Orijinalini görmek için tıklayınız : Viteste birakilan aracin hareket etmesi...
Bugun araci yokus assagi park ettim. 1 de biraktim ve el freni cekmedim. Otomobil one dogru yaylandi normal olarak. Sonra daha anormal.olarak arac viteste durmasi gerekirken yavas.yavas one.dogru hareket etti. Duruyor sonra gene bir iki dis hareket ediyor.
Ozetle arac 1 viteste iken yokusta yavas yavas kayiyor. Motor kompressyonlari 158-160. Ama debriyajim biraz gidik. Bu debriyajdan.olabilir.mi?
Arac 6 ileri swap wrx.
yol cok eğimli ise kacırması normal ama aracın vitesde bir tık bir tık bırakması kompresyonun dusuk olduğuna delalet oluyor , debriyajdan bahsettiğiniz sekilde kacırcağını tahmin etmiyorum
Yokuş aşağı park ederken geri vitese alman daha faydalı, bir de böyle dene bakalım......
tdipower
14-01-2015, 23:55
yokuşun eğim seviyesi motorun durumu debriyajın durumu aracın ağırlığı hepsi bir etken bazı ağır araçlarda bu normal bir durum sayılır mesela
onursumer
14-01-2015, 23:59
benim picantoda çok dik olmayan bir yokuşta aynı şekilde gidiyor 1. viteste yapıyordu sanırım diğer viteslerde yapmıyor diye hatırlıyorum
Kompresyonlari yeni olcturmustum. 158-160 cikmisti. 1000 km.olmamistir. Geride de aynisi oldu. Dun denedim. Ben de anlamadim. 5 ileri iken yapmiyordu diye hatirliyorum. Acaba sanzimanda mi bir sey var?
burakgunay
15-01-2015, 06:43
Abi sen sorunun cozulene kadar viteste birakma, bu şekilde kendi kendine çalışıp gidip patlayan bir sürü kamyon hikayesi anlatırdı dedem.
onn_dear
15-01-2015, 07:34
iniş aşağı parkta geri viteste, yokuş aşağı parkta 1.vitese takın der eskiler.
rekord2000
15-01-2015, 10:42
Şanzımana ve motora yük bındırmektense el frenını kullanmak daha mantıklı, eğer el freni çalışmıyorsa aracın içinde bir taş yada takoz bulundurmakta fayda var par ettiğin gibi tekerın altına koyabilir yada kaldırıma 0 yanasıp ön tekerı kaldırıma çevirip yaslayabılırsın. Zayıflamıs motor rampa dik olmasa bile viteste kademe kademe kayar. Pek sağlıklı bir durum değil.
Bolkar1st
15-01-2015, 11:00
yokuşun eğim seviyesi motorun durumu debriyajın durumu aracın ağırlığı hepsi bir etken bazı ağır araçlarda bu normal bir durum sayılır mesela
düşüncemi yazmış arkadaş herşey bir etken olabilir ama benim tahminim komp degerlerinden degil debriyajla alakalı bir problem sama tavsiyem yokus aşagı geri viteste bırakman el freni yeterli olur ama yinede vitese almak daha iyi
rekord2000
15-01-2015, 11:24
Yanlış yonlendırmısım, aracın sanzımanı değiştiğini söylemişsin, yeni 1. Vites orjinalinden seri ise bu durumu yapar normal diyebiliriz, motor yüke dayanamıyor ve dönüyor. Sorun yapılacak bişey olduğunu sanmıyorum. Debriyaj da bir etken değil, eğer rampada debriyaj yüzünden kaysa aracı kaldıramazsınız da. Ayrica kademe kademe kaymaz, yavaş yavaş ilerler. Yani suan sıkıntı yok diyebiliriz.
ghibli06
15-01-2015, 12:40
arkadaşlar baskı-balata eğer boşta bile tutmuyorsa bu araç nasıl hareket edecek yolda? çevirme şansı var mı sizce?
aynı sorun eski BMW aracımda da vardı, sonuç tabii ki kompresyon, kaçırdıkça krank dönüyor araba hareket ediyor...
1'i çok mu kısalttın abi ne yaptın? :)
Osmancim kisaldi. Edm.sti 6 ileri sanziman var uzerinde. 3.636 disli, 3.90 son disli. Orjinal 5 ileri 3.454 e 3.90.idi...
Beyler motorda sikinti olmamasi lazim 158-160 komp. Veriyor. 1000 om once kontrol ettik. 1000 km de motor.gitmisse onu bilmem... Aracin gidisinde vs bir sikinti yok. Firsat buluyum bir defa daha kontrol.ettirim.
snan1910
15-01-2015, 14:44
2010 yılında sıfır aldığımız aracta ilk günden itibaren yaşadık aynı olayı ama bir problem bulabilen olmadı. Her şey olması gerektiği gibiydi ama yokuşta atlıyordu araba. Şuan ki arabamı aynı yere parkediyorum hiç bir şekilde atlama zıplama yok, o arabanın motor hacmi küçüktü ondan diyorduk ama sizin hacimde küçük değil
rekord2000
15-01-2015, 14:57
Yanlış yonlendırmısım, aracın sanzımanı değiştiğini söylemişsin, yeni 1. Vites orjinalinden seri ise bu durumu yapar normal diyebiliriz, motor yüke dayanamıyor ve dönüyor. Sorun yapılacak bişey olduğunu sanmıyorum. Debriyaj da bir etken değil, eğer rampada debriyaj yüzünden kaysa aracı kaldıramazsınız da. Ayrica kademe kademe kaymaz, yavaş yavaş ilerler. Yani suan sıkıntı yok diyebiliriz.
Yahu burada diyorum ki, motorunda yada debrıyajında bir sorun yok, 1. Vites eskisine nazaran çok seri olduğu için motor dayanamayıp tık tık dönüyor! Motor dediğini elle bile cevırebılırsın, şanzıman değişince yüke dayanamayan dönüyor, ayrıca el freni neden kullanmıyorsunuz onu çok merak ettim ben
Bu arac 2010'dan beri bende. Onceden olsa kesinlik ile fark ederdim. En buyuk degisiklik 6 ileri vites swapladim. Ama bir kac gun icinde kompresyonu yeniden olceriz. Sti sanzimanda wrx debriyajin kullaniyorum.ondan olabilir mi diye dusunuyorum. Dunya da bir cok kisi sti swapta wrx debriyaj kullaniyor. Onun sorun olacagini dusunmuyorum.
Tam yeri bende bi soru soriyim merak ettiğim bi konuydu :D
Mesela yokuş yukarı 1 de kaymıor ama 2 de kayıyor hatta 5 te hemen kayıyor düz mantık düşününce 5.viteste hiç kaymaması lazım :D acaba 5 te kayarken şanzıman hareket etmiyorda baskı tutamadığı için mi kayıyor
Tam yeri bende bi soru soriyim merak ettiğim bi konuydu :D
Mesela yokuş yukarı 1 de kaymıor ama 2 de kayıyor hatta 5 te hemen kayıyor düz mantık düşününce 5.viteste hiç kaymaması lazım :D acaba 5 te kayarken şanzıman hareket etmiyorda baskı tutamadığı için mi kayıyor
Vites arttıkça dişli çapı küçülür bence bununla alakalı
El freni kullaniyorum. Dun kullanmadim.
mannerboy
15-01-2015, 15:34
subarularda bu bir hastalık ve bu hareketten sonra genelde sente atlması olur çünkü krank kasnağı plastik.
subarularda bu bir hastalık ve bu hareketten sonra genelde sente atlması olur çünkü krank kasnağı plastik.
Subarulara ozel bir durum olmasi akla yatiyor cunku nerden tutsak aciklayamiyoruz... :) Cumartesi gunu bir kac STI ve WRX ile karsilastirma sansi bulabilirim. Karsilastirinca bilgilendirme yapicam.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.