PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Eg civic K24/20A swap yardım



jackal_JAZZ
11-12-2014, 17:17
Selam dostlar.. Son zamanlarda proje yapma isteği oldukça ağır bastığı için yakın zamanda eg kasa bir civic alıp atmosferik all motor k24/20 swaplama düşüncem var. Açıkçası ilk defa böyle bir olaya soyunacağım için bazı çekincelerim yok değil. Daha önceleri hep yüksek modelli fabrikasyon olarak 160-211hp araçlara (207RC,rocco, JCW) sahip oldum. Dolayısı ile swap konusundaki bilgim yerli ve yabancı sitelerden edindiğim teorik bilgilerden ibaret. Bu nedenle aşağıda soracağım birkaç soru hakkında bilgili ve tecrübeli arkadaşlarımın yardımına ihtiyacım var.

1)satın alacağım eg civic'in maliyetini hariç tutarsak, böyle bir projede işçilik dahil (motor,şanzuman,yürüyen,fren sistemi,elektronik aksam..) Kısaca tüm parçaların all motor k24/20 ye uyarlanacağını düşünürsek yaklaşık maliyet ne civarda olur?

2)kullanılacak parçaların tam listesi ve mümkünse önerilecek markalar nelerdir? Satın alırken özellikle 2.el düşünülebilecek malzemeler ve dikkat edilmesi gereken hususlar?

3)parçaları Abd'den getirtmek mi yoksa Trde yakın maliyetlerde tedarik etmek mümkün müdür?

Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkkürler..

Fps
11-12-2014, 17:27
Sadece şunu söyleye bilirim ''Swap'' cidden çok maliyetli bir iş hem zaman hem para olarak, Ortalama araç dahil 40-50 K ile gerçekleştire bilirsiniz ama bir çok sorunla karşılaşa bilirsiniz, uzun Km kullanmak istiyorsanız az çok sıkıntı olacaktır; Bunun yerine EP3 Type-R FN2 Type-R almanızı tavsiye ederim model, donanım vb şeyler de artılarınız olur..

JDM VTİ
11-12-2014, 18:06
1- 25-30bin tl'yi bulur rahat işçilik dahil, araç hariç.
2- komple egzos sistemi, ecu, egzantrik, emme-kelebek 2.el alınabilir temiz.
3- abd'den kendin getirebiliyorsan tabiki daha uygun olur.

EOG
18-12-2014, 21:51
Araç dahil bi düzgün ep3 parası tutar, eg nin hafiflik avantajından faydalanılmak isteniyorsa ben olsam kswap + bolton sc düşünürdüm.

Kapak açılmamış temiz motor bulup üzerine sc kit montesi her türlü baştan motor yapmaktan kolay ve sağlıklı olur kanısındayım. Maliyeti de yaklaşık aynı olur.

Kolaylıklar...

daredevil
18-12-2014, 22:36
merhaba arkadaşlar yazmışlar gerçi ama bende yazayım vtec2 ye swap yapmış biri olarak hiç bir zaman evdeki hesap çarşıya uymuyor yapılması zevkli bir o kadarda sabır ve emek isteyen bir iş kısa binmek içinse hiç gerek yok ben hali hazırda yapılmış tavsiye ederim bence daha mantıklı siz yapmaya kalksanız en az 25-30 bin tl kasa hariç burda da durmayabilir.

_muhaRRem
18-12-2014, 23:26
ne hesaplıyorsan 10-15 bin daha ekle üstüne benden bi tavsiye olsun :)

slimx
19-12-2014, 15:57
Motor ve Sanzuman fiyatlari sen bulursun.

Bunun en mantikli yolu hazir kit almakdir.
Hybrid Racing K-Swap Kit (EG CIVIC)
$1,675 USD

+ kargo ($277)
+ gumruk (18% +140 +110 +200 +150 TL bos vergiler/musavir ucreti)
===

Kit'de dahil olanlar:
-tesisat Conversion Harness
-Montaj kiti
-Header
-Axlar
-DVD Nasil yapilir videosu

=====
+$300
Power Steering istersen onunda kargosu gumruku vardir. (Hybrid Racing ilkyapmisti Power Steering K20 EG civic'e takmak cok buyuk ismis).

+$120
Sanzuman Montaj Kit

Sonuc olarak boyle dusun
Fibrakasyon hala cok is var TR'nin ucuz yere git benceeee
5000 TL (cunku cogu hazir parca alirsin)
Butun kit'de 5000 TL geldi diyelim.

10,000 TL + Motor ve Sanzuman.
(Kenara ama tabiki 3000 TL ekle nolur nolmaz sorunlu arzali pacalari - ve isin cozuldu!)

(Bu arada bu K20 icin K20/k24 icin belki fazlaliklar gerekir).

pcvirus
19-12-2014, 16:51
hazır b18c verelim :D

TaGo
20-12-2014, 12:23
bak kanka nette ek kasaya swap yapılmışı var. Sanırım 30.000 tl yde biter.

miniks
21-12-2014, 02:11
Motor ve Sanzuman fiyatlari sen bulursun.

Bunun en mantikli yolu hazir kit almakdir.
Hybrid Racing K-Swap Kit (EG CIVIC)
$1,675 USD

+ kargo ($277)
+ gumruk (18% +140 +110 +200 +150 TL bos vergiler/musavir ucreti)
===

Kit'de dahil olanlar:
-tesisat Conversion Harness
-Montaj kiti
-Header
-Axlar
-DVD Nasil yapilir videosu

=====
+$300
Power Steering istersen onunda kargosu gumruku vardir. (Hybrid Racing ilkyapmisti Power Steering K20 EG civic'e takmak cok buyuk ismis).

+$120
Sanzuman Montaj Kit

Sonuc olarak boyle dusun
Fibrakasyon hala cok is var TR'nin ucuz yere git benceeee
5000 TL (cunku cogu hazir parca alirsin)
Butun kit'de 5000 TL geldi diyelim.

10,000 TL + Motor ve Sanzuman.
(Kenara ama tabiki 3000 TL ekle nolur nolmaz sorunlu arzali pacalari - ve isin cozuldu!)

(Bu arada bu K20 icin K20/k24 icin belki fazlaliklar gerekir).


Ne guzel yaptın. Vallahi imrendim. Radyator su hattı benzın hattı vıtes kabloları rsx shıfterbox hondata kpro fıltre egzost bla bla bla

K20 ya da 24 farketmez bu ıs araba harıc 25-30 bın tl o da motoru acmazsan. 6-7 tane yaptım bu dedıgınrakamı hıc gormedım. He bursalılar war 5000 tl ye yaptılar :p

81bk925
23-12-2014, 14:00
hazır b18c verelim :D ;) en mantıklsıı hazırını almak.... beklenti? maddiyat? zaman? kombınasyonu önemli

klawye uzerınde hesap yapıp ^^sunu soyle boyle yap^^baskalarına akıl werenlere hasta oluyorum ya (slimx) :)

DENON
23-12-2014, 14:22
Ne guzel yaptın. Vallahi imrendim. Radyator su hattı benzın hattı vıtes kabloları rsx shıfterbox hondata kpro fıltre egzost bla bla bla

K20 ya da 24 farketmez bu ıs araba harıc 25-30 bın tl o da motoru acmazsan. 6-7 tane yaptım bu dedıgınrakamı hıc gormedım. He bursalılar war 5000 tl ye yaptılar :p
k pro hariç 2650 tl ye yaptık , k-pro ıle bırlıkte 4650 ye marş bastık :D

11.500tl faturalı k20
2000tl k-pro
250 tl ktuned swap headers
1800 tl 91 model ef motorsuz kasa
ıvır zıvır 1000 tl

şaka bı yana izde malıyet bu kadardı

miniks
23-12-2014, 21:43
k pro hariç 2650 tl ye yaptık , k-pro ıle bırlıkte 4650 ye marş bastık :D

11.500tl faturalı k20
2000tl k-pro
250 tl ktuned swap headers
1800 tl 91 model ef motorsuz kasa
ıvır zıvır 1000 tl

şaka bı yana izde malıyet bu kadardı

kanka siz herşeyi kendini ürettiniz eyvallah ama ben sonuca bakarım ne oldu hüsran

herkese kaldırdınız daha kendinizi geçemediniz :p

::ZaFeR::
23-12-2014, 22:06
k pro hariç 2650 tl ye yaptık , k-pro ıle bırlıkte 4650 ye marş bastık :D

11.500tl faturalı k20
2000tl k-pro
250 tl ktuned swap headers
1800 tl 91 model ef motorsuz kasa
ıvır zıvır 1000 tl

şaka bı yana izde malıyet bu kadardı

Sizin K20'yı Sedan EG'ye geçirdiler sonradan.Bi türlü fırsatını bulup görmeye gidemedim ama sahibiyle tanıştım :)

Erol
23-12-2014, 22:19
Bilinen Hazır araç almak herzaman en iyisidir.(vakit,kargo,gitti geldi vss) uğraşmamak adına..

Yapıcam dersende bence
Eg kasa boş 10bin
K20 faturalı 13-15 bin
Swap kit level1 5 bin
Kpro 2500 tl

Hilminin dedigi gibi benzin hattı , egzosu fitresi, radyatörü vss..
Işçiliği daha motoru işletmesi birdünya ıvır zıvırı rahat 15bin
Yani denilen gibi 35-40bin gider ama standart k20 ye binersin

Sen allmotor istiyorsun k20/24
kabaca 80 bin ve üstüdür maliyeti. Parça toplamaya gelince parçalar belirlenilir bir konu açarsın sana yağar pm ler zaten :) yapmak istediğin swap projesine görede parçalar kolay belirlenir.

DENON
24-12-2014, 07:56
kanka siz herşeyi kendini ürettiniz eyvallah ama ben sonuca bakarım ne oldu hüsran

herkese kaldırdınız daha kendinizi geçemediniz :p
yok kanka hüsranlık bir durum olmadı akhisarda talihsizlik yaşandı sadece , bursada rollingte çok adam geçtikte , hatta videoları bile varda , bizim reklamla işimiz olmadığından kimseyi rencide etmedik ,,,

DENON
24-12-2014, 07:57
Sizin K20'yı Sedan EG'ye geçirdiler sonradan.Bi türlü fırsatını bulup görmeye gidemedim ama sahibiyle tanıştım :)geçen cumartesi bursadaydılar birlikteydik

despe
24-12-2014, 15:22
kanka siz herşeyi kendini ürettiniz eyvallah ama ben sonuca bakarım ne oldu hüsran

herkese kaldırdınız daha kendinizi geçemediniz :p

Çünkü kaldirdiklarimizin götü yemedi denemeye o yüzden manüel takildik hep hilmicim :)

::ZaFeR::
24-12-2014, 20:35
geçen cumartesi bursadaydılar birlikteydik

Evet geçen hafta bursaya almaya gitti diye duyduydum.Bi kaç ekleme vs yaptım diye sohbet ettiydik :)

djm
13-02-2015, 15:12
arkadaş swaptan vaz gectı galıba hazır swaplı almak herzaman mantıklıdır..

mannerboy
13-02-2015, 15:23
hazır alın

Yarbay
16-02-2015, 15:46
ben asla ama asla hazır almazdım, swap dediğin olayın mantığına ters bir adım bence, yurtdışında erkekler garajlarında arkadaşlarıyla bira içerek kendileri yapıyor bu işi sırf bazı anıları olsun,sahiplensin, eğlenceli olsun, aracına aşık olsun diye.

hem hazır alınan hangi swapli araç temiz olurki bu genelevden hanım alacam demek gibi bir şey bence :)




şahsen Toronto Kanadada sırf orada o model yok (Kanadada yok yani) ben Portekizden EG Sir ithal ettim, yetmedi USDM integra GSR diye bir aracın şanzımanını ve silindir başını alarak (B18C1) onu CRV motoruyla B20 ile frankledim ve B20 için özel RS marka integra type r silindirler attım 11.5 sıkıştırmalı.

emin olun bineceğiniz en ama en zevkli araç olacaktır, S2000 sahibi oldum, Boxster S sahibi oldum, E36 USDM M3 (3lt 240hp maalesef :( ) sahibi oldum, ve diyebilirimki hiçbir araç EG B20 Gibi zevk vermedi hatta yaklaşmadı bile ve açıkçası bence TYPE R da baya uzak bu zevke.


B serisi motorları EG kasaya çok daha rahat swapleniyor K serisine kıyasla ve çok daha sağlıklı yürüyor.

yerinde olsam B20/B16 frank yapmayı düşünürdüm, motoru komple rektifiye eder, sağlam kaliteli parçalarla birleştirir hem daha kolay swapler, hem daha uzun ömürlü yapar hem çok daha az paran gider.


yurtdışında bir tanıdığın varsa adına getirtirebilecek sana 10,000 tane bu parçaları kaynak olarak kullanabileceğin araba mezarlığı,parçacı vs bilgisi verebilirim Amerika ve Kanada bu işin kralı.


yakın arkadaşıma 4 yıl önce Adanada böyle bir araç topladık, aracın kendisi, B20/B16 frank,şanzıman, rektifiye, emme,egsoz,yazılım işçilik dahil herşey ozaman 14,000 usd ye gelmişti yani bugün kuruyla 34 milyara ve bu araçta hem kaliteli malzemeler vardı,hem sıfır kaliteli boya, hem jant,helezon,sıfır alt takım hemde 2milyarlık müzik seti.