Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : forget piston bu hale nsaıl gelir ?



turboman
11-03-2015, 18:36
basınç max 0.8 de döküm manifold greddy 18g turbo gt30 ayarında 71 lik düzboru ve cutout var 71 lik. sadece 2. piston bu hale geldi gömlekte bişey yok erime pistonun içine kadar ilerlemiş.yakıttan diyenler var avanstan diyenler var varda var araç çalışıyordu sadece duman veriyordu motoru açtık manzara bu http://i60.tinypic.com/2zz6zdi.jpg

Sert@ç
11-03-2015, 18:42
Enjektor isemis gibi ?

elpadre
11-03-2015, 18:49
detenasyon

dc_crx
11-03-2015, 18:58
diğer pistonların hepsi iyi mi?

1.8 turbo
11-03-2015, 19:57
forget erımez dıye bır sey yok. enjektorde ıseme varsa erır gıder.

gökberk
11-03-2015, 20:20
Diğer pistonlarda sıkıntı yoksa 2.pistonun enjektöründe problem var muhtemelen. Geçmiş olsun.

Onur Fatih
11-03-2015, 20:30
Yag diyorum ben aynisi basima geldi ne kullaniyorsunuz yag olarak

kelalper
11-03-2015, 21:20
avanstan erimez kanal kırılır. Bu yüksek ısıdan dolayı olan olay. Emme tarafı mı egzoz tarafı mı ona göre bakmak gerek.

0M42
11-03-2015, 22:56
Fakir karışımdan kaynaklanmış bence.

Schumi
11-03-2015, 23:18
Araç nedir. Beyin tesisat ne durumda. Enjektör hiç çalışmayıp yada sorunlu az çalışıp nerdeyse yakıtsız kalıp EGT yüzünden kropaj yapmış gibi makina. Ama kropaj en çok kendisini gömlekte değil segmanda göstermiş. Blokta orjinalinden yağ jeti var mı ?

penguinhakan
11-03-2015, 23:32
Erimemiş kırılmış gibi duruyor , buda ısıdan olabilir , fazla yakıttan değil az yakıttan yani fakir karışımdan olmuş gibi duruyor.
Fazla fakire çekilmiş araba top speed gidilmiş yada bayağı bir son devirde kullanılmış vs ... egt tavan yapmış olabilir de olabilir...

turboman
12-03-2015, 00:26
Toplu cevap verim arac integra b18 motor var yag jeti yok bu bloklarda araba lpg de kullanildi her zaman lpg turboya uygun lovato marka kesinlikle kesiklik ve calismada problem yoktu ancak turbo arizasi vardi asiri yag veriyordu motora dumanda arada sirada veriyordu hizli giderken birden duman vermeye basladi ve ustune 5 km gitmek zorunda kaldimsakince ve sonraki sonuc bu widebanddan takip ediyorum degerler normal seyrediyordu napalim olacagi varmis diger pistonlarda bi sikinti yok arizali olan 2.gozde silindirinde bile sikinti yok sadece pistondan cikan parcalari 1cm lik bi alana sivamis onuda hallettik sansim varmis tek piston buldum sorunsuz onu takacam derdim bidaha boyle bi sikintiya dusmemek icin hangi yolu izlemem gerek tsk.

turboman
12-03-2015, 00:30
Sunuda eklim egzoz tarafinda sikinti kullandigim yag 10 40 mobil

CGR328
12-03-2015, 02:27
pistondaki erime eksoz tarafındamı emme tarafındamı
?

MEGFB
12-03-2015, 02:37
Sunuda eklim egzoz tarafinda sikinti kullandigim yag 10 40 mobil

yağı 10 60 kullansaydınız keşke bu kadar yüklü araçta 10 40 çok ince kalabilir

Maxi
12-03-2015, 03:11
geçmiş olsun, hangi göstergeler var?
egt? wideband afr? knock?
yoksa işte ondanmıydı bundanmıydı diye böyle düşünüp duruyorsun malesef.

+ forged pistonunda bir dayanma sınırı var
hele hele pre-ignition yada knock oldumu piston taş olsa gene kırılır.

turboman
12-03-2015, 07:18
aem wideband var egt de var ancak sensoru bozuktu vuruntu sensorum yok malesef bunu nasil calistiracagiz

DOHC
12-03-2015, 07:24
Düz (anlık değeri gösteren) göstergeler malesef işe yaramıyor. Peak değerleri hafızasında tutan modeller daha kullanışlı.

CLIORS
12-03-2015, 07:41
ring land kırılmış, çok büyük ihtimalle fakire kaldı.

Maxi
12-03-2015, 07:46
arkadaşlar bazen özellikle sadece reklam yapıyormuşum gibi algılanacak diye yazmıyorum
ama sizlerin bazı detaylara dikkatinizi çekmek istiyorum

wideband afr - egt yada yağ basınç gibi ibreli-dijital göstergenizin olmasının hiç bir anlamı yok.
ne oluyorsa tam gazda sırasında olur ve hiç birimiz gazlarken göstergeyi takip edemeyiz.

göstergede alarm olmak zorunda yoksa anlamı yok

benimde başımdan bazı olaylar geçti maxidisplayi onun için ürettim.
yüksek egt alarmı
düşük yağ basınç alarmı
yüksek su sıcaklık alarmı
wideband afr fakirde kalma alarmı
vs vs

Volkann
12-03-2015, 08:19
bence araç fakirde kalmış

turboman
12-03-2015, 08:24
arkadaşlar bazen özellikle sadece reklam yapıyormuşum gibi algılanacak diye yazmıyorum
ama sizlerin bazı detaylara dikkatinizi çekmek istiyorum

wideband afr - egt yada yağ basınç gibi ibreli-dijital göstergenizin olmasının hiç bir anlamı yok.
ne oluyorsa tam gazda sırasında olur ve hiç birimiz gazlarken göstergeyi takip edemeyiz.

göstergede alarm olmak zorunda yoksa anlamı yok

benimde başımdan bazı olaylar geçti maxidisplayi onun için ürettim.
yüksek egt alarmı
düşük yağ basınç alarmı
yüksek su sıcaklık alarmı
wideband afr fakirde kalma alarmı
vs vskesinlikle katiliyorum zaten gazlarken yola kilitleniyor insan sesli uyarda su an sadece yag basincinda var aracin gerisini gormezsen yandi gulum keten helva ne diyelim

evrendogu
12-03-2015, 08:43
geçmiş olsun, özellikle aşırı besleme araçlarda alarm gerekiyor.

turboman
12-03-2015, 20:58
geçmiş olsun, özellikle aşırı besleme araçlarda alarm gerekiyor.allah razı olsun alarm fikri iyide aracı yaptıktan sonra gelde bas basabilirsen bide işin bu yanı var ya bişey olursa herşeyin hayırlısı ne diyelim.

Cliosportve
12-03-2015, 22:35
pistonun ustu gayet saglam duruyor fakirden ziyade vuruntu olmus gibi
avans fazla geldi belkide üst saglam gelince zayıf olan kanalı kırmıs

MKT
12-03-2015, 22:54
2.gozun bobin yada atesleme tesisatina bakin derim

turboman
12-03-2015, 23:08
2.gozun bobin yada atesleme tesisatina bakin derimduman verdiği an tekleyerek çalışıyordu muhtemelen 2. göz ateşlemeyi kesti o an da sekmanı kırmış olabilir.ancak 10 sn önce bişey yoktu tam 2. vites dip gazda iken bi gerileme oldu ve duman vermeye başladı toplandıktan sonra ilk iş ateşleme ve yakıt sistemini elden geçirecem tşk.

Schumi
13-03-2015, 19:33
Araçta ne beyin var ve correctionlar açık mı ? Wideband var AFR tamamdı diyorsunuz ama şimdi eğer beyinde correction açık ve tolerans yüksek ise 1 silindirden AFR bozukta çıksa siz gözünüz ile takip edene kadar 4 silindirden gelen egzoz portları teke düştüğü yerde sadece 1 tane wideband sensörü olduğu için araç düzeltme yaparak benzin açarsa gene AFR düzgün gözükür ama sorunlu pistonda kıyamet kopar. :) Ben hala fakir karışım yüzünden EGT sonucu oluştu diyorum. Enjektörleri teste yollayın. Eğer olay LPG ile giderken oldu ise onun ile alakalı LPG tecrübesi olan arkadaşlar konuşsun hiç anlamıyorum çünkü.

turboman
13-03-2015, 19:51
Araçta ne beyin var ve correctionlar açık mı ? Wideband var AFR tamamdı diyorsunuz ama şimdi eğer beyinde correction açık ve tolerans yüksek ise 1 silindirden AFR bozukta çıksa siz gözünüz ile takip edene kadar 4 silindirden gelen egzoz portları teke düştüğü yerde sadece 1 tane wideband sensörü olduğu için araç düzeltme yaparak benzin açarsa gene AFR düzgün gözükür ama sorunlu pistonda kıyamet kopar. :) Ben hala fakir karışım yüzünden EGT sonucu oluştu diyorum. Enjektörleri teste yollayın. Eğer olay LPG ile giderken oldu ise onun ile alakalı LPG tecrübesi olan arkadaşlar konuşsun hiç anlamıyorum çünkü.beyin kendi orj. beyni ayarları ne durumda bilmiyorum ancak bu olaydan sonra lpg de 2 bin deviri geçmem basarsamda benzine çeker basarım lpg sıkıntı oluyo bu saatten sonra benzinde beyni tekrar kontrol ettirip enjektörlerde yeterli ise ona göre bi ayar yaptırıp bineriz buda bize bi tecrübe oldu lpg de 2 bin deviri geçmeden binersem bi sıkıntı olmaz heralde ?

Yigit-Y
13-03-2015, 19:57
Belki üretim hatası vardır bu yazılanlar dışında

khan
14-03-2015, 01:38
cok klasik bir detonasyon erimesi, egsoz tarafinda ve kompresor segmaninin ust bolgesinde olmasi bize bunu kanitliyor, diger sebeplerde emareler farkli olur.

fsunnetci
15-03-2015, 10:11
LPG ile 2000 devirden ziyade 4000 devir geçmemen iyi olur aksi halde zamanla motor ekipmanların detonasyona maruz kalacaktır,bende integra'yı turbo ve LPG ile kullanıyorum 1 ve 2 bazen 3.vites 5000-6000 devir cıkıyorum ama 4 ve 5.viteslerde kesinlikle Lpg ile gaza oturmuyorum,enjektörlerin kaçlık senin oem ise flow testi yaptır,hatta 440cc ile değiş derim Lpg ile gazlamanıda tavsiye etmem.enjektör sorunun fakirliğe sebep olmuş ve egt'yi tetiklemiş gibi duruyor geçmiş olsun..

turboman
15-03-2015, 11:43
LPG ile 2000 devirden ziyade 4000 devir geçmemen iyi olur aksi halde zamanla motor ekipmanların detonasyona maruz kalacaktır,bende integra'yı turbo ve LPG ile kullanıyorum 1 ve 2 bazen 3.vites 5000-6000 devir cıkıyorum ama 4 ve 5.viteslerde kesinlikle Lpg ile gaza oturmuyorum,enjektörlerin kaçlık senin oem ise flow testi yaptır,hatta 440cc ile değiş derim Lpg ile gazlamanıda tavsiye etmem.enjektör sorunun fakirliğe sebep olmuş ve egt'yi tetiklemiş gibi duruyor geçmiş olsun..evet bu dediğiniz yolu kullanarak binecem aragbaya artık teşekkürler

Mustafa Birsesli
15-03-2015, 11:56
geçmiş olsun, hangi göstergeler var?
egt? wideband afr? knock?
yoksa işte ondanmıydı bundanmıydı diye böyle düşünüp duruyorsun malesef.

+ forged pistonunda bir dayanma sınırı var
hele hele pre-ignition yada knock oldumu piston taş olsa gene kırılır.

olurmu hakan abi forumda hala boost a bıle gerek olmadıgını savunan adamlar var :) gösterge bu işin sigortası bence

SU-RS
16-03-2015, 06:42
Araçta beyin var mı?

Örneğin forged lı bi iki rs sırf beyin olmadığından bu hale geldi yakın zamanda.

Schumi
16-03-2015, 10:17
Araçta beyin var mı?

Örneğin forged lı bi iki rs sırf beyin olmadığından bu hale geldi yakın zamanda.

RS'e gidip 12.7-12.8 kitcar pistonunu normal egzantrik ile takarsalar ve oem beyinde araç atarlı giderli olsun diye dip açık avanslı yazılım ile kullanırlarsa 12.8 sıkıştırmanın 95 oktan ile yüksek ateşleme avansının mükemmel birleşimi vuruntu yüzünden kırmaları normal. :)

erh
16-03-2015, 18:04
Acık soylemek gerekirse RS için beyne cok ihtiyac yok. uzerinde ecu gayet akıllı zaten ve gereken hersey yapılabiliyor. bahsettiginiz durum beyin olmadıgından değil, olan beyine dogru ayar yapılmadıgından yasanmıstır.

turboman
16-03-2015, 18:39
benim araçta orjinal p 28 beyin var ancak rodajdan sonra ne gerekiyorsa onu yapacam bu sıkıntıya bidaha düşmemek adına lpg de ise sakin kullanımda tercih olacak

dc_crx
16-03-2015, 18:49
çakma defi bile olsa alın EGT koyun onda da uyarı alarmı var EGT yapmış başka bir açıklaması yok yakıt olsa pistonun üstü ve bir çok piston yara alırdı.. Avans'tan birşey olmaz onu düşünmüyorum Turbo B18 egzoz boruları kaç cm ?

ygtrn
10-04-2015, 13:27
lpg ile alakalı kısma aydınlık getireyim lpg kesinlikle detonasyona sebep olmaz, şayet bu sıkıntı lpg ile kullanılırken meydana geldiyse sorun kesinlikle avansla alakalı değil, bunun dışında lpg de enjektör işemesi gibi bişeyde mümkün değildir...

Nssn200sx
10-04-2015, 18:13
detonasyon demek için bu pistonun lower dish areasını görmemiz gerek. pistonun üstten çekilmiş resimi varmı?

turboman
10-04-2015, 18:25
resim bu arabayı topladım ancak araç 4 bin devirden sonra patırdıyor arıza lambası yanmıyor ve araba sanki tekleyerek çalışıyor daha ayar yapılmadı zaman bulunca yapacamhttp://i61.tinypic.com/2dw68ht.jpg

turboman
10-04-2015, 18:29
çakma defi bile olsa alın EGT koyun onda da uyarı alarmı var EGT yapmış başka bir açıklaması yok yakıt olsa pistonun üstü ve bir çok piston yara alırdı.. Avans'tan birşey olmaz onu düşünmüyorum Turbo B18 egzoz boruları kaç cm ?araçta apexi egt var ancak çalısmıyodu 71 mm egzoz borusu düz boru sonda cutout var 71 lik sondada oem susturucu var hep açık konumda biniyorum borulardan sıkma olmaz bu ebatlarda

Nssn200sx
10-04-2015, 20:59
bu aynı pistonsa, bu gözde herhangibi bir detonasyon göstergesi yok. kaç km kullanıldı bu pistonla arac? pistonun markası nedir?

turboman
11-04-2015, 22:45
Ben alali en fazla 1000 km yaptim onceside 25000km falan markasi arias gomlektede bi sikinti yok ayni pistondan buldum taktim yeni sekmanlarla su an rodajda basinc kisik

Oz`
18-04-2015, 07:36
1-2 resim alabilir miyim tam üstten kırılan kısımın kenarından


araba egt den kırılsa sıvanır gömleğe pistona sanıyorsam Emme tarafı o su an pre igntiion gibi duruyor yani detenasyon ama sürekli değil ne yaparken yaptı bunu ? gazlarkenmi kaçıncı vitesste