Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Makyajlı Auris



levent
03-03-2015, 19:17
http://www.otopark.com/wp-content/uploads/2015/03/11390159001648542371-700x357.jpg

Geçtiğimiz hafta yapılan tanıtımının ardından, makyajlı Toyota Auris hakkındaki eksik detaylar Cenevre Otomobil Fuarı’nda açıklandı.

Dış görünüşte yapılan değişiklikler ile başlayacak olursak, yenilenen Auris’te ilk göze çarpan detaylar daha keskin bir tasarıma sahip ön ve arka bölümler oluyor. LED aydınlatmalı ön farların bulunduğu ön kısımda sağdan sola doğru yayılan geniş alt hava girişiyle ön tampon daha belirgin bir tasarıma kavuşmuş. Arkada ise daha karakteristik bir şekle sahip LED stop lambaları bulunuyor. Ayrıca arka tampon daha kaslı görünüyor. Reflektörlerin bulunduğu arka tamponun alt köşelerinin arasında bulunan ince krom çıta, araca bir premium dokunuşu katmış.

Tavandaki demode radyo anteni yerini köpekbalığı yüzgeci şeklindeki antene bırakmış. Yeni renk seçeneklerine ek olarak 16 ve 17 inçlik yeni jantlar da eklenmiş. Ayrıca ses yalıtımı üzerinde de mesai harcanmış. İç mekanda daha yumuşak plastik malzemeler kullanılmış ve gösterge panelinin ortasına 4.2 inçlik TFT ekran eklenmiş.

Gelelim makyajdaki en önemli nokta olan motor seçeneklerine. Auris, yepyeni 1.2 litrelik 4 silindirli turboşarjlı benzinli motor seçeneği ile geliyor. 114 bhp (85 kW) maksimum güç ve 185 Nm (136 lb-ft) maksimum tork değerlerine sahip bu motor, 6 ileri manuel şanzıman ile gücünü ön tekerleklere iletiyor. Aracı 0’dan 100 km/h’ye (62 mph) 10.1 saniyede ulaştıran motor, 167 km/h’lik (104 mph) maksimum hız değerine sahip. Ortalama 4.6 litre/100 km’lik (50 mpg US / 60.1 mpg UK) tüketim değeri ise başarılı görünüyor. CO2 emisyonu değeri opsiyonel Multidrive S şanzıman ile 106 g/km iken manuel şanzıman ile bu rakam 109 g/km’ye çıkıyor.

Dizel tarafında ise 2.0 litrelik D-4D, yerini 1.6 litrelik turboşarjlı yeni üniteye bırakmış. 110 bhp (82 kW) maksimum güç ve 270 Nm (199 lb-ft) maksimum tork üreten bu güç ünitesi ile araç 0’dan 100 kilometreye (62 mph) 10.5 saniyede ulaşırken 190 km/h (118 mph) maksimum hıza çıkabiliyor. 100 kilometrede ortalama 4.1 litre (57.3 mpg US / 68.9 mpg UK) yakıt tüketen bu seçenek, 104 g/km’lik CO2 değerine sahip.

1.4 litrelik D-4D motor seçeneği de Euro 6 standartlarına uyacak şekilde yenilenmiş. Toyota mühendisleri yeni turbo ve plastik silindir kapağı, farklı piston tasarımı gibi modifiyelerle sürtünmeyi %20’ye kadar azaltmayı başarmış. Yakıt tüketimi değeri de %3.4 oranında azalmış. 89 bhp (66 kW) maksimum güç ve 205 Nm (151 lb-ft) maksimum tork üreten bu dizel ünite ile Auris, 0’dan 100 km/h’ye (62 mph) 12.5 saniyede çıkarken 180 km/h’lik (112 mph) maksimum hıza ulaşabiliyor.

http://www.otopark.com/wp-content/uploads/2015/03/6024846991934602644-472x357.jpg
http://www.otopark.com/wp-content/uploads/2015/03/280679588158688847-472x357.jpg
http://www.otopark.com/wp-content/uploads/2015/03/765211812574733281-472x357.jpg
http://www.otopark.com/wp-content/uploads/2015/03/18516812622119421171-535x357.jpg
http://www.otopark.com/wp-content/uploads/2015/03/16680121739477790-535x357.jpg
http://www.otopark.com/wp-content/uploads/2015/03/18028425201966863049-535x357.jpg

otopark.com'dan alıntııdr.

kurtlukaya
25-03-2015, 03:13
3 farklı aurisim oldu araba iyi güzel fena değilde ilk önce yol tutuş problemini ortadan kaldırmaları gerek diye düşünüyorum golf 5 golf 6 ve lancer ( 2006 ) ve şuan astra j kullanıyorum 2006 lancer ın yol tutuşu bile bundan daha iyi , araba yolda giderken tok bir his vermiyor , yerden yüksek olmasından dolayı yüksek süratlerde yan rüzgarlardan çok fazla etkileniyor , frenleride çok saçma geliyordu bana , 1.4 tsi ye denk bir motor getirmeleri gerek aynı zamanda

levent
25-03-2015, 12:52
Top speed hatasını düzeltmişler bu arada 200km top speed i var 1.2 D4T motorun.

Bildirilerde okuduğum kadarı ile revize edilmiş süspansiyon NVH seviyesi ve direksiyon kutusu geliyor yenisinde,


The new, Auris range benefits from further suspension and steering revisions designed to improve ride comfort and handling. Numerous measures have also been introduced to reduce the transmission of Noise, Vibration and Harshness (NVH) into the cabin.

Components of the front MacPherson strut suspension have been revised, including the design of the coil spring, shock absorber, upper insulator, bound stopper and stabiliser bush.

The new, Auris features either a double wishbone or torsion beam rear suspension system. The double wishbone system equips all 1.2 litre turbo, 1.6 litre petrol, 1.6 litre diesel and full hybrid models. 1.33 litre petrol and 1.4 litre diesel engine models feature torsion beam rear suspension.

In combination, these front and rear suspension revisions improve initial roll damping, minimise friction and enhanced straight-line ride comfort.

In addition, the mapping of the Auris' Electric Power Steering (EPS) has been tuned to further build steering weigh as vehicle speeds rise, giving improved feedback above speeds of 60-80 km/h.

http://newsroom.toyota.eu/newsrelease.do;jsessionid=D109DD39DB8018642CED7075 64426429?&id=4214&allImage=1&teaser=new-toyota-auris&mid=255

Nightfish
25-03-2015, 12:57
Çok erken olmadı mı makyajı ?

Her konuda klasiktir, benzetme yapılır. Ben de yapmadan edemeyeceğim :) Arkadan tam Hyundai i30 olmuş.

merttepe
25-03-2015, 13:09
dizel motorlar neden o kadar verimsiz toyotada anlamıyorum.
fpt ve dci çok açtı arayı.

B.Koçer
25-03-2015, 13:12
Şu ilk cıkan auris in makyajından sonra auris auris olamadı be

levent
25-03-2015, 13:12
Ağustos 2012 de lansman yapıldı, 2013 ün başında satışa çıktı. Hemen hemen 2.5 sene normal Toyota için. Tahminimce yaz başında makyajlılar satışa başlar

i-vtec07
25-03-2015, 13:14
arkası hoş olmuşta önü hiç olmamış bence . güncel auris çok daha güzel :)

ayrıca 110 hp lik 1.6 dizel yapana kadar 1.4 d4-d yi geliştirip 100-110 arası güç çıkarsalar çok daha iyi olurdu sanki . sonuçta kendini kanıtlamış bi motor . hadi madem 1.6 yaptın en az 115-120 hp yap .

levent
25-03-2015, 13:15
dizel motorlar neden o kadar verimsiz toyotada anlamıyorum.
fpt ve dci çok açtı arayı.

1.4 ün 1-2-3-4 nesli oldu bununla birlikte,

xp10 Yaris ile 1.4 75hp, benim arabayla birlikte 2. nesil, makyajlı mk1 Auris ile 3. nesil, makyajlı mk2 Auris ile 4. nesil :)

1.6 D4D ise BMW nin ünitesi 116d deki ile aynı motor, yazılımsal olarak Toyota'ya uyarlanmış hali, ilk Verso'ya koydular şimdi Auris ve Avensis ile gelicek :)

mert1612
25-03-2015, 13:17
bune amk iğrenç

merttepe
25-03-2015, 13:19
BMW artık o makinayı kullanmayacak.
Toyotada yenilemeli kendini.

Land C. motorlarını marinize ettiler en son, tanıtım için bize vereceklerdi japonyadayken, bu olalı 10 ay oluyor heralde.
Sevmediğim Vw tuareg motorlarını marinize edeli 2-3 sene oldu.
Toyota çok geride kaldı avrupadan. Hybrid olmasa pazarda yetersiz kalacak.
Gerçi hybrid olayında da büyük sıkıntı olacak bir kaç seneye.

levent
25-03-2015, 13:22
BMW 1.5 3 silindire döndü zaten, elde kalanları Toyota'ya ittirdi :)

vvtiw, d4t ler ile biraz tutunur dallara ama enerji geri dönüşümünü bmw, vag grup vs firmalar uygulamaya başlamışken ben 1.2 d4t motorda beklerdim o hareketi mesela :) işi zor Toyota'nın..

gökberk
25-03-2015, 13:23
Şu arabayı bir tek ben beğeniyorum galiba...
Ama o yarı otomatik şanzıman kesinlikle ne sürüş zevki ne de konfor sağlıyor.
Bir önceki nesil Auris ise gözbebeğimdir orası ayrı.

levent
25-03-2015, 13:28
Makyajlı yeni kasayı ben de beğendim açıkçası.

1.2t, 1.6D4D 1.6 benzinlide bağımsız arka süsp gelicek.

1.2t ve 1.6 benzinlide CVT seçeneği var, 1.6 D4D sadece manuel olucak sanırım.

merttepe
25-03-2015, 13:36
BMW 1.5 3 silindire döndü zaten, elde kalanları Toyota'ya ittirdi :)

vvtiw, d4t ler ile biraz tutunur dallara ama enerji geri dönüşümünü bmw, vag grup vs firmalar uygulamaya başlamışken ben 1.2 d4t motorda beklerdim o hareketi mesela :) işi zor Toyota'nın..

Toyotanın en büyük avantajı hybrid. Şu an dünyada patentleri ile Hybrid de lider toyota. Başka firmaların elini kolunu bağlayan bu sebepler. Ancak birileri var başka patentlerle o sistemden daha iyi bir sistem geliştiriyor. Şu an başlama aşamasındalar. Bu bahsettiğim X şahıslar, doğru bir strateji izleyebilirlerse, baya bir değerler değişecek.
Çünkü bağımsız bu X kişiler, yani ZF gibi herkese satabilir duruma gelebilirler. + olarak bu yeni şanzıman ağır vasıtalarada uyarlanabiliyor. Hybrid otobüsler, kamyonlar, iş makineleri, forklift vs. hepsi mümkün.

hacıabi
25-03-2015, 14:15
Orta konsoldaki hava kanalları çirkin görünüyor bence onada bir el atsalarmış...

b.ustaoglu
25-03-2015, 16:06
bence kötü :) çirkin mi ? değil, ama rakipleri arasında adeta hayalet gibi. yok gibi bişey. rekabet edemeyecek kadar zayıf görüyorum. motor ve şanzıman seçenekleri ciddi anlamada bitik...

Ome_RS
25-03-2015, 16:12
eğer oluyorsa güncel kasaya makyajlı stop ve arka tampon revizesi ile çok daha şık bir araca sahip olunabilir :)
önden pek hoş olmamıs
bu sınıfta favori leon

leader_T
25-03-2015, 16:45
hayatımda gördüğüm en iğrenç ön göğüse sahip araç bu olsa gerek. hiç beğenmiyorum. ilk nesil çok daha iyiydi.

by.gkn
25-03-2015, 23:22
Avrupalıları bir kenara bırakırsak, Asyalılar içinde Koreliler bu sınıfta toyotadan daha fazla öne çıkmaya başladılar son yıllarda. Özellikle i30 ve cee'd güncel kasaları ile mevcuttaki auristen her konuda önde. Bana göre toyota 1.6 güçlü bir dizel yapmadığından ve tasarım olarak birçok kesimin göze hitabını sağlayamadığından alıcı kitlesini ülkemizde eskisi gibi genişletemiyor. Bu makyajlı haliylede yine pazar payını genişletebilecekmiş gibi durmuyor hiç.

kurtlukaya
25-03-2015, 23:54
arka süspansiyonun bağımsız olması çok iyi olmuş , 1.2 turbo oto çokm satar diye düşünüyorum , alternatif olarak peueot 308 var 1.2 turbo otomatik , toyotaa nın en sıkıntılı olduğu nokta 1,5 veya 1,6 dizelini kendisi üretememesi , bmw de böle kakalar yapacak bişey yok , bu dizel motor verso da var zaten , gözünü sevdiğim memleketimizde vergilendirme sıkıntılı olmasaydı 2,2 dizelleri alınabilirdi aslında

M3CSL
26-03-2015, 08:00
Bir araca cok hakaret etmeyı sevmem ama aurıs ve yenı corollanın ıc mekan kalıtesı berbat elınde kalıcak hıssı verıor malzemeler:)
sanzımanlarda oyle.. nesılden nesıle gecen corollacılar tercıh edıyor genel olarak, aurıs satışları nasıl gerçi onu bilmiyorum..

levent
26-03-2015, 08:24
Bir araca cok hakaret etmeyı sevmem ama aurıs ve yenı corollanın ıc mekan kalıtesı berbat elınde kalıcak hıssı verıor malzemeler:)
sanzımanlarda oyle.. nesılden nesıle gecen corollacılar tercıh edıyor genel olarak, aurıs satışları nasıl gerçi onu bilmiyorum..

Orta konsol vites civarı ve kol dayamalar özellikle, bir de 97 den beri Toyota kullanıcısıyız, bu kadar ergonomik olmayan torpido gözü görmedim, yolcu koltuğunda oturan koltuğu geri çekmeden torpidoyu açamaz. Ben almam şahsen, açık ve net. 79 lira şuan Auris 1.4 D4D, 1.6 D4D nerden baksak 82-83 olur ki o paralara 1 yaşında 10 binde 1 serileri varken hele.

fdoganb
26-03-2015, 08:41
Japonlar farklı teknolojilerle haşır neşir olmaktan tasarım konusunu biraz gözardı mı ediyorlar napıyolar? Toyota iki nesildir corollada tasarım açısından zayıf. Yine aurisler özellikle vag grubuna kıyasla pek şansı olan araçlar değil gibi. Yolda gördüğüm son kasa toyotalar genellikle filo ve şirket araçları

mert_can 41
26-03-2015, 11:41
Orta konsol vites civarı ve kol dayamalar özellikle, bir de 97 den beri Toyota kullanıcısıyız, bu kadar ergonomik olmayan torpido gözü görmedim, yolcu koltuğunda oturan koltuğu geri çekmeden torpidoyu açamaz. Ben almam şahsen, açık ve net. 79 lira şuan Auris 1.4 D4D, 1.6 D4D nerden baksak 82-83 olur ki o paralara 1 yaşında 10 binde 1 serileri varken hele.

2006 sonrası corollada o sorun yoktu ama fiyatlarla gerçekten toyota alınmaz corollaya 85 bin verene kadar bmw veya mercedese yönelirim daha iyi ama tabi oda ötv nin suçu yapılcak bir şey yok nalet olasıca ötv

aurise gelirse ilk defa toyotanın makyajını beğendim genelde makyaj olunca tipsizleşiyodu :)

kurtlukaya
31-03-2015, 01:43
öyle deme hocam 2010 da makyajlanan auris güzel olmuştu

şöyle birde gerçek var vw yi sevmem ama iç mekan kalitesi , tasarımı , motor seçenekleri , yol tutuşu vs toyatadan daha iyi , toyota nın vw karşısındaki bence tek artısı sorunsuzluğu , golf 7 ile şuanki aurisi karşılaştırmak dahi istemiyorum , ne konforu , ne yol tutuşu ne motor seçenekleri , ne tasarımı golf ün yanına yaklaşamıyor bence , aynı segment araçlar olduğu için karşılaştırma yaptım kimse yanlış anlamasın