Orijinalini görmek için tıklayınız : Vnt turbom çok geç geliyor.
Sadık Özyer
11-12-2014, 00:04
3000 devirde basınç gelmeye başlıyor 0.8 de hafif hafif gidiyor , 3250 de full boost geliyor ve 2.69 barda araba yürümeye başlıyor. Zaten 4750 de vites atıyorum. Eğer hızlı olamazsam 3250 den alta düşüyor araba ve gitmiyor . VNT yi braz kıssam basınç biraz daha altta gelir mi?
alperkirman
11-12-2014, 00:28
bi an arabayı benzinli sandım daha ne istiyosun allahtan dicektim 3250de 2.69 :D
Sadık Özyer
11-12-2014, 00:39
Ahaha demi benzinli olsa , şükür namazına başlardım basınç geldiği gibi araba sarmaya başlıyor , 2 bara kıssam vnt den nasıl olur.
Sadık Özyer
11-12-2014, 00:45
Bu arada araç 206 1.4 hdi 1548 turbo .
Bende de gt2052 vnt turbo var 1850dd her zaman full boost geliyor.
Daha küçük olmasına rağmen geç gelmesinin sebeplerini araştırmak lazım hortum vs kaçaklarını kontrol edin bence
Bende de gt2052 vnt turbo var 1850dd her zaman full boost geliyor.
Daha küçük olmasına rağmen geç gelmesinin sebeplerini araştırmak lazım hortum vs kaçaklarını kontrol edin bence
Noldu lşan niye bu kadar erken geliyosun sen kıyamam eskiden bööle değildin yaşlandın mı :D
Noldu lan niye bu kadar erken geliyosun sen kıyamam eskiden bööle değildin yaşlandın mı :D
Conta kaçırıyor fışlıyorum hemen :D
Sadık Özyer
11-12-2014, 09:41
Tövbe tövbe :D bazen geç gelmek iyi değildir. VNT turbo :D
Hocam aracımda yazılım yok.
Yazılım, intercooler borusu uzunluğu, hacim başlıca etkenler. Yalnız yazılımsız 2.69 bar saglıklı değil. Turbonun ömründen ömür gidiyo haberin olsun.
erdem325
11-12-2014, 14:58
o vnt çalışıyor mu yoksa sabit mi?
ben sanki vnt yi bi konumda sabitleyip bırakmışsınız gibi algıladım.
eğer sabitse önce vnt yi kontrol edip çalışır hale getirmekte fayda var. o zaman vnt iş yapar.
Sadık Özyer
12-12-2014, 15:15
Kontrol ediyorum , bu arada sorunu çözdüm altlarda yakıt yokmuş hiç , biraz yakıt açıp denedim atlarda 0.20 olan basınç 0.8 e çıktı. Vnt yi kontrol ediyorum . İntercooler ım falan yok. İat çok yüksek olabiliyor bazen.
vnt yi neyle kontrol ediyorsnunuz?
Sadık Özyer
13-12-2014, 22:25
vnt yi neyle kontrol ediyorsnunuz?N57 valfi ile.
N57 valfi ile.
birazdaha bilgi verirmisin. yani valfi acıyomusun yoksa içeriden bi ekran ilemi kontrol ediyosun.
bende 207 1.4 hdi var hard yazılım+dp+egr iptal+düz boru var ve bildiğim kadarı ile bu araclar vnt'li. üst devirlerde vnt kapanır ve alt devirlerdeki gibi araç şahlanmaz. doğrumu biliyorum?
Sadık Özyer
13-12-2014, 23:08
birazdaha bilgi verirmisin. yani valfi acıyomusun yoksa içeriden bi ekran ilemi kontrol ediyosun.
bende 207 1.4 hdi var hard yazılım+dp+egr iptal+düz boru var ve bildiğim kadarı ile bu araclar vnt'li. üst devirlerde vnt kapanır ve alt devirlerdeki gibi araç şahlanmaz. doğrumu biliyorum?Hocam 05076974834 whatsapp grubumuza beklerim.
Vakum hattından vakum çektim . Daha doğrusu Turbocum sağ olsun yardımcı oldu.
sagolasın dostum ekledim musaıt oldukca konusuruz.tşk
Vnt ile turbo wastegate ayni mantikta calismaz..
Wastegate kullaniminda n75 e basinc yukselene kadar sinyal gitmez, vnt ise gaza basma acisina turbo basincina gore farkli zamanlarda sinyal gider..
Beyin uygun ise vnt yi kontrol edecek halde yazilim yapilmali..
Sadık Özyer
14-12-2014, 14:32
Vnt ile turbo wastegate ayni mantikta calismaz..
Wastegate kullaniminda n75 e basinc yukselene kadar sinyal gitmez, vnt ise gaza basma acisina turbo basincina gore farkli zamanlarda sinyal gider..
Beyin uygun ise vnt yi kontrol edecek halde yazilim yapilmali..
n75 miydi o n57diye hatırlıyorum.
1.6 hdi 90 lıkta wg vakumlu ,110luk vnt de vakumla çalışıyor.
Jeandan-R
15-12-2014, 00:28
IC yok, yazılım yok, iat allaha emanet. Arabayı kır rahatla bari, zulüm ediyorsun araca şuan.
Onur Fatih
15-12-2014, 00:32
Sadik 2k da full boost mu bekliyorsun o hacimle hibrit turboyla. Ben 2800 de full boost yapiyorum rolantiden itibaren basinc var. Kurcalama fazla yazilim yap once bir :)
n75 miydi o n57diye hatırlıyorum.
1.6 hdi 90 lıkta wg vakumlu ,110luk vnt de vakumla çalışıyor.
yanlışın var, vakumla wastegate çalışmaz.
Sadık Özyer
15-12-2014, 16:42
1.6 hdi 90 hp nin wg si vakumla çalışıyor.
Sadık Özyer
15-12-2014, 17:06
IC yok, yazılım yok, iat allaha emanet. Arabayı kır rahatla bari, zulüm ediyorsun araca şuan.
Methanol kullanıyorum. Cooler halt etmiş , yazılım konusuna gelince araba fakire düşmüyor hiç.
1.6 hdi 90 hp nin wg si vakumla çalışıyor.
vakum çeker itmez..
bana 1.6 hdi 90 hp, turbosunun eksoz tarafındaki tahliye kapağının iterek dışa doğru değil, çekerek içe doğru açıldığını göster dediğini kabul edeyim.
http://www.myturbodiesel.com/images/evo_wastegate.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e8/Internalgate_vf39.jpg
VNT ler vakum uygulayarak basınç oluşturur, vakumu azaltırsa basınç düşecektir, gaza tam basarsın basınç oluşması için VNT ye vakum uygular valf, basınç istenen değere ulaşıncada vakumu keser, böylece VNT kapanır, basınç sabit kalır.
Sen şimdi ne yaptın: basınç belli bir değere ulaşınca VNT ye vakum uygulayacak halde bağlantı yaptın, yani basınç oluşana kadar, VNT vakum görmeyecek...
tamamda VNT ye vakum vermezsen, kulakçıklar kapalı konumda kalır, basınç hızla oluşamazki! basınç oluşmayınca sinyal gitmez valfe, kısır döngü!
sen turbon hızlı dolsun istiyorsan, solenoid valfi devreden çıkar, VNT ye direk bağla vakumu, bak gör neler oluyor, ama basıncı kontrol edemeyeceğin için muhtemelen overboost olmaktan arabayı kullanamazsın..
sözün özü: wastegate li turbo için programlanmış beyin ile VNT kontrol edemezsin.
Öyle olsaydı, bugün herkez benzinli turbo motorlu araçta VNT turbo kullanıyor olurdu.
erdem325
16-12-2014, 08:27
bildiğim kadarı ile vnt nin benzinli araçlarda kullanılmama sebebi bu değil yanlız.
egt yüzünden vnt dayanmıyor benzinli araçta.
hatta yine bu nedenle diesel turbosu da benzinlide pek dayanmıyor egt yüzünden.
Sadık Özyer
16-12-2014, 11:27
vakum çeker itmez..
bana 1.6 hdi 90 hp, turbosunun eksoz tarafındaki tahliye kapağının iterek dışa doğru değil, çekerek içe doğru açıldığını göster dediğini kabul edeyim.
http://www.myturbodiesel.com/images/evo_wastegate.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e8/Internalgate_vf39.jpg
VNT ler vakum uygulayarak basınç oluşturur, vakumu azaltırsa basınç düşecektir, gaza tam basarsın basınç oluşması için VNT ye vakum uygular valf, basınç istenen değere ulaşıncada vakumu keser, böylece VNT kapanır, basınç sabit kalır.
Sen şimdi ne yaptın: basınç belli bir değere ulaşınca VNT ye vakum uygulayacak halde bağlantı yaptın, yani basınç oluşana kadar, VNT vakum görmeyecek...
tamamda VNT ye vakum vermezsen, kulakçıklar kapalı konumda kalır, basınç hızla oluşamazki! basınç oluşmayınca sinyal gitmez valfe, kısır döngü!
sen turbon hızlı dolsun istiyorsan, solenoid valfi devreden çıkar, VNT ye direk bağla vakumu, bak gör neler oluyor, ama basıncı kontrol edemeyeceğin için muhtemelen overboost olmaktan arabayı kullanamazsın..
sözün özü: wastegate li turbo için programlanmış beyin ile VNT kontrol edemezsin.
Öyle olsaydı, bugün herkez benzinli turbo motorlu araçta VNT turbo kullanıyor olurdu.
110 luğun turbosunu 90 lığa direkt olarak takamazsın. 110 luk VNT 90 lık wastegate li turbo. İkiside vakumla kontrol ediliyor ancak aradaki fark sadece turbodan ibaret değil. Turboyla beraber basınç selenoidinide değiştirmen gerek. Bununla birlikte birtakım diğer parçalarıda. Ayrıca 90 lığın kontrol ünitesi wastegaste sistemiyle çalışmak üzere programlıdır, 110 luğunkiyse VNT ile çalışmaya.
110 luğun enjektörleri farklıdır.
Turbo değiştirme olayına gireceksen daha büyük wastegate sistemli bir turbo takarsın. Yada bir turbocuya gider mevcut turbonu modifiye ettirirsin. 90'lık versiyonlarda DPF yani partikül filtresi yoktur. Dolayısıyla DPF iptali işine girmen gerekmez. Katalitik konvertörü söküp yerine downpipe yapabilirsin. Arkaya kadar da düz boru bir eksoz sistemi takarsın. Sonrada aracına bu konfigürasyona göre bir chip tuning işlemi yaptırırsın.140 hp civarı binersin. Daha yüksek güçler için enjektörler, baskı balata vs daha çok detaya girmen gerekir ki bence bir gereği yoktur. Ne kadar çok değişiklik o kadar çok sıkıntı demektir. Aracını güçlendirip günlük olarak sıkıntısız binmek istiyorsan yukarıda yazdıklarımı işlemler tatmin edici olacaktır.
Hocam ben 1.6 hdi dan bahsettim sizin dediğiniz olsun ben yanlış bileyim.
Sadık Özyer
16-12-2014, 11:36
http://images.gasgoo.com/MiMgIzAwMjM2MzIwMA--/auto-part-td025-turbocharger-49173-07507.jpg
Osman Bahadır
16-12-2014, 11:38
Dizelde vakum mu var da vakumla çalışan VNT veya wastegate olsun?
Sadece fren için vakum ihtiyacını karşılayan devirle sabit artan oranlı vakum pompasının ürettiği vakum var o kadar...
VNT, wastegate vs bilimum turbo mekanik kontrollörleri basınçla çalışır.
Geç gelme mevzusunda da; o hacimle o turboyu hangi devirde doldurmayı hedefliyorsunuz?
Dizelde vakum mu var da vakumla çalışan VNT veya wastegate olsun?
Sadece fren için vakum ihtiyacını karşılayan devirle sabit artan oranlı vakum pompasının ürettiği vakum var o kadar...
VNT, wastegate vs bilimum turbo mekanik kontrollörleri basınçla çalışır.
Geç gelme mevzusunda da; o hacimle o turboyu hangi devirde doldurmayı hedefliyorsunuz?
Vnt vakum la calisir kesinlikle. Kaynagi vakum pompasi tabiki.
Vnt basinc yokken gaza basinca hareket etmesi lazim basinc olusturmasi icin kanatcik acisini degistirmeli.. Bu nedenle basincla calisan vnt olamaz.
Wastegate sadece basinci kontrol eder bu nedenle manifold basinci gormesi yeterlidir.
Hocam ben 1.6 hdi dan bahsettim sizin dediğiniz olsun ben yanlış bileyim.
Her ikiside vakumla calisiyor dedin, wastegate vakumla calismaz. Vnt calisir.
Sen benim dedigimi yap vakum hortumunu direk bagla farki goreceksin zaten.
90 liklar wastegate li..
Mbulur yanlis yazmis.
Sadık Özyer
16-12-2014, 16:11
Her ikiside vakumla calisiyor dedin, wastegate vakumla calismaz. Vnt calisir.
Sen benim dedigimi yap vakum hortumunu direk bagla farki goreceksin zaten.
90 liklar wastegate li..
Mbulur yanlis yazmis.
WG li fakat oda vakumla çalışıyor fren hattından gelen n75 valfi mi n57 valfi midir nedir ordan. Turbo 3250 de geliyordu 2.7 bar basıyordu . Bende o kadar basmasın diye basınç hortumuna giden yer gibi bir yuva daha açtım atmosfere basınçlı havayı tahliye ettiriyorum . Nispeten erken doluyor.
Jeandan-R
16-12-2014, 23:57
Methanol kullanıyorum. Cooler halt etmiş , yazılım konusuna gelince araba fakire düşmüyor hiç.
Tek parametren afr ve iat mı? Arkadaşım olmayacak iş yapıyorsun, bu iş coolersız olsaydı bende lag yapıyor diye söker atardım intercoolerı. Kafanın dikine gideceksen onu söyle ama deneme yanılma can yakıcı olur, kendini üzersin.
schizophrenic
17-12-2014, 00:40
Hazır konu burdayken soruyum yazılımlı 1.6 90 ' lık hdi kullanıyorum 4. ve 5. viteslerimde aracım korumaya alıyor kendini fazla basınçtan , wg ' den kıstırmak istemiyorum o zaman yazılımın bi manası olmuyo , map sensörünü yanıltıcı devreyi kullandığım zamanda gelen basınca göre yeterli yakıt gitmeyeceğinden kırabilirsin diyolar.
Yani net çözüm olarak ne yapmam gerekiyo ,enjektöleri büyütmek fln mı veya turboyu hybrid yapıp yazılımı güncellettirmekmi ?
Sadık Özyer
17-12-2014, 00:43
Hazır konu burdayken soruyum yazılımlı 1.6 90 ' lık hdi kullanıyorum 4. ve 5. viteslerimde aracım korumaya alıyor kendini fazla basınçtan , wg ' den kıstırmak istemiyorum o zaman yazılımın bi manası olmuyo , map sensörünü yanıltıcı devreyi kullandığım zamanda gelen basınca göre yeterli yakıt gitmeyeceğinden kırabilirsin diyolar.
Yani net çözüm olarak ne yapmam gerekiyo ,enjektöleri büyütmek fln mı veya turboyu hybrid yapıp yazılımı güncellettirmekmi ?
Hoop şöyle söylüyorum ,Bendede aynı sorun vardı taki Özgün abi arabamı yazana kadar.
@Jeaden-R seni dinliyorum ve turbonun hortumunu söküyorum. Kaputa scoop açıp 2.5 litrelik kale intercooler koyuyorum , sonra beyini yazılımcıya gönderip yazdırdıktan sonrada cayur cuyur gezerim.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.