Orijinalini görmek için tıklayınız : Karda Kullanım hakkında fikir lazım
Öncelikle Cümleden mutlu huzurlu yıllar )
Kia spo.2.0 Awd aracım var 2012 model , ekimde lastikleri değiştirdik conti sporcontact 5 suv taktık , asfalt ve yagışlı hava perfonmansı oldukça iyileşti, herneyse eski hankooklarla ( optımum 415 modelı ) denk getırırsek Samsunda Akdağ kayak yapmaya felan gıdıp gelırdık pekte sorun olmadı (eşşeklik işte kışlastiği takmak varken ) bu sene yılbaşı için Abim gitti eşi cocukları , bugun donerken kaydırıp kaldırıma cıkmıs lastık yarılmış , Allah korumuş başka bır durum yok .. şimdi gelgelelım abımle tartıştıgımız noktaları hemde cahillik ettıgımız durumları ogrenmeye
1) Abime arkadaşı karda kullanırken vitesi manuele al , esp yı off yap ve kilit on yap demıs ( elektronık kılıttusu war mekanık bır sıstem degıl dıye bılıyorum)
2) Karda esp off yapmak akıllıcamı degılmı ? Arkadasın iddiası antipatinaj ve esp kar ve buzda kaymayı arttırabılır cunku kendı fren yapıyor , bla bla ...
3) Abim yokuşiniş destek sistemini açtım ondan sonra kaydım dedi bununda etkısı olabılırmı , ?
,;
4) kış lastiği takmamak eşşeklik tamam eskı hankooklarda kac defa ındık cıktık 20 cm karda felan sıkıntı yasamadık ; Contı acaba bu tıp havalarda dahamı sıkıntılı bır lastık..
5) Bu tür havalarda herhangı bır elektornık yardımcı sıstemı kapatmak gerekırmı esp yada patinaj sistemi ? kullanmada nelere dıkkat etmek lazım
6) Kış lastiği önerisi tabiki agzımız yandı bir kere ))
Yardımcı olucak herkese tesekkur ederım , Hatalarımızı öğrenmek ve yanlışlarımızı gormek için sordum şimdiden teşekkurler
karda esp vs kapatmak sadece saplanrsan veya patinaja duşersen onun için kapatılır onun harici kapatmak bile bile lades olmuş malesef. geçmiş olsun
normal lastıkle ne yaparsn yap araba nezaman durmak ısterse ozaman duruyor. cunku gecen gun kar yagdıgında bızım orda cıktım arabayla. asr kapattım actım hıc farktmeden cıkacagı yerı aynı cıktı cıkamayacagı yerıde cıkamadı. frene dokununcada dırek abs calısıyor yıne allaha emanet gıdıyor yanı arac..gecmıs olsun tekrardan
esp amacı lastiklere eşit oranda kuvvet dağıtmak kontrolsüz kaymayı engellemek, kapatmak lades olmuş bence de.
Esp li caddy var düne kadar yazlık lastiklerle kullanıyorduk kaç kere kaydık esp sayesinde kurtardık hep. Dün kışlıklar takıldı çok iyi oldu bugün de hakkını verdi ancak esp yi kapatmak çok saçma olmuş. Tamam kendi fren yapıyo da dur fren yapayım da kaysınlar demiyor ki öyle saçmalık mı olur. Caddy nin arka yokuş aşağı virajlarda bırakıyordu yazlıklarla hemen toparlıyordu sonra esp sayesinde.
Abime dedımkapatmıcaktın esp yı dıye iş olsun ben bugune kadar hiç kapatmadım , aksilik olucak ya oldu artık , burda yazılanlarıda okutucam onaki dikkat etsın artık.
ghibli06
01-01-2015, 20:28
4 çekerli araçta ESP yi kapatmaya gerek kalmaz ki? abinin arkadaşı arkadan itiş arabalara kulaktan dolma duyduğu bir şeyi söylemiş, ayrıca yokuş iniş sistemi sadece çok gerekliyse açılmalı ve de asla frene basılmamalı, muhtemelen abiniz frene basmış...
geçmiş olsun, lastiklerden kaynaklanan bir sıkıntı olacağını sanmıyorum...
huseyinturk
01-01-2015, 20:29
Lastiğn kanal yapısıda etkili oluyor karda tutuşa. V desene yakın desenler daha iyi oluyor. Buzlanma varsa bu etkiler azalıyor tabi, kar lastiğide olsa buzlanmada araba istedği yere gidebiliyor malesef.
artik bu videoyu ilkokullarda gosteriyorlar :)
6:40 dakika
http://youtu.be/j-hHWSQhKuc
ilkokula gıttık ama ogrenememısız ..
esp sadece kara saplanmış aracı çıkartmak için kapatılır. Haricinde her zaman açık olmalı.
Lastik olarak tavsıye edecegım goodyear ultragrip 8. sızın aracınıza uygn olcusu varmı bılmıyorum ama. ESP yi tek kapattıgım zaman polo ile el freni cekecegım zaman yanı araba kaysın savursun ıstedıgım zaman OFF konumuna getırıyorum abınızın arabayı savurtma kaydırma gıbı bır durumu yok zaten kar uzerınde kapatması bıraz gereksız olmus. gecmıs olsun dıyorum cana gelecegıne mala gelsın mal gerı gelır ama can gelmez.
Saplanma harıc esp yı kapama.
Zor sartlarda yada yokus yukarı cıkıslarda manuel kullan
Kıs Lastıgı KESIN tak
Onur Fatih
02-01-2015, 02:06
Esp karda da toparliyor yeter ki buz olmasin zemin.
Dar acili donemeclere bazen hizli giriyorum araba kayiyor ama kopup gitmiyor bence kesinlikle kapatmayin...
mert_can 41
02-01-2015, 02:11
Şuhan aracımızda kabak lastikler mevcut 2 gündür yoğun kara yakalandık dışarda esp sayesinde kurtardık en son yarım frenle kaya kaya dar yokuş inmek zorunda kaldım esp olmasa sanırım çoktan vurmuştum
artik bu videoyu ilkokullarda gosteriyorlar :)
6:40 dakika
Top Gear - Fifth Gear - Bosch ESP - YouTube (http://youtu.be/j-hHWSQhKuc)
abi konu dışı olcak ama kanadaki okuyan arkadaşımda bahsetti burdada görünce soriyim dedim (dk: 2.40) şu plug-in heater zımbırtılarından Türkiyede satan/eden/uygulayan varmı bıktım hersabah buz gibi arabayı ısındırmaya yolun yarısna geliyorm anca hem araba hem ben ısınıyorm :)
ilkokula gıttık ama ogrenememısız ..
Kötü bir niyetim yoktu, komik olsun diye yazdım.
abi konu dışı olcak ama kanadaki okuyan arkadaşımda bahsetti burdada görünce soriyim dedim (dk: 2.40) şu plug-in heater zımbırtılarından Türkiyede satan/eden/uygulayan varmı bıktım hersabah buz gibi arabayı ısındırmaya yolun yarısna geliyorm anca hem araba hem ben ısınıyorm :)
sanmıyorum olsun
zira sistem 220volt yada 110volt şehir şebekesi ile çalışıyor gördüğüm kadarı ile
yani çevrede kurulu bir alt yapı olması lazım akşam arabanın fişini takabilecek
akü ile yapmak hiç mantıklı olmaz sabaha kadar biter akü, fazla akım çektiğinden
sana tavsiyem alarm sistemini değiştirmen
artık yeni alarmlar akıllı bayaa
saate göre motora oto-start verebiliyorsun
yani evden 8 de çıkıyorsan araba 7:45 de çalışmaya başlıyor kendi
gittiğinde ohhh hem motor hem içersi sıcacık :)
Kötü bir niyetim yoktu, komik olsun diye yazdım.
sanmıyorum olsun
zira sistem 220volt yada 110volt şehir şebekesi ile çalışıyor gördüğüm kadarı ile
yani çevrede kurulu bir alt yapı olması lazım akşam arabanın fişini takabilecek
akü ile yapmak hiç mantıklı olmaz sabaha kadar biter akü, fazla akım çektiğinden
sana tavsiyem alarm sistemini değiştirmen
artık yeni alarmlar akıllı bayaa
saate göre motora oto-start verebiliyorsun
yani evden 8 de çıkıyorsan araba 7:45 de çalışmaya başlıyor kendi
gittiğinde ohhh hem motor hem içersi sıcacık :)
aynen abi prizden alıyor elektriği zaten dediğin ve arkadasımın bahsettiği gibi. o konuda sıkıntı yok sitenin kapalı garajında belirli aralıklarla prizler var bir uzatmaya bakar :D birde alarmdan ziyade kanada maliyetini arkadasım soyleyince cok komik gelmişti burdada acaba diye düşündüm ama buda gol değil galiba :D
Berkan ,priz var madem bildigimiz ofis tipi kucuk ufo tarzi isitici al birde ayarli priz al :) sabah 10 15 dakka evvele ayarla o saatte acilsin isitici devam :) binerken cikartirsin disari :)
Kış lastiği önerisi olan , kış lastiğinide conti almayı dusunuyorum ..?
BthnKrkt
02-01-2015, 14:37
Bir Ladik'li olarak kayak merkezi yoluna kayak merkezi varkende yokkende Offroad merakımızdan dolayı 100 lerce defa karda inip cıkmısımdır. Ornegı 4 cekerden vereyim. 3.5 Pajero ile asfalt yazlık lastiklerle cıkarken bence kesınlıkle tum cekıs sıstemlerı kapalı kılıtler devrede olmalı. Caddy ile kar tipi lastiklerle asr devrede iken defalarca denememe ragmen cıkamazken kapalı ıken takılmadan 2-3 viteslerle cıakbılıyordum. İnerkende lastik kötü ise bence abs kullanılamaz hale getiriyor o yolda arabayı. Ben pajeronun abs soketini cıkararak abs sız kullanıyordum. Cady ilede abs devrede iken el freni cekerek abs yı sapıttırarak devreden cıkmıs hali ile kullanıyordum.
Contiden bir set kışlastiği aldık , bundan sonra daha dikkatli olmak şart ...!
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.