Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Peugeot 308 Hakkında (yürüyen & aktarma)



burakgunay
30-01-2015, 08:38
Selamlar,
2008 model peugeot 308 dizel aracım var. Aracımın yürüyeninden ve aktarmasından memnun değilim. Bu konu ile ilgili bir kaç sorum olacak. Öncelikle yürüyenden başlayalım.

1) 5-6 km/h gibi hızlarda kasislerden geçerken ya da çukurdan geçerken herhangi bir sarsıntı durumunda arabanın bir yerlerinden lıkırtı geliyor. Amortisör tablası gibi şeyler buna sebep midir? Bu neye delalet eder?

2) Yaza doğru aracımın yürüyenine el atmak istiyorum. Tamamen konfor odaklı tok bir araç haline getirmek istiyorum. Hangi parçaları değiştirmem gerekir aşağı yukarı maliyeti ne kadar olur? Aşırı takıntılı değilim bu konuda fakat daha düşük segment arabalara biniyorum, hepsi benimkinden daha tok daha güzel hissettiriyor.

3) Aracımda torsiyon sistemi mi bulunuyor bilmiyorum, geri geri giderken sert bi fren yapsam, arka kısımdan gıcırtılar duyuyorum. Bunun sebebi ne olabilir?

Aktarmayla ilgili sorunlarıma gelirsek;

1) Orjinalde hareketli olan volan yerine, sabit volan takılmış aracıma. Muhtemelen ya volanın yüzeyiyle baskının yüzeyi birbirini tam karşılamıyor. Kalkış sırasında çılgınlar gibi titriyor aracım. Biraz devirli kaldırmak gerekiyor. ve sanıyorum bu volan sorunu yüzünden debriyaj pedalım adeta bir kaya. Özellikle sıkışık trafiğe girip biraz kaldıgımda balata çok ısınıyor ve araba saçma sapan bi kavrama gerçekleştiriyor. Ben bu debriyaj sistemini sıfırlamayı düşünüyorum fakat bikaç arkadaşımla bilgi alışverişi yaptığımda, partner tepee'lerin aktarmasının çok başarılı ve daha dayanıklı olduğunu, onun volan+baskı balata sistemini kullanmamı önerdiler. Bu sayede hem daha dayanıklı, daha yumuşak olacak, hem de her seferinde volan sabit olduğu için daha az yakıp her seferinde volan değiştirmemem gerektiğini söylediler.
Ne yapmak mantıklı sizce?


Şimdiden ilgilenen herkese teşekkürler. Okuyup geçmeden, fikir verirseniz benim için çok iyi olur.

burakgunay
30-01-2015, 14:07
Hiç mi yorum yapacak yok?

slowmotion
30-01-2015, 19:35
Sabit volan nasil oluyor? Ustalar sallamis olmasin?

huseyinturk
30-01-2015, 22:57
307de bile yol tutuş çok iyiyken 308de neden kötü olsun?
Duyduğunuz lakırtının sebebi yüzde90 ya z rotudur yada viraj denge çubuğu takozlarıdır ikisininde çözümü 80 lirayı geçmez.
Aracınızın lastik ölçüleri ne bilmiyorum ama tabanı daha geniş ölçülere geçersenz yol tutuşu çok farkeder.
Birde aracınızı biraz yere yaklaştırırsanız tadından yenmez.
Arkada torsiyon yok 4 teker helezon

Titreme olayı bizim otobüstede vardı sıfır aldığımızda, baskı balata değişti fabrikaya incelemeye gönderdiler parça hatalıymış ücreti iade edildi bize.

Sadık Özyer
31-01-2015, 00:10
Otomobil ureticisi olsam sana araba satmam Burakcim.

burakgunay
31-01-2015, 11:29
307de bile yol tutuş çok iyiyken 308de neden kötü olsun?
Duyduğunuz lakırtının sebebi yüzde90 ya z rotudur yada viraj denge çubuğu takozlarıdır ikisininde çözümü 80 lirayı geçmez.
Aracınızın lastik ölçüleri ne bilmiyorum ama tabanı daha geniş ölçülere geçersenz yol tutuşu çok farkeder.
Birde aracınızı biraz yere yaklaştırırsanız tadından yenmez.
Arkada torsiyon yok 4 teker helezon

Titreme olayı bizim otobüstede vardı sıfır aldığımızda, baskı balata değişti fabrikaya incelemeye gönderdiler parça hatalıymış ücreti iade edildi bize.
Yorum için teşekkür ederim ama hocam ben aracımın yol tutuşundan memnun değilim dememişim ki? Gelen seslere fitil oluyorum dedim sadece. Z rotu ve viraj denge çubuğu takozlarını aklıma yazdım, ustama sorarım teşekkür ettim. Salıncak burcu vs gibi şeylerden olma ihtimali var mı? Ya da şöyle sorayım, tok bir yürüyen için neleri değiştirmek gerekir, ve ne kadara mal olur?


Sabit volan nasil oluyor? Ustalar sallamis olmasin?

yok abi motor yapılırken bakıldı, sabit volan var araçta. şu an sıfırlayacağım ama üstündeki volanı tornalayıp sıfır baskı balata mı taksam, hareketliye mi geçsem, yoksa yeni tip tepeelerde kullanılan 110hp lik sabitten mi yapsam bilmiyorum.


Otomobil ureticisi olsam sana araba satmam Burakcim.

Sadıkcım Allah korusun senin ürettiğin arabadan. O araba 450 hp olur, kmye 11 kuruş yakar, 250yle viraja girer ve sadece yağ su bakımı ister. O sebepten bana pek gelmez.

huseyinturk
31-01-2015, 13:00
Yorum için teşekkür ederim ama hocam ben aracımın yol tutuşundan memnun değilim dememişim ki? Gelen seslere fitil oluyorum dedim sadece. Z rotu ve viraj denge çubuğu takozlarını aklıma yazdım, ustama sorarım teşekkür ettim. Salıncak burcu vs gibi şeylerden olma ihtimali var mı? Ya da şöyle sorayım, tok bir yürüyen için neleri değiştirmek gerekir, ve ne kadara mal olur?


Aracımın yürüyeninden ve aktarmasından memnun değilim. cümlesini yol tutuşu olarak algıladım ben. Genelde lakırtının ilk sebebi z rotlarıdır, çifti taş çatlasın 40 liradır. Yağmurlu havada sesler kesiliyorsa, viraj denge çubuğunun plastik takozlarından yapar ama gacırdama şeklinde ses çıkarır o lakırdamaz. Tok bir yürüyenden kastın ne bilmiyorum ama, 307ye 4,5cm yay aldım ben, 225/40/18 lastikler vardı bide süper yol tutuşu vardı. 1.4hdi olduğundan rampalarda 3. viteslere kadar düşüyordum, lastik yanağı 40a indiğinden tak tuk geçiyodum en ufak setlerden ama yol tutuşu muazzamdı.

Sadık Özyer
31-01-2015, 17:23
Yorum için teşekkür ederim ama hocam ben aracımın yol tutuşundan memnun değilim dememişim ki? Gelen seslere fitil oluyorum dedim sadece. Z rotu ve viraj denge çubuğu takozlarını aklıma yazdım, ustama sorarım teşekkür ettim. Salıncak burcu vs gibi şeylerden olma ihtimali var mı? Ya da şöyle sorayım, tok bir yürüyen için neleri değiştirmek gerekir, ve ne kadara mal olur?



yok abi motor yapılırken bakıldı, sabit volan var araçta. şu an sıfırlayacağım ama üstündeki volanı tornalayıp sıfır baskı balata mı taksam, hareketliye mi geçsem, yoksa yeni tip tepeelerde kullanılan 110hp lik sabitten mi yapsam bilmiyorum.



Sadıkcım Allah korusun senin ürettiğin arabadan. O araba 450 hp olur, kmye 11 kuruş yakar, 250yle viraja girer ve sadece yağ su bakımı ister. O sebepten bana pek gelmez.
1.6 hacim olur 6 bin döner Burakcım.

burakgunay
01-02-2015, 11:27
Aracımın yürüyeninden ve aktarmasından memnun değilim. cümlesini yol tutuşu olarak algıladım ben. Genelde lakırtının ilk sebebi z rotlarıdır, çifti taş çatlasın 40 liradır. Yağmurlu havada sesler kesiliyorsa, viraj denge çubuğunun plastik takozlarından yapar ama gacırdama şeklinde ses çıkarır o lakırdamaz. Tok bir yürüyenden kastın ne bilmiyorum ama, 307ye 4,5cm yay aldım ben, 225/40/18 lastikler vardı bide süper yol tutuşu vardı. 1.4hdi olduğundan rampalarda 3. viteslere kadar düşüyordum, lastik yanağı 40a indiğinden tak tuk geçiyodum en ufak setlerden ama yol tutuşu muazzamdı.

Tamamdır dediklerin aklımda, yağmurlu zamanlarda seste bir değişim olmuyor bi lıkırtı devam ediyor ama araba daha yumuşak. Baam güm vuran bazı kasisler var günlük rotamda, oralarda mesela daha yumuşak daha esnek oluyor yağmura araba. Yayın markası neydi? Ben de düşünüyorum ilerde bi yay.

burakgunay
02-02-2015, 08:31
Güncel olsun, özellikle yeni nesil 110hp lik partner tepee sabit volanlı sistem hakkında fikirlerinizi istiyorum

Utku
12-02-2015, 13:43
Yeri gelmişken bende sorayım, kasise çıkış ve iniş esnasında garç gurç diye kasma veya sürtünme gibi bir ses geliyor arabanın esnemesiyle ses aynı orantıda kısılıp yükseliyor oluyor o esnada.düz yolda veya tıkırtılı yollarda hiç ses yok sadece kasiste yapıyor kafa inip kalkarken. neyden olabilir acaba ?

Y.Emre
13-02-2015, 13:36
@utku yayların üstünde ve altında lastik varmı ? Tarif ettiğin durum vardı baktım hafif yerinden çıkmış düzelttik sorun kesildi şimdilik

Utku
14-02-2015, 10:15
kardeşim bilmiyorum ki ya mantıklı dediğin olabilir baktırmam lazım melodik şekilde kasiste bildiğin kafa kaldırırken garç indirirken gurç diye bi ses geliyo :D

Seven7
15-02-2015, 17:01
Burak nedir senin şu arabadan çektiğin, kafam rahat olsun masraf çıkarmasın diye aldın duruma bak.

Benim olsam ilk bakacağım şey amortisörler olurdu. Patlamış olabilir, tablasında sıkıntı olabilir, burçlarında sıkıntı olabilir. Böyle varsayımlar üzerine duracağına git bir rot balansçıya girsinler altına arabanın çıkarsınlar sana reçeteyi.
Tüm alt takımı elden geçirmek istiyorsan da ne var ne yok tüm rotilleri burçları elden geçirirsin. Yaklaşık 700 lira civarına gelir hemen hemen.

Aktarma konusunda yorum yapamayacağım.