Orijinalini görmek için tıklayınız : Dtı Sağlıklı Yükleme
aspensilber
23-02-2015, 07:46
Merhabalar Corsa Dtı Aracımı Sağlıklı Şekilde Optimum Düzeye Getirmek İStiyorum Bunu İÇinde Hybrit Turbo+Yazılım+kat İptali+Emme Temizliği gibi uygulamalar yapacağım. Bu uygulamalar sonucunda ortaya çıkacak gücü muhafaza etmeye çalışacak motor sağından solundan su koyuverir diye çekiniyorum.Beklenti 130 Hp onu belirteyim bu güç için motorda yenilemem yada güçlendirmem gereken bişeyler varmıdır varsa neyi güçlendirmeliyim. Sürekli Uzun yola giden birisiyim yolda kalmak istemiyorum. İlginize Teşekkürler.
burakgunay
23-02-2015, 08:32
Dti'ın çok yabancısıyım ama forumda type-r larla yürüyen dti lar var. Bu araçların sahiplerine pm at, en doğru cevapları alırsın.
Bana kalırsa dti 130 hp de su koymaz. Önü daha açık diye biliyorum.
Orjinal motor ile 130hpler sorun cıkarmaz.
Dedigin uygulamalar ile o gücleri alabilrsin.
EmrahERKAN
23-02-2015, 10:53
Sadece big turbo yaparak zaten 130 hpleri cok rahat alabilirsin. Bu uygulama icin de motor yenilemeye felan gerek yok kesinliklr
aspensilber
23-02-2015, 16:04
Sadece big turbo yaparak zaten 130 hpleri cok rahat alabilirsin. Bu uygulama icin de motor yenilemeye felan gerek yok kesinliklr
Motor Yenilemek Değilde Eskimiş Parçaları Yenilemek Adına Düşünmüştüm İLgine Teşekkür Ederim
aspensilber
23-02-2015, 16:04
Dti'ın çok yabancısıyım ama forumda type-r larla yürüyen dti lar var. Bu araçların sahiplerine pm at, en doğru cevapları alırsın.
Bana kalırsa dti 130 hp de su koymaz. Önü daha açık diye biliyorum.
Bende Öyle Biliyorum Ama Aracımıda Seviyorum Su Koyuvermesin Şimdi =)
burakgunay
23-02-2015, 16:11
Bende Öyle Biliyorum Ama Aracımıda Seviyorum Su Koyuvermesin Şimdi =)
vermez vermez kardeşim, B.Koçer var forumdan o da 1.7 dti kullanıyor izmirde o da.
Ulaş yardımcı olur
İzmirde bu işi ciddi anlamda profesyonel şekilde yaptırabileceğin garajlar var
eğer gelirsen bu taraflara elimden geldiğinde yardımcı olurum sana
egsozundan tut turbo manifolduna
servis işlemleri her türlü memnun şekilde ayrılırsın :)
Ben de sizin düşüncenizi çok iyi anlıyorum çünkü eski bir araç ne olursa olsun ,
öncelikle sıvı hortumları ve basınç hortumları orjinal sıfır parçalar ile değiştikten sonra hiç bir problem ortaya cıkmayacagına inanıyorum :)
turboya girmeden bile 130 hp ler alınabiliyor zaten. wg iptal,emme polish, dp, egzoz, yazılım
Sadık Özyer
25-02-2015, 02:02
Sen Bizim okulda mı okuyordun ?
Yağını suyunu trigerini değiştir.
Hiç hybrid falan uğraşma orj turbo da wg iptal edince zaten çoğu kiriliyor. Hybrid yapınca oda kirilacak merak etme. Kırılmazsa bile 1 sene içinde ötme ufleme yapacak. 12 senelik turbo hatirlatayim dedim. Değilse bileyuksek ihtimal sizden önceki sahiplerinden birisi revizeli turbo takmistir.
bakımları yaptır illa yurutucem diyorsan çıkma insignia turbo ve manifoldu al. Cooler vs vs parçaları biriktirir. Sonra hepsini montajla.
Hazır ise girisicen bide conta değiş. Acmisken de üstten bi kontrol ettir.
Bildiğim bi corsa var 4 yıldır gazlanıyor arabayla şimdiki sahibide arkadaşım hibrit turbo var sanırım geçen sürdüm öküz gibide gidiyor :D 4 yıldır hiç biyeri kırılmadı :D
Mehmet Gazihan
25-02-2015, 07:59
Corsa uzun yol arabası değil, çok kısa vitesleri, bence şanzımanıda geliştirmelisin, 120ile giderken çok bağırıyor
erdem325
25-02-2015, 12:55
130hp dti için sorun çıkaracak bir güç değil.
ama orj turbo veya hybrid turbo gereksiz.
imkan varsa büyük turbo yapın, hem daha fazla güç alırsınız hem de düzgün bir güç eğriniz olur.
orj turboyla 130hp falan hikaye, ben hiç görmedim öyle bi corsa. alan varsa dyno kysun görelim. bir efsanedir gidiyor yazılımla 130hp diye.
hem orj turbo ile o gücü alsan ne olacakki? bir kere orj turbo çok sıcak üflüyor yüksek basınç bastırınca.
ikincisi de güç eğrisi hoş olmuyor, bi yerde tavan yapıp sonra iniyor falan.
ben büyük turbo ile basıncın geldiği yerden kesiciye kadar düzgün bir eğri alıyorum.
gücün miktarı kadar sürekliliği de önemli.
aracı uzun süre kullanacaksanız kapak açmakta fayda var, çok bakımsız kullanılmış corsa lar var çünki, bizimki örneğin bizden önce anti-freeze kullanılmadığı için kapağı çürümüştü, ayrıca egzantrikleri bitik ve birkaç supap'ı yanık çıkmıştı.
ille de kafam rahat olsun diyorsanız kapak açın derim ben.
hem kapak açılınca bir rektefeci de çağırırsınız gömleklere vs bir bakmış olur.
barakuda26
25-02-2015, 15:21
130-140 hp civarındaki bi dtı'ın son hızı kaç civarlarında acaba tecrübeli arkadaşlardan vardır mutlaka bilgisi olan?
rebeloghy
25-02-2015, 16:06
130-140 hp civarındaki bi dtı'ın son hızı kaç civarlarında acaba tecrübeli arkadaşlardan vardır mutlaka bilgisi olan?
Oem şanzıman ile 4500dd - 190 km gibi diye biliyorum. Güç artsa da yazılımla 5000 dönse yine 200 falan yapar..
erdem325
25-02-2015, 16:09
130-140 hp civarındaki bi dtı'ın son hızı kaç civarlarında acaba tecrübeli arkadaşlardan vardır mutlaka bilgisi olan?
Corsa 5200 dönüyor, yanlış hatırlamıyorsam eğer 205-210 arası bişeydi son hızı.
barakuda26
25-02-2015, 16:20
O halde güzel yüklenen bir dtı'ın şanzımanına da el atmak şart bu durumda Mehmet Gazihan beyinde söylediği gibi
Hybrid turboyla 170hp ler aliniyo diye okumustm bi yerde..
Şuanda istanbulda turbocu bi arkadas var gtb paller takiyor. Yapanda var 160-170 hp lerde yuruyorlar bende dusunmuyor degilim. Ama sicak ufleme olayi dogru , peki
Sizce bunun icin cooler buyutsek nasil olur. + sicak uflemenenin ne gibi zarari olur uzun sure yuksek basincda basilirsa en fazla kaynatma yapar diye dusunuyorum.
Siz ne turbo kullaniyorsunuz ?
Sadık Özyer
25-02-2015, 22:15
Şuanda istanbulda turbocu bi arkadas var gtb paller takiyor. Yapanda var 160-170 hp lerde yuruyorlar bende dusunmuyor degilim. Ama sicak ufleme olayi dogru , peki
Sizce bunun icin cooler buyutsek nasil olur. + sicak uflemenenin ne gibi zarari olur uzun sure yuksek basincda basilirsa en fazla kaynatma yapar diye dusunuyorum.
Siz ne turbo kullaniyorsunuz ?
Emme manifoldu plastik ise erir , iat yüksekliği verimi düşürür.
Yok plastik degil :)
Bunun çözümü büyük cooler o halde ? :)
Sadık Özyer
26-02-2015, 11:44
Yok plastik degil :)
Bunun çözümü büyük cooler o halde ? :)
Methanolde basabilirsin. Benim gibi 9 lt coolerı tak geç ya :)
Hahahaha fındık kadar turbo o cooleri dolduramaz :D
Sadık Özyer
26-02-2015, 12:35
Hahahaha fındık kadar turbo o cooleri dolduramaz :D
Fındık la olmaz zatende , 2056 falan takıcaksın. Ankarada kim var bilmiyorum ama , izmirde fehmi tekin var yardımcı olur corsacı
Para oldukdan snra yapacak adam cok ankarada :) bakacaz kardeşim
aspensilber
26-02-2015, 16:07
Sen Bizim okulda mı okuyordun ?
Bana Soruyosan Deuda okuyorum tınazda
aspensilber
26-02-2015, 16:08
Corsa uzun yol arabası değil, çok kısa vitesleri, bence şanzımanıda geliştirmelisin, 120ile giderken çok bağırıyor
mehmet abi valla uzun yolda 80km 2000 devir cruse control var zaten ayarlıyorum 15-17 kuruş arası şu anki stock halinde
aspensilber
26-02-2015, 16:09
130hp dti için sorun çıkaracak bir güç değil.
ama orj turbo veya hybrid turbo gereksiz.
imkan varsa büyük turbo yapın, hem daha fazla güç alırsınız hem de düzgün bir güç eğriniz olur.
orj turboyla 130hp falan hikaye, ben hiç görmedim öyle bi corsa. alan varsa dyno kysun görelim. bir efsanedir gidiyor yazılımla 130hp diye.
hem orj turbo ile o gücü alsan ne olacakki? bir kere orj turbo çok sıcak üflüyor yüksek basınç bastırınca.
ikincisi de güç eğrisi hoş olmuyor, bi yerde tavan yapıp sonra iniyor falan.
ben büyük turbo ile basıncın geldiği yerden kesiciye kadar düzgün bir eğri alıyorum.
gücün miktarı kadar sürekliliği de önemli.
aracı uzun süre kullanacaksanız kapak açmakta fayda var, çok bakımsız kullanılmış corsa lar var çünki, bizimki örneğin bizden önce anti-freeze kullanılmadığı için kapağı çürümüştü, ayrıca egzantrikleri bitik ve birkaç supap'ı yanık çıkmıştı.
ille de kafam rahat olsun diyorsanız kapak açın derim ben.
hem kapak açılınca bir rektefeci de çağırırsınız gömleklere vs bir bakmış olur.
Valla Açıkcası işte aradığım cevap budur ben ömürlük aldım gibi bişey aracı ondan sağlam sağlam binmek istiyorum teşekkür ederim ilginize
Sadık Özyer
26-02-2015, 17:43
Bana Soruyosan Deuda okuyorum tınazda
Anladım bizim okulda okuyan bir arkadaşta vardıda , o musun diye sordum.
Pazartesi nasip olursa bende izmire 1.7 dti getiriyorum hayirlisi olsun diyelm ;)
Sadık Özyer
27-02-2015, 01:27
Pazartesi nasip olursa bende izmire 1.7 dti getiriyorum hayirlisi olsun diyelm ;)
Güle güle kullan abi :)
Hybrid turboyla 170hp ler aliniyo diye okumustm bi yerde..
2056 li örneğini görmüştüm 181 hp dynsu vardı.Hybrid için çok yüksek 170 hp ler
2056 li örneğini görmüştüm 181 hp dynsu vardı.Hybrid için çok yüksek 170 hp ler
Modelini bilmiyorum ama buyuk turboyla 200 üzeri dyno cikaranlarda var ama gunluk kullanima ne kadar uygun orasi mechul.. Demekki benm okudugun hybrid le ilgili konuda cogu yerde oldugu gibi abartmislar..
En cok merak ettigim buyuk turboyla 180 hp ler alindigi zaman yakit ne alemde oluyo ?
Sagolasin sadik gorusuruz en kisa zamanda..
kendi aracımda egr iptal, emme flanşı büyük, tf035 turbo + 60 downpipe ve 60 lık düz boru + remap mevcut. Geri kalan herşey standart. Bu haliyle 1.4 bar geziyorum bayadır. Soğuk havada şehir içi 26 krş yakmıştım ki yakıt ekonomisi hayatta yapmam. Yolu bulursam affetmem :)
Büyük turbo çok yakar olayı tamamen yanlış dti larda.
bulenthaliloglu
27-02-2015, 13:16
Büyük turbo yakıtı düşürür ama altlarıda öldürür motorun doldurabileceği max turbo kullanılmalı...
kendi aracımda egr iptal, emme flanşı büyük, tf035 turbo + 60 downpipe ve 60 lık düz boru + remap mevcut. Geri kalan herşey standart. Bu haliyle 1.4 bar geziyorum bayadır. Soğuk havada şehir içi 26 krş yakmıştım ki yakıt ekonomisi hayatta yapmam. Yolu bulursam affetmem :)
Büyük turbo çok yakar olayı tamamen yanlış dti larda.
Aklımı celiyosunuz bi mercedes atego turbosu egsozuda kaputtan cikaricam nasil olsa az yakiyo diye :D saka bi yana da yakit olayina cok sevindm buyuk turbo sart oldu o zaman
erdem325
27-02-2015, 15:48
Büyük turbo yakıtı düşürür ama altlarıda öldürür motorun doldurabileceği max turbo kullanılmalı...
öyle altları sanıldığı kadar ölmüyor. hatta üstte bahsi geçen tf035 li corsa kerdeşimin, bayaa tepkili altlarda. ki turbo vnt değil.
berkay_aydin
27-02-2015, 15:53
uzun süre binilecekse benim önerim insignia turbosu, flanşı ile birlikte takılır, güzel bir downpipe ve borulama, emme manifodlu işlenir, 1.8 - 2 bar basınçla ,yazılım yapılır, 160-170 civarı güç ile sağlıklı şekilde binilir,tek eksi yanı bronz debriyajın sesi ve kullanımı olur.
Altlar turbosuz yazilimli hali kadar olsun yeter :)
ResuscitateR
27-02-2015, 18:14
uzun süre binilecekse benim önerim insignia turbosu, flanşı ile birlikte takılır, güzel bir downpipe ve borulama, emme manifodlu işlenir, 1.8 - 2 bar basınçla ,yazılım yapılır, 160-170 civarı güç ile sağlıklı şekilde binilir,tek eksi yanı bronz debriyajın sesi ve kullanımı olur.
Berkay o durumda duman olayı ne şekilde oluyo?
Stock turbo 120 hp'lerdeki dumanlı corsa ile aynımıdır az mıdır çok mudur?
Aynı araç sahibiyiz forumda da denk düşmüştük. Yaşlar aynı kafadakiler aynı :) Ben de bayağı araştırma yaptım yaza ufaktan başlayacağım senin listeyle... Bildiğim kadarıyla yardımcı olayım..
Berkay'ın var dti'ı 200hp idi en son. Tabii büyük turbo ile...
Turbo değişmeden emme gen + kat egr iptal + komple düz boru (60 öneriyorlar genelde, altlar ölü olmaması için de sona freeflow bi susturucu) + mantar filtre + yazılımla 120-125 alan var diye biliyorum, ki bana da garanti vermişlerdi bu listeyle bir dyno'da bu değeri yakalarız diye... Bu gayet iyi ve yeterli bi değer.
Turboya girersen gt25 tarzı bi turboyla 140 civarı 1749 muadili bir turboyla da 160 civarı olur diye düşünüyorum. Tabii intercooler ve ara borulamaların da değişecek o zaman... Insignia astra gtc turbosuyla 200hp yakalayan vardı yine siteden. Yani stock turboyla 130 olmasa da 115-120 arası temiz yürür bence. Yazılıma da bağlı olmakla birlikte...
Kimse fiyat vermeyi pek sevmez burda ama ben eşten dosttan ve burdan birkaç arkadaştan öğrendiğim kadarıyla onu da söyleyeyim; egzoz kat işine 150-200 civarı yazılım 400-750 arası emme genişletme egr iptali 150-200 arası fiyat çıkardım. Turbo için de Insignialar 1000 lira civarı ama forumda bir arkadaş astra gtc satıyordu sanırım headers wesgate komple 700e o şekil de düşünebilirsin... Intercoolar da 250-400 arası olur sanırım... Parçalardaki işçilikler de hatrı sayılır bir miktar tutacaktır... Yanlışım varsa ilk elden deneyimli arkadaşlar uyarır zaten... Bunlar benim önden topladıklarım... Umarım yardımcı olur kardeşim...
o turbo direk al takmı?kendi flansı ile işlemsiz takılıyormu? + manifolt nasıl olcak ?
o turbo direk al takmı?kendi flansı ile işlemsiz takılıyormu? + manifolt nasıl olcak ?
Orijinal ekipman dışında direkt al tak olmaz, o turbo da uyar sorun olmaz ama oem olduğu için uyarlanması lazım, zaten orijinal borulara taktırmazsın onu filtreden coolerdan ara borulanmalar yapılması lazım... İşçilik var yani... Hani net de konuşmayim, ben kendi araştırmalarıma dayanarak böyle konuşuyorum... Resim atayım birkaç tane arşivimden fikir olması açısından... Hava filtresinden turbo intercooler manifolda kadar borulama var...
https://scontent-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/1450846_682768955089554_1130763970_n.jpg?oh=34fe95 ce4bf153cf5d012852a0c1c473&oe=558920EB
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/10701970_908455635854217_3485566332789836799_n.jpg ?oh=6c9b809d519bb5a19469e11f32fea967&oe=557F0AD2&__gda__=1435470776_2f8c1ecd9efbd993880a09c6ebcae58 b
Borulama olayı illaki olucak. demek istedigim egzoz manifoltuna uyarlanması . oraya bi flans koyulmuş felan
19gokhan90
28-02-2015, 17:24
tekin subap 3. Sanayi yardımcı olur
2. Fotograftaki isciligi konusturmus yanlz cok hosuma gutti :) anlasilan baya bi arastirma yapicaz..
2. Fotograftaki isciligi konusturmus yanlz cok hosuma gutti :) anlasilan baya bi arastirma yapicaz..
İkisi de aynı garajın araçları :) sahipleri doğrultusunda farklı yapılmış sanırım. Bugün de trafikte bir arkadaşla denk geldim yakaladım hemen :D 2 günlük araçmış o da, onun da kaput altı 2.deki gibiydi... İyi bir işçilik hem göze hem kulağa hitap ediyor... Bakalım, iyi bi usta ve kalın bi cüzdan ayarlamak lazım...
kendi aracımda egr iptal, emme flanşı büyük, tf035 turbo + 60 downpipe ve 60 lık düz boru + remap mevcut. Geri kalan herşey standart. Bu haliyle 1.4 bar geziyorum bayadır. Soğuk havada şehir içi 26 krş yakmıştım ki yakıt ekonomisi hayatta yapmam. Yolu bulursam affetmem :)
Büyük turbo çok yakar olayı tamamen yanlış dti larda.
Aldığınız tahmini güç nedir?cooler büyütmemişşiniz?birde turbonun büyüklüğü ne kadar corsaların ara ufak ***** klima takılı şekilde sığıyormu?
Aldığınız tahmini güç nedir?cooler büyütmemişşiniz?birde turbonun büyüklüğü ne kadar corsaların ara ufak ***** klima takılı şekilde sığıyormu?
Aracım ankarada booster performance erhan abide dyno üstünde ayarı yapıldı. 3000 devirden sora eğri hep yukarı doğru ve istikrarlı şekilde devam eden çizgi çıkarttı. Bu haliyle 140 HP vermişti. Cooler büyütmeme gerek kalmadı iat ım gayet normal seviyede
Turbo büyük tabiki 1749 a yakın bi turbo.
Egzost manifolduyla turbo arasına küçük flanş yapılıp montajı yapıldı. Klimam faal ve çalışıyo.
2056 koyulsa bile custom manifold yapılırsa klima gene iptal olmaz.
Aracım ankarada booster performance erhan abide dyno üstünde ayarı yapıldı. 3000 devirden sora eğri hep yukarı doğru ve istikrarlı şekilde devam eden çizgi çıkarttı. Bu haliyle 140 HP vermişti. Cooler büyütmeme gerek kalmadı iat ım gayet normal seviyede
Turbo büyük tabiki 1749 a yakın bi turbo.
Egzost manifolduyla turbo arasına küçük flanş yapılıp montajı yapıldı. Klimam faal ve çalışıyo.
2056 koyulsa bile custom manifold yapılırsa klima gene iptal olmaz.
bilgiler için teşekkur ederim.yazılım durumu nedir?
Araci cok sukur aldim geldim kayseriden cokta memnunum gerek gidinden gerekse yakitindan fakat su an tek bir sorunum var ara sira 80-90 km civari rampa cikarken ariza lambasi yakiyor stop edip calistirinca sönüyor bir süre sonra tekrarliyor sebebini bilen varmi acaba ?
Skyhawk34
09-03-2015, 08:08
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=197822
işini fazlasıyla görür kit olarak
yoshimura
09-03-2015, 10:51
Yorumlara göre günlük kullanımda en sağlıklı ve bolt on olarak insignia turbosu önerilmiş. Peki baskı konusunda en sağlıklı iyileştirme nedir? ***** güç iki katına yaklaşıyor..
Baskı dan kastın debriyajsa valeonun 3 yaprak bronz baski balatasi var, çakma olanlara nazaran kötü yorum duymadım hic. Ancak hint kumasi gibi bulmak cok zor. Olanlar da 5yuz kagittan kapi aciyor.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.