Orijinalini görmek için tıklayınız : Şahin Motor Rektefiye Öneri, Fikir Destek ihtiyacı.
VtecDream
01-03-2015, 00:21
Merhaba arkadaşlar daha öncede buna bir benzer konu açmıştım fakat tam sonuca ulaşamamıştım. Motor komple rektefe edilecek. ön takım defransiyel komple yenilenecek ve işin açıkcası pek bir fikrim yok araç 88 şahin. ve yaptıktan sonra lpg ile binileceğinden lpg ile ilgili mikser regülatör tavsiyeleri gerekiyor.
motor komple rektefe görecek. piston kol tüm segmanlar vs. bana liste şeklinde yardımcı olacak varmı ? bu aracın motoruna 1.3 kapak ve slx şanzımanı monte edilebiliyormu ? slx ön takımı adapte edilebilinirmi ? salıncak rotiller rotil başları amortisör takozları herşeyiyle. karbüratör olarak ne kullanmalıyım ? ateşlemeyi elektronik ateşlemeye çevirmenin bir yararı olurmu ? piston olarak vitara piston diyorlar. ölçüler tutarmı ? kol olarak farklı bir malzeme kullanmak gerekirmi ? debriyaj çakma düşünüyorum.
VtecDream
01-03-2015, 00:26
ve ek olarakta amortisör ve yay için custom coilover düşünüyorum. yağ pompasında değişikliğe gidilmesi gerekiyormu ? birde amacım uçacak bir araba değil sadece zevk versin yeter. fren olarak ne yapılabilinir ? frenler kampana ve çok zayıf. onlarıda komple elden geçirmek istiyorum.
1.3 kapak olur. Turbolayacak mısın ? Turbo yoksa 0.6 büyütülmüş ( belki 0,4 ) pistonu ile rektefiye edin. Lpg regülatörü brc olursa iyi olur. Headers yapabilirsiniz.
Frenler içinde limitör iptal edilip dokunmatik fren yapıyorlar.
VtecDream
01-03-2015, 01:44
diske falan geçiş olmazmı ?
VtecDream
01-03-2015, 01:48
piston ne pistonu kullanıcam peki
Arkalara disk yapabilirsin ama komple sistem gerekir. O gereksiz.
Piston olarak orijinal tofaş pistonu. Markasını bilmiyorum fazla para harcamaya gerek yok
-0.6 Piston
-268 Dereceli Egzantirik Estaş Marka
-206 GTİ Subap
-1300 Kapak
-Çelik Conta
-Hafif Volant
-Bronz Baskı Balata
-SLX Emme Manifoldu
-SLX Karbüratör
-Mercedes W124 Ateşleme Bobini
-Opel Vectra Buji Kablosu
-Ultrasonic Buji
-SLX Distirbütör
-Karbüratör Hava Filtre Kepi
-Apexi Power Hava Filtresi
-Oil Catch Tank
-Karbüratör Benzin Memelerini Genişletme
-Karbüratörün Lpg Girişini Yandan Verme İşlemi
-Kule Gergisi
-4lü Süper Radyatör
-100 Amper Şarj Dinamosu
-72 Amper Akü
-4lü Manifold 48lik Düz Boru Orjinal Son Susturucu
Bunları yapabiilirsin biz yapacaktık aracı sattık ama hepsi uyumlu 4lü süper radyatöre gerek yok 3lü bakır yetsan radyatörde olur
Abi disk fren yakında muayeneye gireceksen sıkıntı olabilir.
VtecDream
02-03-2015, 00:43
yok daha yeni yaptırdım muayeneyi. bu işlemleri buralarda yaptıramam gibi geliyor bana... şu karbüratör yandan verme işlemi 1300cc kapak takması falan ? işlem gerekiyormu 1300 kapak için ?
1300 kapak direk takılıyor. Slx motorda Yaprak mikser olarak geçiyordu. Muhtemelen aynı şeydir.
VtecDream
04-03-2015, 22:44
kol ve yağlamayla ilgili herhangi bir iyileştirme söz konusu olabilirmi ?
tornado38
06-03-2015, 19:16
performans uğruna şu bloğu neden 0.6 ya konluyolar anlamıyom doğrusu bu işlem bloğun son sınırıdır sonra ya yeni blok alırsın yada gömlek çaktırırsın tabi çok fazla sıkıştırınca biraz fazla hararet yapınca kapak contası su koyuverir oda ayrı mesele.ben önce uzun soluklu sağlıklı olsun derim onun için gerektiği kadar bloğu honlattırın yağ pompasımnı sıfır orjinal veya en iyisini araştırın bulun onu takın fazla basınç isterseniz içini açıp by-pass valfinin yayının arasına makul olacak derecede pul koyun fazladan yağ basıncı yüksek devirlerde ve ısınan yağın incelme durumunda fayda sağlar kolların sağlamlığı yeterli bence ben motoru kırmaya çalıştım avans sesiyle çatır çatır vura vura yokuş çıktım bağırttım genede kırılmadı 1300 kapak sıkıştırmayı artırır fakat çok sıkıştırma fazla ısınma demek yazın biraz fazla sıkıştırınca hararet çabuk yükselir 3 sıra radyatör belki cözüm sunar takabilirsen blos tak acayip faydasını görürsün hem performans hem ekonomik açıdan
arkalara disk olabilir hacı muratların 197x modellerinde fabrika çıkışı vardı olurmu bilmiyorum ama yapılabilir muayenede sıkıntı çıkarırlarmı o da muamma
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.