PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kaloriferi Açtığımda Motor Isısı Düşüyor Sorun Ne Olabilir?



sportwagon
07-01-2015, 23:34
Bugün radyatör ek su deposunu değiştirip sistemi temizletip yarı yarıya kırmızı antifriz+su karışımı ile radyatör suyunu tamamlattım daha önce karşılaşmadığım sorun bundan sonra başladı(hararet sürekli 90 da sabit kalıyordu daha önce ) şöyle ki ;

Yola çıkıp havalandırmayı sıcağa getirdiğimde 90 olan hararet aniden 55-60 kadar hızlı şekilde iniyor kapayınca tekrar ısınmaya başlıyor servis ilk akla gelen Termostatı değiştirme yoluna gidecek (200tl+işcilik) kalorifer açılmadığı zaman 90 da sabit olarak kalıyor araç o yüzden termostatta sorun olduğunu sanmıyorum soğutma suyunun içinde HAVA olması neden olmuş olabilir mi? Sorun sizce nedir?

cemsultan
08-01-2015, 00:45
Benimde başıma gelmişti, kaloriferi açmanın dışında 5. viteste 100 km civarı hızlara çıkınca da hararet düşüyordu, termostat değişince düzeldi, ama yaptığınız işlemler sonucu olması ilginç, belki de termostatın bozulacağı tutmuştur.

rekord2000
08-01-2015, 00:49
Eski su akıp, yerine taze su ve antıfırız gelince termostat temizleyip fazla açılmaya başlamış olabilir. Aklıma gelen ıhtımallerden biri. Kal. Petegınde hava olsa içeri sıcak hava da vermez, yani kalorifer açılınca araç bir nevi fan açmış gibi oluyor aslında, termostat eskisi gibi hızlı kapanamıyorsa da böyle bişey oluyor olabilir. Termostatı sen alıp değiştiren daha kolay olmaz mı?

sportwagon
08-01-2015, 10:39
Eski su akıp, yerine taze su ve antıfırız gelince termostat temizleyip fazla açılmaya başlamış olabilir. Aklıma gelen ıhtımallerden biri. Kal. Petegınde hava olsa içeri sıcak hava da vermez, yani kalorifer açılınca araç bir nevi fan açmış gibi oluyor aslında, termostat eskisi gibi hızlı kapanamıyorsa da böyle bişey oluyor olabilir. Termostatı sen alıp değiştiren daha kolay olmaz mı?

Bozuk olan termostat olsa havalandırmayı açmadan da hararet gezinmez mi? Parçayı sipariş geçmek gerekiyor 2.0 jts motor termostatı sökmesi zor bir yerde

leader_T
08-01-2015, 12:02
farklı bir problemi bende yaşamıştım. Hızlı gittiğimde hararet yükselmiyordu. termostat bozuk çıkmıştı ve değiştirmiştik.

aTaBeY
08-01-2015, 12:08
Bugün Gaziantep -7 dereceyi gördü bir sorunda ben yaşadım araç soğukken sabahın körü çalıştırdığım anda fan açıyor artı iç fanlar ısı vermiyor soğuk gibi veriyor sürekli , hararet göstergeside dondu sanırım hiç çalışmıyor... Banada termostat dediler. Bu tarz hava koşullarında bu bileşenlere komple baktırmakda fayda var.

KaanBRS
08-01-2015, 12:24
Termostat arızası gibi görünüyor ama kalorifer kapalı olduğunda optimum sıcaklığı aşması lazım bu durumda. Arıza başka bir yerde olabilir

Osman Bahadır
08-01-2015, 12:33
Motor sıcaklığı sonsuz, sınırsız bir ısı kaynağı değildir. Termostatınızda bir sorun olmasa bile kaloriferi açınca motorun ürettiği ısıdan fazlasını çekiyorsanız motor sıcaklığı düşecektir. Araç çalışıyor diye bir kez 90 dereceyi görünce hep orada sabit kalacak gibi bir durum yok. Yokuş iniyorsunuzdur, kaloriferi açarsanız motor soğur.

Termostat sorunu kaloriferi açmasanız bile hızlandığınızda, yokuş indiğinizde motor sıcaklığını düşürür. Kalorifer sadece sıcaklık kaybını hızlandırır. Termostat sorunu olup olmadığını araç durduğu yerde soğuktan çalışmaya başladığında radyatöre giden hortumun 90 dereceden önce ısınıp ısınmadığından, ne zaman ısınmaya başladığından anlayabilirsiniz.

Daha önce olmayıp şimdi olması hava sıcaklığından ve yeni değişen antifrizinizin daha iyi soğutma yapmasından kaynaklı.

ErT_ThM
10-01-2015, 22:18
0 altı dereceleri geçirdiğimiz şu günlerde aracın zart diye fan açmasını zaten beklemeyin...
Su radyatörün önüne radyatör boyutunda bir karton bulup bikaç hava deliği açıp koyarsanız aracınız ısınmaya başlar

MCN21
10-01-2015, 22:46
Gayet normal helede dizelse. Benim aracim aldigimdan beri eger motor tam isinmamissa ve ben isinmadan gaza cok basmam yani turboyu pek acmam. Kaloriferi acinca ibre hizime ve actigim guce gore asagi yukari biraz oynar. Isinio gaza abanmaya baslayinca duzeleri. Motorun isisinin bir kismini kalorifere verince dogal olarak soguk havalarda hararet dusuyor ;)

ZaZy
10-01-2015, 23:09
bencede normal. Bende Accent Era var kıyas edilmez bence ama (hararet göstergesi yok çünkü) bu karlı havalarda eski kamyoncu minibüsçüler gibi radyatörün önüne karton bağladım karorifer şimdi soba gibi muhtemelen motorda çabuk ısınıyor gidişi hissediliyor

sportwagon
11-01-2015, 16:17
termostat değişti sorun çözüldü....

Günkut
11-01-2015, 16:27
peki arac gidince birşey yok , fakat durunca hararet anlamsız şekilde yükseliyor ? Hareket etmeye başlayınca her zaman oldugu yere geliyor .

Osman Bahadır
12-01-2015, 10:07
peki arac gidince birşey yok , fakat durunca hararet anlamsız şekilde yükseliyor ? Hareket etmeye başlayınca her zaman oldugu yere geliyor .

Fanın çalışmıyor veya zayıf çalışıyor.

ckrc
09-02-2020, 23:34
Arkadaşlar selam, bugün hava 0 derece iken, hararetim 90c'ye geldi, yaz kış AC ve Kalorifer açarım. Hararet 90'da iken, klimayı sıcak konuma getirdim, AC'ye bastım ve rezidans açtım.

Biraz ışıklarda bekledim, rampa indim ve sakin kullandım hararet 82c'lere kadar düştü ve tekrar 90c'ye kadar çıktı ve orada sabit kaldı. Herhangi bir şekilde klima açma, kapatma olmadı. Bu durum bana çok normal geliyor ama termostat da bir sorun olabilir mi?

Bir başka sorum da, dizel geç ısınır, geç soğur diyorlar ama, kışın havalar soğukken, arabayı stop edip, rolantiye alayim 3-5 dk bekleyeyim, hararet hemen 60-70 derecelere iniyor.Hararet olması gerektiği gibi 90c'ye geliyor bu konuda hiç bir sorun yok.

Oznsrl
10-02-2020, 00:01
Arkadaşlar selam, bugün hava 0 derece iken, hararetim 90c'ye geldi, yaz kış AC ve Kalorifer açarım. Hararet 90'da iken, klimayı sıcak konuma getirdim, AC'ye bastım ve rezidans açtım.

Biraz ışıklarda bekledim, rampa indim ve sakin kullandım hararet 82c'lere kadar düştü ve tekrar 90c'ye kadar çıktı ve orada sabit kaldı. Herhangi bir şekilde klima açma, kapatma olmadı. Bu durum bana çok normal geliyor ama termostat da bir sorun olabilir mi?

Bir başka sorum da, dizel geç ısınır, geç soğur diyorlar ama, kışın havalar soğukken, arabayı stop edip, rolantiye alayim 3-5 dk bekleyeyim, hararet hemen 60-70 derecelere iniyor.Hararet olması gerektiği gibi 90c'ye geliyor bu konuda hiç bir sorun yok.

sıcakta ac ye basmanın bir anlamı yok diye biliyorum sadece cama verirsen nem i almak için devreye girer bazı arabalarda.
Sorun yok gibi mesela benim arabada obd den izlemiştim 50 derecede motor soğuk lambası sönüyor 92 derecede fan açıyor 86 derecede kapanıyor 90 a düşünce hemen kapanmıyor sendekide böyle birşey olabilir

ardicli2000
10-02-2020, 09:01
Arkadaşlar selam, bugün hava 0 derece iken, hararetim 90c'ye geldi, yaz kış AC ve Kalorifer açarım. Hararet 90'da iken, klimayı sıcak konuma getirdim, AC'ye bastım ve rezidans açtım.

Biraz ışıklarda bekledim, rampa indim ve sakin kullandım hararet 82c'lere kadar düştü ve tekrar 90c'ye kadar çıktı ve orada sabit kaldı. Herhangi bir şekilde klima açma, kapatma olmadı. Bu durum bana çok normal geliyor ama termostat da bir sorun olabilir mi?

Bir başka sorum da, dizel geç ısınır, geç soğur diyorlar ama, kışın havalar soğukken, arabayı stop edip, rolantiye alayim 3-5 dk bekleyeyim, hararet hemen 60-70 derecelere iniyor.Hararet olması gerektiği gibi 90c'ye geliyor bu konuda hiç bir sorun yok.

Motorların genel olarak optimum çalışma sıcaklığı 90 derecedir. Üreticiniz demek ki iti bir yalıtım ve ısı kontrolü yapmış ki dışarıdan müdahalenin az olduğu zamanlarda motoru doğrudan 90 dereceye sabitliyor. Bence sevinin :)

TarikS
10-02-2020, 09:32
Arkadaşlar selam, bugün hava 0 derece iken, hararetim 90c'ye geldi, yaz kış AC ve Kalorifer açarım. Hararet 90'da iken, klimayı sıcak konuma getirdim, AC'ye bastım ve rezidans açtım.

Biraz ışıklarda bekledim, rampa indim ve sakin kullandım hararet 82c'lere kadar düştü ve tekrar 90c'ye kadar çıktı ve orada sabit kaldı. Herhangi bir şekilde klima açma, kapatma olmadı. Bu durum bana çok normal geliyor ama termostat da bir sorun olabilir mi?

Bir başka sorum da, dizel geç ısınır, geç soğur diyorlar ama, kışın havalar soğukken, arabayı stop edip, rolantiye alayim 3-5 dk bekleyeyim, hararet hemen 60-70 derecelere iniyor.Hararet olması gerektiği gibi 90c'ye geliyor bu konuda hiç bir sorun yok.

Aracınızda hiçbir sorun yok, iki durum da normal

Benim dizel focus varken kışın soğukta öğlen şekerlemesi yapardım uzanıp, kalorifer sıcakta açık araba rölantide çalışırken sıcaklık ortalara inerdi

Yola çıkınca ideal sıcaklığa geri dönüyordu hemen