Orijinalini görmek için tıklayınız : ***yag yakma sorunu***
bır arkadasın aracta yag eksıltme sorunu var yag yaktıgından suphe edıyoruz...bugun aracı ustaya gosterdık aracta karburatorlu aracların ıcın kullanılan yagdan koymuslar bundan kaynaklanabılecegını soyledı...
sızınde yorumlarınızı almak ıstedık...
bır arkadasın aracta yag eksıltme sorunu var yag yaktıgından suphe edıyoruz...bugun aracı ustaya gosterdık aracta karburatorlu aracların ıcın kullanılan yagdan koymuslar bundan kaynaklanabılecegını soyledı...
sızınde yorumlarınızı almak ıstedık...
karburatorlu araclara sanırım kalım yag kullanılıyor...morotu bıtık arabya kalın yag koyarlar bı nebzede olsa eksıltmeyı azaltsın dıe...ınce yag koyarsanız daha cok eksıltırsınız yagı...
Genelde aşınmış motorlara 20/50 konur.Aracınız kaç km de? Sizin kullanmnız gereken 10/40 motor yağı.
Genelde aşınmış motorlara 20/50 konur.Aracınız kaç km de? Sizin kullanmnız gereken 10/40 motor yağı.
arac suan 118000 km de ewt bızım kullanmamız gereken 10/40 ama aracta farklı 20/50 cıktı sanırım sorun buyuk ıht yag yakma prob gıbı gozukuyor...
bişi sorcam hararet gordumu araba hiç...aracın yağsız kaldı fazla sıkıştırdınız ve sanırım segman kırdınız...allah kolaylık versın:)
bişi sorcam hararet gordumu araba hiç...aracın yağsız kaldı fazla sıkıştırdınız ve sanırım segman kırdınız...allah kolaylık versın:)
aracta hıc hararet olmadı bu zmana kadar yanı benım bıldıgın arkadsın arac cunku...
kolay kolay segman kırmaz yada conta yakmaz arac yagsız bayagı surulmus sanırım yada yanlış yag kullanılmış ...
ies karburatorlu deilki enjeksiyonlu bu 1
2- sabah çalıştırdığında duman geliyormu? bir dikkat edermisin ?
3- Gazladığında duman varmı arkada
4- arabanın altın kontrol etttinmi kaldırıp lifte ?
sercangolge
30-09-2008, 08:10
off of durum sakat ozmn.yalnız bı tanıdıgımın basına gelmıstı.dukkandan aldılar; yag degstırdık fıltre felan dıye getırdıler arabayı parayı alıp gitti ustalar.bunun uzerınden 2oookm bile gecmemısken ekranda servıs yazısı yandı yağ göstergesıyle berebar.oanda bnde arctaydımkı baktıgımızda nerdeyse sıfır yag kalmıstı.kullanılmıs eskı yag koymuslar ozmn.bundan dolayı araba yakmıs bu yagı.bıdahakınede eksılttıgı olmadı okadar cok...
birkezdaha deneyın derım şayet motor üfleme ve duman atmıyosa,boş yere motor açtırmayın bide...
Karbüratörlü otomobil, enjeksiyonlu olarak olarak ayrılmaz yağlar... Benzinli motorlar, dizel motorlar olarak ayrılır. Yani aracın benzin sistemine göre yağ işi saçmalamdan öte değil...
Aracın motoru bitikse, en doğru şekilde sıkıştırma kontrolu ile anlaşılır ya da 5. viteste, orta devir bandında komprasyona bırak aracı sonra gaza ilk bastığın anda dumanlama yapıyormu?( bu varsa subap lastikleri de gitmiş olabilir )... Viteste dipgaz yaptığında dumanlama oluyor mu? Yağ yanığının dumanı mavidir, ve genelde koku yapar. Arkandan gelen araç bu kokuyu alır. Siyah duman ile kesinlikle karıştırmayın...
aracından mavı duman varmı hiç yag koyup nekadar yag eksıltıyor denemen lazım dostum aracın altına bakım karterden yag akıtıyormu baktınmı...
kompresorlerı olcturebılırsın ama en onemlı etken aracı sıkıştırınca mavı duman zaten safagın dedıgı gıbı arkdan bellı olur bırı baksın
kaç kmde ne kadar eksiltiyor duman atıyormu yada başka ne gibi sorunları var ?
Zaten genel olarak ki redline kullanımda yağ eksiltmesi normaldir ancak yağ yakma problemi varsa (mavi duman) ''Safak-e30'' bu konuda güzel açıklamış o zaman motoru açmak gerekebilir
duman atıyosa artık..kapak acılcak kapagın durumuna göre bellı olcak rektefıye felan
aracta suana kadar sıkayetcı oldugu bır durum yok sadece bu prob var...
sorun daha yenı fark edıldı yaklasık 1 ay once arac makınaya baglandıgında hıc bır arıza vermedı...ayrıca aracı lıfe kaldırdık hıc bır kacak sızdırma falan yok...zaten aracı alalı 5000 km bıle olmadı ...soledıgıne gore aracı aldıgı kısı aracı satmadan once yagını fıltıre vs deıstırmıs...5000 km olmadan yagın bu kadar eksılmesı bırz garıp buyuk ıht segmanlar gıtıı sanırım...redlıne olayına gelınce ole cok fazla aracı sıkmazdı max cevırdıgı 5000rpm daha fazlasını nadır yapardı sakın bır arac kullanı yanı...
demekkı senden öncekı sahıbınde sorun varmış sız öyle almışınız bılgısayar aracın yag yaktıgını gostermezkı sen duman atıyormu bı bak işallah atmaz
demekkı senden öncekı sahıbınde sorun varmış sız öyle almışınız bılgısayar aracın yag yaktıgını gostermezkı sen duman atıyormu bı bak işallah atmaz
arkadas sımdı aradı duman atıo dedı gecmıs olsn artık...
bılgıler ıcın tesekurler...
kapagı acın artık rektefıyecı gelsın baksın segman atılcak conta subabp lastıklerı işte genelde rıg marka kullanıyor cogu servıstekıde rıgmıs 1 mılyar felan işçilikle tutar
aracı 2. el aldıysanız km düşürülme olayınıda göz önünde bulundurun. ben 2.el araç satıyorum istanbulda büyük bir renault bayiinde. adam gözümün önünde 480.000 km'deki kangoo'yu oto pazarında 76.000 km de sattı. bu tip bir durum varsa arabaya kusur bulmayın. satıcıda sorun olabilir. çünkü 118.000 km yazmışsınız araca honda için bu km'ler çocuk oyuncağı gibi hiç bakımsız olsa bile tabiki mubalağ ediyorum bu tarz bir sorun yaşamamanız lazım.
diğer bir etkende yağ filtresi değişimi yakın zamanda yapıldıysa gevşekse kaçak yapabiliyor ki başıma geldi yada karterdeki keçeden kaçırıyor olabilir. kontrol etmekte fayda var
Sierra Rs
01-10-2008, 10:50
Gecmis olsun motoru komple indirtip komple tüm parcaları degistirmen sizin hayrınıza olur.
M U R A T
01-10-2008, 11:25
acele etme hocam hemen komple motor indirdin. sorunun ne olduğunu arkadaş tam bilmiyor bile belki filtreden bile kaçırıyor olabilir.
hazır konu açılmışken, benim arabada da başladı yag eksiltme.... normal çalışmada ne koku var ne duman. ancak red line civarında hızlı vites değiştirince, aynadan arkaya bakıyorum masmavi duman çıkıyor. Ama sadece sert şekilde yapılan vites değişimlerinde
turbodamı sorun vardır içerdemi? baya bi yağ eksiltmiş araç. oil cath tankım bomboş ama
hazır konu açılmışken, benim arabada da başladı yag eksiltme.... normal çalışmada ne koku var ne duman. ancak red line civarında hızlı vites değiştirince, aynadan arkaya bakıyorum masmavi duman çıkıyor. Ama sadece sert şekilde yapılan vites değişimlerinde
turbodamı sorun vardır içerdemi? baya bi yağ eksiltmiş araç. oil cath tankım bomboş ama
turbonuza bi bakın belki turbonun emişten alabiliyor olabilir motor içine yada segmanlarınızda sorun olabilir ayrıca karter havalandırması iyi çalışmıyor olabilir bu yüzden turbo keçelerden yağ bırakıyor olabilir
aracı 2. el aldıysanız km düşürülme olayınıda göz önünde bulundurun. ben 2.el araç satıyorum istanbulda büyük bir renault bayiinde. adam gözümün önünde 480.000 km'deki kangoo'yu oto pazarında 76.000 km de sattı. bu tip bir durum varsa arabaya kusur bulmayın. satıcıda sorun olabilir. çünkü 118.000 km yazmışsınız araca honda için bu km'ler çocuk oyuncağı gibi hiç bakımsız olsa bile tabiki mubalağ ediyorum bu tarz bir sorun yaşamamanız lazım.
diğer bir etkende yağ filtresi değişimi yakın zamanda yapıldıysa gevşekse kaçak yapabiliyor ki başıma geldi yada karterdeki keçeden kaçırıyor olabilir. kontrol etmekte fayda var
ewt bızde sasrıdık 118 000 km honda ıcın bole bır sorun cıkarmasını...
sorun fark edılınce arac lıfe kaldırıldı bakıldı hıc bıyerde kacak falan yok artık motor acılcak bakılcak..
eğer kaçak birşey yoksa yüksek ihtimalle kmsi düşürülmüş olabilir. zaten araban usta ellerde kapak açılırsa motor içi aşınmalarından yıpranmalarından usta az çok anlayacaktır. motor durumunu. ben firma olarak 2.el takastan gelen ve nakit satın aldığım araçların %70'ini esnaflara veriyorum eğer aralarında güzel araçlar çıkarsa onlarıda binici müşteriye ayırıyorumki. çevremde tanıdığım bildiğim gördüğüm birçok esnaf var ve bu km indrime işini yapıyorlar. adam 13.000 km'de araba alıyor. 2008 model onu bile 3.500 km yapıp öyle satıyor bu 2.el işi buralara kadar geldi anlayacağınız.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.