Orijinalini görmek için tıklayınız : Fiat Bravo 1.4 T-Jet Dynamic Plus & Ford Focus HB Titanyum
Arkadaşlar selam.
Bu iki araçtan birini pazartesi alacağım.Ama okadar kararsız kaldımki anlatamam.Gölüm Bravo,mantığım Focus diyor.İki araç kısaca şu özelliklerde.
Ford,2012 model Titanyum donanım,otomatik 19 bin km de,49 bin TL
Fiat 2011 model Dynamic Plus+assist kit donanım,otomatik.10 bin km 38500 TL.
Her ikiside boyasız.
Hemen hemen herkes Focus diyecek ama,arada 10 bin TL fark ve 9 bin km fark var.Donanım olarak baya yakınlar.Güçlerde yakın,ford 125 ps,fiat 120 ps.Ford çift debriyaj,fiat robotik şanzuman.
Acil yardımlarınızı bekliyorum.Özellik ile kullanan arkadaşlar var ise,eksileri artıları hakkında bilgiler süper olur.
LnchCntrl
23-01-2015, 17:19
Aklın kalmasın canın ne istiyorsa onu al bence abi. Fikir soruyorsan eğer ben focus derdim.
Batuhan Gül
23-01-2015, 17:27
Fiat'ın dizel otomatiğini denedim. Onun üzerimde bıraktığı etkiye dayanarak focusu seçerdim. Alırken biraz pahalı olsa da satarken aynı farkı zaten iade edecektir diye düşünüyorum.
Bravonun şanzımanı çok kötü, Focus kullanmadım.
Nightfish
23-01-2015, 17:33
Fiat'ın şanzımanı ciddi zorluk yaratıyor. Ben olsam ben de Focus'u seçerdim. Bir de Bravo'nun 2. eli çok yavaş bunu da göz önünde bulundurmak lazım.
Shadow_Dancer
23-01-2015, 17:48
tjet verimli güzel bir makina ama üzerindeki şanzıman gerçekten kötü.. Eger manuel modda kullanırsanız ve vites degişimi öncesinde gazdan ayagınızı hafif çekip vites degiştirirseniz sorun yok.. Ama skerler kim ugraşıcak derseniz başka :)
Genel olarak baktıgınızda da Focus daha iyi bir model.
Aradaki 10 bin TL lik fark sizi zorlamıcaksa kesinlikle focus :)
İbrahim33
23-01-2015, 17:58
Fiat bi boka yaramaz. 1.4 t-jet zaten kofti bir motor. Siz 1.6 atmosferik focusa 10 bin lira fazla verin. Her türlü değer. Neticede o ford. bravoyu zaten at gitsin çöpe.
aposport
23-01-2015, 18:18
ne kadar ekmek o kadar köfte.... böyle bir karşılaştırma yapılması bile abes...
fiyat farkı sorun değilse focus seçilmesi daha mantıklı
kesin İbrahim bravo önermiştir diye girdim konuya. İbrahimde bezmiş artık yorumlardan dolayı :D
İbrahim33
23-01-2015, 18:34
yaa fatih kimseye önermiyorum ben artık. ne desen millet anlamıyor , bravoya binmemiş kapısını bile açmamış adam yorum yapıyor. bi de millet almasın ki , bizde 1.2 boşline polo parasına cam tavanına kadar gırtlağına kadar dolu turbo arabalara binebilelim yani :D
ahmetbaha-drs
23-01-2015, 18:35
Manuel olsaydı Bravo daha mantıklı olurdu motordan dolayı, fakat arada ki fiyat farkıda az değil buna rağmen Focus Powershift şanzımanı gayet başarılı bence. Hayırlısı olsun..
kadioglu
23-01-2015, 18:43
Vallahi geçen ramazan bayramında bir focusa bindim.50 metre filan ilerlediğimizde arabayı 2010 model filan sandım.Meğer 2013 müş.O nasıl bir gürültü.Lastik sesi plastik sesi filan berbat.Arabada darbe kaza filanda yokmuş.Eğer tüm focuslar böyleyse alınmaz araba.
Bravo çok daha iyi geliyor bana ki arada bir de 10.000 var. Tabi ki bravo.
güneşbalkan
23-01-2015, 19:23
Benim aracımdada aynı 120 lik tjet motor var.tamam otomatik olması dezavantaj ama hemen hemen aynı kilolarda araçlar biri n/a biri turbo.bir yazılımla o bravonun dünyası değişebilir.karar sizin tabi
kelalper
23-01-2015, 19:50
focus gerçekten tangış tunguş bir araba. İç aksam gerçekten malzemesi o fiyata yakışmıyor. bravo da tek kötü yan şanzıman. Sorunsuz sorunlu şanzıman. Sorun çıkarmıo ama sürekli debriyaj üstünde hareket ettiği için baskı balata çok gidiyor. Ama o tip bütün şanzımanlar aynı maalesef. Ben sırf o nedenle düşünmedim araba ararken.
alihan_27
23-01-2015, 19:53
Şanzıman ve şatış sırasında gecikme haricinde her açıdan Bravo derim. 3 yıldan fazladır 2 ve 3. nesil focusları kullanıyorum boşa sallama değil.
T jet linea kullaniyorum..cok memnunum..bravoyu kullan birde focusu kullan..zaten gidip bravoyu alacagindan eminim...yorumlara kulak asma...karari test et kendin ver
kadioglu
23-01-2015, 21:17
Benim aracımdada aynı 120 lik tjet motor var.tamam otomatik olması dezavantaj ama hemen hemen aynı kilolarda araçlar biri n/a biri turbo.bir yazılımla o bravonun dünyası değişebilir.karar sizin tabi
Ben teknik özelliklerine bir bakmıştım.Bravonun manueliyle otomatiği arasında fark yok.Kullanıcı yorumları ise sadece vites geçişlerini hissettiklerinden bahsetmişler. Ve işin içine yazılım girmese bile turboyla atmosferik çok farkeder.Beygirleri aynı ya da yakın bile olsa tork ta dağlar kadar fark olur. Bir de turbonun potansiyeli çok daha iyidir. Yazılım, cooler büyütme, egzost büyütme vs. lerle harikalar yaratılabilir. 1.4 tjet sportlar sadece yazılımla 150 den 180 beygirlere çıkıyor.
Sonuçta almayı düşünen kardeşim teknik özelliklerinide kıyasla istersen. İkisinin arasındaki 0-100 farkı bile yeter ki 0-100'ü 1 saniye geriye çekmenin zorlukları forumdaki çoğu kişi tarafından biliniyordur.
ben 1.4 tjet dualogic kullanıcısıyım. araba 160000 km de baskı balatası orjinal. devamlı debriyaj üstünde gitme diye bir olay yok. Ama denildiği gibi vites geçişlerini hissettirir. özellikle 1 den 2 ye geçerken. Şanzımanı sorun çıkarmaz ama diğer otomatiklere karşılaştırdığınızda biraz tanınmak istenen bir şanzımandır. ilk kez kullanana bir tuhaf gelir. Alıştıktan sonra gerçekten keyifli bir şanzımandır. Bir bravo kullanıcısı olarak söyleyeceklerim bunlar. Ford focus a binmedim yorum yapamayacağım. Performans konusuna gelirsek. tartışcak birşey yok fordun 5 hp fazlasıda olsa bravo içinden geçer.
Bravonun 120lik motorunun tork bandını hiç beğenmemiştim kullandığımda, ben fordun geçeceğini düşünüyorum. İkisi arasında düşünmeden Ford derdim..
Bravonun şanzımanı çok kötü, Focus kullanmadım.
Çok kötü derken hangi anlamda kötü?Vitesi manuel gibi atmasından dolayımı yoksa sorunlu olmasından dolayımı.
Fiat bi boka yaramaz. 1.4 t-jet zaten kofti bir motor. Siz 1.6 atmosferik focusa 10 bin lira fazla verin. Her türlü değer. Neticede o ford. bravoyu zaten at gitsin çöpe.
Kızmışsın belli.Ben çok beyendim Bravoyu.Kasası,iç dizaynı,doluluğu gidişi.Hele benim baktığım bordo ve 10 bin kmde,kız gibi)Ama focusta çok hoş bir kasa yapmış cidden ve daha hoş bir kasası var sanki.Ama 10 bin daha az km de olan bir araba için verilirmi ona karar veremedim.
yaa fatih kimseye önermiyorum ben artık. ne desen millet anlamıyor , bravoya binmemiş kapısını bile açmamış adam yorum yapıyor. bi de millet almasın ki , bizde 1.2 boşline polo parasına cam tavanına kadar gırtlağına kadar dolu turbo arabalara binebilelim yani :D
Ben sırf,denemek adına 3 gün dizel otomatiğini kullandım.Evet vites geçişleri focusa göre baya yavaş,ama alışınca manuel hissi veriyor ve keyif veriyor.Kaldıki,bir kaç kişi,benzinlide bu şanzuman daha başarılı yorumu duydum.Bir önceki aracım Ford b max idi otomatik.Çok karaktersiz bir araçtı.Ama focus okadar karaktersiz değildir die düşünüyorum.
Arkadaşlar,ben zaten 2012 model otomatik ford b max kullandım sıfır ayarında.az çok fordu biliyorum,tabi focus ile aralarında uçurum yoktur die düşünüyorum.3 gün de bravo dizel otomatik kiraladım.200 binde ve amortisör patlak olmasına rağmen gayet iyi yürüyene sahipti.Motor traktör gibi çalışıyordu ama benim düşündüğüm benzinli ve gayet sessizdi denediğim.
Neyse pazartesiye kadar vaktim var,her ikisinide ayırttım kimsede alamaz hafta sonu:)))
kadioglu
24-01-2015, 00:13
Bravonun 120lik motorunun tork bandını hiç beğenmemiştim kullandığımda, ben fordun geçeceğini düşünüyorum. İkisi arasında düşünmeden Ford derdim..
Focus'tan yaklaşık 50 nm. tork fazlası var. Bu iş beğenmekle ya da beğenmemekle olmuyor. Kiloları hemen hemen aynı. 0-100 de bravo yaklaşık 1,5 sn. daha iyi. Eğer focus otomatikse bu 2 saniyeyi geçiyor. Bravo maksimum torkunu 1750 de veriyor focus 4000 de. Son süratlerinde bravo yaklaşık 5 km. daha iyi. Yakıtta şehir dışı hemen hemen aynı ama karışık ve şehiriçinde yine bravo öne geçiyor.
Sözün özü focus düşünce gücüyle bravoyu geçemez ki iş biraz modifiyeye gelirse çok fırın ekmek gerekir. Bravo'ya 600-700 tl. ye yapılacak bir yazıllım beygirini 140 lara torkunu da 250 lere çıkaracaktır ama focusu bu verilere ulaştırmak için bir 10.000 daha harcamak gerekebilir. Teknik ortada.
Birmot'ta servis danışmanlığı yapmış bir hayli araçlarla haşır neşir olmuş biri olarak söyleyeceklerim Fiat'ın şanzımanı evet dikkatli kullanılması gereken bir şanzıman misal yokuşlarda manuele alırsan daha uzun ömürlü kullanabilirsin sıkışık tarfikte te aynı şekilde,km düşük olması güzel şanzımanın robot yağını belirtilen sürelerde değiştirirsin robot arıza yapması şans diyebilirim aslında çok düşük km'de araçlarda da oldu garanti kapsamına girenleri zaten değiştirdik fakat girmediği takdirde servis maliyeti yüksektir.Tamirini yapanlar varmış diye duydum.Araç donanım olarak gayet tatmin eder.Focus'a göre daha özel hissettirir.Kaliteli iç malzemesi parasının üstünde bir hava verir zaten alfa gulietta lancia delta yla aynı platformda yapılmış bir araç olduğu için az çok tahmin edilebilir şeyler bunlar.Yol tutuş özellikleri bakımından da güzeldir. Servise motoru sıkıntılı 1.4 t jet geldiğini hatırlamıyorum bakıma gelenler oldu. Yağ bakımlarını aksatmadığın sürece gayet uzun ömürlü kullanırsın. Focus daha sağlamdır evet Fiat bravo'da daha karakterlidir onun yanında tamamen kendi tercihin.Ben uzun seneler kullanırım nazını da çekerim dersen Bravo güzel tercih.Ben geçiş süreci için bir araç alıyım yakın zamanda elden çıkartıyım dersen Focus al.
Çok kötü derken hangi anlamda kötü?Vitesi manuel gibi atmasından dolayımı yoksa sorunlu olmasından dolayımı.
Kızmışsın belli.Ben çok beyendim Bravoyu.Kasası,iç dizaynı,doluluğu gidişi.Hele benim baktığım bordo ve 10 bin kmde,kız gibi)Ama focusta çok hoş bir kasa yapmış cidden ve daha hoş bir kasası var sanki.Ama 10 bin daha az km de olan bir araba için verilirmi ona karar veremedim.
Ben sırf,denemek adına 3 gün dizel otomatiğini kullandım.Evet vites geçişleri focusa göre baya yavaş,ama alışınca manuel hissi veriyor ve keyif veriyor.Kaldıki,bir kaç kişi,benzinlide bu şanzuman daha başarılı yorumu duydum.Bir önceki aracım Ford b max idi otomatik.Çok karaktersiz bir araçtı.Ama focus okadar karaktersiz değildir die düşünüyorum.
Arkadaşlar,ben zaten 2012 model otomatik ford b max kullandım sıfır ayarında.az çok fordu biliyorum,tabi focus ile aralarında uçurum yoktur die düşünüyorum.3 gün de bravo dizel otomatik kiraladım.200 binde ve amortisör patlak olmasına rağmen gayet iyi yürüyene sahipti.Motor traktör gibi çalışıyordu ama benim düşündüğüm benzinli ve gayet sessizdi denediğim.
Neyse pazartesiye kadar vaktim var,her ikisinide ayırttım kimsede alamaz hafta sonu:)))
Bmax fiesta tabanlı bir araç..focus ile aralarında uçurum var gerçekten..sessizliği konusunda bende 2013 dizel mevcut, kütüphane gibi olmasada oldukça sessiz bir araç.. yeni olması ile alakalı ama trim sesi mevcut değil, daha önceki focus ve fiestalarımda da yaşamadım herhangi bir takırtı tukurtu.. powershift şanzıman bir dsg kadar hızlı olmasada oldukça kararlı ve sorunsuz bir şanzımandır..fakat focus 1.6 benzinli ile birleşince 10+ litreleri gözden çıkarmanız lazım..donanım konusunda da bravodan fakirdir..
Çok kötü derken hangi anlamda kötü?Vitesi manuel gibi atmasından dolayımı yoksa sorunlu olmasından dolayımı.
Öncelikle Bravo sahibi arkadaş ortalığı yakmış tutuşturmuş biraz yarası olan gocunur modunda arabaya kötü diyen olmadı, şanzımanı kötü dedik ki heralde değil Türkiye dünya üzerinde o şanzımana ''güzeldir'' diyecek bay/bayan çıkmaz.
ÖTV indiriminde ben dayıma günlük kullanması için 1.6multijet Lav kırmızı cam tavan bluetooth lu bütün opsiyonları tam Duolojic otomatik şanzımanlı Bravo aldırdım (33.500tl) fiyat performans olarak güzel diye zamanına göre. Test sürüşünü ben yaptım fena değil dedim hatta kısa bir sürüştüotomatik rahat olur diye aldık. 2010 Aralıkta 95.000km de de sattık.
Arabadan bazı sıkıntılar olsada genel olarak düzgün bir araç ki bizim ki full doluydu. Zevk veren bir araç değil, ne spor ne rahat ne lüks hiçbirşeyi tam değil ortalama bir araç. Kısacası araba alınır alma etme şu şöle bu bölelik bir durumu yok.
Ama şanzımanı gerçekten kötü özellikle uzun dönemde can sıkıcı. Vites düşürmesi ayrı dert, büyütmesi ayrı. Geç büyültüyor, geç küçüktüyor. Sarsıntılı geçiş yapıyor rahatsız ediyor. Tüketimimiz (ki normalde bu şanzımanlar çok etkilemez tüketimi) manuele göre yüksekti ordan da bir avantajın olmadı. Gidişi performans olarak törpülüyor. 75 kusurlarda baskı balata değişmişti anlamsız yere (dizel ve torktan olabilir benzinlide daha uzun ömürlü olabilir,şehir içi dur kalk çok kullanıldı).
Kıssadan hisse şanzımandan hiç memnun kalmadık arabayı satmaya sebepte o oldu. Zira 130-140km civarına kadar kullanıp öle satacaktı.
Karılaştırmada bravo manuel olsaydı tartışmasız onu seçin derdim f/p olarak ama otomatik olunca şanzımanının kötü olduğunu belirtip, Focus'u kullanmadığımı şanzımanını bilmediğimi söledim.
Alıngan olmaya gerek yok.
Bmax fiesta tabanlı bir araç..focus ile aralarında uçurum var gerçekten..sessizliği konusunda bende 2013 dizel mevcut, kütüphane gibi olmasada oldukça sessiz bir araç.. yeni olması ile alakalı ama trim sesi mevcut değil, daha önceki focus ve fiestalarımda da yaşamadım herhangi bir takırtı tukurtu.. powershift şanzıman bir dsg kadar hızlı olmasada oldukça kararlı ve sorunsuz bir şanzımandır..fakat focus 1.6 benzinli ile birleşince 10+ litreleri gözden çıkarmanız lazım..donanım konusunda da bravodan fakirdir..
Ben b max ile,beylikdüzü şişhane arası her gün gidip geldim,sabah 10 akşam 8 trafiğinde,ortalama yakıtı 100 km 5,3 ile 5,5 oluyordu.Ama karakteri ile alakalı,kız gibi kullanımda tabi.80-100 km hız aralığında.Fabrika verilerinde focus daha az yakıyor gibi görünüyor.10+ litre sanki çok geldi bana.Sessizlik konusunda b max de baya sessizdi.
Bravonun şanzumanında ki en büyük sorun 1 ile 2. vites arasında.Hızlandıkça sorun kalmıyor,hatta o kafayı indirip vites değişmesi hoşuma bile gidiyor benim.Son 3 aracımda ikisi dsg idi.2011 caddy,2011 polo gti.İkisinide sıfır aldım ve ikisindede dsg de sorun yaşadım.Hatta caddy yolda bıraktı.Çok sorunsuz denilen dsg bu:))
Şu bir gerçekki,Bravo fiyat performans olarak çok cazip bir araba.Yakışıklı bir kasası var.Benim alacağım araçlar arasında hem 10 tl daha ucuz hemde 10 bin km daha az yapmış,focusa göre.Ama hatun Kesinlik ile Fiat olmasın diyor:))Ferraride Fiatın ama diyorum eminmisin diyor:)))
soch-vtec
24-01-2015, 15:16
iki aracada bindim kullanmadım. Fordun mondeo dışında hiç bir arabasını sevmiyorum. O yüzden pek tarafsız bir yorum olmayacak ama fiat dizel otomatik beni çok etkilemişti gayet performanslı bir araçtı arka tarafı biraz basıktı ama şanzıman ve motor olarak hiç bir eksiği yok bence üstelik servis bakım ücreti düşük yaygın servisi var.
Turbonun avantajı Bravoyu öne çıkarır. Daha teknolojik bir araç sonuçta. Lpgde takılabiliyor bu da önemli.
2.el umrunuzda olmazsa Bravo çok mantıklı üstelik 10 bin lira daha ucuz.
Fakat kolay satayım zarar etmeyeyim derseniz Focus öne çıkar.
Osman Bahadır
24-01-2015, 16:12
Bravo T-jet Emotion'ını satıp Focus 3 Titanium HB tdci alan birisi olarak;
- t-jet'i atmosferik 1.6 duratec'e her zaman tercih ederim
- powershift'i dualogic'e her zaman tercih ederim
- sürüş, yol tutuş olarak Ford'u hiçbir şeye değişmem
Bravo kalitesiz bir Fiat değil. Bir Fiat'a ve parasına göre oldukça tok bir araba. Ama rakibi de çok güçlü...
Para konuşur...
i-vtec07
24-01-2015, 17:37
her ikiside manuel olsa bravo derdim ama şu şartlarda imkan varsa focus bence :)
İçimde enteresan bir burukluk ile Focusa karar verdim.Aile arasında yapılan tüm anket,kura ve tombalada hep focus çıktı.
Eğer Birmot çalışanları adam olsaydı,araç hazır abi gelip alabilirsin deyip,b.Çekmeceden zincirlikuyuya cebimde para ile gittiğimde,aaa abi vekaleti olan müdür çıktı yaa,pazartesi yapalım abicim demeselerdi,cuma günü Bravoyu almıştım.Enteresan bir şekilde,ben çok istesemde Bravo beni bir türlü istemedi.
Nasip kısmet bu işler tabii,inşallah yarın İmola kırmızısı Focusu alıyorum.
Teşekkür ederim arkadaşlar ilgi alakanız için.
burakgunay
26-01-2015, 14:29
İçimde enteresan bir burukluk ile Focusa karar verdim.Aile arasında yapılan tüm anket,kura ve tombalada hep focus çıktı.
Eğer Birmot çalışanları adam olsaydı,araç hazır abi gelip alabilirsin deyip,b.Çekmeceden zincirlikuyuya cebimde para ile gittiğimde,aaa abi vekaleti olan müdür çıktı yaa,pazartesi yapalım abicim demeselerdi,cuma günü Bravoyu almıştım.Enteresan bir şekilde,ben çok istesemde Bravo beni bir türlü istemedi.
Nasip kısmet bu işler tabii,inşallah yarın İmola kırmızısı Focusu alıyorum.
Teşekkür ederim arkadaşlar ilgi alakanız için.
hayırlı olsun abi şimdiden
Fiat bi boka yaramaz. 1.4 t-jet zaten kofti bir motor. Siz 1.6 atmosferik focusa 10 bin lira fazla verin. Her türlü değer. Neticede o ford. bravoyu zaten at gitsin çöpe.
yaa fatih kimseye önermiyorum ben artık. ne desen millet anlamıyor , bravoya binmemiş kapısını bile açmamış adam yorum yapıyor. bi de millet almasın ki , bizde 1.2 boşline polo parasına cam tavanına kadar gırtlağına kadar dolu turbo arabalara binebilelim yani :D
Kusura bakma ilk mesajını ciddiye alarak bastım unlike'ı :(
ama 2. mesajında çok haklısın fiat kullanmamış herkes tofaş zannediyor hala şu araçlar ve şaşırıyorum bazen yapılan yorumlara :icon_wack
İbrahim33
26-01-2015, 15:05
Hayırlı uğurlu olsun. Doğru tercihi yapmışsınız. Satıyorum dediğiniz an satarsınız artık.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.