Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Lastik marka seçimi yardımı...



Krup
12-01-2015, 08:47
arkadaşlar aracıma 215/40/17 1 takım 4 mevsim/yüksek performans lastiği alacağım fiyat ve kalite olarak tecrübelerinizden faydalanmak istedim. bayiden kumho için 750 lira fiyat verdiler daha önce kullanan varmıdır? yada sizin önerebileceğiniz marka nedir?

Eworen
12-01-2015, 08:58
Araç gti, cupra falan mı ?

burakgunay
12-01-2015, 09:13
Hiç kullanmadım ama vti varken falken ziex 914 düşünüyordum. Fiyatına oranla çok iyi olduğunu okumuştum araştırırken. Tekrar lastik alacak olsam alırım Falkeni. Petlasın v kanallısını almayın çok sesli. Kumho da çok çabuk sertleşiyor.

levent
12-01-2015, 09:19
Araç belirtirseniz amaca uygun lastik önerileri gelecektir. Sadece ebat ile bitmiyor iş, güç kısmı da önemli :)

R21TURBO 41
12-01-2015, 09:21
Falken ziex 912 ve ziex 914 , 215-40 / 205-45 17 ebatlarını halen kullanıyorum. Fiyat performans çok çok iyi.

fdoganb
12-01-2015, 09:49
Michelin pilotsport3 tavsiye edebilirim ama bahsedilen falkene göre fiyatı x2

Krup
12-01-2015, 10:18
Polo gti hocam.

burakgunay
12-01-2015, 10:22
Dediğim gibi gti, vtec falan segmentinde bence Falken ya da Toyo iş yapabilir. Güzel ve uygun fiyatlı lastikler.

BaybuRtlu69
12-01-2015, 10:26
Nexen N6000 derim, ödüllü bir lastik

Hem fiyat açısından diğerlerine göre çok daha uygun ve yol tutuşu ciddi mükemmel

levent
12-01-2015, 10:30
Tam kullanıcı yorumlarını dinlemek lazım bence

Pahalı markalara göre yarı fiyatlı olan lastikler de 7-8 bin km sonra taş gibi olup çöp olduktan sonra ucuz etin yahnisi durumundan öteye geçemeyecek çünkü.
O sebeple ben olsam nispeten daha pahalı görünen markalara da bakardım bütçemi denkleştirip.

Eworen
12-01-2015, 10:37
Araç polo gti ise daha iyi bi lastik olmalı mutlaka ama mutlaka
Pirelli P zero nero GT alın
Bu ebatta da her marka model mevcut değil kısıtlıdır.

KA®ANLIK
12-01-2015, 10:39
Tam kullanıcı yorumlarını dinlemek lazım bence

Pahalı markalara göre yarı fiyatlı olan lastikler de 7-8 bin km sonra taş gibi olup çöp olduktan sonra ucuz etin yahnisi durumundan öteye geçemeyecek çünkü.
O sebeple ben olsam nispeten daha pahalı görünen markalara da bakardım bütçemi denkleştirip.

doğru tespit bu aslında

pahalı markaların yarı fiyatı olan lastikler,
10-15000km sonra taş kesiliyorlar. Evet diş derinliği var ama lastik sertleşiyor bariz bir şekilde.

İlk 7-8000km gerçekten harikaymış deseniz de sonrasında memnuniyetsizlikler baş göstermeye başlıyor. Bu hususu düşünmekte fayda var lastik alırken.

O ebatlarda,
Nokian ZG2 , Michelin PS3 tavsiye ederim ama Kumho olarak aldığınız fiyatın x2'dir fiyatı.

onn_dear
12-01-2015, 10:49
polo gti dunlop ile geliyor diye biliyorum, memnun kalmadınız mı?

Oznsrl
12-01-2015, 10:51
Tam kullanıcı yorumlarını dinlemek lazım bence

Pahalı markalara göre yarı fiyatlı olan lastikler de 7-8 bin km sonra taş gibi olup çöp olduktan sonra ucuz etin yahnisi durumundan öteye geçemeyecek çünkü.
O sebeple ben olsam nispeten daha pahalı görünen markalara da bakardım bütçemi denkleştirip.

Güzel bi noktaya değinmişsin Levent benimde düşüncem o yönde ki güzel bi lastiğin performansı 10 15 bin km den sonra bile 0 alınan ucuz lastikten iyidir ben görüşüm.

Lastikte diş derinliğide önemli tabi rüzgardan etkilenmemesi için ama asıl olay lastiğin hamuru

Lastiğe verilen paraya acımamak lazım

levent
12-01-2015, 10:51
O ebatlarda,
Nokian ZG2 , Michelin PS3 tavsiye ederim ama Kumho olarak aldığınız fiyatın x2'dir fiyatı.

Aynı önerilerde bulunacaktım :)


polo gti dunlop ile geliyor diye biliyorum, memnun kalmadınız mı?

Memnun kalan görmedim ben :)

leader_T
12-01-2015, 10:59
Açıkçası Falken için iyi yorumlar aldım. 912'den ziyade 914 tercih etmenizi öneriyorum. çünkü 914, 912 yerine geliyor ve yeni deseni 912'de karşılaşılan problemleri azaltıcı yönde.

onursumer
12-01-2015, 11:01
bence 4 mevsim değilde direk yazlık -kışlık olarak 2 takım alın polo gti gibi bir araçta ciddi performans farkı olucaktır bu lastikler arasında

ayrıca eğer butce yetiyorsa michelin pilot serisi tavsiye ederim tek dezavantajı fazla yumuşak fazla km yapmıyor

pirelli pzero nero kullandım bir donem biraz sert geldi bana geç ısınıyor ama ısınınca çok iyi tutuyor, avantaj olarak ise hemen bitmeyen bir lastik

Eworen
12-01-2015, 11:03
Polo gti son zamanlarda Dunlop ile gelmedi Bridgestone mevcuttu
Dunlop sport maxx totalde çok başarılı olmamasına rağmen muazzam uzun KM ler yapabiliyor kullanım ömrünüde öyle 15-20 bin KM de falan tamamlamaz

Zero
12-01-2015, 11:20
polo gti dunlop ile geliyor diye biliyorum, memnun kalmadınız mı?

Kesinlikle rezalet diyebilirim :)



Tam kullanıcı yorumlarını dinlemek lazım bence

Pahalı markalara göre yarı fiyatlı olan lastikler de 7-8 bin km sonra taş gibi olup çöp olduktan sonra ucuz etin yahnisi durumundan öteye geçemeyecek çünkü.
O sebeple ben olsam nispeten daha pahalı görünen markalara da bakardım bütçemi denkleştirip.

Çok doğru tespit. Başlarda iyiler evet ama daha sonra sertleştiği zaman astarı yüzünden pahalıya geliyor.


bence 4 mevsim değilde direk yazlık -kışlık olarak 2 takım alın polo gti gibi bir araçta ciddi performans farkı olucaktır bu lastikler arasında

ayrıca eğer butce yetiyorsa michelin pilot serisi tavsiye ederim tek dezavantajı fazla yumuşak fazla km yapmıyor

pirelli pzero nero kullandım bir donem biraz sert geldi bana geç ısınıyor ama ısınınca çok iyi tutuyor, avantaj olarak ise hemen bitmeyen bir lastik



Bence de 4 mevsim türü lastik alınmamalı herşeyi yarım yapan lastik gti için uygun değil. Bu ölçülerde lastik sayısı kısıtlı zaten conti sport 3 veya bridgestone potenza serisinden birini tavsiye edebilirim. Conti ısıtmanıza gerek olmayan ve oldukça başarılı ama potenza serisine göre kısa ömürlü. Potenzalar ısınmadan tutmuyor ancak ısıttığınızda oldukça başarılı (re050 kullanıyorum gti da). Pist falan düşünülüyorsa potenza günlük kullanımda her şartta yüksek performans için conti diyebilirim.

G_TT_I
12-01-2015, 11:31
Tarihini kontrol etmeden toyo aldım ama yeni tarihte olsa hiç birşey fark etmez, toyo kumho yerine zeus vs ne varsa en ucuzu onu alın, toyo distribitorunun satmadığı her lastik alınır çünkü belliki çok para kazanmak için abdulkadir bişeyler çeviriyor.

Zaten pirelli, michelin toyodan iki kat pahalı değil 200-300 daha fazla para verip 2 taksit fazla ödemek çok daha mantıklı, 2. El pzero sıfır toyo ve kumhodan iyidir.

lnd_samet
12-01-2015, 14:45
toyo abdülkadir e geçince sıçtı sıvadı resmen, aynen katılıyorum.

Sezgin
12-01-2015, 14:49
p zero, zaten fabrika orjinal olarakta bunlarla yolluyor araçları

Krup
12-01-2015, 14:53
Üzerinde aldığımda dunlop vardı ince yanak olduğu için çabuk balon yapiyor kenarlarında da da çelik yok diye biliyorum bu durum da ucuz etin yahnisi olayina girmeden pzero yada Conti bakayım en iyisi güzel yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar

Sh4rk
12-01-2015, 14:59
Bu aranilan ebattaki Nokian zg2 ne kadar ?

bkaraca
12-01-2015, 17:20
Continental sport contact 3 ve 5 tavsiye ederim.

Berkan
12-01-2015, 18:08
Bu aranilan ebattaki Nokian zg2 ne kadar ?

215 40 göremedim ben ama bak burdan istersen bidaha

http://www.lastiknokian.com/Lastik_Fiyat_Listesi/Nokian_Yaz_Lastikleri_Fiyat_Listesi.pdf

levent
12-01-2015, 19:47
Nokian için de yaklaşık 30 bindir kullanıyorum, bi yorum yapayım.

Bendekiler V olarak geçen, güncel Line modelinin önceki versiyonları, benim ebat için hem H hem V hız seçenekli modeller vardı ben V tercih ettim 195/60r15. Hız endeksi daha yüksek olduğu için nispeten daha sert ve aşınma konusunda Akdeniz sıcağına karşı daha dirayetli olur diye düşünmüştüm. Pişman değilim kesinlikle ama çok sıcak havada lastikler fazla yumuşak kalıyor, önceki set Michelin'di, Nokian aynı km kullanım sonrası bariz daha sessiz, hala 6.5mm diş var ve daha iyi yol tutuyor ancak yanaklar parçalanmaya başladı. Islak performansı şuan kuru performansından daha başarılı diyebilirim. 30 derece ortalama sıcağı pek geçmeyen bölgelerde en iyi seçenek olacaktır. Fakat yaz aylarında sürekli 40+ derece gezinen Alanya gibi kesimlerinde bahsettiğim gibi sıcak, lastiğin daha çabuk yıpranmasına sebep oluyor.

ZG2 şuan o ebatta gelmiyor sanırım TR ye hemde. Ben açıkçası 30-35 bin kullanım için (ki 3 yıl varsayarsak ideal süre sayılır, 4 yıl raf ömrü deniliyor lastikler için) Michelin PS3 veya Conti SportContact tan şaşmam o ebatlarda. Eğer araç değiştirmeden lastik tekrar değiştirecek olursak Conti PreCont5 takıcam ben de :)