PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo Sesi ve Surge Sesi



ozoozo
23-02-2015, 19:07
Arkadaşlar herkese merhaba , bir kaç gündür kafama takılan bir şey var ve tecrübeli arkadaşların bilgilerine danışmak istedim.

Arabam 1.6 Jtdm dizel alfa giulietta , büyük turbo taktık gtb1549 şuan 170-180 hp güçleri arasında. 2-2.1 peak atıp 1.7-1.8 cont yürüdüğünü düşünüyoruz. Henüz boost saati takmadığım için tam net olarak göremiyorum, Utku Abinin söylediği bu yönde (Us performance) arabanın gidişinden olsun,yazılımdan falan son derece memnunum ama bir şey yaptıysam en sağlıklısı olsun taraftarı olduğum için sizlere sormak istedim.

Merak edenler için 180 hp = büyük turbo,büyük intercooler,k&n filtre,downpipe ve komple düz boru ile.

Turbodan net bir şekilde fark edilir ıslık geliyor , kime sorsam büyük turbo taktın ve basınç bastın normal diyor. Buna Utku abide dahil olmak üzere normal diyor. Turbocuya gittiğimde (Ankara Turbotek fatih abi) egsoz pallerinden geldiğini ve sesin kesileceğini açılmışkende tamir takımının değiştiririz dedi 500 tl fiyat verdi işçilik turbo sök tak vs dahil. Ama çevredeki insanlara kalsa normal gerek yok diyor.

2. Sorum ise , ayağımı gazdan çektiğimde pallere ekstra yük biniyor Surge sesi geliyor bunun turboya ne kadar büyük bir etkisi olabilir , yada bana ne gibi büyük sorunlar açabilir. Mil kesip,pal kırıp motora kaçması vs gibi. Bilenler bilir Özen Ticaretten Hilmi abinin yanına gittim HKS replika,selonid,switch ile birlikte 700 lira fiyat verdi bana çok çok fazla geldi , ancak surge ı azaltacağını söyledi. Mantığımın almadığı konu şu ki her turbo büyütenin 700 lira bir bov'a para vereceğini düşünmüyorum , millet napıyor ? Milletin bu sesi duymaktan zevk aldığı söyleniyor ancak bu riskli bir durum napacağıma pek karar veremedim , çuf çuf blow off ile gezmekte istemiyorum ama hadi ıslık sesi normalse en azından bu surge olayına back pressure'a bir çözüm bulmam gerektiğini düşünüyorum , diyelim ki böyle gazladık başıma gelebilecek en büyük sorun ne olur ? ve bu blow-off işini daha uygun fiyata Ankara da yaptırabileceğim bir yer var mı ? 700 lira ütopik geldi.

Bilgisini ve tecrübelerini paylaşanlar için teşekkür ederim.

Islık Videosu ;

http://www.youtube.com/watch?v=juYKhVkIWJM

erhanarici18
23-02-2015, 19:36
turbodaki aynı ötme sesi bende de var
bilmediğim bi yazılım var sadece

Sadık Özyer
23-02-2015, 19:49
Video ya çekebilir misin ? VNT turbodan olabilir o ses , yada surge sesini karıştırıyorsun bir yerlerde kaçak olabilir.
Bendede yüksek basınçla aynı turbodan var çaf çuf ses çıkıyor , hatta şunu bi izle.
https://www.youtube.com/watch?v=p_NRFqe9hog

https://www.youtube.com/watch?v=p_NRFqe9hog

Sadık Özyer
23-02-2015, 20:06
Dostum bu surge sesi değil bildiğin vnt nin kanatlarından geliyor ses , şimdi dinledim.

ozoozo
23-02-2015, 20:21
Dostum bu surge sesi değil bildiğin vnt nin kanatlarından geliyor ses , şimdi dinledim.

Yok zaten video daki surge dan bam başka bir soru dostum :) yani 2 sorum vardı birisi bu ıslık probleme yol açar mı , yada acil müdahele gerektiren bir ses mi ? anlamındaydı. Diğeri ise video dan ap ayrı surge sesini nasıl kesebilirim,bov vs tarzında. Zaten Surge ile sorum 2. paragrafta sanırım yanlış anlaşıldı :)

Onur Fatih
23-02-2015, 20:28
Islik Sesi degil bence o kadar ses olur emis sesi bence. Hizli parvane donerken hep ses cikarir evimizde kullandigimiz esyalar buna ornek
Bende de buyuk turbo var surge sesi gibi degisik sesler cikmiyor gazi biraktigimda. Aslinda ciksa hosuma gider :) genelde tam basinc gelirken birden gaza birakip debriyaja bastiginizda cikar eski arabamda vardi ayni ses. Simdi nedense cikmiyor.

ozoozo
23-02-2015, 20:31
Islik Sesi degil bence o kadar ses olur emis sesi bence. Hizli parvane donerken hep ses cikarir evimizde kullandigimiz esyalar buna ornek
Bende de buyuk turbo var surge sesi gibi degisik sesler cikmiyor gazi biraktigimda. Aslinda ciksa hosuma gider :) genelde tam basinc gelirken birden gaza birakip debriyaja bastiginizda cikar eski arabamda vardi ayni ses. Simdi nedense cikmiyor.

Usta ses hakkında egsoz pallerinin değiştirilip , içide açılmışken tamir takımının değişip sesin kesileceğini söyledi ancak kime söylesem ses normal gibi,devam et böyle vs tarzında şeyler söylüyor.

Video dan bam başka bir durum ise gazdan ayağımı çektiğimde ğuuuğğ diye surge sesi geliyor , bu ses herkesin hoşuna gitse de turbo pallerinin katili. Bov konusuna gelirsekte hem çuf çuf gezmek istemiyorum hemde 700 lira çok ütopik geldi.

Ha birde buna ek olarak turbo 2700-2800 gibi peak atıyor , yani büyük viteste falan 2 bin devir gibi sanki araç gaz keser gibi oluyor böyle boğuluyor falan ayağımı gazdan çekip tekrar bastığımda sanki bir şey tekrar ittiriyor. Büyük ihtimalle laga giriyor o sırada yine söylim dedim :)

Sadık Özyer
23-02-2015, 20:33
Usta ses hakkında egsoz pallerinin değiştirilip , içide açılmışken tamir takımının değişip sesin kesileceğini söyledi ancak kime söylesem ses normal gibi,devam et böyle vs tarzında şeyler söylüyor.

Video dan bam başka bir durum ise gazdan ayağımı çektiğimde ğuuuğğ diye surge sesi geliyor , bu ses herkesin hoşuna gitse de turbo pallerinin katili. Bov konusuna gelirsekte hem çuf çuf gezmek istemiyorum hemde 700 lira çok ütopik geldi.

Surgeyi bir çek dostum , ama senin o ses , bildiğin turbonun vnt kanatçıklarının nanayı yemesinden kaynaklanıyor. Emiş sesi olsa hüüüp diye bir ses çıkardı.

ozoozo
23-02-2015, 20:37
Surgeyi bir çek dostum , ama senin o ses , bildiğin turbonun vnt kanatçıklarının nanayı yemesinden kaynaklanıyor. Emiş sesi olsa hüüüp diye bir ses çıkardı.

Yukarıda arkadaş emiş sesi demiş ama anlamadım şimdi hangisi hangisi :) turboyu aldığımda ustanın söylediği harika ve çok güzel kelimesi oldu ancak bu ıslık sesinin turbonun çok hararet görmesinden olduğunu söylüyor.

Bu şekilde sürmenin zararları nedir tam olarak ? , vnt turbo kullanan bravo (200 hp) Kubilay abi senin normal olduğunu , iyice rahatsız etmeye başladığında tamir ettirirsin dedi video yu yolladığımda.

Tayfun.O
23-02-2015, 20:44
Bana normal geldi gibi şuan kullandığım tdci motorda aynı bu sesi veriyor ama motor sesi turbonun sesini çok çok bastırıyor bizde :D bu arada 130.000 km orjinal turbo daha değişmedi tık yok daha

63owen63
23-02-2015, 20:55
O lag konusu için bir kadran videosu çeker misin,

sesi emme sesine benzetemedim ben.

ozoozo
23-02-2015, 21:19
O lag konusu için bir kadran videosu çeker misin,

sesi emme sesine benzetemedim ben.



Sıkıntılı bir ses gibi mi yani ?


Lag konusu şöyle düzgün şekilde gaza oturursam sıkıntı yok ama yavaş yavaş gaz vererek gidersem yani stabil bir şekilde büyük viteste hızlanmaya başladığımda hissediyorum , ayağımı gazdan çekip tekrar bastığımda sanki bir şey aktif oluyor tekrar gitme isteği geliyor tabi bu dediğim alt devirlerde turbo dolana kadar. Bu arada youtube da kanalımda kadran videosu var ama çok belli olmuyordur çünkü bir anda oturuyorum. O lag olayı için ayrı çekerim.

FK.Sub
23-02-2015, 21:25
Aynı ses bendede 1.3 cdti ımda mevcut basınç saatimde 1.7 peak 1.5 cont. gidiyorum 23.bin km oldu sıkıntı yok ama egsoz palleri ufak ufak zede aldığındada aynı ses oluyor kuşkuluyum o yüzden :)

Sadık Özyer
23-02-2015, 22:01
Vnt turboya nasıl peak attırıyorsunuz ?

murat çelik
23-02-2015, 22:10
bariz turbo sesi bu surge işini çözmeden yaptırırsan turboyu bir müddet sonra tekrar öter ayagını gazdan birden çekince yapar yavaş çek sıkıntı olmaz dönen turbo palinin aniden durmasından kaynaklı buda turboyu kırmaya meyil bir durum

ozoozo
23-02-2015, 22:20
bariz turbo sesi bu surge işini çözmeden yaptırırsan turboyu bir müddet sonra tekrar öter ayagını gazdan birden çekince yapar yavaş çek sıkıntı olmaz dönen turbo palinin aniden durmasından kaynaklı buda turboyu kırmaya meyil bir durum


Peki acil olarak çözmem gerekir mi ? Kimisi böyle devam et diyor yani çok şiddetli bir ıslık sesimi ? Surge olayında bov olayına ne diyorsunuz peki ? 700 lira çok fazla değil mi. Yada surge olayını bovsuz nasıl çözebilirim Ankarada önerebileceğiniz bir yer var mıdır.

Sadık Özyer
23-02-2015, 22:49
700 çok tabikide , sorunun vnt kanatçıkları olduğunu anladığında iş işten geçmiş olacak

ozoozo
23-02-2015, 22:56
700 çok tabikide , sorunun vnt kanatçıkları olduğunu anladığında iş işten geçmiş olacak

Çözümün egsoz pallerinin değişimi ve tamir takımı olduğunu söylüyorsunuz o zaman ?

Surge olayını da bov ile çözersek her şey düzgün olacak o zaman.

Sadık Özyer
23-02-2015, 22:58
Dostum egzoz contan gidik olabilir , vnt kanatçıkların ömrünü tamamlamış olabilir . Emme borularında bir yerde delik yırtık olabilir , kaçak olabilir yani. Bu sesi bende yaşadım , eğer gaz kelebeği varsa aracında anti runaway için , bu tam olarak çalışmıyordur , sürge yaptırıyordur. Aynı sorunları bende yaşadım.
İllaki surge diyorsan emme hortumlarını bir kontrol ettir.
Bovada 700 lira verme al bir tane selenoid kocaman , pedala basmadığında açık kalsın pedala bastığında kapansın . dizelde bov elektronik olarak çalışıyor zaten.

ozoozo
23-02-2015, 23:06
Dostum egzoz contan gidik olabilir , vnt kanatçıkların ömrünü tamamlamış olabilir . Emme borularında bir yerde delik yırtık olabilir , kaçak olabilir yani. Bu sesi bende yaşadım , eğer gaz kelebeği varsa aracında anti runaway için , bu tam olarak çalışmıyordur , sürge yaptırıyordur. Aynı sorunları bende yaşadım.
İllaki surge diyorsan emme hortumlarını bir kontrol ettir.
Bovada 700 lira verme al bir tane selenoid kocaman , pedala basmadığında açık kalsın pedala bastığında kapansın . dizelde bov elektronik olarak çalışıyor zaten.

Açıkcası ustayla denediğimiz de hortum,kaçak vs olabilir mi dedim yok bu ses egsoz pallerinden geliyor dedi , hortum falan değil dedi. Surge içinde motor havayı ememiyor tarzında bir şey dedi unuttum :) onun içinde bov lazım dedi dizellere uygun yapıyorlar ama maliyetli dedi. Yani usta tamir takımı+ egsoz palleri değişimine 500 lira fiyst verdi turbo sökümü falanda dahil. Sesin kesileceğini , turbonunda daha iyi çalışacağını söyledi.

Bov olayına gelirsekte hks replika,selonoid,tornacıda iş ve switch vs 700 dedi banada çok geldi aslında işin tamamı işçilik.

Bu arada yorumlarınız için teşekkür ederim.

Sadık Özyer
23-02-2015, 23:09
Açıkcası ustayla denediğimiz de hortum,kaçak vs olabilir mi dedim yok bu ses egsoz pallerinden geliyor dedi , hortum falan değil dedi. Surge içinde motor havayı ememiyor tarzında bir şey dedi unuttum :) onun içinde bov lazım dedi dizellere uygun yapıyorlar ama maliyetli dedi. Yani usta tamir takımı+ egsoz palleri değişimine 500 lira fiyst verdi turbo sökümü falanda dahil. Sesin kesileceğini , turbonunda daha iyi çalışacağını söyledi.

Bov olayına gelirsekte hks replika,selonoid,tornacıda iş ve switch vs 700 dedi banada çok geldi aslında işin tamamı işçilik.

Bu arada yorumlarınız için teşekkür ederim.

Bov ne biliyor musun ? Vakumla açılan bir vana , ee senin arabanda vakumu westinghouse sağlıyor , sen direk oraya bir vana koy istediğinde aç kapat en temizi :)
Oda caf cuf ses çıkartıyor , derme çatma tuning olacak ama bu iş böyle. Ayrıca dostum dediğim kelebeğede bir baktır . Benim canım yandı bu işlerden . İlla alıcam diyorsan dene bak gör. Videonu bekliyorum.

Mehmetmert
24-02-2015, 00:00
Ses artana kadar binin,cok arttigi zaman ise takie kiti
Su an icin cok sorun edilecek bir ses yok bence,varmi var evet ama aciliyeti olan birsey degil.15-20k rahat yapmasi lazim bu sekilde :)

MCN21
24-02-2015, 00:08
keske direk 1749 yaksaydınız... Kurcalanmıs turbo hep riskli, çıkan ses surge değil en azından video ya çektiğiniz kısım. kulanım sırasında gaza oturduğunuzda viii diye bagrınıyorsa kesinlikle turboyu tekrar gösterin :) durduğunuz yerede araca yük bindirmeden turboyu fazla kullanmadığınız için seslerde çok belirgin olmuyor.

Oznsrl
24-02-2015, 01:28
bence bu ses çok videoda bile acaip net bi sıkıntı olduğu belli taktığınız turbo çıkmamıydı 0 mı aldınız

ozoozo
24-02-2015, 08:20
Arkadaşlar video da surge sesi falan yok zaten farklı farklı 2 soru var , video da sadece bu sesin normal olup olmadığını soruyorum.

Turboyu çıkma aldım ancak alırken ustaya götürdüğümde çok güzel ve 0 a yakın olduğunu söyledi. Zaten aldığımda bu kadar belirgin bir ıslık yoktu sanırım surge comp. tan dolayı git gide arttı,artacakta :) bu sesin hararet görmeden dolayı olduğunu dediğim gibi egsoz pallerinin ve tamir takımının değişmesiyle gideceğini söyledi.

Demek istediğim şu ki bu ses ile devam edilir mi ? Yani acil müdahele gerektiren bir şey mi yoksa biraz daha böyle devam edebilirmiyim , önceliğim surge kesmek.

Berkan
24-02-2015, 08:44
bende merak ettim şimdi arkadaşımın 2011 makyajsız olan captivada(tamamen standart ve 28binde ) bu senin videodakinin aynı sesini yapıyor hatta yükte yokuş falan cıkarken gayet bariz sekilde artıyor duyuluyor içerden. 2-3 kişi normal falan dedi ama bende senin gibi nasıl normal bu diye bakıyorum :)

ozoozo
24-02-2015, 08:55
bende merak ettim şimdi arkadaşımın 2011 makyajsız olan captivada(tamamen standart ve 28binde ) bu senin videodakinin aynı sesini yapıyor hatta yükte yokuş falan cıkarken gayet bariz sekilde artıyor duyuluyor içerden. 2-3 kişi normal falan dedi ama bende senin gibi nasıl normal bu diye bakıyorum :)


Açıkcası kim dinlese evet ses var ama devam et bir sorun olmaz diyor. Ciddi de bir basınç var ortada ancak hepsinden önce surge olayına çözüm bulmam gerek onun içinde sessiz olsun istiyorum sanırım dumpvalve olacak onuda ankarada yapabilecek neresi var acaba , bov a 700 istediler hemde çuf çuf gezmek istemiyorum. Surge olayını çözdükten sonra ses artana kadar kullanırım iyice rahatsız etmeye başladışında tamire veririm diye düşünüyorum.

Ko®ay
24-02-2015, 09:27
O değilde şu peak attırma olayını biri bana çok kısa bi anlatıversin :D cahilliğime verin turbo boost göstergem var ama hiç peak ışığı yanmadı,tam olarak olay nedir :)

Amazing
24-02-2015, 09:53
O değilde şu peak attırma olayını biri bana çok kısa bi anlatıversin :D cahilliğime verin turbo boost göstergem var ama hiç peak ışığı yanmadı,tam olarak olay nedir :)

peak olayını eger defi kullanıyorsan peak ayarını kendin yapıyorsun. Yani tapa bastıgında örnegin 1.5 peak(Turbo tam güc zirve veriyor) snra Devir bandına göre düşüş uyguluyor stabil 1.3 1.2 basınc yürüyor.

https://www.youtube.com/watch?v=11owBhkqgC0

burdan benim boost saatini takip et bak peak verip düşüyor.

Olay bu :)

ozoozo
24-02-2015, 09:58
Dizele göre dv nasıl temin edebilirim yada uğraşlımıdır yapan veya bilgisi olan var mı ? Surge ü kesip daha sonra turbodaki sesi kesme planım var ancak surge olayını bovla çuf çuf kesmek istemiyorum haliyle dv ile sessiz şekilde o basıncı turbo emmesine verip böylece surge comp. u keseriz diye düşünüyorum. Var mı bilgisi olan veya Ankarada önerebileceğiniz birisi.

B.Koçer
24-02-2015, 11:46
Özdemir hatırlarsan orjinal turbomda bile bu sesin bir benzeri geliyordu zırıltı gibi :)

ozoozo
24-02-2015, 12:07
Özdemir hatırlarsan orjinal turbomda bile bu sesin bir benzeri geliyordu zırıltı gibi :)

Kardeşim doğru diyorsun zaten herkes bir şey diyor :) en son Mehmet abi gazihan ile konuştum oda bunun bir problem olmadığını söyledi keza Utku abide normal olduğunu söyledi. Artık çokta kasmaya gerek yok gittiği yere kadar böyle devam edicem , millet surge sesi için çırpınıyor ama bu pallerin en büyük düşmanı ancak onuda koy verdim çaf çuf apaçi gibi gezmek istemiyorum bov takıpta. Zaten yaza doğru 1749 takma niyetim var o zaman adam gibi girişirim. Aslında korkum pallerin kırılıp kopup motor bloğuna kaçmasıydı , seste egsoz pallerinden geliyor haliyle öyle bir sıkıntıda yok gibi. Şimdilik bir tane boost saati alıp takipte kalacağım.

Ko®ay
24-02-2015, 16:06
peak olayını eger defi kullanıyorsan peak ayarını kendin yapıyorsun. Yani tapa bastıgında örnegin 1.5 peak(Turbo tam güc zirve veriyor) snra Devir bandına göre düşüş uyguluyor stabil 1.3 1.2 basınc yürüyor.

https://www.youtube.com/watch?v=11owBhkqgC0

burdan benim boost saatini takip et bak peak verip düşüyor.

Olay bu :)

Peak olayını anladım tavan yaptığı basınç yani, sendede aynı saatten var sanırım ben renk değişimini yapamadım sadece kırmızı yanıyor eğer biliyorsan bana pm ile tarif edebilirmisin konuyu dağıtmayalım burda :)