Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Diferansiyel hakkında bilgisi olanları bekliyorum



Zorbey
05-03-2015, 18:38
Aracım 2000 model şahin. Diferansiyel de bir ses var. Ayna mahruti sesi gibi gıv gıv ötmüyor. Sabit bir ses. Artmıyor.

ustaya sordum ayarlanabilir dedi. Olmazsa kovan komple değişir dedi.

Bu diferansiyelin neyi ayarlanır.

Var mı Ankara'da bildiğiniz birisi ? (G.tcü mürsel) diye bir isim kulağıma geldi. İş yaptıran oldu mu ? :D

0M42
05-03-2015, 19:27
Ayarlık bir durumu yok mahrutninin rulman sıkılık ayarı var sadece o kadar.Rulman bozmuştur gaza basıp bırakınca ses tonunda değişme oluyor mu ?

Berat
05-03-2015, 20:20
Mürsel abinin lakabı çok hoş değilmiş :D

Grimlord
05-03-2015, 20:21
ustanın isme yarıldım,ankara'nın en iyisi olsa da ona gitme hacı sen :D

Zorbey
05-03-2015, 20:35
Ayarlık bir durumu yok mahrutninin rulman sıkılık ayarı var sadece o kadar.Rulman bozmuştur gaza basıp bırakınca ses tonunda değişme oluyor mu ?

Gaz verdiğimde değişme olmuyor

Zorbey
05-03-2015, 20:37
Mürsel abinin lakabı çok hoş değilmiş :D


ustanın isme yarıldım,ankara'nın en iyisi olsa da ona gitme hacı sen :D

Bir kaç kişi önerdi bakalım :D

0M42
05-03-2015, 21:07
Diferansiyelin yağına baktın mı ? Rulman bozmuş olabilir.

tornado38
06-03-2015, 17:47
diferansiyelde ayna ve magruti dişlilerinin birbirine basma ayarı vardır sesle alakası varmı dersen onu dinlemeden yorum yapmak yanlış olur fakat eğer tamir tadilat sök tak yapmadınsa bu dediğim ayarı hiç kurcalamadan sadece kontrol ediniz çünkü bu ayardaki en ufak değişim diferansiyelin kendi kendisini imhası gibi bir durum oluşturur birde yağsız kaldımı ilk olarak ayna mağrutinin semente diye tabir edilen dişlilerin yüzeyindeki sertleştirilmiş olan kısmın aşınıp yumuşak kısıma gelerek tırtıklı bir yüzey oluşturup sesi ortaya çıkarır fakat ses genelde 50 km/h yi geçince başlar rampa çıkarken azalır gazdan ayak çekilince azalır düz yolda vanılamaya başlar yok yağı falan tamsa iç rulmanlardan veya şaft askısı şanzımanın şaft çıkışındaki rulman veya aks rulmanı olma ihtimalide var
birde bir şehir efsanesi olarak duyduğum ve bizzat uyguladığım diferansiyel yağını (tofaşlarda)değiştirmeyin seviye kontrolü yapın eksikse tamamlayın değilse kurcalamayın yoksa ötme yapar derler
bu arada tofaş arka kovanı özellikle kaldırım tarzı yüksek set gibi yerlere çarpmalarda çok çabuk kovanı bükebilir çarpma yaptıysanız veya şüpheleniyorsanız kovanın düzlüğünü kontrol edin
ayrıca yağı boşaltıp çok miktarda çapak varmı bakın parçalar ele değecek kadar büyük mü çırptırma ani vurdurma yığdırma gibi bi olay yaşadınız mı tofaşın nadirdir ayna mağrutiyi kırdığı ama;yinede kontrol edilmesi gerek

Zorbey
06-03-2015, 18:20
diferansiyelde ayna ve magruti dişlilerinin birbirine basma ayarı vardır sesle alakası varmı dersen onu dinlemeden yorum yapmak yanlış olur fakat eğer tamir tadilat sök tak yapmadınsa bu dediğim ayarı hiç kurcalamadan sadece kontrol ediniz çünkü bu ayardaki en ufak değişim diferansiyelin kendi kendisini imhası gibi bir durum oluşturur birde yağsız kaldımı ilk olarak ayna mağrutinin semente diye tabir edilen dişlilerin yüzeyindeki sertleştirilmiş olan kısmın aşınıp yumuşak kısıma gelerek tırtıklı bir yüzey oluşturup sesi ortaya çıkarır fakat ses genelde 50 km/h yi geçince başlar rampa çıkarken azalır gazdan ayak çekilince azalır düz yolda vanılamaya başlar yok yağı falan tamsa iç rulmanlardan veya şaft askısı şanzımanın şaft çıkışındaki rulman veya aks rulmanı olma ihtimalide var
birde bir şehir efsanesi olarak duyduğum ve bizzat uyguladığım diferansiyel yağını (tofaşlarda)değiştirmeyin seviye kontrolü yapın eksikse tamamlayın değilse kurcalamayın yoksa ötme yapar derler
bu arada tofaş arka kovanı özellikle kaldırım tarzı yüksek set gibi yerlere çarpmalarda çok çabuk kovanı bükebilir çarpma yaptıysanız veya şüpheleniyorsanız kovanın düzlüğünü kontrol edin
ayrıca yağı boşaltıp çok miktarda çapak varmı bakın parçalar ele değecek kadar büyük mü çırptırma ani vurdurma yığdırma gibi bi olay yaşadınız mı tofaşın nadirdir ayna mağrutiyi kırdığı ama;yinede kontrol edilmesi gerek

Hiç sökülmedi. Ses yolda giderken 50 kmden sonra var ama ayna mahruti sesi gibi gıvgıvgıv etmiyor. Ses sabit artmıyor. Şaftın bakımları yapıldı ön takım yapıldı. Yağı tamam.
Herhangi vurma gibi birşey olmadı kontrol ettim.

Debriyaja bastığımda ufaktan lak diye vurma sesi var. Sürekli yanlayım, patinaj çektiriyim diye uğraşan birisi değilim. Benden önceki sahibinin yaptıkları bunlar. Aracı satıcam böyle vermek istemiyorum.

Mecbur dif inecek. Gelişmeleri yazarım

0M42
06-03-2015, 19:30
Ayna mahruti ayarı her diferansiyelde olmaz tofaş diferansiyelinde böyle bir ayar yok.