PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ingilizce bilen yardım edebilir mi?

bilaloztkr
21-12-2014, 21:57
çevirmem gereken bir ingilizce metin var(Kısa sayılır),takıldığım yerler var.ingilzce bilen biri ALLAH rızası için yardım edebilirse sevinirim.

rebeloghy
21-12-2014, 22:04
Kardesim proje teslimim var salı gününe kadar hiç vaktim yok ama salıdan sonraya vakti varsa yardımcı olurum.

Zetec-S
21-12-2014, 22:08
Konu nedir? Resmi belge midir, nasıl bir dile ihtiyacınız var?

bilaloztkr
21-12-2014, 22:11
Konu nedir? Resmi belge midir, nasıl bir dile ihtiyacınız var?

ufak bir hikaye metni hocam,geçmiş zaman past tense ile yazılacak,

bilaloztkr
21-12-2014, 22:13
Kardesim proje teslimim var salı gününe kadar hiç vaktim yok ama salıdan sonraya vakti varsa yardımcı olurum.

saol hocam,malesef bende salı günü teslim edicem,ilgilendiğiniz için teşekkür ederim.

B16
21-12-2014, 22:24
Özel mesaj atın eğer dediğiniz gibi kısa ise en geç yarın öğlen'e teslim ederim.

Ö.mert
21-12-2014, 22:58
P.m attim kardesim. 1 2 saate cevirim yollarim.

turbo&quattro
21-12-2014, 23:13
Sen cevirebildogon kadar cevir buraya ekle daha iyi bilenler duzeltirler boylece yanlislarino gorursun.

B16
21-12-2014, 23:17
Şöyle bir şey çevirmem istendi ama emin değilim çevirisinden şairane bir yazı ve benim ingilizce basit kaçabilir.

Bir gülüşü var, kelebek görse ömrü uzar.

She has a smile, butterfly see her, buttherfly increase life-span (veya it will be longer life)

tam emin değilim

ibozum
21-12-2014, 23:25
Şöyle bir şey çevirmem istendi ama emin değilim çevirisinden şairane bir yazı ve benim ingilizce basit kaçabilir.

Bir gülüşü var, kelebek görse ömrü uzar.

She has a smile, butterfly see her, buttherfly increase life-span (veya it will be longer life)

tam emin değilim

Şu şekilde daha iyi olabilir gibi;

She has a smile, if the butterfly sees, it's life gets longer..

Eksik/yanlış varsa düzeltin lütfen..

B16
21-12-2014, 23:28
Şu şekilde daha iyi olabilir gibi;

She has a smile, if the butterfly sees, it's life gets longer..

Eksik/yanlış varsa düzeltin lütfen..

Böyle daha iyi duruyor. Bu arada 3. tekil şahıslarda ki "s" i yine atlamışım güzel hatırlatma teşekkür ederim :D

if type 2 oluyor ama yapıcak birşey yok :D

TolgaCtk
22-12-2014, 11:47
kelime kelime degilde bu tür metinlerde anlam olarak cevirmek daha mantikli misal:

Butterflies would live longer, if they saw/see her/his smile.

vtec26
22-12-2014, 14:52
She has a smile such that butterflies live longer if they see. Olma ihtimali de yukskek:)

bilaloztkr
22-12-2014, 17:34
Sen cevirebildogon kadar cevir buraya ekle daha iyi bilenler duzeltirler boylece yanlislarino gorursun.

metin:kutuyu açmayı denedim fakat açamadım.sonra kutuyu alıp eve götürdüm.evdeki malzemeler ile kutuyu açtım.kutunun içinden çok güzel bir papağan çıktı.mavi ve sarı renkli tüyleri vardı.ona su verdim.açıktığını düşündüğüm için ona yemek verdim.çok üşümüştü,titriyordu.sobanın yanına koyarak onu ısıttım.çok kirli görünüyordu.onu yıkayıp temizledim.ona nereden geldiğini ve kutunun içinde ne işi olduğunu sordum.
-asya kıtasındaki tropikal ormanlarda yaşadığını,fakat yakalanıp hayvanat bahçesine koyulduğunu söyledi.
-neden kutuda olduğunu sordum.
-onu kutuya hayvanat bahçesinden görevlilerin koyduğunu,buradaki hayvanat bahçesine taşındığını söyledi.
-yola nasıl düştüğünü sordum.
-onu taşıyan arabanın bagajından yola düştüğünü söyledi.
-bende onu götürüp hayvanat bahçesi yetkililerine teslim ettim.

bu Zetec-S adlı arkadışımızın çevirisi, Allah razı olsun,uğraştı çevirdi: I tried to open the box but I can't. Then I came to home with box. I opened the box with tools. There was a parrot inside. It has feather in blue and yellow colors. I gave water and some bird fodders. It was cold and it shivered. I replaced it next to heater to be warm. It was dirty, because of that I washed up it. Then I asked its, how did you come from and why in a box.
- It said, it lives in a tropical forest in Asia but get hurt, because of that somebody send its to zoo,
- I asked that why were you in box,
- It said, employee of zoo put its into the box then send zoo located there,
- I asked, how you fall into road,
- It said it falled into road from car which transported it,
- Then I delivered to employee of zoo.

buda benim çeviri :) :I tired to open the box but could not open.Then ı came to home with box.I opened the box with tools.box inside a beautifull parrot(burası geçmiş zaman olmadı,yeni fark etim:) ıt had(burayı Zetec abim yanlış yazmış galiba,has yazmış) feather in blue and yellow colors.ı gave water to the parrots.ıt was very cold,shake.sobanın yanına koyarak onu ısıttım(burayı çeviremedim)ıt looked very dirty,onu yıkayıp temizledim(burayıda çeviremedim) burdan sonra Zetec-S abimizinki ile aynı sayılır.(daha doğru pek çeviremedim:))

hocam yardımcı olursanız sevinirim.

B16
22-12-2014, 17:48
Then I came to home with box = Then I brought to the box house.
It was dirty, because of that = It was looking dirty, because of that
box but I can't = box but I couldn't

B16
22-12-2014, 17:54
box olanların hepsine the koy belirli birşeyden bahsediyorsun çünkü.

rebeloghy
22-12-2014, 18:25
Then I came to home with box = Then I brought to the box house.
It was dirty, because of that = It was looking dirty, because of that
box but I can't = box but I couldn't

Then I brought the box to home.

Dayı
22-12-2014, 18:29
ayıptır sorması hangi okul ?

bilalasmali
22-12-2014, 18:53
Yaw abicim boyle basit basit konular açmayın:) aç Google translate hallet yada hiç mi Etrafında İngilizce bilen yok :)

rebeloghy
22-12-2014, 19:14
Böyle konu açılır mı açılmaz mı kısmını bilmiyorum fakat sen sen ol asla google translate ile çeviri yaptım sanma, ödev vericem diye rezil eder

TolgaCtk
22-12-2014, 22:51
Arkadasa yolladim, merak edenler icin bir de burdan paylasayim:

I tried to open the box but I couldn't. Then I took the box and brought it home.
I opened the box with tools. There was a parrot inside. It had feather in blue and yellow colors.
I gave water and some bird fodders because I thougt it was hungry.
It was cold and it shivered. I took it next to heater to get it warmed. I gave it a wash because it was dirty.
Then I asked where it did come from and what were you in here for?
- It said it lives in a tropical forest in Asia but it get cought and had been taken to the zoo.
- I asked why it were in the box.
- It said the employee of the zoo put it in the box and moved to the zoo nearby.
- I asked how it did fall on the road.
- It said it fell from the car which transported it.
- I took him to the zoo and handed over to the employees.

kickbuttowski
22-12-2014, 23:08
I tried to open the box but I couldn't. Then I took the box home. I opened the box with the tools I have home. A gorgeous parrot came out of the box. She had blue and yellow feathers. I gave her water. I gave her food because I thought she might be starving. She was so cold and trembling.
I placed her by the heater and got her warm. She seemed messy. I groomed her up.
I asked her where she came from and what has she been doing in the box.
-She said she used to live in the tropical forrests of the Asia, but she was captured and placed in a zoo.
-I asked her why has she been in the box.
-She said she was put in the box by the zoo keepers, she was transfered to the zoo in this town.
-I asked her how she fell on the road.
-She said she fell of off the car's trunk that was carrying her.
-So I took her and delivered to the zoo keepers.