Orijinalini görmek için tıklayınız : "Suzuki Maruti Hakkında..."
- Merhaba arkadaşlar...:)
- Suzuki Maruti'leri şehir içinde pratik kullanımı ve şirin görünümleri sebebiyle çok sever beğenirdim. Durdurulamayacak düzeydeki minik otomobil hobisini sonunda hayata geçirerek ilk sahibi bayan kullanıcıdan Orjinal 69 bin km'de 2000 model Suzuki Maruti alarak bu hobiye Bismillah dedik hayırlısıyla. Prelude'nin Japon kardeşi olarak şehir içi hizmet edecek artık...
- Suzuki Maruti hakkında her türlü Teorik, teknik bilgi , Kullanıcı yorum ve tecrübelerinizi merak ediyorum . Bunları da tek bir başlık altında toparlamak istiyorum...
- Ev-iş-çarşı-pazar rotalarında yol alıyorum :)
- Manuel şanzıman özlemini az da olsa gideriyorum böylelikle... :surucu:
Öncelikle kısa bir teknik bilgiyle başlayayım
- Araç 2000 model Hindistan üretimi Suzuki MARUTİ 796cc hacimli , 3 silindir 6 valfli Karbüratörlü bir Motor ve 4 vitesli bir manuel şanzımana sahip. 5000 Devirde 40Hp güç , 2500 devirde 57Nm tork verse de arı gibi vızır vızır MaşaAllah...:lol:
- Maksimum 7000 Rpm çeviriyorsa da devir göstergemiz şimdilik yok :icon13:
- 0-100km: 18.8sn 0-400Metre: 28.5sn Maksimum hız: 130km Benzin Deposu:28Lt
- Aracın uzunluğu 3335mm Genişliği 1440mm Ağırlığı:650kg
Yakıt Tüketimi:
Şehir içi: 6.3 Lt Şehir Dışı:5.3 Lt
- Full enjeksiyon ve 5 vites olsa harika olurdu. Üzerine bir de VTEC olsa tadından yenmez olacak vesselam... :allaalla:
- Jantlar 12" ebatında ve 4x114.3 bijon ölçüsünde olup 145 70/R12 Lastiklere sahip. Kış lastiği aplikasyonu için 13" ebatında jant-lastik kombinasyonu düşünüyorum...
Sürüş özelliklerinden devam edelim.
- Soğuk günlerde ve sabahları Jikle kullanmak değişik bir duygu... :roll:
- Direksiyon simidi iki kollu ele ve avuçlara iyi temas eden ince çemberli ergonomik yapıda. Direksiyon sistemi hidrolik olmasa da fazla ağır değil ama tahmin ettiğimden daha ağır. Hareket halindeyken Tek el hakimiyetle kullanılabilse de durduğu yerde biraz ağırlaşabiliyor.
- Debriyaj çok sert değil vites geçişlerinde aralıklar kısa ve alışkanlık istiyor.
- Frenlere gelelim ; Diskleri ve balataları yeni değişmiş Prelude'den inip Suzuki Maruti'yi kullanıp kıyaslayınca frenlerde bir problem mi var acaba hissiyatı oluştuysa da sert ve güç isteyen bir frenleme karakterine sahip olduğu gerçeğiyle kısa süre tanıştım... :mrgreen:
- Görüş çok iyi ve aracın içi göründüğünden ferah...:lol:
- Sürüş esnasında değişen şartlara yönelik ayna kullanımı zor. Sadece dışarıdan ayarlanıyor :( Güzel bir ayna projesi var kafamda ancak kararsızım... :roll:
- Merkezi kilit ve uzaktan kumanda yok alışmak zor olmadı. Düzgün ve uygun fiyatlı bir sistem takayım
diyorum. Öneri ve tavsiyelere açığım...
- Arka koltuklar 1/2 oranında yatabiliyor. Bagaj hacmi günlük kullanımda çarşı pazar market alışverişi için ideal sayılır.
- Kış şartlarında aracın en güzel yanı kalorifer sistemi. Çok kısa sürede ısınıyor ve aracın içerisini tabiri caizse Soba misali sıcacık yapıyor... ;)
- Havalar ısınmaya başladıkça ufak dokunuşlarla daha da keyifli hale getireceğim inşaAllah...
- Şimdilik ön izlenimlerim böyle , kullandıkça tecrübe ve izlenimlerimi paylaşırım...:heyoo:
sinanbaysal
18-02-2015, 16:23
Ellerinize sağlık güzel bilgilendirme olmuş :) Bir iki tanede foto koysanız iyi olurmuş Hayırlı uğurlu olsun Kazasız belasız diyelim :)
Güzel bilgilendirmeler bir kaç hafta öncesine kadar çok baktım bu tarz konulara işe gidip gelmek için bir araç arıyorum :) Subaru justy var arkadaşımda 1.2l 3 silindir çok keyifli kullanması eminim marutide öyledir.. Bir kaç fotoğraf görmek isteriz
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.