Orijinalini görmek için tıklayınız : coilover springs + orjinal amortisör sorunsalı ??
Bu konuda araştırma yaparken forumda yaklaşık 6-7 yıllık konuya rast geldim ama günümüze kadar coil springs lerle özel yapımlar çoğaldı , haliyle deneyimlerde artmıştır.
Velasıl; orjinal amortisöre direk coil springs alıp montajladığımızda aracı düşürdüğümüzde sekme/konfor nasıl olur? amortisör orjinal kalacağı için fazla sekme yapar diyende var, gayet memnunum diyende var. ( marka model olarak opel/fiat/renault/vw grubu amortisörleri baz alınabilir)
Birde orjinal amortisörü sertleştirmek adına nasıl işlemler yapılabilir?
not: Amacım sistemi kafamda oturtmak gerekirse garajımda kendi coillerimi yapmak / denemek. güvenlik kalite vs konularında eleştiri yapmazsanız sevinirim.
Opel astra g kasada araç çok sert olmuştu. Şimdi tofaşları yerle bir etmek için coil spring leri önlere koyuyorlar. Taş düşürten cinsten :)
berkay_aydin
07-03-2015, 00:37
önemli nokta amortisör zaten, mil kısalıcak sekmemesi için çanak kesilip meknaizma konursa olabilir ama kaynakla tuturmak lazım ne derece sağlıklı olur bilinmez o ürünlere, burda coilover yapanlar yaylarından mekanizmasına kadar kendi ürettiriyor
incelediklerimde direk orj çanak/tabla yerınde kalarak coil springleri takıp kaynaklıyoylar birde amortisor sertleştir tamam. işin ince kısmı dediğin gibi amortisorde
coil springs takıyorsan benden sana tavsiye 4 amortisörü de sertleştir, araç daha konforlu oluyor. bu işlemi yapmazsan aracın alçaldığı için orjinal amortisörlerin pistonları tam açılmadığından hep düşük aralıkta esnemek zorunda kalacak ve yük direk yaylara binecektir. sert çukurlarda kulelerde küt küt diye sesleri duyacaksın için cız edecek, gereksiz yere araç fazla zıplayacak + fazla esneyecek, 4 kişi binince tekerler davlumbaza sürtecek vs vs..
amörtisörleri sertleştir aracın çok daha konforlu olacaktır. bu konuda acı tecrübelerim oldu ayrıca 2 kere işçilik ödemek zorunda kalmamış olursun :)
Düzgün zemin Hariç; Konfor bitecek ve sürekli sekeceksiniz.
1 ay insan görüntü için sabrediyor daha sonra can sıkmaya Başlıyor konfor kaybı ve sekmeler.
Coilover alamıyorsunuz yay alın rahat edersiniz.
mikelazi
07-03-2015, 12:44
bu yaylar birbirinden farklı bir çok araca takılıyor.peki yayların sertligi uzunlugu veya aracın kilosu veya gücüne göre hangi yayın takılıcagı nerden biliniyor.benim tofaşım olsa alçatmak için kartalın arka yaylarını alıp keserdim.veya ön amörtisör tablasını asagı alıp, aracı nekadar cm.indirdiysem amörtisörüde milden okadar cm.keserdim bu şekilde binerdim.tabi sürünmek istiyorsanız.bu reçete pek sizi tatmin etmez.
coil springs takıyorsan benden sana tavsiye 4 amortisörü de sertleştir, araç daha konforlu oluyor. bu işlemi yapmazsan aracın alçaldığı için orjinal amortisörlerin pistonları tam açılmadığından hep düşük aralıkta esnemek zorunda kalacak ve yük direk yaylara binecektir. sert çukurlarda kulelerde küt küt diye sesleri duyacaksın için cız edecek, gereksiz yere araç fazla zıplayacak + fazla esneyecek, 4 kişi binince tekerler davlumbaza sürtecek vs vs..
amörtisörleri sertleştir aracın çok daha konforlu olacaktır. bu konuda acı tecrübelerim oldu ayrıca 2 kere işçilik ödemek zorunda kalmamış olursun :)
dediğin çok mantıklı, amortisör hareket aralığı kısa olacağı için direk yay binecek yayda sert zaten sekip duracak :icon_tup:
Peki amortisör sertleştirme işlemi adı altında neler yapılabiliyor? bi kaç amortisörcüyle görüştüm sertleştirilmiş veriyoruz diyolar, baktım bildiğin yine aynı amortisör. bazıları içindeki yağı daha sert olan yağ ile değiştiriyolar yada fazla yağ enjekte ediyorlar diye duydum bun bi gerçekliği varmıdır ? yani adamlar her marka aracın amort sertleştirirken ne işlem yapıyorlar ?
Aracima coil yaptirmak uzereyim,konuyu takipteyim ☺☺
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.