PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : BMW Turbolamak artık çok kolay ve çok ucuz



Eray Yümsel
02-02-2015, 18:26
evet arkadaşlar m50 stroker konusundan sonra baya uzak kalmıştım ama yenı bı makale tadında bilgilendirme yapmak istedim.

konumuz BMW turbolamak (e34-e36-e46-e39 ağarlıklı)

bir çoğunuzunda bildiği gibi tr de bu işi yapan çok firma var ve fiyatlar ucuk kaçık o yüzden size bu işi en ucuz yapabilmenizin yolunu kısaca özetliycem uzun yazmicam soru cevap olarak konusabiliriz.


KISACA STOCK MOTOR TURBOLAMA FİYAT LİSTESİ

turbo manifoldu 1000tl
turbo 1000-2000tl
egzos downipe 600tl
intercooler 400tl
enjektör 600tl
cooler hortumları 300tl
wasgate 400tl

ana parçalar bunlar evet şaşırtıcı ama aslında bu işin maliyeti bu bunlara extra olarak eğer aracınız m50 ise hiç bir ecu yardımı almadan kendi ecusu ile rahat rahat gazlayabilirsiniz yazılım sayesinde ( zamanında orj ecu ya olmaz dediler Dr.ecu özgün yazdı yolladı bakınız TENEKE30 )

eğer ecu yapmak istersekde megasquirt veya vems veri tabanlı spark EMS (kendi m3 turbomda gayet sağlıklı kullanıyorum ) 2000tl civarına cıkabilirsiniz...

yanı uzun lafın kısası bu işin maliyeti saatleri akı oku küsürü montajı fazla fazla harcayın 7 8 bin tl dir... ben buraya özet geçtim geniş olarak sormak istediklerinizi yazın cevapliyim sağda solda parçalanmayın :)

(yukarda yazdıgım parçaların teminini sağlmak içinde elimden geleni yaparım söylemeniz yeter )

Eray YÜMSEL

e30
02-02-2015, 18:30
Merhaba tamamen stock m50b20 motoru turbolasak ne kadar güç ve verim alabiliriz.
edit:vanossuz modeli

Eray Yümsel
02-02-2015, 18:31
250 hp net alırsın kardeşim günlükte binersin

milksop
02-02-2015, 18:35
güzel konu eray bilgilendirici olmuş baya :)

By CrAzY
02-02-2015, 18:40
Eray abi m20 konusu gibi olur buda inş faydalı bilgiler var.Umarım kimse düdüklenmeden bilinçlenir.

Sert@ç
02-02-2015, 18:47
Bu arada turbo olunca guc stroker gibi %20 degil nerdeyse %60-70 guc artisi olcak o yuzden fren sanziman suspansiyon lastikde sart

SerkanKurt
02-02-2015, 18:48
şuan bmw'm olsa hiç affetmem direk turbolarım. Eskiden bu mevzu yaygın değildi bukadar şimdi hem bütçe olarak ucuzladı hemde artık daha verimli çalışmalar yapıyor ustalar.

Deepblue
02-02-2015, 18:51
Bir çok kişinin sormak isteyipte soramadığı bu makale çok kişinin işini görecektir, çok teşekkürler konu için.

dj_batukaan
02-02-2015, 18:54
tebrikler...

semsialtunbas
02-02-2015, 19:05
bi m50b25 turbolamak isterim gerçekten ileride, hardcore olmasa da zevkli bi drift makinası tadında

Can's
02-02-2015, 19:09
Eray yumsel sen bize bmw aldiricaksin konu icinde tebrik ederim esnaflarin kingi

overblack
02-02-2015, 19:10
Carlos'un yaptığından 1000 lira aşağı yaparım. :D

mkerim
02-02-2015, 19:16
bütün bu parçaları yerine takacak olan para almayacak galiba???

Eray Yümsel
02-02-2015, 19:19
Montaj dahil fiyatı verdim 8 net :) saatler de dahil

ahmetuzun
02-02-2015, 19:27
Eray abi tebrikler cok guzel konu olmus

Hep icimde var turbo BMW yapmak, faydalı bi konu olucak benım ıcın

atituti
02-02-2015, 19:36
e36nın hangi motoru makbül ? aluminyum bloklumu alınsa iyi olur yoksa döküm blokmu ? .forumlarda mıllet 93leri tavsiye ediyoda kafa karıştırdı

elpadre
02-02-2015, 19:49
eray ekeyı gerımı alsak :D

MeHMeT-INC
02-02-2015, 19:49
Guzel konu. Takipteyim :)

BahadırALTUN
02-02-2015, 20:36
Selamlar bir sorum var.
Oil jet lerin orjinalde olmayan bloğa sonradan takılması icin el yordamiyla delik açmaktan başka , daha akılcı bir çözüm varmı?

ghibli06
02-02-2015, 20:55
Selamlar bir sorum var.
Oil jet lerin orjinalde olmayan bloğa sonradan takılması icin el yordamiyla delik açmaktan başka , daha akılcı bir çözüm varmı?

çok ince oldu bu :)

HellRot06
02-02-2015, 20:59
Adamın dibisin reis eline sağlık :)

MCN21
02-02-2015, 21:26
eray abi süper konu eline saglık :)

FurkanElsiz
02-02-2015, 22:00
Abi Allah razı olsun herkes ikilemde kalıyo stroke mu turbo mu diye. Bu konu ilaç gibi olur :D

Sadık Özyer
02-02-2015, 22:07
Eray abi ,pompa bobin oem mi olucak ? e36 3.20 kac barda hangi turbo ile ?

Zorbey
02-02-2015, 22:15
m50 bloğa en fazla kaç basabiliriz ? Stock internal ile

Eray Yümsel
02-02-2015, 22:23
Selamlar bir sorum var.
Oil jet lerin orjinalde olmayan bloğa sonradan takılması icin el yordamiyla delik açmaktan başka , daha akılcı bir çözüm varmı?

Güzel soru

Yağ çubuğuna y pipe yapıp içer yağ sintinesi ile içeri verebiliyosun yada karteri söküp kartere veriyosın direk 👍

ghibli06
02-02-2015, 22:31
Güzel soru

Yağ çubuğuna y pipe yapıp içer yağ sintinesi ile içeri verebiliyosun yada karteri söküp kartere veriyosın direk ��

M30 motorda turbolu ve turbosuz modellerinin internallerının ciddi farklılıklar içerdiğini gördük zamanında, Bahadır abi de bunu anlatmaya çalışmış...

cubra10
02-02-2015, 22:44
Avrupada adamlar M52B28 turboluyo hiçbir sıkıntı olmuyo bizde neden M50B25 takıntısı var anlamadım? ?
Blok sağlam diyemi bu kadar güvenilirlik :)
M52B28 ler alüminyum blok turboya dayanıksız diye düşünüldüğü için türkiyede kimse yanaşmıyor biraz daha proff yaklaşılsa olaylara :)
Konu faydalı gerçekten ben her ne kadar supercharger dan yana olsamda burada çoğu kişiye yardımcı olacak bir makale olmuş

ERAY YUMSEL bir savaş açtı hem drift soygununa, Hem projeye giden paralara bizde öğreniyoruz kimin ne yaptığını
Tebrikler....

Eray Yümsel
02-02-2015, 22:47
M30 motorda turbolu ve turbosuz modellerinin internallerının ciddi farklılıklar içerdiğini gördük zamanında, Bahadır abi de bunu anlatmaya çalışmış...

Ben soruyu harbi gerimden anlamısım :D ne alaka cevP vermişim ya

Bahadır abi ben denemedim ama kuru karter yapıp çözüyolar diye biliuorum

Mustafa Birsesli
02-02-2015, 22:48
Selamlar bir sorum var.
Oil jet lerin orjinalde olmayan bloğa sonradan takılması icin el yordamiyla delik açmaktan başka , daha akılcı bir çözüm varmı?

Eli yatlın isi bilen bir kişi oil jetleri montajlıyabilir

Eray Yümsel
02-02-2015, 22:50
Eray abi ,pompa bobin oem mi olucak ? e36 3.20 kac barda hangi turbo ile ?

Oem pompa ve bobin evet ve 50-54 mm custom turbo ile 0.7 barda alırız

Mustafa Birsesli
02-02-2015, 22:51
M30 da turbo makinalar m102 ve m106 makina kodu ile cikiyor öyle uçurum farklar yok bence

ghibli06
02-02-2015, 22:55
Eli yatlın isi bilen bir kişi oil jetleri montajlıyabilir

evet aynen, fakat aracını turbolamak isteyen kişiler de bu ince detayları bilmeli... kompresyon da önemli, standart piston ve sıkıştırma ile hangi basınçlarla kaç km kullandık sonrasında neler oldu? 7-8bin tl veren adam arabasını sağlıklı kaç km kullanabilir? mesela 15bin tl harcasa daha sağlıklı olur mu? Bu işi komple poje olarak mı yapmak lazım yoksa motor yeterli mi? şanzuman diff oranları hangi güçte ne olmalı? herkesin sürüş yeteneği bir değilir, standart frenler gerçekten de yeterli gelecek mi?

konu güzel, güzel güzel tartışalım :)

Mustafa Birsesli
02-02-2015, 22:58
Bende ayni fikirdeyim 10 kalem malzemeyi arabaya takmak yetmiyor detaylar isin en onemli kısmı

ghibli06
02-02-2015, 23:05
mesela şahin turbolasak farklı bir şeyler mi yapardık?

slowmotion
02-02-2015, 23:07
Bende şöyle sorayim, kac tl ye 1-2 parca degisenli apaci olmayan stock e36 320i alip nekadar harcarsak reelde 100-200 10 sn olan sorunu en az arac elde ederiz?

Mustafa Birsesli
02-02-2015, 23:10
Turbo araba yaparken arabanin degil ne isteyip ne yaptiginin önemi var sahin bmw farketmez

100-200 10 sn lik bmw icin 20.000 tlharcarsin apaçi isi degil 1. Sinif iş için

Sebring
02-02-2015, 23:14
Konu nefis.
Hangi şanzıman-diferansiyel dayanıklılık bakımından uygun olur? Standart şanzıman ne kadar bu güce dayanabilir?

Mustafa Birsesli
02-02-2015, 23:17
328 ve 325 sanzimanlari gayet dayanikli diff oranida guce gore degisir 400 hp lerdeyseniz 3.15 oran uygundur

ghibli06
02-02-2015, 23:17
Turbo araba yaparken arabanin degil ne isteyip ne yaptiginin önemi var sahin bmw farketmez

100-200 10 sn lik bmw icin 20.000 tl harcarsin apaçi isi degil 1. Sinif iş için

evet aynen, eğer BMW ye has bir konu konuşulacaksa daha detaya inmek lazım, emme-egsoz manifoldu, turbo, hortum intercooler zaten genel parçalar, her turbolu ya da turbolanacak araç için...

BahadırALTUN
02-02-2015, 23:19
Ikinci bir şey daha sorayim . İşin matematiği ile kolay yollu formuller varmi?
Motor hacmi , kac bar basacagimiz, sikistirma orani hedefledigimiz guc gibi basit bilgileri girerek ; turbonun , intecoolerin ve gerekli diger aksamin kapasitelerini belirleyebilirmiyiz?

Eray Yümsel
03-02-2015, 00:25
Stock motor olarak konu açtım beyler milletin kafasını karıştırmasak :D

suk3b3
03-02-2015, 00:44
otomatk e39 98 520ia motoru turbolansa ortalama ne kadar güç alınır ?
oluşabilecek riskler nelerdir ?
ortalama ne kadar süre/km. sıkıntısız günlük kullanılablir ?
otomatk olan difransiyele işlem gerekir mi ?
beyne yapılan müdahale sonucu ASC gibi özellikler devre dışı kalır mı ?
yakıt tüketimi konusunda günlük/drift kullanımlarda ortalamayı 10litre/100km. baz alırsak ne gibi değişiklkler olur ?
konu takipteym.teşekkürler

Sert@ç
03-02-2015, 00:48
Bobin soranlar olmuş buyrun cevabı
https://scontent-a-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/p180x540/10446630_794093123995176_2720680523829226615_n.jpg ?oh=91c75e79900b9dcf30d1fcad6a904f58&oe=5559DA44

onn_dear
03-02-2015, 08:27
konu lezzetli, eline sağlık Eray Başkan

Day Walker
03-02-2015, 08:36
Eray walla AKP nin başa gelişi gibi görüyorum senin bu yaşadıklarını :hehe: gerisini siz düşünün :D

DVR_VTS
03-02-2015, 09:41
Miniyi satıp e 36 m3 mü alsak :D alasım geldi .

OMTechJr.
03-02-2015, 09:51
Konu çok güzel. Bmw için tekel olacak 2 konu atmo konusu ve bu. 45-50 sayfalık bir konu daha bizi bekliyor gibi :) Güzel paylaşımlar bekliyoruz.. Ben yapılacaklardan ziyade yapılmayacaklara dair paylaşımda bulunabilirim. yapılmayacak ne varsa yaptım zira :D

HLLVTECII
03-02-2015, 10:34
Merhaba Arkadaşlar,
Çok düşündüm bu konuya yazsam mı yazmasam mı diye, sonra yorumları okudum baktım herkes biraz zehiri almış.
Bu zehir Eray YÜMSEL zehiri. nerden biliyorsun derseniz, çok önceden bende aldım bu zehiri. Ama almaz olaydım.
Burda olan herkes arabasını çok seviyor bu konuda net iz dimi? Bu yüzden bu konuya yazmak istedim.
Bende arabasını çok seven biri olarak bişeyler yapmak istedim biraz güçlensin istedim. atmosferik olarak bişeyler yapayım dedim. arabam BMW değildi ama proje aynı sonuç olarak. tam bu sırada Eray abinizle karşılaştım bi abimin vasıtasıyla derken verdi zehiri. Atmosferikte uğraşacağına aynı paraya turbola Vtec lerle yürü ne uğraşıyosun dedi. yalan yok acemiydim bu konularda. bahsettiği çok mantıklı geliyordu parça konusundada ben sana herşeyi ayarlarım dedi. Yeni gelinin sarıldığı gibi sarıldım turboya. Bir hesap yaptı 3000-3500 TL arası dedim tamam demez olaydım. 1 hafta da araba sende dedi tabi oyle olmadı 35 gün oldu, her baktığımda arabada hiç bişey yoktu. araba sökülmüştü her gördüğümde biraz daha soğuyordum o çok sevdiğim arabamdan. parça bulan Eray yapan başkası ama Eray'ın tanıdıkları sonuç olarak, getirdiği parçalarla bu işlemin olmayacağını söylediler. zaten parçalar 2. el ben kullanılmış olmasını geçtim birde sorunlu malzemelerdi onları tamir ettirmekle uğraştım. iki ara bi derede kaldım. neyse 3,5 la başladım bana maliyeti 8 bini buldu. evet araba yürüdü ama ben arabadan soğudum bir kere.

Şimdi Eray abiniz bana kızacak böyle bir yazı yazdığım için. Bende kendisine Eray abi derdim. madem burda kardeşlik dostluk çerçevesi içinde bişeyler yapıyoruz bende isterdim Eray abi ne diyorsa doğrudur demeyi ama maalesef diyemiyorum. Belki sizler banada kızacaksınız Eray abinizi çok seviyor olabilirsiniz ama ben burda kendim gibi arabasını çok seven arkadaşları uyarmak istedim.

Şukadarını söylüyorum size, beni tanıyanlar görenler ne diyorlardı biliyor musunuz, ERAYZEDE diyorlardı. Bu sizin için yeterli olur sanırım. benim meşrebimde kötü söz küfür günah yoktur Allah'a havale eder susarım.

Ama ben derimki arabanızı seviyor ve biraz daha güçlü olsun bişeyler yapayım diyorsanız bu işi profosyonel yapın belki 2-3 bin lira fazla verirsiniz ama, o çok sevdiğiniz arabanızdan soğumazsınız.

Eray Bey, kusuruma bakma bunları çok önceden yazmak vardı aklımda burda konu açıp ama dedım boşver, Eray'ın camiada bir adı var bana yakışmaz burdan şahsına hoş olmayan yorum yapmak, lakin bu konuyu görünce o lanet olsun dediğim günler geldi aklıma o yaşadığım günler yazdırdı bunu bana.

Herkese sevgi ve saygılarımla.

Eray Yümsel
03-02-2015, 10:34
Canberkcim aynen öyle sendende güzel bi yazı bekliyorum :) ben şu anda kıbrıstayım eve geçince uzun uzun yazıcam tekrardan :)

orcunnn
03-02-2015, 10:44
Merhaba Arkadaşlar,
Çok düşündüm bu konuya yazsam mı yazmasam mı diye, sonra yorumları okudum baktım herkes biraz zehiri almış.
Bu zehir Eray YÜMSEL zehiri. nerden biliyorsun derseniz, çok önceden bende aldım bu zehiri. Ama almaz olaydım.
Burda olan herkes arabasını çok seviyor bu konuda net iz dimi? Bu yüzden bu konuya yazmak istedim.
Bende arabasını çok seven biri olarak bişeyler yapmak istedim biraz güçlensin istedim. atmosferik olarak bişeyler yapayım dedim. arabam BMW değildi ama proje aynı sonuç olarak. tam bu sırada Eray abinizle karşılaştım bi abimin vasıtasıyla derken verdi zehiri. Atmosferikte uğraşacağına aynı paraya turbola Vtec lerle yürü ne uğraşıyosun dedi. yalan yok acemiydim bu konularda. bahsettiği çok mantıklı geliyordu parça konusundada ben sana herşeyi ayarlarım dedi. Yeni gelinin sarıldığı gibi sarıldım turboya. Bir hesap yaptı 3000-3500 TL arası dedim tamam demez olaydım. 1 hafta da araba sende dedi tabi oyle olmadı 35 gün oldu, her baktığımda arabada hiç bişey yoktu. araba sökülmüştü her gördüğümde biraz daha soğuyordum o çok sevdiğim arabamdan. parça bulan Eray yapan başkası ama Eray'ın tanıdıkları sonuç olarak, getirdiği parçalarla bu işlemin olmayacağını söylediler. zaten parçalar 2. el ben kullanılmış olmasını geçtim birde sorunlu malzemelerdi onları tamir ettirmekle uğraştım. iki ara bi derede kaldım. neyse 3,5 la başladım bana maliyeti 8 bini buldu. evet araba yürüdü ama ben arabadan soğudum bir kere.

Şimdi Eray abiniz bana kızacak böyle bir yazı yazdığım için. Bende kendisine Eray abi derdim. madem burda kardeşlik dostluk çerçevesi içinde bişeyler yapıyoruz bende isterdim Eray abi ne diyorsa doğrudur demeyi ama maalesef diyemiyorum. Belki sizler banada kızacaksınız Eray abinizi çok seviyor olabilirsiniz ama ben burda kendim gibi arabasını çok seven arkadaşları uyarmak istedim.

Şukadarını söylüyorum size, beni tanıyanlar görenler ne diyorlardı biliyor musunuz, ERAYZEDE diyorlardı. Bu sizin için yeterli olur sanırım. benim meşrebimde kötü söz küfür günah yoktur Allah'a havale eder susarım.

Ama ben derimki arabanızı seviyor ve biraz daha güçlü olsun bişeyler yapayım diyorsanız bu işi profosyonel yapın belki 2-3 bin lira fazla verirsiniz ama, o çok sevdiğiniz arabanızdan soğumazsınız.

Eray Bey, kusuruma bakma bunları çok önceden yazmak vardı aklımda burda konu açıp ama dedım boşver, Eray'ın camiada bir adı var bana yakışmaz burdan şahsına hoş olmayan yorum yapmak, lakin bu konuyu görünce o lanet olsun dediğim günler geldi aklıma o yaşadığım günler yazdırdı bunu bana.

Herkese sevgi ve saygılarımla.

sen bu camıyata 5 dıyıp 8 e artı 35 gunde arabanı yaptırdıysan sukur et
pıyasa 2 araba yapanın **** tavan yapmıs halldeyken
bız gıbı olsan demekkı bogaz koprusune cıkarsın :)

Eray Yümsel
03-02-2015, 10:49
Halilcim benimle ne alakası var ben sana turbo ecu enjektör wasgate verdim turbo bozuk dedin sıfırını vermedimmi sana :) sadece enjektör konusunda haklısın vtec enjektörünün biri arızalıydı onuda hatırlamıyorum bile ozaman naptık şimdi custom garage de arabanı yaptın ettin benle ne alakası var git onlara *** at benmi yaptım arabayı ne haddime honda turbolamak

Eray Yümsel
03-02-2015, 10:55
sen bu camıyata 5 dıyıp 8 e artı 35 gunde arabanı yaptırdıysan sukur et
pıyasa 2 araba yapanın **** tavan yapmıs halldeyken
bız gıbı olsan demekkı bogaz koprusune cıkarsın :)

Yıl 2010 falan moruk :)

free-hifi
03-02-2015, 10:58
@HLLVTECII, Anti ERAY cılar ın beklediği bir giriş yapmış ve şu an 10 misafirli takiptesin ERAY başgan.

HLLVTECII
03-02-2015, 11:08
Halilcim benimle ne alakası var ben sana turbo ecu enjektör wasgate verdim turbo bozuk dedin sıfırını vermedimmi sana :) sadece enjektör konusunda haklısın vtec enjektörünün biri arızalıydı onuda hatırlamıyorum bile ozaman naptık şimdi custom garage de arabanı yaptın ettin benle ne alakası var git onlara *** at benmi yaptım arabayı ne haddime honda turbolamak

Sıfır turbo mu? bana sıfır olarak verdiğin tek şey wideband tı. ben hiç bişey demiyorum sana dalgamı geçiyosun Eray Hocam.

neyse ben o defteri kapatalı çok oldu. burda konu ben değilim zaten, ben bu yola çıkacak arkadaşlara yazdım, isteyen istediği gibi anlar. ben üzerime düşeni yaptım. İnanmayan Eray YÜMSEL adını bu işi yapanlara sorarlar.

Allaha Emanet,

altima
03-02-2015, 11:17
........ benmi yaptım arabayı ne haddime honda turbolamak

gizli CAPON sever seni :p

Eraycım şaka bi yana, m52 ile m50 arasında güç-dayanıklılık-verimliklik olarak hangisini önerirsin?
stock motora turbo yapcaz hangisini olsun dersin?

bide hardcore bişey yapsak o zamanda fikrin değişirmi? (hardcoredan kasıt 500 üstü)

tşk
Rıdvan :heyoo:

Tuncay
03-02-2015, 12:17
Eşeden köşeden yallah gibi olmuş konu işin içine girildimi boyutu farklılaşıyor bu tarz yükleme işleri

TAHİR SARIBAŞ
03-02-2015, 12:30
evet arkadaşlar m50 stroker konusundan sonra baya uzak kalmıştım ama yenı bı makale tadında bilgilendirme yapmak istedim.

konumuz BMW turbolamak (e34-e36-e46-e39 ağarlıklı)

bir çoğunuzunda bildiği gibi tr de bu işi yapan çok firma var ve fiyatlar ucuk kaçık o yüzden size bu işi en ucuz yapabilmenizin yolunu kısaca özetliycem uzun yazmicam soru cevap olarak konusabiliriz.


KISACA STOCK MOTOR TURBOLAMA FİYAT LİSTESİ

turbo manifoldu 1000tl
turbo 1000-2000tl
egzos downipe 600tl
intercooler 400tl
enjektör 600tl
cooler hortumları 300tl
wasgate 400tl

ana parçalar bunlar evet şaşırtıcı ama aslında bu işin maliyeti bu bunlara extra olarak eğer aracınız m50 ise hiç bir ecu yardımı almadan kendi ecusu ile rahat rahat gazlayabilirsiniz yazılım sayesinde ( zamanında orj ecu ya olmaz dediler Dr.ecu özgün yazdı yolladı bakınız TENEKE30 )

eğer ecu yapmak istersekde megasquirt veya vems veri tabanlı spark EMS (kendi m3 turbomda gayet sağlıklı kullanıyorum ) 2000tl civarına cıkabilirsiniz...

yanı uzun lafın kısası bu işin maliyeti saatleri akı oku küsürü montajı fazla fazla harcayın 7 8 bin tl dir... ben buraya özet geçtim geniş olarak sormak istediklerinizi yazın cevapliyim sağda solda parçalanmayın :)

(yukarda yazdıgım parçaların teminini sağlmak içinde elimden geleni yaparım söylemeniz yeter )

Eray YÜMSEL

turbo ne kamyon turbosu mu?
wideband yok
turbo yağ hortumları,yağ kütüğü,
blowoff
hava filtresi
turbo yağ dönüşümü için karter söküp takma
yağı,yağ filtresi
karter contası
6 adet soğuk buji
methanol kit
200 lira benzin ayar için(onu araç sahibi verir herhalde :D)
dyno
gösterge yazılmış gerçi ama ne var yok bilmiyorum(ilk postta yok)
bunlar eksik yapılan listede

şimdi bu parçaları takmak için usta lazım,
karter söküp takma,emme manifoldu sökülüp rolanti motorunun manifolda geçen plastik boru sabitlenmesi,eksoz manifold değişimi,yağ rekorları montajı

beyin olarakta orj beyin olmaz(olurda sürekli müdahale etme anlamında)
yapılan listeyi topladım 7.300 tl yapıyo
bu araç nasıl olacakta 8000 tl ye bitecek onu anlamadım ben,bir dünya eksik malzeme var listede

ismini kötülediğiniz firma sizin yaptığınız listeyi ve benim yazdıklarımı tamamen yapıyo diye biliyorum,doğru değil mi?

Eray Yümsel
03-02-2015, 13:02
Eşeden köşeden yallah gibi olmuş konu işin içine girildimi boyutu farklılaşıyor bu tarz yükleme işleri

Çok haklısın detaylı bilgiyi tartışarak soru cevap niteliğinde olsun diye böyle bıraktım

Eray Yümsel
03-02-2015, 13:06
Pardonda kimin adını kötülemişiz burda ? :) isteyen istediği yerde yaptırsın cokta umrumda ben bu fiyata toplarım yürütürüm aksini iddia eden getirsin 8 lira 1 hafta sonra alsın arabasını...

Sana x firmayı imaa ettiğin için birsürü şey yazarım buraya ama yapmicam soğuk bujiymiş :) gülüyorum standart m3 bujisi 1000 +hp lerde kullanılıyo standart bobinle birlikte neyden bahsediyosunuz abi uzun yazamıyorum teldeyim kıbrıstayım ara ara girebiliyorum elimden geldiince cvp verrim

KOSEREN
03-02-2015, 14:57
Avrupada adamlar M52B28 turboluyo hiçbir sıkıntı olmuyo bizde neden M50B25 takıntısı var anlamadım? ?
Blok sağlam diyemi bu kadar güvenilirlik :)
M52B28 ler alüminyum blok turboya dayanıksız diye düşünüldüğü için türkiyede kimse yanaşmıyor biraz daha proff yaklaşılsa olaylara :)
Konu faydalı gerçekten ben her ne kadar supercharger dan yana olsamda burada çoğu kişiye yardımcı olacak bir makale olmuş

ERAY YUMSEL bir savaş açtı hem drift soygununa, Hem projeye giden paralara bizde öğreniyoruz kimin ne yaptığını
Tebrikler....

Bana kalırsada m52 blok gayet güzel turbolanıp sorunsuz binilebilir ama ülkemizdeki ustaların iş yapma mantığı,kalite anlayışı (istisnalar var muhakkak) Avrupa nın yarısı bile olmadığı için,hataları daha fazla tolare edebildiği için m50 döküm blok zorunluluk gibi gözüküyor.Avrupa da elin adamı manifold civatasına bile tork vururken,burda motor toplayan adam 'ne gerek var bilek bu bilek' diyebiliyor,en basit örnek :)

XSi
03-02-2015, 15:08
turbo ne kamyon turbosu mu?
wideband yok
turbo yağ hortumları,yağ kütüğü,
blowoff
hava filtresi
turbo yağ dönüşümü için karter söküp takma
yağı,yağ filtresi
karter contası
6 adet soğuk buji
methanol kit
200 lira benzin ayar için(onu araç sahibi verir herhalde :D)
dyno
gösterge yazılmış gerçi ama ne var yok bilmiyorum(ilk postta yok)
bunlar eksik yapılan listede

şimdi bu parçaları takmak için usta lazım,
karter söküp takma,emme manifoldu sökülüp rolanti motorunun manifolda geçen plastik boru sabitlenmesi,eksoz manifold değişimi,yağ rekorları montajı

beyin olarakta orj beyin olmaz(olurda sürekli müdahale etme anlamında)
yapılan listeyi topladım 7.300 tl yapıyo
bu araç nasıl olacakta 8000 tl ye bitecek onu anlamadım ben,bir dünya eksik malzeme var listede

ismini kötülediğiniz firma sizin yaptığınız listeyi ve benim yazdıklarımı tamamen yapıyo diye biliyorum,doğru değil mi?

Detaya girilirse 250 tl ye alacagin safc ile cok guzel ayar yapilir basincta ucmadigin surece..

Total rakami asagida yukarida tasimak olasi. Fiyata takilmayalim detaya inelim biseyler yapmak isteyenler faydalansin.

dj_batukaan
03-02-2015, 19:59
aslında pek yazıp bu adamın reklamınıda yapmak istemiyorum ama :) elimde değil

elimde bir E30 birde M50b20 ile swap peşinde koşuyorum.. aracın üstündeki motor sökülecek yenisi swaplanacak... pek bilgi sahibi değilim, olacak mı ? olursa da nasıl olacak ? kafam karmakarışık olmuşum.
Tek isteğim düzgün bi yerde m50 yi aracın üstüne atıp yürüyebilmek, saga sola koşup duruyorum kimisi 1000 lira diyor kimisi 1500 kimiside bu iş 3 binden aşağı olmaz yaparım diyen varsada bu araba yürümez diyor. böyle karamsar bir halde dolaşırken bi anda şimşekler çaktı ve aklıma Eray geldi ya bismillah deyip motoru arabamın arkasına atıp bir umutla çıktım yola,

( bunu yaparken daha Erayla yeni yeni tanışmışım pek tanımıyorum. bu yüzden de böyle bagajda motorla gitmenin beni zorda bırakacağını, mecbur kalmış bir hale düşüreceğine ve açıkçası kazıklanabileceğimi düşüne düşüne gittim )

Kıssadan hisse erayla başladık aracın başında al aşağı ver yukarı sohbete nasıl yaparız kime yaptırırız vs. derken, anahtar teslim 1150 TL fiyata anlaştık gibiydi, Elimde tek olan komple motor. şanzıman ve beyin geri kalan ne varsa aklınıza gelecek hespini ayarlatacak ve çalışır yürür durumda aracımı teslim alacaktım

tabi insan oğlu yetinir mi ben başladım 150 tl nin pazarlığını yapmaya :) kavga ediyoruz resmen bunlar yaşanırken nasıl olduysa bir deponun içinde bulduk kendimizi ve asıl bomba burada patladı

150 TL pazarlık yaparken yerde bir kasanın içine toplanmış ve içinde M50 den sökme rekorlarından hortumlarına vidasından v.gatesine aklınıza ne geliyorsa ( bu arada turbo precison 54-56 ) montaj dahil toplam 3900 TL ye anlaştık bu arada nasıl oldu anlamadım ama 150 TL nin pazarlığını yaparken beni kazıkladı toplamda 1150 + 2700= 3850 tl yapıyordu ve ben farkına varmadan 50 tl mi gasp etti :)

NOT: tabiki turbo ve ekipmanlar ikinci el ama temiz malzemelerdi yürür bi ten çıkma setti hee hepsi bir yana ikinci el olmasına rağmen turbosuna kadar herşeyine garantisini bile kendi vermiştir.

mkerim
04-02-2015, 09:09
turbo ne kamyon turbosu mu?
wideband yok
turbo yağ hortumları,yağ kütüğü,
blowoff
hava filtresi
turbo yağ dönüşümü için karter söküp takma
yağı,yağ filtresi
karter contası
6 adet soğuk buji
methanol kit
200 lira benzin ayar için(onu araç sahibi verir herhalde :D)
dyno
gösterge yazılmış gerçi ama ne var yok bilmiyorum(ilk postta yok)
bunlar eksik yapılan listede

şimdi bu parçaları takmak için usta lazım,
karter söküp takma,emme manifoldu sökülüp rolanti motorunun manifolda geçen plastik boru sabitlenmesi,eksoz manifold değişimi,yağ rekorları montajı

beyin olarakta orj beyin olmaz(olurda sürekli müdahale etme anlamında)
yapılan listeyi topladım 7.300 tl yapıyo
bu araç nasıl olacakta 8000 tl ye bitecek onu anlamadım ben,bir dünya eksik malzeme var listede

ismini kötülediğiniz firma sizin yaptığınız listeyi ve benim yazdıklarımı tamamen yapıyo diye biliyorum,doğru değil mi?

turbo ne kamyon turbosu mu? ----------- umarım atego turbosu değildir.
wideband yok -------------- Gerek varmı??? bir kere ayardan sonra gerekmeyecek.
turbo yağ hortumları,yağ kütüğü, ----------- bunu hesaba ilave edecektir umarım yada cebinden gidecek..
blowoff ----------- onsuzda olur. iş bittikten sonra keyfe keder takılır.
hava filtresi ------ bir maliyet getirmez.
turbo yağ dönüşümü için karter söküp takma ------------ yağ çubuğundan yapacaktı öyle söyledi.
yağı,yağ filtresi -------- hesaba dahildir umarım. ama değişmesine gerek yok anlatılana göre
karter contası --------- gerekmeyecek
6 adet soğuk buji ----------- araba eğer çalışarak geldiyse gerekmeyecek
methanol kit --------- bak işte bu tam bir para tuzağı.......
200 lira benzin ayar için(onu araç sahibi verir herhalde ) --- ayar yapacak bir durum yok zaten tazzik az.
dyno--------- o hep yalan söylüyor hepsi yanlış ölçüyor. ( yanlış ama yanlış hep eksik tarafa. hiç fazla gösteren yok )
gösterge yazılmış gerçi ama ne var yok bilmiyorum(ilk postta yok) ----- zaten gerekmiyor.
bunlar eksik yapılan listede

şimdi bu parçaları takmak için usta lazım, ---------- deneyimli usta daha iyi olur.
karter söküp takma,emme manifoldu sökülüp rolanti motorunun manifolda geçen plastik boru sabitlenmesi,eksoz manifold değişimi,yağ rekorları montajı-- egzosçu yetecektir.

beyin olarakta orj beyin olmaz(olurda sürekli müdahale etme anlamında) ----- oluyor. yıllarca bu kitleri getirip taktıranlar oldu ve kullandılar.

sonuçta 200 - 220 hp olsa 2lt lik bir motor. BMW de 320 veya 520 kamyon sınıfından çıkar. 328 ve 528 gibi gidecektir fena olmaz derim.

Mustafa Birsesli
04-02-2015, 16:31
bu kamyon turbosuna olan önyargı nedir :)

aschkar
04-02-2015, 17:16
Konuyu merakla takip ediyorum. Kamyon turbosu da olabilir. Fark etmez. Turbo turbodur ;)

mkerim
04-02-2015, 17:50
bu kamyon turbosuna olan önyargı nedir :)

sakın benzinli otomobilde bir işe yaramadığından olmasın........
tercih edilme sebebi sadece ucuz ve çıkması çok. Ayrıca turbocular zaten hep bu turbolardan yapıyorlar.

Mustafa Birsesli
04-02-2015, 19:35
Ölçüsü hesabi tuttuktan sonra niye olmasın ben kamyon turbosu ile birçok araba yaptim sende yaparsin bence biraz daha incele uğraş bence

Sadık Özyer
04-02-2015, 19:47
İzmirde bmw turbolamak icin tek bir adres var 6. sanayide reno servisinin yaninda.. Lafta degil icraatte olan bir yer..

Mustafa Birsesli
08-02-2015, 20:18
konuya kal geldi negüzel konusuyorduk :)

Eray Yümsel
08-02-2015, 22:29
konuyu saptırmak isteyen arkadaşlara sesleniyorum... aksini iddia eden aracını getirsin bıraksın iş bitince dynolu şekilde görür biner gazlar ödemesini yapıp alır. aksinde 1 lira istemiyorum :) ben çok iyi biliyorum boost saati bile olmadan yıllarca gazlayan insanlar adama ne basıyosun diyorum bilmiyorum bişeyler basıyoruz diyo :D bu işi böyle yapıp efsane olan firmalar varsa bırakın bizde yapalım görün aradaki farkı bizde havadan hp ler yok real değerler var :) yanı aracını 350hp diye alırsın 286 hp bi m3 gelir geçer hevesin kaçar :)

teknik olarak sorularınıza şimdi göz geçirip elimden geldiğince cvp vericem işi bilen insanlar ztn görünce cvp veriyo

French20
09-02-2015, 02:20
Eray abi bmw olmasada sana bi Citroen Xantia getirip vericem turbolatıcam sonunda ya :D

Takurworx
09-02-2015, 21:34
Bence Eray abi fazla fazla yazmış zaten kalan paralarla listede olmayan parçalar alınır üstüne kebap ta yenir :)
Merso turbolamak isteyen olursa aynı fiyatlar üzerinden ben turbolarım :D

burakcan
10-02-2015, 09:47
Boyle konular biz bmw yi satinca aciliyo :(

OMTechJr.
10-02-2015, 09:54
Konu nefis.
Hangi şanzıman-diferansiyel dayanıklılık bakımından uygun olur? Standart şanzıman ne kadar bu güce dayanabilir?

E36 M3'ten çıkan 3.15 oranlı kilitli diferansiyeli GT3586 ile 1.6 peak 1.35 cont yürüyen M50'de kullandım. ~420-450hp civarlarında olduğunu varsaydığımız şekilde en ufak bir terleme ötme balans bile olmadı. Kondisyonu güzel bir 3.15 diff sizi doğru kullanımda 500hplere kadar üzmez. Almanya da 830whp almış bir araçta da vardı ama Youtube'da bulamadım videosunu. Şanzumanımız da standarttı. Stage 3 Bronz takıldıktan sonra debriyaj bilyası 100km'de bir ötmeye başlıyordu 3 sefer değiştirdim. Onun dışında ne dişli mekanizmasında ne de senkromeçler de bir sorun olmadı.

250hplerdeki bir setup için gerekirmi derseniz bence hiç bir gerekliliği yok. 3.45 kilitlide olsa iş görür diye düşünüyorum.

Sadık Özyer
16-02-2015, 11:38
konuyu saptırmak isteyen arkadaşlara sesleniyorum... aksini iddia eden aracını getirsin bıraksın iş bitince dynolu şekilde görür biner gazlar ödemesini yapıp alır. aksinde 1 lira istemiyorum :) ben çok iyi biliyorum boost saati bile olmadan yıllarca gazlayan insanlar adama ne basıyosun diyorum bilmiyorum bişeyler basıyoruz diyo :D bu işi böyle yapıp efsane olan firmalar varsa bırakın bizde yapalım görün aradaki farkı bizde havadan hp ler yok real değerler var :) yanı aracını 350hp diye alırsın 286 hp bi m3 gelir geçer hevesin kaçar :)

teknik olarak sorularınıza şimdi göz geçirip elimden geldiğince cvp vericem işi bilen insanlar ztn görünce cvp veriyo

Ya Eray abii kingsinde bizim işi napıyoruz :D

Eray Yümsel
25-10-2015, 22:05
turbo ne kamyon turbosu mu? ----------- umarım atego turbosu değildir.
wideband yok -------------- Gerek varmı??? bir kere ayardan sonra gerekmeyecek.
turbo yağ hortumları,yağ kütüğü, ----------- bunu hesaba ilave edecektir umarım yada cebinden gidecek..
blowoff ----------- onsuzda olur. iş bittikten sonra keyfe keder takılır.
hava filtresi ------ bir maliyet getirmez.
turbo yağ dönüşümü için karter söküp takma ------------ yağ çubuğundan yapacaktı öyle söyledi.
yağı,yağ filtresi -------- hesaba dahildir umarım. ama değişmesine gerek yok anlatılana göre
karter contası --------- gerekmeyecek
6 adet soğuk buji ----------- araba eğer çalışarak geldiyse gerekmeyecek
methanol kit --------- bak işte bu tam bir para tuzağı.......
200 lira benzin ayar için(onu araç sahibi verir herhalde ) --- ayar yapacak bir durum yok zaten tazzik az.
dyno--------- o hep yalan söylüyor hepsi yanlış ölçüyor. ( yanlış ama yanlış hep eksik tarafa. hiç fazla gösteren yok )
gösterge yazılmış gerçi ama ne var yok bilmiyorum(ilk postta yok) ----- zaten gerekmiyor.
bunlar eksik yapılan listede

şimdi bu parçaları takmak için usta lazım, ---------- deneyimli usta daha iyi olur.
karter söküp takma,emme manifoldu sökülüp rolanti motorunun manifolda geçen plastik boru sabitlenmesi,eksoz manifold değişimi,yağ rekorları montajı-- egzosçu yetecektir.

beyin olarakta orj beyin olmaz(olurda sürekli müdahale etme anlamında) ----- oluyor. yıllarca bu kitleri getirip taktıranlar oldu ve kullandılar.

sonuçta 200 - 220 hp olsa 2lt lik bir motor. BMW de 320 veya 520 kamyon sınıfından çıkar. 328 ve 528 gibi gidecektir fena olmaz derim.

valla biraz geç olcak ama şimdi konuya bi göz gezdiriyodum cevap vermemişim özür dileyerek cevap veriyorum

yazdıkların zaten cok mantıklı şeyler benım yerıme arkadasa cevap vermişsin ama bende bikaç tanesine cevap vericem turboya açıklık getirelim max 1 bar basıcak olan bir turbo için kimse kusura bakmasın ebay de satılan 100$ lık turbo bile yeterli :) burdada holsetten 500-1000 tl ye alabilirsiniz KAMYON turbosunu gayette geçerli bir turbo dünyada kullanan cok ama olmaz illa pirişşicin olcak..

yağlama rekorları vs onlar dediğim fiyata dahil

göstergelerle ilgili bilgiler diğer yorumlarımda var

beyin olarakta orj ecu olmaz demişsin yine 30$ lık bir emulatör ile bu iş real time yazılımlı hale geliyo 32 bacak bir honda emulatörünü beynin çipini çıkarıp yerine monte ederek istediğiniz zaman beyne bağlanabiliyosunuz bilginiz olsun... yada ugrasamam onla derseniz DR.ecu özgünde mevcut ayar için gitmeniz yeterli....

saygılar

mertcans
10-11-2015, 21:03
Konuyu okudumda eray usta , e46 3.18 valvetronic , otomatik vites araca yapılabilir mi bu iş ?

bomonti
10-11-2015, 22:00
Düzgün bir e36 bulabilsek.. Turbosu kalsa.. Çok acımasız şartlarda kullanılıyor makinalar!

suskunkral_21
10-11-2015, 22:40
Abi bu kategoriye giren motor kodlarinida eklermisin ?

slave
11-11-2015, 12:43
Eskiden di o ucuk kacik fiyatlar kamyon turbosuda olsa eray abi hakli her turlu az basincla kullanilir gibi cok duydum kullanan

erdem325
13-11-2015, 07:10
kamyon turbosunun tek handikapi egt ye dayanimi daha az.
zaten bu nedenle ucuz. ***** stock dizelde egt epey dusuk olur. bu nedenle de adamlar buna gore turbo uretiyorlar. malzemenin isi dayanimi dustukce fiyatta dusuyor.
yoksa benzinli de ise yaramiyor falan hikaye.
cok basinc basacaksaniz fazla dayanmaz, egt nedir, limitim ne olmali, ne zaman gazlamayi kesmeliyim vs vs bilmeyince de cok dayanmiyor.
neyi nasil yapacagini bilen adam sorunsuz kullanir kamyon turbosunu.
yeter ki limitlerini bilsin.

tdipower
13-11-2015, 11:24
kamyon turbosunun tek handikapi egt ye dayanimi daha az.
zaten bu nedenle ucuz. ***** stock dizelde egt epey dusuk olur. bu nedenle de adamlar buna gore turbo uretiyorlar. malzemenin isi dayanimi dustukce fiyatta dusuyor.
yoksa benzinli de ise yaramiyor falan hikaye.
cok basinc basacaksaniz fazla dayanmaz, egt nedir, limitim ne olmali, ne zaman gazlamayi kesmeliyim vs vs bilmeyince de cok dayanmiyor.
neyi nasil yapacagini bilen adam sorunsuz kullanir kamyon turbosunu.
yeter ki limitlerini bilsin.

yanlış bilgi...

darkmoon
13-11-2015, 12:12
100 beygirlik arabayı 250 beygir yaparsında ona göre bütün aktarma organlarınıda o güce orantılı kuvvetlendirmen lazım.. fabrika mühendisler 100 beygirlik araca 250 beygir tekerleğe yükbinicek şekilde tasarlamıyor.. yada aynısı şanzıman içinde geçerli..

kısaca 250 beygir yapdın turboladınmı şanzımanı yürüyeni frenleri de o güce orantılı revize etmek gerekir diye düşünüyorum o zamanda 7-8 bin tl lik mevzu 10-15 bin tl ye kadar çıkar..

sadun94
13-11-2015, 12:13
kamyon turbosunun tek handikapi egt ye dayanimi daha az.
zaten bu nedenle ucuz. ***** stock dizelde egt epey dusuk olur. bu nedenle de adamlar buna gore turbo uretiyorlar. malzemenin isi dayanimi dustukce fiyatta dusuyor.
yoksa benzinli de ise yaramiyor falan hikaye.
cok basinc basacaksaniz fazla dayanmaz, egt nedir, limitim ne olmali, ne zaman gazlamayi kesmeliyim vs vs bilmeyince de cok dayanmiyor.
neyi nasil yapacagini bilen adam sorunsuz kullanir kamyon turbosunu.
yeter ki limitlerini bilsin.

Dizelde egt yuksek olur genelde, "kamyon turbosu" olarak ornek alirsak, HOLSET, pazardaki en dayanikli turbo markalarindan biridir, Hem ucuz hemde rebuildi ucuzdur. HX35 turbosu kullanan bir tanidigim var, ve 2 bara yakin basiyo ve aracini sanirim gundelik isler icinde kullandigi oluyor, o yuzden genel olarak konuyu cok takip etmedim ama kamyon turbosu kullanmak gibi bir isi olan varsa rahatlikla kullansin. Tek dikkat edilmesi gerek turbonun olculeri ve a/r ratio'dur. Ayrica eski model holset turbolarinin, gunumuzun garret veya precision gibi turbo modellerine gore tek eksik yani pal teknolojisi falan, ki basit ve kaba yapilari holset turbolarini ozellikle egt ve yuksek basinca dayanikli yaptigini soyleyebilirim.

sadun94
13-11-2015, 12:16
Ama tabiki pal ve genel olarak diger parcalarin dizayn ve teknolojisinin guncel olmasi da onemli bisi, ama fiyati biraz daha arttiriyor tabiki :)

lowfamilia
21-11-2015, 01:25
e46 330ci alıp turbolamayı düşünüyorum. manuelinin piyasayı yükseldi otomatikte turbolayamıcağımıza göre.
m50 serisi için turbo, manifolt, intercooler, cooler boruları, oil tank ve wasgate içinde olan basit turbo kitleri var 700$ gibi rakamlara içindeki tek sorun turbonun kalitesi yoksa gayet ucuz kitler. kiti alıp turbo ekmeğini yedikten sonra başka bi t3/t4 turbo alınabilir kite.
wideband, blowoff, boost gauge, boost controler, gibi şeylerin toplamı 1500 tl civarı tutuyor.
aracı chip ilede yürütülebilir yada aem ficlede yürütülebilir. ms2 çokta gerekli olduğunu düşünmüyorum.
bunlardan en önemlisi aracı parçalarla güvenilebilir bi ustaya teslim etmek. 7ye 8e bitmez diyenler olmuş motorun içine girerseniz 15e bile bitiremezsiniz. burda 7-8 lik turbolamak 7-9 psi arası basınçta günlük yürüyebilmek için yazılmıştır.
e46 330 da 0.5-0.7 arası barda 350 hp gibi güç alabilirsiniz motor içine girmeden.

yani eray abinin dediği gibi aracınızı 8000 tlye motorun içine girmeden turbolabilirsiniz. eski pahalı turbo maliyetleri geçmişte kaldı. :)

e46 330ci piyasası düşerse bi tane 3.30tci yapmayı düşünüyorum :D

sadun94
21-11-2015, 14:15
e46 330ci alıp turbolamayı düşünüyorum. manuelinin piyasayı yükseldi otomatikte turbolayamıcağımıza göre.
m50 serisi için turbo, manifolt, intercooler, cooler boruları, oil tank ve wasgate içinde olan basit turbo kitleri var 700$ gibi rakamlara içindeki tek sorun turbonun kalitesi yoksa gayet ucuz kitler. kiti alıp turbo ekmeğini yedikten sonra başka bi t3/t4 turbo alınabilir kite.
wideband, blowoff, boost gauge, boost controler, gibi şeylerin toplamı 1500 tl civarı tutuyor.
aracı chip ilede yürütülebilir yada aem ficlede yürütülebilir. ms2 çokta gerekli olduğunu düşünmüyorum.
bunlardan en önemlisi aracı parçalarla güvenilebilir bi ustaya teslim etmek. 7ye 8e bitmez diyenler olmuş motorun içine girerseniz 15e bile bitiremezsiniz. burda 7-8 lik turbolamak 7-9 psi arası basınçta günlük yürüyebilmek için yazılmıştır.
e46 330 da 0.5-0.7 arası barda 350 hp gibi güç alabilirsiniz motor içine girmeden.

yani eray abinin dediği gibi aracınızı 8000 tlye motorun içine girmeden turbolabilirsiniz. eski pahalı turbo maliyetleri geçmişte kaldı. :)

e46 330ci piyasası düşerse bi tane 3.30tci yapmayı düşünüyorum :D

ebay turbo kitlerin uzak durun derim, bazen kendilerine bazen motora bile zararlari oluyo. Ayrica uyma problemleri yasayan cok burda. (direk bolt on dense de olmayabiliyor) Yani sonucta dusunulurse, bi turbo 1500$ gibi bi rakam ise, bir kaliteli intercooler 1000$ civarinda ise hani 700$ la hangi kalitede gelicek o parcalar :D

lowfamilia
23-11-2015, 12:31
1000$ intercoolerı kullanan adamlar 600+ üzeri güç için kullanıyor. aslında 700$ normal bi fiyat. ebaydan b16 turbo manifoldu getirtmiştik ve birebir uymuştu. tak kullan kit alırsan sıkıntı olmaz.

ontheair
27-11-2015, 17:25
318 is (M44B19 kodlu makine) turbolarsak standart ECU yeterli mi? Motor içine girilmeden kaç bar basılabilir?

Thejustice
20-06-2016, 07:16
kol piston girmek gerekmiyor mu?

recep07
18-01-2017, 06:44
konuyu hortlatayım

recep07
18-01-2017, 06:45
2008 150lık 3.20i motor tipi m50 dimi yanlısım olmasın ?

ghibli06
18-01-2017, 07:40
2008 150lık 3.20i motor tipi m50 dimi yanlısım olmasın ?

hayır aracın 4 silindirli N serisi motora sahip

B-Devi
18-01-2017, 13:11
konuyu hortlatayım

Ne yaptın sennn :D Şimdi ayıkla pirincin taşını :D :D

e30
18-01-2017, 13:28
2008 150lık 3.20i motor tipi m50 dimi yanlısım olmasın ?

wiki (https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N43) n43b20 motor kodunuz

recep07
18-01-2017, 13:58
pekı n43b20 tıpı motora turbolama nasıl olur acaba eray hocamada yazdım daha cevap vermedı

recep07
18-01-2017, 13:59
m50 ye gore yanı ? ayrıca otomatıkten manuele nasıl gecerız malıyet ne olur?

Cgungor
19-03-2017, 11:22
peki 93 model 3.18is turbo maaliyeti ne olur ? Yapılır mı ?
Yapmaya ve uğraşmaya değer mi ? Sağlıklı olur mu ?
Yapımı 6 silindirlilere kıyasla daha mı çok uğraştırır yoksa aynı uğraşlar mı geçerli ?

Shifter
30-03-2017, 15:54
Bu M50 M52 Olayı Var Galiba Birde

hkkcn
07-04-2017, 20:50
standart m50b28 motora oem kollarla max kaç bar basılabilir sağlıklı motor kırmıcak şekilde ? tahmini ne veri verir birde listeye arp kapak saplamaları bobin enjektör egzantrik ve kapağa polish yaptırsak tahmini kaç hp alırız?

ghibli06
07-04-2017, 20:56
standart m50b28 motora oem kollarla max kaç bar basılabilir sağlıklı motor kırmıcak şekilde ? tahmini ne veri verir birde listeye arp kapak saplamaları bobin enjektör egzantrik ve kapağa polish yaptırsak tahmini kaç hp alırız?

M50 de standart 2,8 yok, M52b28 var

hkkcn
07-04-2017, 21:02
M50 de standart 2,8 yok, M52b28 var

standarttan kastım m50 2.8e stroke edip alt üst standart oem parçalardı abi birde standardın dışında kapakla uğraşınca ne verir diye merak etmiştim motor durumu iyi olmayan bir coupemiz varda ...

fsugurpala
14-04-2017, 13:44
Merhaba
e39 5.28 M52B28 araç sahibiyim hararet sorunundan dolayı üst kapakda dahil komple revizyona gitmek zorunda kaldık
aracı toplarken ufak bir fark ile Stroker yapmaya karar verdik.
400 nolu dolu kapak
866 krank
313 kol
2.5 manifold bogazla beraber
Pembe enjektör 6 adet
İle birlikde M52B? toplanıcak fabrika verisi 190Hp idi sizce parcalar ve rektefiye işlemi sonrası Kaç hp olur ?

http://i.hizliresim.com/p0N0gr.jpg
http://i.hizliresim.com/kb8bkq.jpg
http://i.hizliresim.com/Np2pqa.jpg
http://i.hizliresim.com/aLNL54.jpg
http://i.hizliresim.com/YDEDl2.jpg

B-Devi
14-04-2017, 15:01
Merhaba
e39 5.28 M52B28 araç sahibiyim hararet sorunundan dolayı üst kapakda dahil komple revizyona gitmek zorunda kaldık
aracı toplarken ufak bir fark ile Stroker yapmaya karar verdik.
400 nolu dolu kapak
866 krank
313 kol
2.5 manifold bogazla beraber
Pembe enjektör 6 adet
İle birlikde M52B? toplanıcak fabrika verisi 190Hp idi sizce parcalar ve rektefiye işlemi sonrası Kaç hp olur ?

Ustanın ne yaptığıyla direk bağlantılı bir durum. Usta var 205-210 çıkarır, usta var 230-240 çıkarır. Beyin yazılım vs birsürü ayrıntı var işin içinde.

milksop
14-04-2017, 16:34
benimde çok merak ettiğim bir konu var. m50 motorun üzerine s50b30 kapağını komple koyabilirmiyiz ve koyulursa bir etkisi olurmu.? bildiğim kadarı ile egzantriklerini kullanıyorlar.

eticet06
16-04-2017, 05:19
Bu stok turbo olayında m50 ve m52 konusuna net bir acıklık getirecek var mi yurt dısı videolarinda hem m50 hemde m52 var sürüsü ile eger aleminyum dayanıksız diyorlarsa volvo yukledim volvomunda herseyı aleminyumdur sadece hararete dayanıksızdır ben 1.7 bar bastim hayvan gibi b52 serisi yanı 91 den 2010 a kadar t5 ler ben bir sorun görmedim aleminyum blok ve kapaktan

Emre-Dylan
16-04-2017, 17:53
Bu stok turbo olayında m50 ve m52 konusuna net bir acıklık getirecek var mi yurt dısı videolarinda hem m50 hemde m52 var sürüsü ile eger aleminyum dayanıksız diyorlarsa volvo yukledim volvomunda herseyı aleminyumdur sadece hararete dayanıksızdır ben 1.7 bar bastim hayvan gibi b52 serisi yanı 91 den 2010 a kadar t5 ler ben bir sorun görmedim aleminyum blok ve kapaktan

400 420lere kadar m52 sorun çıkartmıyor diye biliyorum hedef 550 600 ise m50 daha başarılıymış.

eticet06
16-04-2017, 23:20
400 420lere kadar m52 sorun çıkartmıyor diye biliyorum hedef 550 600 ise m50 daha başarılıymış.

500 gibi rakamlar düşünmüyüyorum bmw bakıyorum ama hep içleri kötü geldi gögüsleri vs ��İnsallah bakalim düzgün bulurum bir tane uygun fiyatli

vinz
17-04-2017, 21:24
m50 tamamen zevk işi. sesi vs çok daha etkileyici, hem de dökme olması psikolojik olarak daha sağlam hissi veriyor.

ben de eskiden böyle düşünüyordum, ancak m50 her ne kadar m52'ye göre daha kara düzen gibi görünse de m50 çok daha ince ayar ve hassas bir işçilik istiyor.

genellikle problemler blok'tan kaynaklanmıyor zaten..

bugikilic
19-04-2017, 14:46
merhaba 1990 model e34 535i aracımıza turbo düşünüyoruz parçalar ile ilgili yardımcı olabilir misiniz? önerebileceğiniz bir usta var mı ? (m30b35)

semihh95
17-11-2017, 12:58
merhaba 1990 model e34 535i aracımıza turbo düşünüyoruz parçalar ile ilgili yardımcı olabilir misiniz? önerebileceğiniz bir usta var mı ? (m30b35)

Ne yaptınız hocam

AhmetKaratay
14-01-2018, 18:01
Güncel kurlar ile turbo maliyeti ne kadar tutuyor konuyu hortlatayım :D

crazyngagerz
18-01-2018, 09:16
Maliyetler herkesin aklında soru işareti olarak kalıyordu. Teşekkür ederiz.

Apocaltique
23-04-2018, 04:15
Çok bir şey farketmez, aşağı yukarı 10-12 bin tl arası gayet güzel olur stock motor için☺ï¸

PiscocuK
28-03-2021, 20:16
Bi hort ceksem konuya
M52b25 motora ustten ufak capli turbo yapsak. 0.5-1.0 arasi basabilecegimiz extra deli gibi gucler degilde arabaya can verecek bir turbo isine girsek sorun yasarmiyiz. Herkes m50 diyor haklilarda ama m50b25 bul tak sonra onu turbola biraz gozumde buyudu. Soyle 220/250 arasi gucler alsak ve kilit taksak gayet yeterli olur gibi.

Bu konuda fikir ve onerileriniz nelerdir bmw kullanicisi arkadaslar. Motor icine girmeden ufak capli uygun yollu bir cozum uretilebilirmi. Bu m52 bukadarmi kotu bir motor

Zorbey
28-03-2021, 20:37
Bi hort ceksem konuya
M52b25 motora ustten ufak capli turbo yapsak. 0.5-1.0 arasi basabilecegimiz extra deli gibi gucler degilde arabaya can verecek bir turbo isine girsek sorun yasarmiyiz. Herkes m50 diyor haklilarda ama m50b25 bul tak sonra onu turbola biraz gozumde buyudu. Soyle 220/250 arasi gucler alsak ve kilit taksak gayet yeterli olur gibi.

Bu konuda fikir ve onerileriniz nelerdir bmw kullanicisi arkadaslar. Motor icine girmeden ufak capli uygun yollu bir cozum uretilebilirmi. Bu m52 bukadarmi kotu bir motor



220 230 hp stroker yaparak da ulaşabilirsiniz. 240 usa m3 Egzantrik, b25 emme manifoldu,4.4 gaz kelebeği , pembe enjektör ile söylediğiniz güçleri rahat rahat alırsınız. Turbo karın ağrısı bence

PiscocuK
28-03-2021, 20:44
220 230 hp stroker yaparak da ulaşabilirsiniz. 240 usa m3 Egzantrik, b25 emme manifoldu,4.4 gaz kelebeği , pembe enjektör ile söylediğiniz güçleri rahat rahat alırsınız. Turbo karın ağrısı bence

Atmosferik 150 hp aractan bu saydiklarinizla 70hp alinabiliyorsa muthis. Bunu bir arastirayim

K0213
28-03-2021, 20:56
220 230 hp stroker yaparak da ulaşabilirsiniz. 240 usa m3 Egzantrik, b25 emme manifoldu,4.4 gaz kelebeği , pembe enjektör ile söylediğiniz güçleri rahat rahat alırsınız. Turbo karın ağrısı bence


parçalar + işçilik rahat 40k-45k harcatır.
Eğer arac alıp yapmayı düşünüyorsan m52b28 araç alıp, dıştan turbolatsan daha cüzzi bir rakama gelir, ayrıca doğacak şanzıman ihtiyacının da önüne geçersin. ilerde üst kapağını m3 egzantirikle tekrar toplarsan çok daha keyifli bir aracın olur.
şuan günlükte m52b25 kullanıyorum upgrade için masraf etmeyi asla düşünmem, diğer aracıma turbo düşünmediğim için direk us m3 e çevirilmiş bir m50 swaplatıyorum maliyetleri düşündüğümde güvenilir bir yerden komple kurulu bir motor almak çok daha makul bir rakama çıktı diyebilirim.

Kısacası amerikayı tekrar keşfetmeye gerek yok, eğer hazırda olan aracına bu işlemi yapacaksan üzücü bir sonuçta m52b25 in üstündeki kapağı mumla arayıp bulduğunda da bi dünya paraya satın alacağını hatırlatmak isterim. hiç bozma böyle ufak ufak kullan bence :)

Zorbey
28-03-2021, 23:28
Yakın zamanda m50b30+ dizel şanzıman vems beyin ile birlikte 31 bin motor, 4 bin araç üzerine takılacak şekilde fiyat aldım.

Ayrıca Parça gelince 1750 25 manifold,1000 pembe enjektör, 750 gaz kelebeği, 7.500 eksantrik şeklinde fiyat aldım

omrumtolga
01-10-2021, 08:21
Konuyu bir de ben hortlatıyım o zaman üzerinden sadece 6 ay kadar zaman geçmiş pek hort da sayılmaz ama :D

Bende M52b25 motorlu bir 3 serisi mevcut. Araç stok haliyle fabrika verilerine göre 170 hp güç üretiyor. Tabii yaşı ve km gereği bunun ne kadarı kaldı bilinmez ama yakın bir tarihte ölçüm yapmayı planlıyorum.

Ölçüm yapıldıktan sonra benim güç almak için yapacaklarım ise şu şekilde:

1- M50b25 Emme Manifold
2- NGK R8 Bobin
3- NGK Iridium Buji BKR7EIX
4- K&N Filtre
5- 2.8 Enjektör (Pembe Enjektör)

Bu işlemlerden sonra bir yazılım uygulaması yapıacak. Orjinal beyin üzerine işlem yapmayı düşünüyoruz. Çıkan sonuçları paylaşırım. Bu hafta veya haftaya en geç bitmiş olur bunların hepsi

dkaya87
01-10-2021, 10:53
e34 sahibiyim, 3.0 stroker ile 150bg den yaklaşık 240bg civarına çıkıyor. atmosferikte çok keyifli oluyor turbodan ziyade bütçe yeterse stroker yapmak daha sağlıklı geliyor bana