Orijinalini görmek için tıklayınız : Araçta kısa şanzıman varsa nasıl anlaşılır ?
Batuhan Gül
01-01-2015, 23:47
Merhaba arkadaşlar. 3-4 aydır c2 vts kullanıyorum. Arada istanbul - tekirdağ arası yol yapmam gerekiyor ve aracımda dikkatimi çeken bir durum var. Araç 90km/h sürate geldiği zaman devir 3000-3200 arası biryere varmış oluyor. 120km/h gibi süratlerde 4200-4500(şuan için tam deviri hatırlamıyorum) arası civarda seyrediyor devir. Araç sürekli bir 6. vitesi arıyor sanki. Bunun sebebi bu tip ufak spor araçların sürekli böyle dip gaz gitmeye hazır beklemesi midir yoksa araçta kısa şanzuman mı vardır ? Bunu öğrenmenin bir yolu var mıdır ? Bilgili arkadaşlardan yardım bekliyorum :)
4500 devirde 134 görmen lazım şanzıman oranı ve orjinal lastik ölçüsüne göre..
ifade ettiğin rakamlara göre normal gözüküyor.
şanzıman peugeot MA tip olduğundan, 5 ci vites dişli grubunu daha uzun versiyonları ile değiştirme olanağı var.. 1.4 8v lerin 5 vites oranı oldukça uzun, onu kullanabilirsin diye düşünüyorum..
Batuhan Gül
02-01-2015, 00:07
Merhaba arkadaşlar. 3-4 aydır c2 vts kullanıyorum. Arada istanbul - tekirdağ arası yol yapmam gerekiyor ve aracımda dikkatimi çeken bir durum var. Araç 90km/h sürate geldiği zaman devir 3000-3200 arası biryere varmış oluyor. 120km/h gibi süratlerde 4200-4500(şuan için tam deviri hatırlamıyorum) arası civarda seyrediyor devir. Araç sürekli bir 6. vitesi arıyor sanki. Bunun sebebi bu tip ufak spor araçların sürekli böyle dip gaz gitmeye hazır beklemesi midir yoksa araçta kısa şanzuman mı vardır ? Bunu öğrenmenin bir yolu var mıdır ? Bilgili arkadaşlardan yardım bekliyorum :)
Düzeltme olmadığı için ekleme yapmak durumunda kaldım.
Birde artık bu yüksek devirli seyretmektenmidir bilmiyorum şehiriçi 50kuruş gibi bi tüketimim var. (benzin 4.26tl)
Bu yakıtı düşürmek adına yazılım yaptırmamın bana bir yararı olur mu. Daha açık konuşmak gerekirse bastığım zaman gücü hissettirir, esnaf sürdüğüm zaman tasarrufu hissettirir mi :D
benim eski kasa i30mda aynıydı 120 gibi 4bini azcık geciyordu biraz kafa ütülüyor ama muhtemelen normalidir oda.
b.ustaoglu
02-01-2015, 17:56
bu konuda ben de şaşkınım. 2lt 150hp ve 1100kg araç için benim tahminim 5. vites 3000d/d ortalama 130km/s civarı olması gerekirken 105km/s gösteriyor. dyno denememizde ise 5.vites 7500d/d yaklaşık 250km/s gösteriyor göstergede.
Şöyle diyeyim şanzıman oranları bir çok sebeple değişik şekilde ayarlanıyor.
C2de ise diğer 1.6 lara göre kısa denilebilir, amacın atiklik performans odaklı olduğu düşünülünce normal yani bence.
Keza Bahadır'ın Ibiza da da aynı şekilde, 6000 dönen 2.0 150hp motor olsa 5. viteste 120-130 aralığı iyi olur fakat diyorsun ki 7500 dönüyor, 6000 devirde 250 yapan 2.0 bir araç ile 7500 devirde 250 yapan diğer 2.0 aracın average gear ratio ları aynı sonucunu elde ediyoruz. Bu durumda buna benziyor.
Batuhan Gül
03-01-2015, 15:33
Cevaplayan arkadaslara cok tesekkur ederim. Aradigim cevabi buldum.
Tayfun.O
03-01-2015, 18:03
peki bir 2.5 dizel bir aracın 4. vites 4500 dd 140-150 arası görmesi iyimi, top speed 170km/h 5. vitese pek gerek kalmıyor yoksa bi sıkıntımı var şanzıman da
peki bir 2.5 dizel bir aracın 4. vites 4500 dd 140-150 arası görmesi iyimi, top speed 170km/h 5. vitese pek gerek kalmıyor yoksa bi sıkıntımı var şanzıman da
Araç ney? Kaç ileri? 170 top speed dediğine göre pickup sanırım. Fazla bile o hız pickup için.
Tayfun.O
03-01-2015, 20:28
Araç ney? Kaç ileri? 170 top speed dediğine göre pickup sanırım. Fazla bile o hız pickup için.
ford ranger 5 ileri 2008 model 4x2 pickup 5.vitesi çok nadir kullanıyorum 170 son hız göstergede 180 geliyor ama fabrika verileri 170 diyor.
2000 dd 4. vites 80-90la gidiyorum
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.