Orijinalini görmek için tıklayınız : Yapma coilmi orjinal spor yaymı?
huseyinturk
20-01-2015, 09:11
Aracım clio4. Herkesin memnun kaldığı bir markaya coilmi yaptırsam yoksa yine takıpta kullanan bir kaç kişinin çok metettiği H R yaymı alıp taksam karar veremedim. Maaliyetleri nerdeyse aynı. Amacım çok dip basmakta değil, lastikle çamurluk arasındaki o lanet kara delik kapansın, arabanın salınımı azalsın bana yeter.
Coil kullanıp, sürekli basıp gezip sıkıntı yaşayan varmı? Diğer ön takım parçalarına zarar veriyor felan dedi konuya çok hakim olmayan bir kaç kişi.
Sahibindende sustech diye bir yay var birde çevrenizde kullanan varmı hiç? 307me fk diye yay almıştım 140TL'ye 4 yıl kullandım çok memnun kalmıştım.
yazık günah yeni arac almıssın kestirip biçtirebilecekmisin. yayı varken coile yanasmam bile ne gerek var yerlan 1 olma niyetinde yoksa :)
huseyinturk
20-01-2015, 09:35
Kendi amortisörlerime elletmem zaten, aradım şimdi coil için kendi amortisörlerine yapıyoruz dediler yay ön plana çıktı. Yeni araç aldım bir dünya para bayıldım sektikçe moralim bozluyor :) Şerit değiştiriyorum sanırsın önce tekerler geçiyor sonra biz geçiyoruz.
Bilindik yay diyorum ben.
denizhandinc
20-01-2015, 09:47
HR ın adı cıkmıs bence iyidir clioda sıkıntı cıkarmaz diye düsünüyorum
huseyinturk
20-01-2015, 09:52
yay fiyatları coilden daha yüksekmiş bu arada. 218 euro hr yaylar, 610TL eibagh'lar.
ONUR1000RR
20-01-2015, 11:23
Bende kendi arabamda H&R kullanıyorum kesip biçme işlerine pek sıcak bakmam bende..550 tl ye sıfır kutusunda HR var verebilirim arzu edersen clio d için
huseyinturk
20-01-2015, 11:33
550 lira değilde güzel bir fiyat verirseniz yay alıcak olursam sizden alırım. Montaj dahil aynı fiyata yaptıran var yakın zamanda.
ONUR1000RR
20-01-2015, 11:36
valla 227 euro ithalatçısında fiyat var 100 tl de montaj alıyorlar daha sabah konuştum
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-eibach-renault-clio-4-2012-sportline-spor-yay-197274786/detay
Al geç derim ben, yay iyidir.
huseyinturk
20-01-2015, 12:05
valla 227 euro ithalatçısında fiyat var 100 tl de montaj alıyorlar daha sabah konuştum
dolar euro arttı fark etmiş olabilir haklısınız benim bahsettiğim arkadaş takalı 2 ay oluyor. Alıcak olursa kayda değer bir fark olursa verdiğiniz fiyatla rahatsız ederim sizi.
huseyinturk
20-01-2015, 12:07
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-eibach-renault-clio-4-2012-sportline-spor-yay-197274786/detay
Al geç derim ben, yay iyidir.
eibagh takılı bir clio gördüm ön tarafı arkadan daha havada gibi duruyordu, ondan hep hr bakıyorum ben. Acaba motor farkı oluyormu yaylar için? Mesela 0.9 benzinli motor için üretilen yay dizele takılsa ön daha basık durur heralde.
Birde bu yaylarda çakma vs gibi bir durum olabilirmi? Bu mahalle arası tuningçilere hiç güvenesim gelmiyor nedense
Valla Hollanda menşeili Maxtrac'ı bile yaptılar o ayrı konu TR den çekilince ama Eibach, HR gibi firmalara yemez o iş.
Bu arada sportline özellikle belirttim 5cm düşüyor diye, dizel benzinli tabi ki fark ediyordur ki Clio4 lerin dizelleri daha alçak oem halde bile benzinlilere göre diye hatırlıyorum. Satan kişi ürün model numarasını belirtmiş açıklamada. Bence yeterli güveni veriyor ki İstanbul'dasın, gidip bakma şansın da var.
huseyinturk
20-01-2015, 12:48
Valla Hollanda menşeili Maxtrac'ı bile yaptılar o ayrı konu TR den çekilince ama Eibach, HR gibi firmalara yemez o iş.
Bu arada sportline özellikle belirttim 5cm düşüyor diye, dizel benzinli tabi ki fark ediyordur ki Clio4 lerin dizelleri daha alçak oem halde bile benzinlilere göre diye hatırlıyorum. Satan kişi ürün model numarasını belirtmiş açıklamada. Bence yeterli güveni veriyor ki İstanbul'dasın, gidip bakma şansın da var.
Aradım alfabenin tüm harflerini kullanan biriyle konuşunca insana güven geliyor zaten :D İlanda 1 1.2 1.4 yazmış dizelle ilgili birşey yazmıyor ama daha iyi daha çok basar önden. İlk fırsatta gidip bakıcam, o kadar arttım sahibindende bu ilanı bulamamıştım valla sağolun.
hr önü çok iyi düşürüor arka biraz yüksek kalıor eibach da tam tersi clio 4 için konuşuorm. Ben olsam hr alır arkaları taktırmadan 1 cm preslerdim hatta arka 2 ön 1 tam çiçek olurdu :)
hr(dizel)
http://i.hizliresim.com/pm2zLq.jpg (http://hizliresim.com/pm2zLq)
eibach (benznli) arada 90 kilo fark var muhtemelen eibach dizele takılsa 1 cm civarı daha düşük olur ama yinede hr daha iyi benim gözümde
http://i.hizliresim.com/ayg3Od.jpg (http://hizliresim.com/ayg3Od)
konularını takip ediyorum kardeşim, sen anladığım kadarıyla cok titiz bi kullanıcısın.bende aynı kafadayım, bu yüzden tavsiyem HR yay. Sanayi işi kesme biçme coillerle uğraşma. vakti gelip borcunu azaltırsan, gider Marka bi coil ( hr,fk,eibach,KW,AP ) bulup onu takarsın.
huseyinturk
20-01-2015, 14:17
marka coil yok hala clio4 için, Önden biraz basık durması güzel aslında. Kırmızı cliodaki eibach'lar siyah olalardanmı kırmızı olanlardanmı acaba bilginiz varmı?
marka coil yok hala clio4 için, Önden biraz basık durması güzel aslında. Kırmızı cliodaki eibach'lar siyah olalardanmı kırmızı olanlardanmı acaba bilginiz varmı?
Kırmızı diye hatırlıyorum arkadaşıma sorar geri dönüş yaparım
edit: siyahmış
huseyinturk
20-01-2015, 14:29
Kırmızı diye hatırlıyorum arkadaşıma sorar geri dönüş yaparım
edit: siyahmış
Kırmızılar 5 cm siyahlar 3 cm basıyor, kırmızı eibach 15.dci'nin ağırlığıyla baya ideal olcak o zaman. Ben bi bahçelievler yapıyım iş çıkışı
smtkrglu
20-01-2015, 14:31
Elimden bir tane 307 iki tane 308 geçti ön düzel ve süspansiyon konusunda uğraşmadığım şey kalmadı benden sana tavsiye eibach 5cm al rahatına bak 5cm lik yayı kesip amortisörden bile aldırdım aşağı yukarı 7 cm bastım ama marka başka bişey eibach ve vogtlant haricini tercih etmedim peugeot 307-8 ve citroen c4 gurubunda...
huseyinturk
20-01-2015, 15:16
Elimden bir tane 307 iki tane 308 geçti ön düzel ve süspansiyon konusunda uğraşmadığım şey kalmadı benden sana tavsiye eibach 5cm al rahatına bak 5cm lik yayı kesip amortisörden bile aldırdım aşağı yukarı 7 cm bastım ama marka başka bişey eibach ve vogtlant haricini tercih etmedim peugeot 307-8 ve citroen c4 gurubunda...
2008 dizel c220'ye siyah eibach aldık taktık, pek memnun değil aracı kullanan şuan.
Kendi 307me 4 yıl önce satılan en ucuz yay olan çakma fklardan aldım 140 liraya acayip memnundum.
Arkadaşın 307sine yine FK diye satılan yaylardan aldık taktık aynı yay değildi görünce anladım ama ucuz ne kaybederiz dedik, beş para etmez çıktı söktük attık. Hani illa iyi marka diye pahalı diye iyi çıkmıyor bu yaylar. Mesela siyah eibach yaylar için çok şikayet duydum ben düşürmedi vs diye. Şimdi az parada değil 100 200 liraya alırsın takarsın memnun kalmazsın insanın canını yakmaz ama 450 500 lira verip pişman olmak koyar insana
smtkrglu
20-01-2015, 15:32
2008 dizel c220'ye siyah eibach aldık taktık, pek memnun değil aracı kullanan şuan.
Kendi 307me 4 yıl önce satılan en ucuz yay olan çakma fklardan aldım 140 liraya acayip memnundum.
Arkadaşın 307sine yine FK diye satılan yaylardan aldık taktık aynı yay değildi görünce anladım ama ucuz ne kaybederiz dedik, beş para etmez çıktı söktük attık. Hani illa iyi marka diye pahalı diye iyi çıkmıyor bu yaylar. Mesela siyah eibach yaylar için çok şikayet duydum ben düşürmedi vs diye. Şimdi az parada değil 100 200 liraya alırsın takarsın memnun kalmazsın insanın canını yakmaz ama 450 500 lira verip pişman olmak koyar insana
100 Ü 200 ü değil mesele bence üzerinde canın var malın var marka iyi diye bişey yok... ben eşit bastığından bile şüpheliyim o tür yayların...
huseyinturk
20-01-2015, 15:35
100 Ü 200 ü değil mesele bence üzerinde canın var malın var marka iyi diye bişey yok... ben eşit bastığından bile şüpheliyim o tür yayların...
Marka olduktan sonra sıkıntı yok zaten. Ama aynı yayı yapabilen, yaya tüv onayı olan FK kutusu bulabilen üretici satıcılar, eibach diye istedikleri yayı yutturabilirler şaşırmam
Ben de aynı durumdayım sizinle, yay 600 lira, takmasıyla 700 lira. Ne kadar basacağından da şüpheliyim. Mantık yay diyor gönül coil diyor. Takipteyim bakalım bu konudan ne çıkacak.
ozan gülle
20-01-2015, 21:59
Bende yeni vogtland aldim seat leon fr icin araba zaten orjinalden sertama yaylari takinca araba resmen yumusadi simdiye kadar eibach kullandim her arabada ilk kez tavsiye uzerine vogtland aldim asiri memnunum iki gundur arabanin ustunden inmedim onler biraz yuksek kaldi ama cozumu var kesip bicmeden isitmadan preslermeden bende sizin gibi yapma coil yaptiracaktim iyikide yaptirmamisim
şakir abi yapımı coilover orjinaller sizde kalır size sıfır verir :)
huseyinturk
21-01-2015, 22:39
Şakir abi kim? Nerde yapıyor nasıl yapıyor?
eski yeri namişstain amortisör . yeni yeri şakiriştain kendi yerini açtı maslak oto sanaii sitesi ben kullandım arabam orjinalden daha konforlu oldu 0 araba alsam coil yaptırsam yine ona giderim :)
e.adakale
22-01-2015, 21:03
Aracım clio4. Herkesin memnun kaldığı bir markaya coilmi yaptırsam yoksa yine takıpta kullanan bir kaç kişinin çok metettiği H R yaymı alıp taksam karar veremedim. Maaliyetleri nerdeyse aynı. Amacım çok dip basmakta değil, lastikle çamurluk arasındaki o lanet kara delik kapansın, arabanın salınımı azalsın bana yeter.
Coil kullanıp, sürekli basıp gezip sıkıntı yaşayan varmı? Diğer ön takım parçalarına zarar veriyor felan dedi konuya çok hakim olmayan bir kaç kişi.
Sahibindende sustech diye bir yay var birde çevrenizde kullanan varmı hiç? 307me fk diye yay almıştım 140TL'ye 4 yıl kullandım çok memnun kalmıştım.
merhaba bi kucak para verip sıfır araba almışsınız bence spor yaydan şaşmayın mazallah hayat meselesi can taşıyoruz araçlarda.
kendi aracım için yazıyorum 2 takım spor yay bir takım ta.tech. coilover bulunduruyorum.
huseyinturk
28-01-2015, 10:19
Eibach sportline 4.5 - 5 cm olan yaylardan almayı düşünüyorum. Bu basıklığın orjinal amortisörle bir zararı olurmu?
Almayı düşündüğüm yayın ilanlarında uyumlu araç listesinde 1.5dci yok, sıkıntısı olurmu bu durumun? 3,5luk siyah eibachlerden alıp arabam havada kalsın istemiyorum.
Başarana coilmi yaptırsam diyede hala düşünüyorum, kararsızlıktan araba hala uçuyor
Grimlord
28-01-2015, 11:01
eibach bence en konforlu yay,başaran sadece önlere 500 lira arkaya soguk pres yapıyor,o yüzden eibach alın konforlu konforlu gezin derim :)
huseyinturk
28-01-2015, 12:03
eibach bence en konforlu yay,başaran sadece önlere 500 lira arkaya soguk pres yapıyor,o yüzden eibach alın konforlu konforlu gezin derim :)
İki çeşiti var eibachın. Sportline olan 5cm'liğide konforlu olucakmı orjinal amortisörle merağım o. Önlere coil arkalara soğuk pres 600e geliyor başaranda, yay 500 işçilik 100 yine 600 oluyor maaliyet. Maaliyet aynı ama verim hangisinde daha iyi olur
ne istediğine bağlı. az düşsün konfor olsun diyosan eibach. çok düşsün konfordan biraz gitsin diyosan coil. gerçi bn yerinde olsam hr alırdım kndmde dahil çevremde çok hr kullanan var hepsi memnun çoğuda clio 4
Ben de aynı durumdaydım. Dip basma niyetim yoktu, camurluk teker arası kapansa yeterliydi. Bu yuzden coile gerek yok dedim bir de guvenemedim. 3cm yay da kesmez deyip 5cm eibach sportline yay taktım. Tam kıvamında oldu, iyi ki coille ugrasmamisim diyordum ama zamanla azalan konfor hissedilmeye basladi. 5000kmdir eibach yay+orj amortisor ikilisiyle biniyorum. Beni rahatsız etmiyor ama dalgalı asfaltta sekme var, büyükçe çukurlarda da vurma yapıyor. Surekli çukurlardan kaçıyorum, mercedesin magic body controlu haltetmis :D Orjinal amortisorle kullanmak istiyorsan 3cm al derim. Sonra spor amortisor baktım, koni buldum bir takım ama en ust versiyonu. 1800 lira fiyat verdiler. Bir takım Bilstein B8 buldum, 1100 lira fiyat çektiler. Rakamlar yuksek olunca amortisorlerin iyice tadı kaçana kadar binip mil kisaltma ve sertlestirme yaptırmaya karar verdim. Şimdiki aklım olsa coile yönelirdim. Önleri 500 liraya yapıyorlar. Hic custom coilli bir araca binmedim ama başaranda yaptiran herkes memnun.
huseyinturk
28-01-2015, 14:29
ne istediğine bağlı. az düşsün konfor olsun diyosan eibach. çok düşsün konfordan biraz gitsin diyosan coil. gerçi bn yerinde olsam hr alırdım kndmde dahil çevremde çok hr kullanan var hepsi memnun çoğuda clio 4
Ne kadar zamandır kullanıyorsun? Eibach'ı tercih etmemin sebebi biraz daha basıcak olması HR'ye göre.
Ben de aynı durumdaydım. Dip basma niyetim yoktu, camurluk teker arası kapansa yeterliydi. Bu yuzden coile gerek yok dedim bir de guvenemedim. 3cm yay da kesmez deyip 5cm eibach sportline yay taktım. Tam kıvamında oldu, iyi ki coille ugrasmamisim diyordum ama zamanla azalan konfor hissedilmeye basladi. 5000kmdir eibach yay+orj amortisor ikilisiyle biniyorum. Beni rahatsız etmiyor ama dalgalı asfaltta sekme var, büyükçe çukurlarda da vurma yapıyor. Surekli çukurlardan kaçıyorum, mercedesin magic body controlu haltetmis :D Orjinal amortisorle kullanmak istiyorsan 3cm al derim. Sonra spor amortisor baktım, koni buldum bir takım ama en ust versiyonu. 1800 lira fiyat verdiler. Bir takım Bilstein B8 buldum, 1100 lira fiyat çektiler. Rakamlar yuksek olunca amortisorlerin iyice tadı kaçana kadar binip mil kisaltma ve sertlestirme yaptırmaya karar verdim. Şimdiki aklım olsa coile yönelirdim. Önleri 500 liraya yapıyorlar. Hic custom coilli bir araca binmedim ama başaranda yaptiran herkes memnun.
Peki zamanla amortisörlerde bir sıkıntı olma ihtimali varmı baktırdınmı hiç niye sekiyor diye? 4.5luk çakma FK yay kullandım 307de 5 yıl ne sekme yaptı ne başka bir şey. Clio orjinal haliyle daha çok sekiyor, yol tutuşu leş gibi 307ye nazaran. Gönlüm coilden yana ama yaydan memnun kalmıştım hiç yeni şeyler denemesemmi diyorum bir yandanda. Birde araç ne?
Peki zamanla amortisörlerde bir sıkıntı olma ihtimali varmı baktırdınmı hiç niye sekiyor diye? 4.5luk çakma FK yay kullandım 307de 5 yıl ne sekme yaptı ne başka bir şey. Clio orjinal haliyle daha çok sekiyor, yol tutuşu leş gibi 307ye nazaran. Gönlüm coilden yana ama yaydan memnun kalmıştım hiç yeni şeyler denemesemmi diyorum bir yandanda. Birde araç ne?
Yayları 103 binde taktım, Amortisorleri 92 binde değiştirmiştim, monroe marka. Yeni sayılır yani. Arac 98 Astra F.
Ne kadar zamandır kullanıyorsun? Eibach'ı tercih etmemin sebebi biraz daha basıcak olması HR'ye göre.
4 yılı geçti. kırmızı yaylar varsa tr de daha mantklı tabi sonuçta ikiside başı çeken en iyi markalar ama dediğim gibi clio 4 ü olan tndklarımn hepsi hr kullanıor 1 tane eibach var oda foto attıgm siyahlar
dizel leondan eibachlari sokup ank coil yaptirmistim biraz sert gelmisti eibachtan sonra fakat ayni coilleri hr takili a3 dizele taktigimizda sekmesi ve sertligi azaldi.Ank de yaptirdigim coilleri 2 arabada yaklasik 30bin km kullandim bir sorun yasamadim
FreeCaptiv3
29-01-2015, 21:48
Eibach'ın kırmızı olanını Megane 1 aracımda kullanıyorum. 3 CM düşürdü. Nedense aracım aşırı sertleşti. Sorun nedir
Auris için eibach 5cm yay bulamıyorum ya. 3.5 cm ile de düşmücek. Ailecek binildiği için kesme biçme press işine de sıcak bakmıyorum. Ne yapıcam ben :D
huseyinturk
30-01-2015, 07:07
ilanlarda eibach sportline serisinde 1.5dci yok uyumlu araçlarda, motor ağır olduğundan sıkıntı yaşatırmı acaba?
BurakYozgat.
30-01-2015, 08:36
1 seneden fazladır aracımda H&R kullanıyorum aynı git geli ben de yaşadım ama eibach'in varlığı yokluğu belli değil 0 araban var git adam gibi yay al hiç customlarla uğraşma başın ağrımasın.
Ben yayları bi de kendi servisimde taktırdım adamlar arabamı garantiden çıkartmayı geç keşke fabrika bu şekilde üretse diye hayran kaldılar.
Edit : 1.5 dci aracım. Benzinlilerde daha az düştüğü doğrudur Ozan'ın dediği gibi dizel cliolar kafadan birazcık daha ağır.
H&R'lara hiç bi işlem yapılmadan bu şekilde duruyor.
http://i.hizliresim.com/mrmY18.jpg (http://hizliresim.com/mrmY18)
http://i.hizliresim.com/Ezka5z.jpg (http://hizliresim.com/Ezka5z)
ilanlarda eibach sportline serisinde 1.5dci yok uyumlu araçlarda, motor ağır olduğundan sıkıntı yaşatırmı acaba?
Clio 4 icin sportline yay üretilmemiş.
http://i1296.photobucket.com/albums/ag16/jasonburak/F427B2D5-1519-4A75-BF50-EC01969DCAC2_zpskrkm3xjz.png
e.adakale
30-01-2015, 14:03
clionun ilacı hr imiş siyah clio tam kıvamında
huseyinturk
30-01-2015, 15:39
clionun ilacı hr imiş siyah clio tam kıvamında
Hr iyi hoşta coil parasıyla aynı para. Üstüne birde takma işçilik parası vericez yaya tek düşündüren o.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.