Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Baslangic icin tavsiye



Pug
27-01-2015, 23:12
Gectigimiz hafta ici bana gore cok uygun bir fiyata aldigim halen 23 ay garantisi olan Pioneer AVH-5650 BT Double ana unite ile baslangici yaptik. Eski aracim 106'da da Indash im cok olsun istiyordum bir turlu nasib olmamisti. Bu Double ile icim rahatladi diyebilirim. Bu sabahta aracin orjinal teyp kumanda kolunu sokup Izmir de bir bu is ile profesyonel olarak ugrasan bir arkadasa gonderdim. Gerekli baglantilari yapip , aparat ile birlikte gonderecek ve double'i kumanda kolundan yonetebilecegim. Bu sanirim bayagi bir kullanisli olacak. Bunun disinda tek dezavantaji orjinal teypde geri vitese taktigim an muzik sesini kisip park sensor uyari sesini on plana aliyordu. Double'dan sonra bu olay tamamen ortadan kalkti. Sadece yol bilgisayari ekraninda ki sekil ile anlayabiliyorum ne kadar mesafe kalip kalmadigini.

http://i.hizliresim.com/6lG9NN.jpg


Herkesin bir ilgi alani vardir arabayla ilgili. Kimi motor modifikasyonuna merak sarar kimi detailinge kimide hi-fi ye. Bu konu ile ilgili cok bilgili olmadigimdan dolayi siz arkadaslarin fikir ve onerilerinin bana yol gosterecegini dusunuyorum.

Bahsi gecen ana unitenin akabinde Ampli ve Sub konusunda sizden yardim almak istiyorum. Comp da olabilir. Soyle ki , Comp + Ampli ve Bass yaparsak , tiz ve temiz sesi compdan basi da Sub dan alicaz.
Cok aman aman bir ses beklentim yok kesinlikle , sadece cizirtisiz pitirtisiz temiz bir ses , tadinda bir bass ..

comp icin 200-300 4 kanal ampli icinde 300-400 lira gibi bir butce kafamdaki.


herneyse lafi fazla uzatmak istemiyorum .. siz degerli arkadaslarin fikirlerini bekliyor olacagim ..

Utku
04-03-2015, 12:12
comp için infinity referans serisi alabilirsin anfi içinde en uygun sierranın 5 kanal anfisi var bunu deneyebilirsin http://www.mediamarkt.com.tr/mcs/product/SIERRA-GTA-500.5-1500-W-5-Kanall%C4%B1-Amplifikat%C3%B6r,103452,502989,1220991.html?langI d=-14

EREN34
04-03-2015, 12:18
Comp için Infinity mantıklı seçim ama anfi olarak 5 kanal Sierra zayıf kalır. RMS değerleri baya düşük Sierra'nın.

4 kanal 4*75 veya üstü rms değeri olan bilindik marka anfi bakmanı öneririm.

Örneğin:
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-oto-ses-sistemleri-amfi-cadence-csa-90.4-kanal-oto-amfi-sntden-201754267/detay

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-oto-ses-sistemleri-amfi-vibe-audio-slick-a1-4-channel-car-amplifier-202562089/detay

edit: Teybin mute ucu vardır. Mutu ucunu şaseye bağladığında cihaz mute pozisyona geçer. Geri vites lambasından +12V alıp bir röleye bağlarsan, geri lambası yandığı anda cihaz mute pozisyona geçer.

Röle şöyle bağlanır. 3 ucu vardır. 1 ucu tetik 2 ucu kontak ucudur.

Tetik ucuna +12V bağlanır (geri vites lambasından)
kontak uçlarından biri teybin mute ucuna, diğeri aracıun metal bir yerine bağlanır. Metal yer seçerken boyasız olması sağlıklı iletim için tavsiyemdir.

Bu arada röle çalışırken çıt sesi yapacağından röleyi ona göre bir yere konuçlandırmanı tavsiye ederim.

Pug
16-03-2015, 14:45
Ana unite : Pioneer AVH-5650 BT

Component : 2x Audison APK 165
Comp Ampli : JBL GTO 75.4
Subwoofer : JBL 1000 w
Sub Ampli : JBL 300.1

Kapasitor : Cadence 1.2 Farad
Sigorta : Audison SFH 11 WP
Block Dagitici : Audison BFD 41
RCA : 3x Focal Elite ER5
Hoparlor kablosu : 2M Lookab 2x15
Guc Kablosu : Carkit 2 awg & 4 awg Nyaf Kablo
Yalitim : Erkurt & Firex Akustik Sunger

Bu sekilde montajimizi yaptik ama 2 gun sonra bagajdaku kalabalik ve sadece on kapilardaki mid takimlarinin bile fazlasiyla yeterli oldugunu dusundugumden soktum.
Arka hoparlorleri orjinal takip, mono ampli dagitici ve kapasitoru iptal ettik.
Bass ida hertz es200 ile degistirdim. Hem ufak hem daha guclu ve tatminkar oldu.
Izolasyon ise bu isin olmazsa olmaziymis onu da anladim

PuT
12-04-2015, 15:43
Ne kadaramaal oldu bu sistem