Orijinalini görmek için tıklayınız : Motora Saf Oksijen
Selamlar,
arkadaşlar ile sohbet ederken konu oksijen muhabbetine geldi. Biliyorsunuz doğada oksijen %20-25 seviyesinde gibi, bu tüplerde kullanılan saf oksijeni filtreden içeriye elektro vana ile veya devire bağlı bir düzenek ile versek ne gibi olumlu / olumsuz sonuçlar alırız ?
Saf oksijen aşırı yakıcı bir maddeymiş, mesela videolarda izlediğim kadarıyla saf oksijen ile yanıcı bir madde (Yağ - yakıt vs.)yanyana geldiği anda patlama riskide varmış. Motor içerisinde aşırı patlamadan detonasyon, vuruntu, düzensizlik vs. gibi olumsuzluk ya da yakıtta azaltma, motorun çekişte yükselme vs gibi birçok olumlu sıralama yapılabilir.
Sizin fikirleriniz nedir bu konuda ?
Boldenon
11-12-2014, 17:17
Muhtemelen motor kullanılamaz hale gelir.
100 yıldır bunu akıl eden ilk siz değilsinizdir, düşünün bir otomotiv sektöründeki kimse neden böyle birşey yapıpta pazarlamıyor.?
100 yıldır bunu akıl eden ilk siz değilsinizdir, düşünün bir otomotiv sektöründeki kimse neden böyle birşey yapıpta pazarlamıyor.?
bu yüzden hep geri kalıyoruz. biri tam aya çıkıcam diyor.diğeride ona cevap veriyo ay da ne yapıcan yaw otur oturduğun yere.
açıkcası konu hakkında bilgin var ise yaz hepimiz okuyup öğrenelim, yoksa sende benim gibi izleyebilirsin.
100 yıldır bunu akıl eden ilk siz değilsinizdir, düşünün bir otomotiv sektöründeki kimse neden böyle birşey yapıpta pazarlamıyor.?
Kafadan karşı çıkacağınıza elle tutulur bilgilerle gelseniz olmuyor mu ? Yaratıcağı problemleri veya iyi etkileri hakkında elle tutulur bilginiz var mı ? Suan yaptıgnız araca yazılım mı yapılır araba üreticisi bilmiyor mu yada araca yay mı takılır üretici bilmiyor mu demekten ileri gitmemiş.
OMTechJr.
11-12-2014, 22:58
Kafadan karşı çıkacağınıza elle tutulur bilgilerle gelseniz olmuyor mu ? Yaratıcağı problemleri veya iyi etkileri hakkında elle tutulur bilginiz var mı ? Suan yaptıgnız araca yazılım mı yapılır araba üreticisi bilmiyor mu yada araca yay mı takılır üretici bilmiyor mu demekten ileri gitmemiş.
Aynı şeyi diyecektim ağzına sağlık. Bilmiyorum demek utanç kaynağı toplumun %90ında.
Kulağa hoş gelen bir fikir tabi ama o iş zor.
AFR (air to fuel ratio) (hava yakıt oranı) genelde 14 değerlerindedir. Yani silindirde yanma olmadan hemen önce 14 birim hava ve 1 birim yakıt olur. Sağlıklı yanma gerçekleşir ve bir piston seyrinde belirli bir güç (hp) üretilir. Bu bir birimden fazla olan yakıt egzos gazıyla birlikte atılır, çünkü onu yakacak yeterince oksijen yoktur. Eğer daha fazla oksijen olsaydı o oranda güç artardı. Şöyle ki, silindirlere çekilen havada %21 olan oksijen %100'e yani 5 katına çıkarılrsa. 5 kat fazla yakıt yakabileceğimizden gücümüz de bizim anlayacağımız HP cinsinden yaklaşık 5 kat artacaktır :slomo:
Şimdi diyelim ki bu işi bi şekilde yaptık. Oksijen çok yanıcı olduğundan dolayı o kadar çok oksijeni yakıtla aynı haznede tutmak istenmeyen patlamalara sebep olur. ateşle barut bir arada durur mu hesabı... Yani, nitrojene göre oksijenin daha fazla basınç yaratacağını düşünürsek (autoignition yani kendiliğinden ateşleme oluşur) patlamalar doğru zamanda olmaz. Motor tasarımının değişip kompresyonun baya bir düşürülmesi gerekir.
Ayrıca, 100 beygir standart bir 1.6 düşünelim o üst kapak, o kollar, efenime söyleyim pistonlar vsvs...bir anda 500 beygiri görünce muza döner hepsi :cool:
Bir de saf oksijeni anında havadan ayrıştıramadığımıza göre araçta tüpler içinde depolamak gerekir...millet hafifliycem diye nerdeyse don giymeyecek bir de oksijen tüpü mü taşısın..hani öyle bir iki tane de değil :))
Ama güzel fikir yine de :)
darkmoon
11-12-2014, 23:01
bu konuya meraklı biriyim ve hiç açmadıysam hho sistmeler üzerine bu forumda 4-5 konu açmışımdır.. gelen cevaplarıda gördüğüm kadarı ile bu konuya bu sitedede meraklı ve bilgili insanlar var..
saf oksijen olmaz ama hidrojenle çalışan arabalar var bmw hydro7 gibi suyla çalışan hho kitleride var araç üstünde suyu convert edip oksijeni atıp hidrojeni motora yolluyor.. tabi çok az bir oranda..
Zamaninda bir arkadasim 206 RC de denedi. Tabiri caizse ufleme kuvvetinde saf oksijen arabaya cilgin bir gaz tepkisi ve hissedilir guc verdi. Fakat tabiri caizse koklatildi. Dozaj fazla kacarsa ne olur? İste orasi aci bir tecrube yasatabilir.
bu yüzden hep geri kalıyoruz. biri tam aya çıkıcam diyor.diğeride ona cevap veriyo ay da ne yapıcan yaw otur oturduğun yere.
açıkcası konu hakkında bilgin var ise yaz hepimiz okuyup öğrenelim, yoksa sende benim gibi izleyebilirsin.
Kafadan karşı çıkacağınıza elle tutulur bilgilerle gelseniz olmuyor mu ? Yaratıcağı problemleri veya iyi etkileri hakkında elle tutulur bilginiz var mı ? Suan yaptıgnız araca yazılım mı yapılır araba üreticisi bilmiyor mu yada araca yay mı takılır üretici bilmiyor mu demekten ileri gitmemiş.
Aynı şeyi diyecektim ağzına sağlık. Bilmiyorum demek utanç kaynağı toplumun %90ında.
Yav hocam iyi güzel diyorsunuz da, bu millet senelerce oksijene göre göre kat kat güvenli olan lpg sistemlerini kullanırken patayan, yanan bir millet. Oksijeni kafama göre salacam motora dersen ancak bu kadar ciddi cevap verilir kusura bakmayın. Birincisi neyde depolayacaksın, nerede saklayacaksın? Oldu ya kaçağı neyle ölçeceksin ? Meret renksiz kokusuz. Kim kullanacak dedektör ? Maşallah motorlarda üfleme mi ararsın, yağ sızıntısı mı ararsın ne ararsan var. Yaptığın sistem motor bölümünde bi kaçağa sebep olup birikse (ki bunu miktara göre yapabilir diye biliyorum) evlere şenlik.. Saf oksijeni sıvı olarak otomobillerde saklamak pek mümkün görünmüyor tank ebatlarından ötürü. Gaz olarak saklasan kaza durumunda ne olacak vs. İçerisinde 10 bar ve üzeri bir basınçta gaz olan birşeyin patlamasını bilmiyorum hiç gördünüzmü. Açık havada içerisinde hidrojen olan 15-18 bar civarı basınçlı hortumun patlamasına şahit oldum, ilk anda bomba patladı sandım. Gaz halinde olan oksijen tanklarıda bu basınçlarda oluyorlar gördüğüm kadarıyla.
Bunu geçtik hadi, @Bam Bam abi birçok şeyi gayet özetlemiş zaten. Başlangıç mantığı gayet güzel %21 oksijen yerine %100 oksijen veririm yaklaşık 5 kat fazla güç alırım. Diyelim motorun hava alışını iptal ettin tamamen, saf oksijeni bastın emmeye, sensördür karışımdır onlarıda tutturdun. (Bu sırada oksijenle tepkimeye girecek birşey yok diyoruz emme hattında) detonasyon ne olacak? Benzin parlayacak yer arıyor, saf oksijeni de gördümü ohh miss :) Detonasyon'dan kaçman mümkün olmayacak. Dizel desen doğru düzgün yakamayacaksın bile. çok düzensiz yanacak..
Onuda geçtik, egt ne olacak mesela? yada silindir yüzeyleri? subaplar, kapak ? Lpg'de bile subap yakan arabalar saf oksijende normal mi çalışacak ? Nasıl soğuyacak motor? Soğutamadığın motoru neyle yağlayacaksın ?
Kolun vs kürdan gibi kalmasından bahsetmiyorum bile. Çok fazla detay var arada eksik yanlış düşündüklerimde olabilir ama kaide değişmez.
Sonradan yapmak için birçok şey değişmeli, kim yapar kısmı sıkıntı, araç üreticileri desen patlama riskinden dolayı mümkün değil yapmazlar zaten..
Boldenon
12-12-2014, 00:14
2000 cc bir motor 5000 devirde 1 dk çalıştığında 5000 litre hava tüketir. 300 barlık 6 lt dalgıç tüpüne o2 doldorduk varsayalım. 1800 litre o2 yapar ki araç 5000 devirde 20-25 sn de bunu tüketir. Türkçesi saf o2 veya herhangi bir gazla araç çalıştıramazsınız yer probleminden dolayı. Diğer unsur motor içi oluşacak muazzam ısı ve basınç. Manifold jöle gibi erir :) piston ve kapak ise çorbaya döner. Sonrasındaki patlamadan bahsetmeme gerek yok. Havalı silahlarla uğraşırken bir resim görmüştüm ingiliz bir forumda. 180cc lik tüpü olan ve 200 bar hava basıncıyla çalışan silahın o-ringlerini özel sentetik gres yerine normal gresle yağlamış adam ve pompa ile doldurmaya başlamış. Sonuç silah tuz buz, adam ağır yaralı. %21 i oksijen olan hava bile basınç altında iken yanma özelliği olan herhangibirleyle temas ettinde patlamaya sebep olurken saf o2 yi içten yanmalı bir motorda yüzde yüz oranda emiş havası olarak kullanmanın hem fizik hemde kimya yasaları gereği olanağı yoktur.
Allah bize %21 bedava ve ulaşması kolay oksijen vermiş öpüp başımıza koyalım derin derin çekelim ciğerlerimize :)
63owen63
12-12-2014, 00:40
teknik fantezi başlıgı ile, 2008 de olsa gerek, önceki üyeligimle bu konuyu açmış, cokça da konuşmuştuk, ama bulamadım uçmuş, teoride bir çok şey var olabilir, ama uygulama noktasında farklı dinamiklerde devreye giriyor genelde. uygun şartlarda test edilmesi saçma olmaz bence.
@y.emre hocam konuyu acan arkadas zaten seri uretime gecmicek veya ana yakit olarak kullanmicak sadece aklina bir fikir gelmis ama sacma ama mantikli, isin icinden cikamamis ve gelip buraya sormus. Birde olayi sadece oksijenle calistirmayi dusunmeyin :) dalgic tupunu ornek vermis bir arkadas ama araca duzenli olarak oksijen basmicak belki yada komple motoru izole etmicektir. ornek veriyorum standart gelen bahsettiginiz %21 havanin ustune 5000-7000 devir araliginda basilabilir nos gibi :) %21 olan oran %30 lara cikabilir. Boylelikle hem tup uzun surek kullanilir hemde motor sizin tabirinizle jole ye donmez :) tabi yapilir yapilamaz oranlar degisir orasi ayri ama bence zaten nos sistemi varken gerekte yok :)
Edit : yazmayi unutmusum birde tupun icindeki oksijenin basinc olayida sikinti olucak motora surekli ayni oksijeni gonderebilmesimicin yine nos battaniyesi falan gibi bisiler lazim :) ugrasli
Boldenon
12-12-2014, 01:00
teknik fantezi başlıgı ile, 2008 de olsa gerek, önceki üyeligimle bu konuyu açmış, cokça da konuşmuştuk, ama bulamadım uçmuş, teoride bir çok şey var olabilir, ama uygulama noktasında farklı dinamiklerde devreye giriyor genelde. uygun şartlarda test edilmesi saçma olmaz bence.
Emme manifoldu yüzde yüz depodaki O2 ile beslenecekse eğer ve bu bir otomobilse, yer probleminden dolayı olmaz. Ha derseniz ben 4 dk da bir 12 tane 6 lt lik ve 300 bar çalışma basıncı olan tüpü doldururum iş değişir. Bunların patlamasından dolayı ufak çaplı bir krater açarsınız muhtemelen yer kabuğuna. Sabit 5000 devirle dönen 2000 cc bir motor max 24-25 sn çalışır 6 lt 300 barlık bir tüple. Tüplerin boşu ortalama 8 kg. 12 tanesi 96 kg. Tesisat, selenoidler, regulatörler ve tüplere dolacak gaz ile 130-140 kg en az. Max çalışma 5000 sabit devirde 4 dakika. Tabi bunları motorun standart pistonların veya forget hiç fark etmez, muazzam sıcaklık ve basınca dayandığını varsayarak diyorum. İşte bu nokta imkansızdır. Marşa bastığınız anda atomlarınıza ayrılırsınız. Tüpten o2 yi nos benzeri bir sistemle konrtollü olarak verirseniz olabilir.
Boldenon
12-12-2014, 01:09
@y.emre hocam konuyu acan arkadas zaten seri uretime gecmicek veya ana yakit olarak kullanmicak sadece aklina bir fikir gelmis ama sacma ama mantikli, isin icinden cikamamis ve gelip buraya sormus. Birde olayi sadece oksijenle calistirmayi dusunmeyin :) dalgic tupunu ornek vermis bir arkadas ama araca duzenli olarak oksijen basmicak belki yada komple motoru izole etmicektir. ornek veriyorum standart gelen bahsettiginiz %21 havanin ustune 5000-7000 devir araliginda basilabilir nos gibi :) %21 olan oran %30 lara cikabilir. Boylelikle hem tup uzun surek kullanilir hemde motor sizin tabirinizle jole ye donmez :) tabi yapilir yapilamaz oranlar degisir orasi ayri ama bence zaten nos sistemi varken gerekte yok :)
Edit : yazmayi unutmusum birde tupun icindeki oksijenin basinc olayida sikinti olucak motora surekli ayni oksijeni gonderebilmesimicin yine nos battaniyesi falan gibi bisiler lazim :) ugrasli
Saf o2 deyince ben sadece o2 ile çalışacak gibi yorumladım. Dediğiniz gibi nos varken gerek yok ama illa yapılacaksa benzer bir sistemle yapılabilir. Bir 6 lt 300 bar tüp araya 3-4 barlık regulatör konup başka bir tüpe bağlanabilir. Burdanda bir elektro vana ile kontrollü olarak emmeye verilebilir. AFR vs nasıl ayarlanır veya tutturulur orasını bilemiyeceğim.
Amaç %100 saf oksijen ile aracı yürütmek değil zaten konu.
%21 seviyesini %25-30-40 neyse veya nos kiti gibi düğme ile belirli bir basınçta üst devirlerde anlık koklatma babında olarak. Amaç ticari bir düşünce veya otomobil firmalarını akılsızlıkla suçlamak değil. Sadece bir düşünce he olur, olmaz ne bileyim beyin fırtınası..
Olayın özeti aslında şuradan çıktı;
Yazın sıcakta oksijen seviyesinde yoğunluk azalır, kışın soğukta oksijen seviyesi yoğunluğu artar. Bu durum ecu tarafından hava yakıt ayarlaması ile düzenleniyor değilmi ? Şimdi ecu ne kadar hava yakıt karışımına müdahele edebiliyor olabilir ?
Düşünüyorumda bu araçlar dünyanın aşırı soğuk ve aşırı sıcak bölgelerinde de kullanılıyor, ülkemizin sıcaklık dağılımıda belli olduğuna göre ecunun hava yakıt karışımını soğuk havalardaki gibi maksimum düzeyde (yoğunluktaki) karışım ile aracı çalıştırıp sorunsuz kullanabilmeliyiz.
Açık filtreyi motora yakın bir bölgeye (Sıcak çeken) koyduğumuzda performansta değişim gözlemliyoruz, neden çünkü sıcak oksijende yoğunluk azalıyor demek istediğim bu.
Bilemedim kafamda deli sorular :)
AFR sapıtmasında olanlara bir örnek olsun diye şu videoyu koymak istedim :D :
Sıvı oksijenle mangal yakma :
Lighting a charcoal grill with liquid oxygen - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=UjPxDOEdsX8)
Allah oksijeni bedava verdi de kulu bu gidişle onuda parayla satacak bize :D
Saf oksijeni denedi derken yanlış algılanma olmasın. Araç mevcut atmosfer'den hava emişine ilaveten saf O2 verildi
Allah oksijeni bedava verdi de kulu bu gidişle onuda parayla satacak bize :D
Saf oksijeni denedi derken yanlış algılanma olmasın. Araç mevcut atmosfer'den hava emişine ilaveten saf O2 verildi
Bizim düşünce de bu yönde zaten.
erdem325
12-12-2014, 13:53
NOS da bu işe yaramıyormu zaten? farklı olarak o hayvani bir soğuma da sağlıyor diye biliyorum. güç gelir illaki ama egt ve detonasyon ne olur bilemem.
çok küçük atımlarla denenebilir eğer imkan varsa.
nos sıfır yanmaya sahip bir gaz, oksijenle nitrojen dioksit birbirinden farklı şeyler. nos soğuma sayesinde motora giren yakıt hava karışımının daha fazla girmesini sağlıyor.
oksijen zaten yakıcı bir madde, yanma odasına giren 1 birim benzin için gerekli olan oksijen oranı zaten bellidir, fazla olan oksijen diğer yakıtla birlikte patlayacaktır buda ekstra direnç gösterilmesi gereken durum ortaya çıkarır gerekli ayarlarla belki dışarıdan gelen hava oranı azaltılır ama yakıt en azından standart bir aracın değerleri doğrultusunda sabit kalacaktır.
Hiç unutmuyorum polisler yasa dışı bir yarışı basıyorlar bir tane kartalın arkasında 2 tane oksijen tüpü çıkıyodu,borularla motora gidiyordu :D
Amaç %100 saf oksijen ile aracı yürütmek değil zaten konu.
%21 seviyesini %25-30-40 neyse veya nos kiti gibi düğme ile belirli bir basınçta üst devirlerde anlık koklatma babında olarak. Amaç ticari bir düşünce veya otomobil firmalarını akılsızlıkla suçlamak değil. Sadece bir düşünce he olur, olmaz ne bileyim beyin fırtınası..
Olayın özeti aslında şuradan çıktı;
Yazın sıcakta oksijen seviyesinde yoğunluk azalır, kışın soğukta oksijen seviyesi yoğunluğu artar. Bu durum ecu tarafından hava yakıt ayarlaması ile düzenleniyor değilmi ? Şimdi ecu ne kadar hava yakıt karışımına müdahele edebiliyor olabilir ?
Düşünüyorumda bu araçlar dünyanın aşırı soğuk ve aşırı sıcak bölgelerinde de kullanılıyor, ülkemizin sıcaklık dağılımıda belli olduğuna göre ecunun hava yakıt karışımını soğuk havalardaki gibi maksimum düzeyde (yoğunluktaki) karışım ile aracı çalıştırıp sorunsuz kullanabilmeliyiz.
Açık filtreyi motora yakın bir bölgeye (Sıcak çeken) koyduğumuzda performansta değişim gözlemliyoruz, neden çünkü sıcak oksijende yoğunluk azalıyor demek istediğim bu.
Bilemedim kafamda deli sorular :)
Şimdi havadaki oksijen seviyesi/oranı sıcaklıkla değişmez öyle. Ortam sıcaklığı düştüğünde hava 'yoğunlaşır'. Aynı hacimde daha fazla kütlede oksijen daha fazla nitrojen vs alırsın motora. Sıcaklık %kaç değiştirir bunu bilemiyorum çok ta önemli değil. Direkt oksijen takviyesi yaptığın vakit iş değişir.
Nos, yanmaya dahil olmadan girdiği gibi çıkıyor. O yüzden yanma işlemini daha da karmaşıklaştırmıyor. Ancak direkt oksijen bastığında, karışımdaki oksijen %olarak değişiyor. Bu değişimin kontrol edilmesi çok zor bence çünkü, ister map olsun ister maf sensörler 'hava'nın miktarını ölçüyor ve %sel olarak oksijen miktarına geçiyor. Direkt oksijen vermek, ne nos gibi ne turbo gibi nede kompresör gibi oksijen yüzdesi sabit olan toplam hava kütlesinde artış yapmıyor, dolayısıyla yapılması gereken iş farklı. Çözerim bu işi diyorsan kolay gelsin :)
Tüp patlamasına da bir örnek :http://www.max-boost.co.uk/max-boost/intake/NOS.htm
İlk mesajımda neden ciddi bir cevap vermediğim anlaşılmıştır sanırım artık.
Şimdi havadaki oksijen seviyesi/oranı sıcaklıkla değişmez öyle. Ortam sıcaklığı düştüğünde hava 'yoğunlaşır'. Aynı hacimde daha fazla kütlede oksijen daha fazla nitrojen vs alırsın motora. Sıcaklık %kaç değiştirir bunu bilemiyorum çok ta önemli değil. Direkt oksijen takviyesi yaptığın vakit iş değişir.
Nos, yanmaya dahil olmadan girdiği gibi çıkıyor. O yüzden yanma işlemini daha da karmaşıklaştırmıyor. Ancak direkt oksijen bastığında, karışımdaki oksijen %olarak değişiyor. Bu değişimin kontrol edilmesi çok zor bence çünkü, ister map olsun ister maf sensörler 'hava'nın miktarını ölçüyor ve %sel olarak oksijen miktarına geçiyor. Direkt oksijen vermek, ne nos gibi ne turbo gibi nede kompresör gibi oksijen yüzdesi sabit olan toplam hava kütlesinde artış yapmıyor, dolayısıyla yapılması gereken iş farklı. Çözerim bu işi diyorsan kolay gelsin :)
Tüp patlamasına da bir örnek :http://www.max-boost.co.uk/max-boost/intake/NOS.htm
İlk mesajımda neden ciddi bir cevap vermediğim anlaşılmıştır sanırım artık.
hocam sıcaklıkla birim kütledeki oksijenin seviyesinin deişmesi yani yoğunlaşma olayında haklısın :) Ama teknik olarak nos da soğuk bir sistem oldugu için aslında birim kütledeki oksijen miktarını ciddi şekilde arttırmıyormu ? Yapılır mı bilmem ama yapılırsa bence yine filtrenin ucunda veya hemen baglantı borusunun filtre tarafından verilmeli ki maf veya map değeri ölçebilsin yani nos gibi direct port falan sıkıntı olur düşüncesiydeyim :) Tabi bunlar benim düşüncelerim...
hocam sıcaklıkla birim kütledeki oksijenin seviyesinin deişmesi yani yoğunlaşma olayında haklısın :) Ama teknik olarak nos da soğuk bir sistem oldugu için aslında birim kütledeki oksijen miktarını ciddi şekilde arttırmıyormu ? Yapılır mı bilmem ama yapılırsa bence yine filtrenin ucunda veya hemen baglantı borusunun filtre tarafından verilmeli ki maf veya map değeri ölçebilsin yani nos gibi direct port falan sıkıntı olur düşüncesiydeyim :) Tabi bunlar benim düşüncelerim...
Hayır. Şöyle söyleyeyim, havanın sıcaklığını değiştirdiğinde, birim hacminin kütlesini de değiştirmiş olursun ancak her durumda kütlece oranlar sabittir. Yaklaşık olarak havanın kütlece %21i oksijendir. 1kg hava'da 210 gram oksijen var demektir kabaca. Sıcak yada soğuk durumuna göre 1kg yerine 900 gram yada 1100 gram hava soktun say motora. Direk oksijen takviyesi yaptığında kütlece %21'i bozmuş oluyorsun. Motor sensörlerden aldığı bilgiye göre düzenleme yapmak isterse havanın kütlesine göre yapacak ama bilinenin dışında ekstra oksijen kaynağı bağlayınca yazılım yapılırkenki kabullerin dışına çıkmış oluyorsun. Hepten b.ku çıkabilir işin diyorum.
Tayfun.O
12-12-2014, 19:08
Oksijen yanıcı değil yakıcı bir maddedir. Hava %22 oranında bulunur. Eğer siz motorunuza her hangi bir tüple %100 oksijen verirseniz ona göre yakıtı artırmak zorundasınız yoksa hiç bir fayda göstermeyecektir. Ha yakıt ve oksijen arttı ona dayanabilecek motor ekipmanları almak zorundasınız yeni piston yeni blok vs. kaba hesapla sıradan bir arabanın bu denli büyük patlamaları kaldırabileceğini sanmıyorum. Oksijen oranı kaba hesapla 5 kat armış gibi gözükse de yanma odasında olan patlamaların şiddetleri 5 kattan fazla olacaktır. Ayrıca Motor segmanların da mütiş bir korozyona maruz kalacaktır, Oksijen seviyesinin armasına bağlı olarak. Yapılması mümkündür ama çok fazla maliyet gerektiren bir çalışma olur. Hem patlamaya dayanıklı olacak hem korozyona karşı gelecek hem de verimli olacak zor iş.
commando06
15-12-2014, 00:40
bambam ın mesajına sesli güldüm vallaha
doğru şeyler yazmış net olarak
saf oksıjen degılde
mesela dalgıcların yada bızım ıs yerımızde kullanılan tüplerdekı oksıjen sevıyesını %21 den %35 felan cıkarıp araca bağlasak bence hem rısklerı en aza ındırmıs hemde ciddi ciddi bi performans elde etmiş oluruz
yalnız araca %100 saf oksıjenı verdiğimiz an altınvuruş yapmış eroinman dan farkımız olmaz
ghibli06
15-12-2014, 06:57
"Uçaklarda neden oksijen maskesi var biliyor musun? Çünkü saf oksijen kafa yapar." Fight Club :)
mehmetRS
15-12-2014, 10:18
gerçekliği ne derece dogru bilmiyorum ama, hastanede oksijen odaları makine yağlarının olabileceği yerlerden uzak yerlere yapılır hep.. şöyle söylenir ; saf oksijen yağ ile tepkimeye girer ve sonucları hasar vericidir.
Bu bahsedilen yağ, benzindeki mazottaki yağ ile aynı sınıfta ise, yada motor aksamlarından akabilecek damlayacak yağ ile temas edebilecek bir sistemde, sonucları sıkıntılı olabilir, tabi bu veri gerçekse.
Beyler oksijen neden lazım?
Motora giren benzinin yanması için lazım. Oksijensiz ortamda ateşleme olmaz.
Hava filtresi neden sportif yapiliyor? Daha fazla oksijen çeksin diye yapiliyor. Daha fazla oksijen çekildiği zaman ayar ile motora daha fazla benzin gönderiliyor. Böylelikle benzin miktarı artınca oksijen miktarıda arıyor.
%100 oksijeni napicaksiniz? Bir anda depodaki tüm benzini yakmak gibi bir derdiniz mi var?
SifirinciMurat
15-12-2014, 10:53
Fosil yakıtların saf oksijenle yakılması daha önceden beri yapılıyor, ama piston motorlarında kullanılmasını pek tavsiye etmiyorum. Bu teknolojiyi bire bir uygulayabilirsin: RD-180 - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/RD-180)
Valla motor icini bilmem de biz insaatlardaki celigi oksijen kaynagi ile kesiyoruz... Bilmem kac cmlik celigi kesebiliyorsa motora napar bi dusunmek gerek :)
OKSI YAKIT KESİM (http://www.habas.com.tr/kuruluslar.aspx?kr=1&sayfa=54)
tunerviper
15-12-2014, 11:06
Anladığım kadarı ile tamamen oksijen gönderilmek istenmiyor. Yani emiş borusuna ek bir nozul ile çekilen hava içerisindeki oksijen miktarı arttırılacak. %21 ise %30 a çıktığında aynı oranda benzin arttırılsa gibi bir düşünce. Bence bu şeklide olur fakat çekilen hava oranına göre oksijen gönderilmesi gerekli. Yani bir kontrol ünitesine bağlı olması gerek.
Ingilizce bilenler icin bu konu hakkinda yazilmis guzel bir makale buldum, Motorda niye direk "O2" kullanilamayacagini gayet guzel aciklamis :)
Why not use Oxygen (O2) injection instead of Nitrous Oxide (NOS) (http://www.nitrous.info/oxygen-instead-nitrous-oxide.htm)
Sadık Özyer
15-12-2014, 19:47
%100 çok fazla bir değer , fakat %21 1 atm x hava akışı ile %100 1 atm x hava akışı
%60 1 atm x hava akışı 2 kat daha güç verecektir. Tuşa bastığınızda içeri giren oksijen miktarını ölçecek bir sensör buna göre yakıt verecek bir beyin lazım. Nostan bir farkı yok gibi . Bende çok düşündüm lan olur mu diye çok dediler. O2 Azot gibi çok soğukta değil sanırım.
ghibli06
15-12-2014, 20:59
%100 çok fazla bir değer , fakat %21 1 atm x hava akışı ile %100 1 atm x hava akışı
%60 1 atm x hava akışı 2 kat daha güç verecektir. Tuşa bastığınızda içeri giren oksijen miktarını ölçecek bir sensör buna göre yakıt verecek bir beyin lazım. Nostan bir farkı yok gibi . Bende çok düşündüm lan olur mu diye çok dediler. O2 Azot gibi çok soğukta değil sanırım.
peki çok güzel oranlamalarla gitmişsin, sana bir soru; saf oksijeni motora hangi basınçla sokacaksın? ya da sokman lazım? öyle hafif koklasın vs teknik yorum değil benim için...
benim cevaplarım : saf oksijeni motora sokarken basınçlı sokmak gerekir, yukarıdaki video bu işin top noktası, saf oksijen basınçlı sokulup alev aldığında, mevcut motorlarımızın içi bu ısıya dayanmaz...
Sadık Özyer
15-12-2014, 21:04
peki çok güzel oranlamalarla gitmişsin, sana bir soru; saf oksijeni motora hangi basınçla sokacaksın? ya da sokman lazım? öyle hafif koklasın vs teknik yorum değil benim için...
benim cevaplarım : saf oksijeni motora sokarken basınçlı sokmak gerekir, yukarıdaki video bu işin top noktası, saf oksijen basınçlı sokulup alev aldığında, mevcut motorlarımızın içi bu ısıya dayanmaz...
Elbette ayar kısmı olacaktır pnömatik zamazingoları, zaten siz bunu benden daha iyi biliyorsunuz , belki titanyum gibi bir malzemeden motor üretilebilir.Zaten daha fazla o2 sokmak için turbo var fantezi işi bu . 0.25 basınç %100 saflıkta oksijen 4 tane nozzle hatta 0.25 basan bir pompa olması gerekir . Uzun uzun konuşmak isterim . Gece gözlerimi kapattığımda saçma sapan şeyler düşünürdüm bunun gibi. Bu arada DH ye üye misiniz sanki gördüm sizi.
Sadık Özyer
15-12-2014, 21:09
Valla motor icini bilmem de biz insaatlardaki celigi oksijen kaynagi ile kesiyoruz... Bilmem kac cmlik celigi kesebiliyorsa motora napar bi dusunmek gerek :)
OKSI YAKIT KESİM (http://www.habas.com.tr/kuruluslar.aspx?kr=1&sayfa=54)
Propan ile Oksijen birlikte kullanılmıyor mu ? Patlamaması için.
ghibli06
15-12-2014, 21:22
Elbette ayar kısmı olacaktır pnömatik zamazingoları, zaten siz bunu benden daha iyi biliyorsunuz , belki titanyum gibi bir malzemeden motor üretilebilir.Zaten daha fazla o2 sokmak için turbo var fantezi işi bu . 0.25 basınç %100 saflıkta oksijen 4 tane nozzle hatta 0.25 basan bir pompa olması gerekir . Uzun uzun konuşmak isterim . Gece gözlerimi kapattığımda saçma sapan şeyler düşünürdüm bunun gibi. Bu arada DH ye üye misiniz sanki gördüm sizi.
yok DH ye üye değilim...
saf O2 yi pompayla motora sokamazsınız, illa ki basınçlı kaptan gelecek... NOS la sistem olarak benzemez bile, sonuçta mangala üflediğinizde mangalı söndüremezsiniz ama harlandırırsınız, NOS la giren gaz bir yandan soğuturken diğer yandan da harlandırdığı için güç sağlanıyor ama saj oksijeni basınçlı olarak motora verirseniz motorun içi dayanmaz... motor titanyum olur mu? titanyumdan sübapların fiyatına bakarak motor komple titanyum olursa kaça malolur kendin hesaplayabilirsin :)
Sadık Özyer
15-12-2014, 21:44
yok DH ye üye değilim...
saf O2 yi pompayla motora sokamazsınız, illa ki basınçlı kaptan gelecek... NOS la sistem olarak benzemez bile, sonuçta mangala üflediğinizde mangalı söndüremezsiniz ama harlandırırsınız, NOS la giren gaz bir yandan soğuturken diğer yandan da harlandırdığı için güç sağlanıyor ama saj oksijeni basınçlı olarak motora verirseniz motorun içi dayanmaz... motor titanyum olur mu? titanyumdan sübapların fiyatına bakarak motor komple titanyum olursa kaça malolur kendin hesaplayabilirsin :)
300-400 km yi 4 sn koşacak bir araba yapılacak ve bu sistem kullanılacaksa o maliyet gerekir. Ben sadece bu fantezi için gerekli olabilecek malzemeleri saydım hocam. Nos = Azot Oksijen değil mi?
ghibli06
15-12-2014, 21:46
300-400 km yi 4 sn koşacak bir araba yapılacak ve bu sistem kullanılacaksa o maliyet gerekir. Ben sadece bu fantezi için gerekli olabilecek malzemeleri saydım hocam. Nos = Azot Oksijen değil mi?
saf O2 ile O2 nin yanına aldıklarıyla oluşan davranışı bir tutmayın, H20 da su mesela :)
Sadık Özyer
15-12-2014, 22:02
saf O2 ile O2 nin yanına aldıklarıyla oluşan davranışı bir tutmayın, H20 da su mesela :)
Tabikide , bu yüzden motorun içine %100 saflıkta o2 girmesi çok sıkıntılı kaynaktada patlamasın diye propan kullanıyorlar. İnceltmek için bir kaç gaz daha vardı , altın kaynatırken kullanıyorduk yarın fabrikaya gidip öğrenip yazıcam. Peki ben sizi nerden tanıyorum isminiz nerde gözüme battı
ghibli06
15-12-2014, 22:05
Tabikide , bu yüzden motorun içine %100 saflıkta o2 girmesi çok sıkıntılı kaynaktada patlamasın diye propan kullanıyorlar. İnceltmek için bir kaç gaz daha vardı , altın kaynatırken kullanıyorduk yarın fabrikaya gidip öğrenip yazıcam. Peki ben sizi nerden tanıyorum isminiz nerde gözüme battı
bilmem. bmw ile alaka varsa ordan olabilir...
Sadık Özyer
15-12-2014, 22:11
bilmem. bmw ile alaka varsa ordan olabilir...
İlhan abi den olabilir belki , yok ben küçük hacimli az yakan motorlar ile ilgiliyim , bmw ile yakından uzaktan alakam yok.
Likit oksijen ile çalışan 2. dünya savaşından kalma V8 torpido'lar varmış.Kısa ömürlü olduğundan ( :) ) kullanılabiliyor.
N2O diye birşey varken oksijen'in neden mantıksız olduğunu şurda çok güzel özetlemişler :
Why not use Oxygen (O2) injection instead of Nitrous Oxide (NOS) (http://www.nitrous.info/oxygen-instead-nitrous-oxide.htm)
torpido hakkında kaynak gösterebilirmisiniz ?
Propan ile Oksijen birlikte kullanılmıyor mu ? Patlamaması için.
Verdigim linkte yazilmis nasil oldugu :)
Metal malzeme yanıcı bir gazın oksijen ile yakılmasıyla elde edilen yüksek ısı ile tutuşma sıcaklığına kadar ısıtıldıktan sonra, ısıtılmış bölge saf oksijen gaz jeti ile kesilir. Oksijen ve ısınmış metal bölgesi arasında oluşan ekzotermik reaksiyon sonucunda, oksijen metali yakar ve yanma ürünü olan metal oksiti malzemenin arkasından üfleyerek dışarı atar.
Likit oksijen ile çalışan 2. dünya savaşından kalma V8 torpido'lar varmış.Kısa ömürlü olduğundan ( :) ) kullanılabiliyor.
N2O diye birşey varken oksijen'in neden mantıksız olduğunu şurda çok güzel özetlemişler :
Why not use Oxygen (O2) injection instead of Nitrous Oxide (NOS) (http://www.nitrous.info/oxygen-instead-nitrous-oxide.htm)
35 nolu mesajda ayni linki paylasmistim ben :)
kurtlukaya
21-12-2014, 15:47
herkese merhaba , sakarya üniversitesinde elektrik elektronik müh de , bir hocamız suyla çalışan araba yaptı , suyu elektrolize ediyor ve oksijen yerine hidrojeni yakıyor , kendisi yazılım üzerine de uzman birisi , bazı arkadaşlarımız diyiyorya hani senin bu düşündüğünü mühendisler düşünemiyor mu diye , düşünemiyo demekki bazı şeyleri , şuan patent için başvurdu ama ümidi yok malesef , çünkü hocamızın demesine göre böyle faydalı projeleri büyük firmalar kendileri patent alıyormuş , hocamızın aracı 1.9 cdti vectra , ben aracına bindim kendim de test ettim , eski model bir kaç araçta da test ettik , aracın performansı artıyor , yakıt azalıyor , ve en güzeli özellikle dizel araçlar için kurumu filan bağlatmıyor , aracın kontrollerini sakaryadaki özel opel servisi onur oto yaptırıyor ustalar bile çok şaşırdı , ancak biraz daha fazla akım vermek istedi verimi arttırma amacıyla bu seferde kendi aracının beynini yaktı , şimdi onunla ilgili yazılım yapıyor , aracı video ya çekip burayada koyacağım , herkese iyi forumlar ,
ghibli06
21-12-2014, 17:09
herkese merhaba , sakarya üniversitesinde elektrik elektronik müh de , bir hocamız suyla çalışan araba yaptı , suyu elektrolize ediyor ve oksijen yerine hidrojeni yakıyor , kendisi yazılım üzerine de uzman birisi , bazı arkadaşlarımız diyiyorya hani senin bu düşündüğünü mühendisler düşünemiyor mu diye , düşünemiyo demekki bazı şeyleri , şuan patent için başvurdu ama ümidi yok malesef , çünkü hocamızın demesine göre böyle faydalı projeleri büyük firmalar kendileri patent alıyormuş , hocamızın aracı 1.9 cdti vectra , ben aracına bindim kendim de test ettim , eski model bir kaç araçta da test ettik , aracın performansı artıyor , yakıt azalıyor , ve en güzeli özellikle dizel araçlar için kurumu filan bağlatmıyor , aracın kontrollerini sakaryadaki özel opel servisi onur oto yaptırıyor ustalar bile çok şaşırdı , ancak biraz daha fazla akım vermek istedi verimi arttırma amacıyla bu seferde kendi aracının beynini yaktı , şimdi onunla ilgili yazılım yapıyor , aracı video ya çekip burayada koyacağım , herkese iyi forumlar ,
bu yazdığının konuyla alakası yok ama, arkadaş motora performans amaçlı saf oksijen yollamak istiyor...
herkese merhaba , sakarya üniversitesinde elektrik elektronik müh de , bir hocamız suyla çalışan araba yaptı , suyu elektrolize ediyor ve oksijen yerine hidrojeni yakıyor , kendisi yazılım üzerine de uzman birisi , bazı arkadaşlarımız diyiyorya hani senin bu düşündüğünü mühendisler düşünemiyor mu diye , düşünemiyo demekki bazı şeyleri , şuan patent için başvurdu ama ümidi yok malesef , çünkü hocamızın demesine göre böyle faydalı projeleri büyük firmalar kendileri patent alıyormuş , hocamızın aracı 1.9 cdti vectra , ben aracına bindim kendim de test ettim , eski model bir kaç araçta da test ettik , aracın performansı artıyor , yakıt azalıyor , ve en güzeli özellikle dizel araçlar için kurumu filan bağlatmıyor , aracın kontrollerini sakaryadaki özel opel servisi onur oto yaptırıyor ustalar bile çok şaşırdı , ancak biraz daha fazla akım vermek istedi verimi arttırma amacıyla bu seferde kendi aracının beynini yaktı , şimdi onunla ilgili yazılım yapıyor , aracı video ya çekip burayada koyacağım , herkese iyi forumlar ,
Birbirinden tamamen farklı mevzular. Teknik istiyorsan bikaç sayfa edecek kadar açıkladım da sebeplerini. Hakikaten teknik karşılaştırmak istiyorsan, varsa anti tezin buyur dinliyorum.
Yoksa hala söylüyorum, verimi %1 bile arttırmak için kıçını yırtan mühendisler 100 yıldır motora ekstra oksijen basmayı düşünemedilermi sence ? Buna sadece gülerim. :)
Hidrojenle çalışan araba konusuna da gelince, benim inancım hocanın kesinlikle patent alamayacağı yönünde. Bu işi ilk yapan hocan da değil çünkü. Bu forumda bile seneler önce Türkiye'de yapılmışının videoları falan eklendi, yurtdışında çok daha önceden yapıldı.
Hidrojenin yakıt olarak kullanımında internal combustion yeterince verimli bir yöntem de değil ayrıca. Güncel olarak araçlarda kullanılabilecek en verimli hidrojen yakma yöntemi powercell'ler. Gerçekten meraklıysan konu hakkında ister pm at, ister kendi okulunda hidrojen olayını kapmış, nasıl kullanılacağı vs hakkında bilgisi yerinde olan insanlar tavsiye edeyim.
Burdan 'yea hep o iş olmaz diyenler yüzünden geri kalıyoz ehehe' demeyle olmuyor malesef.
Başar TURHAN
22-12-2014, 00:09
İyi de zaten aşırı besleme diye bir şey var. Giren toplam hava ve dolayısıyla oksijen kütlesi artmış oluyor. Giren havaya tüpten oksijen basılmasının buna daha ne avantajı olabilir? Hali hazırda bu sistemler verimli, hafif, kolay uygulanabilir ve hava da bedava. Hatta Formula 1'de kullanılan ERS ile daha da verimli ve hassas oldular.
kurtlukaya
22-12-2014, 02:54
bu yazdığının konuyla alakası yok ama, arkadaş motora performans amaçlı saf oksijen yollamak istiyor...
evet hocam konuyla direk alakası yok , ama dolaylı olarak alakası yok benim burda demek istediğim motora saf oksijen yollanabilir yollanmaz diye bir olay yok , ama arkdaş bu konuyu açtığı zaman başkalarının senin düşündüğünü başkası düşünemiyor mu demesinin üzerine sinirlendim ve bu öreneği vermek istedim , istenince olabiliyor yani demek istedim ...
kurtlukaya
22-12-2014, 02:58
Birbirinden tamamen farklı mevzular. Teknik istiyorsan bikaç sayfa edecek kadar açıkladım da sebeplerini. Hakikaten teknik karşılaştırmak istiyorsan, varsa anti tezin buyur dinliyorum.
Yoksa hala söylüyorum, verimi %1 bile arttırmak için kıçını yırtan mühendisler 100 yıldır motora ekstra oksijen basmayı düşünemedilermi sence ? Buna sadece gülerim. :)
Hidrojenle çalışan araba konusuna da gelince, benim inancım hocanın kesinlikle patent alamayacağı yönünde. Bu işi ilk yapan hocan da değil çünkü. Bu forumda bile seneler önce Türkiye'de yapılmışının videoları falan eklendi, yurtdışında çok daha önceden yapıldı.
Hidrojenin yakıt olarak kullanımında internal combustion yeterince verimli bir yöntem de değil ayrıca. Güncel olarak araçlarda kullanılabilecek en verimli hidrojen yakma yöntemi powercell'ler. Gerçekten meraklıysan konu hakkında ister pm at, ister kendi okulunda hidrojen olayını kapmış, nasıl kullanılacağı vs hakkında bilgisi yerinde olan insanlar tavsiye edeyim.
Burdan 'yea hep o iş olmaz diyenler yüzünden geri kalıyoz ehehe' demeyle olmuyor malesef.
evet hidrojen önceden beri yakıt olarak kullanılıyor , ama nedense maliyeti 100 lira bile olmayan hidroliz sistemini kimse arabaya koyamıyor , ya azıcık inançlıolun arkadaşlar ya senin gibi düşünen insanlar yüzünden zaten 1-0 geride başlıyoruz savaşa , hidrojeni direk basmıyor suyu koyuyor ve elektroliz yaptırıyor , olay çok basit motorda en ufak yıpranma yok ,
kurtlukaya
22-12-2014, 03:25
100 yıldır bunu akıl eden ilk siz değilsinizdir, düşünün bir otomotiv sektöründeki kimse neden böyle birşey yapıpta pazarlamıyor.?
hele hele şurada yazdığınız tam bir saçmalık , eğer sizin dediğiniz gibiyse üniversitelerdeki bütün mühendislik bölümlerini kapatalım zaten teknoloji son haddine gelmiş kimse boşuna mühendis olmasın, ama teknoloji halen daha ilerliyor demek ki daha yapılacak , üretilebilinecek çok şey var , sizin profilinize baktım da merak ettim neden mühendislik eğitimi aldınız amacınız neydi para kazanmak ise buna gerek yok gidin ticaret yapın
hele hele şurada yazdığınız tam bir saçmalık , eğer sizin dediğiniz gibiyse üniversitelerdeki bütün mühendislik bölümlerini kapatalım zaten teknoloji son haddine gelmiş kimse boşuna mühendis olmasın, ama teknoloji halen daha ilerliyor demek ki daha yapılacak , üretilebilinecek çok şey var , sizin profilinize baktım da merak ettim neden mühendislik eğitimi aldınız amacınız neydi para kazanmak ise buna gerek yok gidin ticaret yapın
Teknoloji dediğin şey, fiziksel kanunları çiğneyerek yürümez. Dayanağı olmayan fikirlerle çıkarsan ortaya ciddiye alınmamak çok normal olur. Yanmadaki 'havanın' 100% oksijen olarak basılması kesinlikle ciddiye alınabilir bir durum değil. Konu başlığında da bu sorulmuş, sonradan yav biraz takviye yapalıma dönmüş iş. % olarak arttırmak mümkün ama anlamsız şekilde bu işi basit bir N2O kiti takmak kadar kolay sanıyor millet.
Orjinal halinde bütün sensörleri içerisinde %21 oksijen bulunan hava ya göre tasarlanmış motora ekstra oksijen bascam dersen, ortaya deli gibi bir karışım sorunu çıkar. Karışım sorununu yenmek için ne yapacaksınız diyorum, gelen cevaplar hala düz mantık Forced induction örnekleri.
Normal forced induction mantığında motora basılan havanın kütlesini arttırırsın. Kafana göre oksijen basarsan motora giren hava içindeki oksijenin yüzdesini arttırırsın. İkisi birbirinden oldukça farklı şeyler, karıştırmak yanlış olur. Havayı arttırarak yüzdeleri bozmadan eksta oksijen basmanda sıkıntı yok diyorum. Havayı arttırmadan içerisindeki oksijen yüzdesini arttırırsan iş değişir maptır maftır alayını yanıltmak zorundasın. Neye göre yanıltacaksın? hangi devirde ne kadar takviye yapacağını biliyormusun ? yada devir ve pedal konumuna göre düzenlemeyi nasıl yapacaksın falan. Ayrıca ekstra takviyeyi basınçlı kaptan yapmak durumundasın, bunu nasıl yapacaksın ? bütün emme hattına yüksek basınçlı oksijeni öylece salmayacaksın heralde? Ha yapcam diyorsan, ben Antep'teyim, aman diyim uzaklarda yap.
kurtlukaya
22-12-2014, 08:01
Teknoloji dediğin şey, fiziksel kanunları çiğneyerek yürümez. Dayanağı olmayan fikirlerle çıkarsan ortaya ciddiye alınmamak çok normal olur. Yanmadaki 'havanın' 100% oksijen olarak basılması kesinlikle ciddiye alınabilir bir durum değil. Konu başlığında da bu sorulmuş, sonradan yav biraz takviye yapalıma dönmüş iş. % olarak arttırmak mümkün ama anlamsız şekilde bu işi basit bir N2O kiti takmak kadar kolay sanıyor millet.
Orjinal halinde bütün sensörleri içerisinde %21 oksijen bulunan hava ya göre tasarlanmış motora ekstra oksijen bascam dersen, ortaya deli gibi bir karışım sorunu çıkar. Karışım sorununu yenmek için ne yapacaksınız diyorum, gelen cevaplar hala düz mantık Forced induction örnekleri.
Normal forced induction mantığında motora basılan havanın kütlesini arttırırsın. Kafana göre oksijen basarsan motora giren hava içindeki oksijenin yüzdesini arttırırsın. İkisi birbirinden oldukça farklı şeyler, karıştırmak yanlış olur. Havayı arttırarak yüzdeleri bozmadan eksta oksijen basmanda sıkıntı yok diyorum. Havayı arttırmadan içerisindeki oksijen yüzdesini arttırırsan iş değişir maptır maftır alayını yanıltmak zorundasın. Neye göre yanıltacaksın? hangi devirde ne kadar takviye yapacağını biliyormusun ? yada devir ve pedal konumuna göre düzenlemeyi nasıl yapacaksın falan. Ayrıca ekstra takviyeyi basınçlı kaptan yapmak durumundasın, bunu nasıl yapacaksın ? bütün emme hattına yüksek basınçlı oksijeni öylece salmayacaksın heralde? Ha yapcam diyorsan, ben Antep'teyim, aman diyim uzaklarda yap.
bundan 100 sene oncede 1,0 motordan 125 hp guc almak fizik kurallarina aykiriydi , sen suan tukurdugunu yalamamak icin bu kadar caba sarfedip sabahin korunde usenmeden bu yaziyi yaziyorsun , sana diyecegim tek birsey var bu tarz konulara yorum yapma , izle sadece
Teknoloji dediğin şey, fiziksel kanunları çiğneyerek yürümez. Dayanağı olmayan fikirlerle çıkarsan ortaya ciddiye alınmamak çok normal olur. Yanmadaki 'havanın' 100% oksijen olarak basılması kesinlikle ciddiye alınabilir bir durum değil. Konu başlığında da bu sorulmuş, sonradan yav biraz takviye yapalıma dönmüş iş. % olarak arttırmak mümkün ama anlamsız şekilde bu işi basit bir N2O kiti takmak kadar kolay sanıyor millet.
Sen bilgili bir kardeşe benziyorsun, lakin boş konuşuyorsun. Sen egonu tatmin et diye ben konu açmadım, böyle havalı, insanları aşağılayıcı yorumlarını kendine saklamanı öneririm.
''Dayanağı olmayan fikirlerle çıkarsan ortaya ciddiye alınmamak çok normal olur.'' gibi gereksiz bir yorum çok komik olmuş. Evet senin gibi zihniyetler geçmişte de vardı, Hezarfen ilk uçuş deneyiminde şehirdeki insanlar o'nu ucube ve yaratık diye taşladılar. Sonra ne oldu ?
Bu konuda ''kesin'' yapılacak, yapıcaz diye bir ifade kullanmadım. Arkadaşlar arasında böyle bir konu açıldı ve orta yolu bulamadık diye sizlerden de ''BİLGİ'' almak için konu açıldı. Sen işi ego tatmini, şova çevirdin resmen, biraz daha hoşgörülü ol kardeşim, bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp..
Başar TURHAN
22-12-2014, 09:20
Teknoloji dediğin şey, fiziksel kanunları çiğneyerek yürümez. Dayanağı olmayan fikirlerle çıkarsan ortaya ciddiye alınmamak çok normal olur. Yanmadaki 'havanın' 100% oksijen olarak basılması kesinlikle ciddiye alınabilir bir durum değil. Konu başlığında da bu sorulmuş, sonradan yav biraz takviye yapalıma dönmüş iş. % olarak arttırmak mümkün ama anlamsız şekilde bu işi basit bir N2O kiti takmak kadar kolay sanıyor millet.
Orjinal halinde bütün sensörleri içerisinde %21 oksijen bulunan hava ya göre tasarlanmış motora ekstra oksijen bascam dersen, ortaya deli gibi bir karışım sorunu çıkar. Karışım sorununu yenmek için ne yapacaksınız diyorum, gelen cevaplar hala düz mantık Forced induction örnekleri.
Normal forced induction mantığında motora basılan havanın kütlesini arttırırsın. Kafana göre oksijen basarsan motora giren hava içindeki oksijenin yüzdesini arttırırsın. İkisi birbirinden oldukça farklı şeyler, karıştırmak yanlış olur. Havayı arttırarak yüzdeleri bozmadan eksta oksijen basmanda sıkıntı yok diyorum. Havayı arttırmadan içerisindeki oksijen yüzdesini arttırırsan iş değişir maptır maftır alayını yanıltmak zorundasın. Neye göre yanıltacaksın? hangi devirde ne kadar takviye yapacağını biliyormusun ? yada devir ve pedal konumuna göre düzenlemeyi nasıl yapacaksın falan. Ayrıca ekstra takviyeyi basınçlı kaptan yapmak durumundasın, bunu nasıl yapacaksın ? bütün emme hattına yüksek basınçlı oksijeni öylece salmayacaksın heralde? Ha yapcam diyorsan, ben Antep'teyim, aman diyim uzaklarda yap.
Antep çık aradan ben sana cevap atmadım. İstesem cevaplardım da gereksiz gördüm. Fizik kanunlarından yanlış kişiye bahsediyorsun. FI ve oksijeni karıştırdığım da yok ayrıca sen karşındakini kendin gibi sanıp konuştuğun için yanılıyorsun. Fikir üretene sordum ki saf oksijen kullanımının FI'a göre ne avantajı var. Aradaki tek fark basınç ve reaksiyona girmeyen gazların eksikliği.
bundan 100 sene oncede 1,0 motordan 125 hp guc almak fizik kurallarina aykiriydi , sen suan tukurdugunu yalamamak icin bu kadar caba sarfedip sabahin korunde usenmeden bu yaziyi yaziyorsun , sana diyecegim tek birsey var bu tarz konulara yorum yapma , izle sadece
Ahah. İzleyecek birşeyim yok, çok çok gülerim sadece. (Diğer arkadaşlar üzerine alınmasın lütfen.) O dediğin hiç olmadı. Yakıtın %100 verimde verebileceği güç belli, o zaman da bu sınırların içerisindelerdi şimdi de. Hatta 1 litre motordan 250 bg güç aldılar desen, onada mümkün derim. Hiç olmasa örneğin doğru olsaydı keşke. :) Ben tükürdüğümü yalamaktan gocunmam. Tam aksine yeni birşey öğrenirsem yada yanlış bildiğim birşeyin doğrusunu öğrenirsem sevinirim, hatta özellikle kaynak göstererek yapılan karşı yorumlar görmek isterim hep. Sabahın köründe yazdım çünkü 8'de Fluid mech. sınavım vardı sınavdan önce mesajı görünce dayanamadım, daha da yazacaktım da vaktim kalmamış, olduğu kadarıyla attım mesajı. Yoksa 'suyla çalışan araba yaptı' tanımının yanlış olduğunu da, elektrolizin enerji anlamında hidrojenin yakılmasından daha külfetli olduğunu da muhtemelen hocanızın yaptığının, saf hidrojen yakmak değilde normal yakıta takviye hidrojen beslemesi yaptığını da yazacaktım.
Sen bilgili bir kardeşe benziyorsun, lakin boş konuşuyorsun. Sen egonu tatmin et diye ben konu açmadım, böyle havalı, insanları aşağılayıcı yorumlarını kendine saklamanı öneririm.
''Dayanağı olmayan fikirlerle çıkarsan ortaya ciddiye alınmamak çok normal olur.'' gibi gereksiz bir yorum çok komik olmuş. Evet senin gibi zihniyetler geçmişte de vardı, Hezarfen ilk uçuş deneyiminde şehirdeki insanlar o'nu ucube ve yaratık diye taşladılar. Sonra ne oldu ?
Bu konuda ''kesin'' yapılacak, yapıcaz diye bir ifade kullanmadım. Arkadaşlar arasında böyle bir konu açıldı ve orta yolu bulamadık diye sizlerden de ''BİLGİ'' almak için konu açıldı. Sen işi ego tatmini, şova çevirdin resmen, biraz daha hoşgörülü ol kardeşim, bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp..
Tırnak içindeki ifade için haklısınız, konuyu açan siz olduğunuza göre, özür dilerim o ifade için. Onun dışında olayın imkanlılığı kısmını tartışmaya açığım. Çünkü söylediğimin hazarfen yada başka şeylerle alakası yok, benim söylediğim %100 kullanımın, kağıt üzerinde mümkün ve hatta mükemmel olduğu ancak pratikte imkansıza yakınlığı ve fiyat performans eğrisinin kabul edilebilir olmayacağı.
Antep çık aradan ben sana cevap atmadım. İstesem cevaplardım da gereksiz gördüm. Fizik kanunlarından yanlış kişiye bahsediyorsun. FI ve oksijeni karıştırdığım da yok ayrıca sen karşındakini kendin gibi sanıp konuştuğun için yanılıyorsun. Fikir üretene sordum ki saf oksijen kullanımının FI'a göre ne avantajı var. Aradaki tek fark basınç ve reaksiyona girmeyen gazların eksikliği.
Sataşmaya gerek yok sanıyorum, çoklu alıntı yapmaya çalışırken sizin mesaj arada kaynamış. Fizik prof.u falan mısınız da fizik anlatamıyoruz size ? Diğer kısımlara cevap yazma gereği duymuyorum..
Başar TURHAN
22-12-2014, 10:29
Ahah. İzleyecek birşeyim yok, çok çok gülerim sadece. (Diğer arkadaşlar üzerine alınmasın lütfen.) O dediğin hiç olmadı. Yakıtın %100 verimde verebileceği güç belli, o zaman da bu sınırların içerisindelerdi şimdi de. Hatta 1 litre motordan 250 bg güç aldılar desen, onada mümkün derim. Hiç olmasa örneğin doğru olsaydı keşke. :) Ben tükürdüğümü yalamaktan gocunmam. Tam aksine yeni birşey öğrenirsem yada yanlış bildiğim birşeyin doğrusunu öğrenirsem sevinirim, hatta özellikle kaynak göstererek yapılan karşı yorumlar görmek isterim hep. Sabahın köründe yazdım çünkü 8'de Fluid mech. sınavım vardı sınavdan önce mesajı görünce dayanamadım, daha da yazacaktım da vaktim kalmamış, olduğu kadarıyla attım mesajı. Yoksa 'suyla çalışan araba yaptı' tanımının yanlış olduğunu da, elektrolizin enerji anlamında hidrojenin yakılmasından daha külfetli olduğunu da muhtemelen hocanızın yaptığının, saf hidrojen yakmak değilde normal yakıta takviye hidrojen beslemesi yaptığını da yazacaktım.
Tırnak içindeki ifade için haklısınız, konuyu açan siz olduğunuza göre, özür dilerim o ifade için. Onun dışında olayın imkanlılığı kısmını tartışmaya açığım. Çünkü söylediğimin hazarfen yada başka şeylerle alakası yok, benim söylediğim %100 kullanımın, kağıt üzerinde mümkün ve hatta mükemmel olduğu ancak pratikte imkansıza yakınlığı ve fiyat performans eğrisinin kabul edilebilir olmayacağı.
Sataşmaya gerek yok sanıyorum, çoklu alıntı yapmaya çalışırken sizin mesaj arada kaynamış. Fizik prof.u falan mısınız da fizik anlatamıyoruz size ? Diğer kısımlara cevap yazma gereği duymuyorum..
Hala forced induction'dan bahsediliyor derken bana söylemiş oluyorsun alıntıyla kime söyledin peki? Lisans düzeyinde fizik mühendisiyim merak ediyorsan. Öyle bir yazmışsın ki karşındaki sanki hiçbir şey bilmiyor. Sataşmaya o şekilde gerek oluyor.
Hala forced induction'dan bahsediliyor derken bana söylemiş oluyorsun alıntıyla kime söyledin peki? Lisans düzeyinde fizik mühendisiyim merak ediyorsan. Öyle bir yazmışsın ki karşındaki sanki hiçbir şey bilmiyor. Sataşmaya o şekilde gerek oluyor.
Yok, zaten mesajları okursanız farklı şeylerden bahsetmiyor olduğumuzu görürsünüz. Sizin mesajda da ekstra oksijene olumlu bir bakış açısı yok diye görüyorum, çelişmiyoruz yani. Onu 3 sayfadır devam eden, nos gibi düz mantık bunuda tüpten basarız mantığındaki mesajlar için söyledim. Sizin alıntı kısmını kaldırıyorum, daha sonra okuyacaklar yanlış anlamasın bari :)
Tahmin ettiğim gibiymiş mesleğiniz
kurtlukaya
22-12-2014, 10:57
kardes ben senide severim ayrintilara dikkat etme verdigim ornege laf ediyosun , sanki 100 sene once 1,0 dan 125 hp yi hayal ediyordu da da 250 hp yi hayal edemiyorlardi gibi bir anlam cikartmissin , sana sadece hidrojenle calisirkenki videosunu paylasirim burada daha yapmak isteyipte yapamadigin aciklamadan dolayi yuzustu kalirsin ondan dolayi fazla ustune gelme senin o teknik dedigin seyi biz sanayide 4 yil calisarak verdik
ghibli06
22-12-2014, 11:06
hidrojenle çalışan, Oksijenle çalışan, bor yakıtlarıyla çalışan vs vs dünyada bir sürü yapılmış örnek var, buna kimse hayır diyemez ama henüz maliyet-verim-dayanıklılık konuları şüpheli... mesela motor üreticileri 1.000.000 km gitmesini öngörebilir (sayı tamamen sallamadır), ama siz bir sistem takarsınız motor çalışır belki 20bin km sonra blok kullanılamaz hale gelir, içten yanmalı motorlarda amaç zaten motor içinde bir patlama yaratmaktır, bu patlamayı değişik yöntemlerle yapabilirsiniz.... günümüz içten yanmalı motorları benzin-hava karışımının patlamasına göre dizayn edilmiştir, pistonlar, kollar, sübaplar hep benzin ve türevlerinin yaratabileceği maksimumlara göre yapılmıştır, tamamen hidrojen ya da tamamen saf oksijene göre motor dizayn etmek ayrıdır bunu benzinli motora direk uygulamak ayrıdır, konuda sapla samanın karıştığı nokta da budur...
kardes ben senide severim ayrintilara dikkat etme verdigim ornege laf ediyosun , sanki 100 sene once 1,0 dan 125 hp yi hayal ediyordu da da 250 hp yi hayal edemiyorlardi gibi bir anlam cikartmissin , sana sadece hidrojenle calisirkenki videosunu paylasirim burada daha yapmak isteyipte yapamadigin aciklamadan dolayi yuzustu kalirsin ondan dolayi fazla ustune gelme senin o teknik dedigin seyi biz sanayide 4 yil calisarak verdik
Söylediğimi yanlış anlamışsın. Fiziksel olarak mümkün olan ve olmayan şeyler var diyorum. Fiziksel olarak mümkün olan şeylere inanırım olmayana inanmam diyorum rakamlara takılıyorsun.
bundan 100 sene oncede 1,0 motordan 125 hp guc almak fizik kurallarina aykiriydi ,
Yüz sene öncede fizik kurallarına aykırı değildi şimdide değil değişen birşey yok diyorum, onu anlayamadın sen.
Gönder videosunu bakalım, yüzüstü kalayım mühim değil :) Hidrojeni sudan elektrolizle ayırdığını ve dönüp bunu motorda yakıp güç elde ettiğini ve bu sırada hiç benzin dizel vs kullanmadığını idda ediyorsun değilmi? yanlış anlaşılma olmasın sonra :)
kurtlukaya
22-12-2014, 11:11
hidrojenle çalışan, Oksijenle çalışan, bor yakıtlarıyla çalışan vs vs dünyada bir sürü yapılmış örnek var, buna kimse hayır diyemez ama henüz maliyet-verim-dayanıklılık konuları şüpheli... mesela motor üreticileri 1.000.000 km gitmesini öngörebilir (sayı tamamen sallamadır), ama siz bir sistem takarsınız motor çalışır belki 20bin km sonra blok kullanılamaz hale gelir, içten yanmalı motorlarda amaç zaten motor içinde bir patlama yaratmaktır, bu patlamayı değişik yöntemlerle yapabilirsiniz.... günümüz içten yanmalı motorları benzin-hava karışımının patlamasına göre dizayn edilmiştir, pistonlar, kollar, sübaplar hep benzin ve türevlerinin yaratabileceği maksimumlara göre yapılmıştır, tamamen hidrojen ya da tamamen saf oksijene göre motor dizayn etmek ayrıdır bunu benzinli motora direk uygulamak ayrıdır, konuda sapla samanın karıştığı nokta da budur...
abi bu dedigin seyle ilgili diger arkadasa aciklama yapmistim zaten suyu hidroliz ederek hidrojeni patlatiyor olay bu yani
kurtlukaya
22-12-2014, 11:16
ben mi takiliyorum kardes bn125 hp almis diyorum aen 250 diyosun ve de sonra verdigin ornek dogru olsun diyosun burada ben mi takiliyorum yani rakamlara , tamm ben o videoyu buraya yukleyecegim , evet yanlis anlama yok aynen dedigin gibi , ama benim dedigim gibi ise bi daha bu forumda hicbirseye yorum yazmayacagini da soyle ki foruma yararli bir is yapayim :) nasil olur :)
ghibli06
22-12-2014, 11:21
abi bu dedigin seyle ilgili diger arkadasa aciklama yapmistim zaten suyu hidroliz ederek hidrojeni patlatiyor olay bu yani
ben de zaten onu söylüyorum bu sistemler yapılabiliyor dünya üzerinde bu şekilde çalışan araçlar var, fakat kullanılan motor sonuçta benzin ya da türevi motorları, hararet seviyesi, ısı dayanımı yağlaması vs ona göre yapılmış, içine başka bir yakıt koyunca sonuçlarının ne olacağını bilemeyebiliriz... bu iş LPG takmaya benzemez araca...
ben mi takiliyorum kardes bn125 hp almis diyorum aen 250 diyosun ve de sonra verdigin ornek dogru olsun diyosun burada ben mi takiliyorum yani rakamlara , tamm ben o videoyu buraya yukleyecegim , evet yanlis anlama yok aynen dedigin gibi , ama benim dedigim gibi ise bi daha bu forumda hicbirseye yorum yazmayacagini da soyle ki foruma yararli bir is yapayim :) nasil olur :)
Youtubedaki suyla çalışan motor videolarının bir türevi gelecek diye bekliyorum. Bakın hidrojenle motor çalışmaz demiyorum, tanktan vs basarsın çalışır ancak suyu önce araç üzerinde kimyasal kullanmadan elektroliz edip, sonrada onu motora gönderip başka ekstra yakıt kullanmadan yakamazsınız diyorum. Bunu kullanmaya ne ürettiğiniz hidrojenin akışı yeter, ne kimyal olarak işler birbirini dengeler. Ekleyin videoyu izleyelim. Mesajın diğer kısmı için ergen olmayalım lütfen..
Başar TURHAN
22-12-2014, 12:00
Konu iyice sapıyor. Arkadaşlar; araçtaki elektrik enerjisi ile araç içinde yapılan hidrolizden gelen hidrojeni kullanma fikri enerji korunumu yasasına uymaz. Üniversite 1. sınıf fiziği yeterlidir bunu bilmek için. Vereceğin elektrik akımındakinden daha fazla mekanik enerji alabilmen lazım ki bu imkansız. %100 verimde bile olsa reaksiyonlarınız, sadece verdiğiniz enerjiyi alırsınız geri. Harici bir sistemden (akü vs) elektrik girmediğiniz sürece bu sistem çalışmaz. Ha dışarıdan elektrik gireceğim dersen zaten direkt elektrikli araba diye bir olay var, 80 kere enerji dönüşümü yapıp verimliliği düşürmenin bir mantığı yok. Hidrojen'in yakıt olarak kullanımı yakıt hücreleri ile oluyor. Elektrolize benzer bir süreçte fakat tersi mantıkta çalışıyor yakıt hücreleri. Nasıl biz elektolizde suya elektron takviyesi yapıp ayrışmasını sağlıyoruz, yakıt hücresi de bu gazları karşılaştırıp çıkan elektronlardan gelen akımı elektrik enerjisi olarak kullanıyor. Depolanmış hidrojenden elektrik akımı üretilip araçlar elektrik motoru ile yürütülüyor. Kısacası suyla çalışan motor olmaz. Mesajımı kurtlukaya arkadaşımın şahsına özel yazmadım. Genel olarak halen suyla çalışan araba olabileceğini düşünen kişilere işin arka planını açıklayabilmekti amacım.
kurtlukaya
22-12-2014, 14:15
arkadaslar bu konu burda kalsin o zaman benim yukleyecegim videoyu bekleye durun :) suan final haftamiz en yakin zamanda hocamla gorusup gerek video gerek detayli bilgiyi buradaki herkese aktaracagim
Aynen öyle abi, keşke biraz daha geç yazsaydında arkadaşın durumunu görüp rahatça gülseydim bende :D Daha korunum yasalarını bilmeden kendi kafasında motor yakıt tipi değiştirecek,yaptığı iş kendi kafasına göre neredeyse sonsuz çevrime denk olacak, gelip ahkam kesecek, bana mesaj attırmayacak forumda :D asdlkjgbfadskjgb
İlk mesajımda da söyledim kurtlukaya'ya enerji kaynağı olarak hidrojen kullanmanın en efektif yolu powercell'dir diye. 3 senedir bahsettiğin powercellerden kullanıyoruz 2 3 tane. Temelde aynı olan 3 powercellden biri stok 1.2kw biri yazılım spec. 1.9kw biri hardcore spec 2.5 kw şeklinde :D 3üde 1.2peak 0.8falan nominalde orjinal hallerinde
kadioglu
22-12-2014, 15:08
Konuyu tamamen okumadım ama biz bu meseleyi tartışmıştık bir zaman.
Bence : Bu hastahanelerde kullanılan oksijen tüplerinden hava filtresine giriş yapılıp maftaki ısı algılayıcısı yanıltarak güzel güçler alınabilir.Çünkü bahsettiğim oksijen tüpleri yanlış hatırlamıyorsam %60 oranında oksijen ihtiva ediyor.Yani teklike boyutu azalıyor.Bir de motorun dışarıdan alacağı havayla karışınca iyice tehlikesiz hale gelir.Yalnız oksijen tüpünün fazla dayanmayacağı kanaatindeyim.Yazın güzel olur ama yine bence hararet sorunu başgösterir.Üzerinde çalışıp geliştirmek gerekir.Bu da zaman ve maliyet isteyen bir şey.
Bende mobilim tam okuyamadim, ama kafama baska bir soru takildi nitrojen sistemlerinden farki ne olur ki? Bildigim kadariyla nitrojende yanici ve asiri derecede soguk bir madde.
kurtlukaya
22-12-2014, 18:18
Aynen öyle abi, keşke biraz daha geç yazsaydında arkadaşın durumunu görüp rahatça gülseydim bende :D Daha korunum yasalarını bilmeden kendi kafasında motor yakıt tipi değiştirecek,yaptığı iş kendi kafasına göre neredeyse sonsuz çevrime denk olacak, gelip ahkam kesecek, bana mesaj attırmayacak forumda :D asdlkjgbfadskjgb
İlk mesajımda da söyledim kurtlukaya'ya enerji kaynağı olarak hidrojen kullanmanın en efektif yolu powercell'dir diye. 3 senedir bahsettiğin powercellerden kullanıyoruz 2 3 tane. Temelde aynı olan 3 powercellden biri stok 1.2kw biri yazılım spec. 1.9kw biri hardcore spec 2.5 kw şeklinde :D 3üde 1.2peak 0.8falan nominalde orjinal hallerinde
kardeş kırmak istemiyorum seni ondan dolayı madem o kadar deliknlısın bilgine güveniyorsun ben o videoyu buraya koyduğum vakit bu forumdan uzaklaş ki forum için en azından faydalı birşey yapmış olayım , ghibli abime de bişey demiyorum , kaç yaş büyük benden , yakışmaz bana ;)
ghibli06
22-12-2014, 18:31
kardeş kırmak istemiyorum seni ondan dolayı madem o kadar deliknlısın bilgine güveniyorsun ben o videoyu buraya koyduğum vakit bu forumdan uzaklaş ki forum için en azından faydalı birşey yapmış olayım , ghibli abime de bişey demiyorum , kaç yaş büyük benden , yakışmaz bana ;)
yaş farkını falan boş ver, sen sanırım söylenmek isteneni anlamıyorsun...
kurtlukaya
22-12-2014, 18:40
ben sizlerin söylemek istedikleri şeyleri iyi anlıyorum ama siz de benim anlatmak istediklerimi anlamıyorsunuz ...
kurtlukaya
22-12-2014, 18:44
doğrudur anlamıyorum ...
kadioglu
22-12-2014, 19:04
Bende mobilim tam okuyamadim, ama kafama baska bir soru takildi nitrojen sistemlerinden farki ne olur ki? Bildigim kadariyla nitrojende yanici ve asiri derecede soguk bir madde.
O direk nitrojen değil de nitrooksit.Yanlış hatırlamıyorsam %50 oksijen ihtiva ediyordu.Yani aslında o da oksijen takviyesi.Soğuk olduğu doğru. Bu konulardan biraz uzak kalmışım ama -50 derece soğuklukta olması gerekiyor.
Bunların yanında motora gönderilen fazla oksijeni, karışım oranı olarak oksijen sensörü telafi eder.Ne de olsa egsoz gazındaki gazları ölçerek karışıma müdahele ediyor.Ama bu müdahele yeterli olur mu onu net bilemem.Bir de rölantide 1/14,6 olan yakıt / hava oranı yüke bindiğinde 1/9 lara kadar yükselebiliyor.Yani motora ekstra oksijen verilirse standart yazılım bile bunu tolere eder gibi geliyor bana.Ama %100 oksijen olmaz.Sadece oran yükseltilebilir.Nos tada amaç budur zaten.
kardeş kırmak istemiyorum seni ondan dolayı madem o kadar deliknlısın bilgine güveniyorsun ben o videoyu buraya koyduğum vakit bu forumdan uzaklaş ki forum için en azından faydalı birşey yapmış olayım , ghibli abime de bişey demiyorum , kaç yaş büyük benden , yakışmaz bana ;)
Ben makineciyim, öğrenciyim geç beni. ghibli06 abi de mühendis, -ki seni destekleyeceğini sanarken olmaz öyle dedi sana.- Başar TURHAN'da ha keza öyle herkesin yorumu da ortada gerçi yorum yapacak birşey de yok, ortada tartışılmaz bir kanun var zaten. Üniversite öğrencisi olmasan da bu kanunun aksini idda etsen anlarım da şu anki durumunu anlayamıyorum bende.
Son iki üç mesajınla özellikle gösterdin seviyeni. İnan, sana ayıracak daha fazla boş vaktim yok. Sana burda elli tane ispatta koysam, ister pm at anlatayım ister kendi üniversitenden hidrojenle ilgili olayları gerçekten özümsemiş adamlar tavsiye edeyim onlara da danış da desem inanmayacaksın, burnunun dikine gideceksin. Hocam yaptı benim hocaeaem diyeceksin. He güzel kardeşim, yapmıştır hocan. Hatta yakında suyu bile kaldırır sistemden, manyetik falan hiç birşey tüketmeden sonsuz enerjide bulur. Neredeyse daha dün gelmişsin foruma neyin ne olduğunu bilmeden konuşuyorsun ortada böyle devam et sen. Y.Emre:0 kurtlukaya:5000 aferin yendin beni.
kurtlukaya
23-12-2014, 10:31
Ben makineciyim, öğrenciyim geç beni. ghibli06 abi de mühendis, -ki seni destekleyeceğini sanarken olmaz öyle dedi sana.- Başar TURHAN'da ha keza öyle herkesin yorumu da ortada gerçi yorum yapacak birşey de yok, ortada tartışılmaz bir kanun var zaten. Üniversite öğrencisi olmasan da bu kanunun aksini idda etsen anlarım da şu anki durumunu anlayamıyorum bende.
Son iki üç mesajınla özellikle gösterdin seviyeni. İnan, sana ayıracak daha fazla boş vaktim yok. Sana burda elli tane ispatta koysam, ister pm at anlatayım ister kendi üniversitenden hidrojenle ilgili olayları gerçekten özümsemiş adamlar tavsiye edeyim onlara da danış da desem inanmayacaksın, burnunun dikine gideceksin. Hocam yaptı benim hocaeaem diyeceksin. He güzel kardeşim, yapmıştır hocan. Hatta yakında suyu bile kaldırır sistemden, manyetik falan hiç birşey tüketmeden sonsuz enerjide bulur. Neredeyse daha dün gelmişsin foruma neyin ne olduğunu bilmeden konuşuyorsun ortada böyle devam et sen. Y.Emre:0 kurtlukaya:5000 aferin yendin beni.
he gardas he sensin
Zamanında rallilerde kullanıldığına dair efsaneler vardı.
http://i.hizliresim.com/vQR0oD.jpg (http://hizliresim.com/vQR0oD)
bu kazadan sonra yapılan açıklamalarda arabada sıvı oksijen olduğu iddia edilmişti.. aslında o zamanlarda alınan güçlere bakarsak kullanılmış olabilir dememek imkansız.
http://www.youtube.com/watch?v=ZXzkkGqv9Es
o zamanda 2,5 sn de 100km/h
bu arabalar 2000km falan yol da gidebiliyorlardı. O zamanki rallilerden inceleyebilirsiniz.
Lombard RAC Rally 1986 - results eWRC-results.com (http://www.ewrc-results.com/final.php?e=8674)
3 gün gazlamışlar o arabalar ile..
Beyler oksijen neden lazım?
Motora giren benzinin yanması için lazım. Oksijensiz ortamda ateşleme olmaz.
Hava filtresi neden sportif yapiliyor? Daha fazla oksijen çeksin diye yapiliyor. Daha fazla oksijen çekildiği zaman ayar ile motora daha fazla benzin gönderiliyor. Böylelikle benzin miktarı artınca oksijen miktarıda arıyor.
%100 oksijeni napicaksiniz? Bir anda depodaki tüm benzini yakmak gibi bir derdiniz mi var?
havadaki oksijen miktarı belli hiç filtre takmasak o zaman araba alev mi alacak ??
yusufvozkan
23-12-2014, 15:01
oksijen patlamanın şiddetini arttırmaz patlamanın ısısını yükseltir bu açıdan anlamsız.
Flaming Bacon Lance of Death, from Theo Gray's book "Mad Science" - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=w9dskxN10N0)
bu videoda yağlı eti oksijenle yakınca neler olduğunu göstermiş yakıt oksijen değil yağlı et.
%96'sı su olan salatalıkta yanıyor ?
yusufvozkan
24-12-2014, 18:29
Nasil yaniyor ? Uzerine oksijen veriyoruz cakmagi cakiyoruz yaniyor mu?
Hakan Girginer
24-12-2014, 19:20
2000 cc bir motor 5000 devirde 1 dk çalıştığında 5000 litre hava tüketir. 300 barlık 6 lt dalgıç tüpüne o2 doldorduk varsayalım. 1800 litre o2 yapar ki araç 5000 devirde 20-25 sn de bunu tüketir. Türkçesi saf o2 veya herhangi bir gazla araç çalıştıramazsınız yer probleminden dolayı. Diğer unsur motor içi oluşacak muazzam ısı ve basınç. Manifold jöle gibi erir :) piston ve kapak ise çorbaya döner. Sonrasındaki patlamadan bahsetmeme gerek yok. Havalı silahlarla uğraşırken bir resim görmüştüm ingiliz bir forumda. 180cc lik tüpü olan ve 200 bar hava basıncıyla çalışan silahın o-ringlerini özel sentetik gres yerine normal gresle yağlamış adam ve pompa ile doldurmaya başlamış. Sonuç silah tuz buz, adam ağır yaralı. %21 i oksijen olan hava bile basınç altında iken yanma özelliği olan herhangibirleyle temas ettinde patlamaya sebep olurken saf o2 yi içten yanmalı bir motorda yüzde yüz oranda emiş havası olarak kullanmanın hem fizik hemde kimya yasaları gereği olanağı yoktur.
Arkadaş benim yazmaya hazırlandığım her şeyi aslan gibi açıklamış.
Yukarıdaki bu mesajı okuyun, yeter.
Boldenon
24-12-2014, 19:38
Arkadaş benim yazmaya hazırlandığım her şeyi aslan gibi açıklamış.
Yukarıdaki bu mesajı okuyun, yeter.
teşekkür ederim :)
Arkadaş benim yazmaya hazırlandığım her şeyi aslan gibi açıklamış.
Yukarıdaki bu mesajı okuyun, yeter.
Abi amaç dünyada bulunan oksijenden yalıtıp aracı ''sadece'' saf oksijen ile çalıştırmak değil, neden inatla konu bu yöne gidiyor anlamadım. Amaç %21 seviyesindeki oksijen oranını %25-30-40 seviyesine çekmek veya belirli bir devirde, belirli aralıklarla filtreden koklatmak.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.