günler dilerim.
bıldıgın piç motor turbolandı o hp yı benzınde aldım 600 tl rektefiyeciye verdım turbo piston ıntercool tornacı ara borular cart curt işçilik incik boncuk jant lastık yağı fıltresı aklına ne gelıyorsa hepsi 5000
https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/10334434_698564443531290_4715799655024830559_n.jpg ?oh=b575ff17c058a17ac9b8208757c8415a&oe=5557F6AF
aydogdu1453
21-02-2015, 13:31
bıldıgın piç motor turbolandı o hp yı benzınde aldım 600 tl rektefiyeciye verdım turbo piston ıntercool tornacı ara borular cart curt işçilik incik boncuk jant lastık yağı fıltresı aklına ne gelıyorsa hepsi 5000
=== En sonunda dyno verisi gördük.Çok şükür.
Specler neler ?
piston- kol- krank ne kullanıldı. karbüratörden kırma turbo mu 4 nokta enjeksiyon mu ?Piç motorsa elektronik ateşlemedir. Kapak ne işlem gördü.İşin ayrıntısı çok.
Bunlarıda yazarsanız memnun oluruz ve benzinde kaç kuruşçuk yakıo acaba . :D ===
Ayrinti cok olmazmi karbiratorun memeleri buyutuldu kapagin egsoz ve emme polish yapildi krank orjinal kollar orjinal pistonb205 gti pistonu ve izerinden tornada yanlis hatirlamiosam 0.5 milim aldirdim benzin pompasi olarak tam modelini hatirlamiom mercedesin 10 barlik bi benzin pompasi var 1 tl den fazla yakiyo :) tup taktik italyadan lavatonun bi tup beynini getirttirdim 7 diyaframli gecen lerde tupte benzindeki yariyla dynoya girdim 103 verdi 40 hp kayip iyi bi gaz ayari istiyo :) turbom bu arada 2.8 ducatularda kullanilan turbo
boostbomb
22-02-2015, 11:04
5000 lira harcamışşınız.Parça olarak neler yapıldı.Malzeme ne kullanıldı.4 nokat enjeksiyon mu karbüratörden kırma turbo sistemi mi ?LPG karadüzen mi sıralı sistem mi ? Bir çok etken var.143 hp verdi demişsiniz.Dyno verilerini görelim.Herkes bilsin sırf turbo takmakla bu işlerin olmayacağını.
Hatta boostbomb nikli kullanıcımızdan tofaş ohv ve sohc motorlar için bir spec alalım.Bu motora para dökmek mi mantıklı.Yoksa sr20 gibi motorları swaplamak mı mantıklı.Tabii swap işi daha zor olduğu için herkes bu işe yanaşmıyor.Bilen zaten takıyo gazlıyo yanlıyoo.
Tofaşçı üstatlardan ve swap tecrübesine sahip abilerimizden kardeşlerimizden yorumları duymak benim için daha önemli.İyi günler dilerim.
Şimdi öncelikle hangi motorla uğraştığın senin zevk meselendir. modifikasyon ayrı bişey swap ayrı bişey tabiki 16 valf çift egzantrik motorlardan daha iyi verim alınır bunda hemfikiriz. Ancak Ohv ve Ohc motorlarda çöp değildir düzgün ayarla düzgün ekipmanla yürüyebilir tabiki 8 v kapak 16 v kadar verim vermez yanlız başlı başına bir etkende değildir. Bnm burda değinmek istediğim şuydu bir honda d16 yüklersin 10.000 lira 20.000 lira harcayabilirsin bir headers'a 1000 tl de verebilirsin yada bunu 2oo liraya eldede yapabilirsin. öyle bişeydir ki para harcarsın yürümez. yada bunu yarı fiyatına mal edilmiş bir araç yürü önemli olan senin yaptıgın motoru tanıman bunun üzerine yoğunlaşmanla alakalı bişey bu işi şöyle ele alalım bir usta var 106 yapıyor o araç üzerinde yoğunlaşmış bir ustada bmw yapıyor kendini bu düzeyde geliştirmiş. bmw yapan usta 106 yapmaya kalksa en pahalı parçalarıda kullansa 106 yapan usta kadar setup'u verimli olabilirmi? forum gezin dolaşın sulu darton gömleklerden tutun berillium guide lere kadar kullanımlış. makinalarda çatır çatır kırılabiliyor. toplama ikinci el parçalarla gayet başarılı yürüyen kırılmayan araçlarda mevcut mevzu ne biliyormusun? mevzu senin mevzuya ne kadar hakim olduğun. araç yürütmek toplama bilgisayar dizmeye benzemez. diyorum saygılarımı sunuyorum.
aydogdu1453
23-02-2015, 18:44
araç yürütmek toplama bilgisayar dizmeye benzemez. diyorum saygılarımı sunuyorum[/B].
Araç yürütmek toplama bilgisayar dizmeye benzer üstadım.Sen motoruna uygun ems kullanmassan araç gitmez.Uygun piston almazsan ne takabilirsin ne de kullanabilirsin.Anakartına uygun işlemci almazsan ne takabilirsin ne de çalıştırabilirsin.İşlemcine uygun voltajı vermezsen pc'ni çalıştıramayabilirsin.
Asıl mevzu bizim gibi bu konuda tecrübesi olmayan insanları aydınlatmanız.En azından Piç motor için bir spec verin kalitelisinden ve XXX hp garantilisinden.Millet TOFAŞ motorunun o kadar kötü olmadığını bilsin.
burakcan
27-02-2015, 21:59
Gelisme var mi konuda ?
tornado38
06-03-2015, 18:54
herkesin düşüncesine saygım var fakat şu da bir gerçek ki bu iş tercih meselesi kendi aracımı kendim turboladım motoruda kendim topladım yaklaşık vırt zırt ile 2000 tl gitti gitmedi ama işçilik falan yok rektefiye + parçalar bir çok şeyide elde yaptım
sağolsun forumdaki ustalarımız fikir verdiler akıl verdiler yol gösterdiler bana en mantıklısı turbolamak geldi bende öyle yaptım
şimdi karbüratörlü turbo uzun yürümez demişler eğer ayarını yapabilirsen öyle güzel yürürki sende hayret edersin benim gibi.Banada yapma kırılır dağılır yatak sarar neler neler dediler dinlemedim yaptığım araç turbo intercooler blos lpg mikseri ve sadece lpg ile yürüyor benzin sistemi komple sökük boğaz kelebeği işimi görüyor yakıt turboda sakin kullanımda makul basınca tatmin edicidir ama atmosferikte basınca tatmin eder ama deli gibide yakar (bunu gördüğüm bütün atmosferik tofaşlardaki aldığım bilgilerden dolayı söylüyorum)ben normal stok binici arabalarının yaktığından az yakıyorm enjeksiyon imkan varsa çok iyi olur benimde aklımda aslında dereceli+turbo+blos+yağ basınç+turbo basınç+yağ soğutucu ile bence tofaş makul bir cadde aracı olur günlük kullanımlarda da üzmez kanısındayım
kendi aracım 1yıldan çok fazla bir zamandır turbolu ve hortum patlaması dışında(1.5 bar basmaya kalkınca) :hahaha: hiçbir sorun yaşamadım desem yalan olmaz turbolanmış tofaşım olsun dersen hortumda patlar ufak tefek şeylerde olur razı olman lazım
birde gömlekler ne kurtarırsa ona honlanmalı çünkü 0.6 honlnınca çok çabuk kapak contası yakar 2.ve3. silindirler arası yakındır ve fazladan honlama bu mesafeyi azaltır zaten turboda olacak hemen su koyuverir o küçük piston çapının vereceğini basıncı fazladan açarak telefi edebilirsin ama daha sağlıklı olur
saygılar...
herkesin düşüncesine saygım var fakat şu da bir gerçek ki bu iş tercih meselesi kendi aracımı kendim turboladım motoruda kendim topladım yaklaşık vırt zırt ile 2000 tl gitti gitmedi ama işçilik falan yok rektefiye + parçalar bir çok şeyide elde yaptım
sağolsun forumdaki ustalarımız fikir verdiler akıl verdiler yol gösterdiler bana en mantıklısı turbolamak geldi bende öyle yaptım
şimdi karbüratörlü turbo uzun yürümez demişler eğer ayarını yapabilirsen öyle güzel yürürki sende hayret edersin benim gibi.Banada yapma kırılır dağılır yatak sarar neler neler dediler dinlemedim yaptığım araç turbo intercooler blos lpg mikseri ve sadece lpg ile yürüyor benzin sistemi komple sökük boğaz kelebeği işimi görüyor yakıt turboda sakin kullanımda makul basınca tatmin edicidir ama atmosferikte basınca tatmin eder ama deli gibide yakar (bunu gördüğüm bütün atmosferik tofaşlardaki aldığım bilgilerden dolayı söylüyorum)ben normal stok binici arabalarının yaktığından az yakıyorm enjeksiyon imkan varsa çok iyi olur benimde aklımda aslında dereceli+turbo+blos+yağ basınç+turbo basınç+yağ soğutucu ile bence tofaş makul bir cadde aracı olur günlük kullanımlarda da üzmez kanısındayım
kendi aracım 1yıldan çok fazla bir zamandır turbolu ve hortum patlaması dışında(1.5 bar basmaya kalkınca) :hahaha: hiçbir sorun yaşamadım desem yalan olmaz turbolanmış tofaşım olsun dersen hortumda patlar ufak tefek şeylerde olur razı olman lazım
birde gömlekler ne kurtarırsa ona honlanmalı çünkü 0.6 honlnınca çok çabuk kapak contası yakar 2.ve3. silindirler arası yakındır ve fazladan honlama bu mesafeyi azaltır zaten turboda olacak hemen su koyuverir o küçük piston çapının vereceğini basıncı fazladan açarak telefi edebilirsin ama daha sağlıklı olur
saygılar...
Bnm kullandıgım sahın hemen hemen 3 senedır turbolu 1 senedır de bende en kötu bı ıntercool patlattım :D oda 2.5 bar bastık :D onun dısında zevklı bı araba oldu suan 1.2 barda günlük kullanıyorum
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.