Orijinalini görmek için tıklayınız : bmw m3 vs astra j opc
berkay2m
13-02-2015, 23:01
Arkadaşlar bmw m3 mu daha iyi yol tutar yoksa astra opc mi bi arkadasla muhabbeti gecti size sormak istedik.
sinanbaysal
13-02-2015, 23:12
Sadece tahmin olarak astra opc
Önden yada arkadan itişli olmasının tutunma ve yol tutmayla nasıl ilişkisi vardır ?
Hangi kasalar ?
Lastikler ne ?
Hangi yolda ?
E46 m3 den bahsediyorsak, döneminin en iyi yol tutan spor araçlarındandi g sensor verileriyle falan. Kullananlar hâlâ efsane olduğunu söylerler... Astra hakkında bilgim yok.
kurtlukaya
16-02-2015, 00:52
e 46 m3 ise m3, e36 m3 ise astra , bendede astra var çok memnunum yol tutuşundan , ama tabi benim kendi düşüncem ,
Oncelikle M3 te kasa belirtmemişsiniz
Yol tutuşunda pist sürelerini baz alacak olursak
Astra OPC e46 M3 ten daha iyi sürelere sahip
http://i1260.photobucket.com/albums/ii561/alper63/18a1e37ccff50fcd6366314fffa0ae13_zps23e325da.jpg
Soldakı veriler OPC ye ait
Ancak e92 m3 ten daha kötü sürelere sahip. Tabii e92 m3 ün 420hp ve arkadan itiş oldugunu unutmayalım
http://i1260.photobucket.com/albums/ii561/alper63/3c92b54a3647450f03f4c4c8c08561ba_zpsd2ba5a4f.jpg
Soldaki veriler OPC ye ait
Bu arada astra OPC 1550kg E90 M3 1600 kg 50kg bir fark var
Sonuc olarak güç ve iletim farklarına rağmen cok bir süre farkı olmadıgını görüyoruz
Buda astra opc nin aşağı kalır bir yol tutuşu olmadığını gösteriyor .
LnchCntrl
16-02-2015, 09:30
Benimkide kulaktan dolma şeyler ama astra opc çok sıkı diye duydum.
Astra opc e46 m3 den 5-6 sn geriydi ring sıralamasında yanlış hatırlamıyorsam.Normal kullanıcı için önemli bir fark değil bence.Birbirine denk sayılabilir.
Astra opc nin en iyi derecesi 8.20
E46 M3 en iyi derecesi 8.22
i-vtec07
16-02-2015, 18:25
kulanma şansım olmadı ama opc nin yol tutuşu baya övülüyodu . tahminim opc daha iyidir .
vanished
17-03-2015, 22:53
OPC de önde HiPer Strut denilen çok ileri bir teknoloji var.
http://wardsauto.com/site-files/wardsauto.com/files/archive/subscribers.wardsauto.com/images/2010/03/HiPer-Strut.jpg
AutoBild diyor ki: HiPer Strut adı verilen özel ön aks yapısı, motorsporlarından elde edilen tecrübelerle geliştirilen süspansiyon sisteminin, ön aksa binen tork ve gücün aracın yönlendirme yeteneğini olumsuz etkilemesini engelliyor. Yürüyen aksamı dünyaca ünlü Nürburgring Yarış Pisti'nin Nordschleife bölümünde geliştirilen OPC'de kullanılan ön diferansiyel kilidi de sürüş dinamizmi için mesai yapıyor.
Bunun yanında arkada kullanılan watt's linkage sistemini bilen bilir zaten birleşik krank sistemi olağanüstü yol tutuş sağlar ağırlık ve alan sorunlarını asgariye indirir.
http://automarket.mn/UserFiles/NolathaneWattsLink.gif
Bütün bunların yanında Flexride isimli adaptif sürüş ayar sistemi zaten olayı bitirir. sürekli şasi kontrolü, süspansiyon sertliği, gaz tepkileri ve direksiyon hassasiyeti tamamen senin kullanımına göre DMC ünitesi tarafından otomatik ayarlanıyor. yani sert kullanmaya başladığınız anda otomatik olarak sport modu devreye giriyor (göstergeler kırmızıya döner) süspansiyon 1,5 cm kadar yere yaklaştırılıp sertleştiriliyor. gaza tepki süresi 0,4 ms arttırılıyor vs vs.
Yine de BMW nin (yeni modellerinin) handling inden direkt daha iyidir diyemem lakin iyi olduğu tarafları da vardır Astra gerçekten çok sıkı ve asla aşağı kalmayacağı kesin...
erhanarici18
17-03-2015, 23:21
#vanished
adamlar yapmış işte
bizde hâlâ air'in yol tutuşu iyi diye konuşalım :D
eski bir E46 M3 ve E36 m3 sahibi olarak diyebilirimki bu iki M3 arasında dağlar denizler var o sebeble hangi M3 olduğu gerçekten önemli, E36 sürekli arkasını atma eğilimli ama attımıda kontrolü oluyorken, E46nın arkası oldukça sağlam yapışıyor yola fakat onunda özellikle yolda engebe yada en ufak bir nem dahi varsa önden kayma sorunu var hatta limitlerde gezen biriyseniz E46 kuruda bile sizi şaşırtarak arkadan kayacakmış hissi verip aniden önden kayabilir ancak süren ve sahibi olan biri bilir bu duyguyu internetde anlatmak güç.
fakat kimse yorumlarda aralarındaki güç farkından söz etmemiş nede birinin önden diğerinin arkadan itişli olduğundan o sebeble bu muhabet biraz garip olmuş.
eğer M3ü otobanda çat çat makaslar atarak otoban faresi olarak kullanacaksanız opc daha iyi yol tutar diye düşünüyorum.
ama obür yandan eğer hız limitlerindeki yol tutuşundan söz ediyorsanız bırakın OPC fln BMW E46dan daha iyi yol tutan,yere yapışan, stabil olan bir araba tanımıyorum diyebilirim, şu an clio4ümde 160da hissettiğim güvensizliği M3 E46da 240da bile yaşamıyordum, yol sesi,motor sesi artıyor,rüzgar sesi artıyor ama bir gram arabanın şasesi etkilenmiyor sanki sadece ses artıyormuş gibi bir his inanın opc'nin yüksek süratlarda şansı bile yok.
birisinin önünü toplamaya, birisinin arkasını toplamaya çalışırsın. Amaç viraja hangisi daha hızlı girer ve sağlam çıkarsa yol tutuştan anlaşılan M3 yada ağırlık dengesi %50 %50 olan RWD herhangi bir araç derim. her ne kadar Eski bi GTC kullanıcısı olsamda Virajda kafadan kayma eğimi her önden çekiş araçta var kilit olsada var olmayada devam edecek. Kendi sınıfına göre Astra J OPC çok iyi yol tutan bi fwd
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.