Orijinalini görmek için tıklayınız : Rolantide Ve Vitesde Titreme
VolkanSrky
17-03-2015, 10:54
Öncelikle herkese merhaba arkadaşlar aracımız Mazda Lantis 1.8 Otomatik (Ruhsatta 1.6 yazıyor ne hikmetse çözebilmiş değiliz ) :) Neyse gelelim konumuza aracımızda önceleri rolantide dengesizlik stop etme v.s problemler vardı
1) Boğaz kelebeğini söküp balata spreyi ile komple temizledim
2) Debimetreyi söküp yağsız temizleme spreyiyle temizledim
3) Boğaz kelebeğine giden çatlak hava hortumunu değiştirdim
4) Karter sibobunu değiştirdim
Bu sorun ortadan kalktı yalnız rolantide ve D konumuna aldığımda (D-S-L-N) Konumu farketmiyor titreme oluyor.Bujileri yağı suyu filtresini değiştirdim
yetmedi beyin resetledim (yeniden başlatmak) değişen hiçbir şey olmadı.
Vites konumundaki titreme aşırı yalnız o titreme için akslar falanlar filanlar konu giderde gider.. O yüzden şuan rolantideki titremeyi çözmek istiyorum sizin engin fikirlerinizin bana yardımcı olmasını bekliyorum teşekkürler.
Not: Yakın zamanda Disbritörü sökmeyi planlıyorum ondan bi arıza olmadığını zannediyorum araçda tekleme gibi bi problem yok oringden küçük bi yağ sızdırması var söktüğümüzde disbirtörün bi ayarı var mı acaba ?
VolkanSrky
18-03-2015, 09:04
Konu 24 Saatini tamamlamasına rağmen cevap yok hiç bilgisi olan yok mu bu konuda acaba ?
burakgunay
18-03-2015, 11:34
Kulakları kontrol ettiniz mi?
LnchCntrl
18-03-2015, 11:36
Sente atmış olabilir.
VolkanSrky
18-03-2015, 12:48
Kulakları kontrol ettiniz mi?
Kulakları kontrol ettirdim hafif kusurlu olanı bile ustayı zorlayarak değiştirdim sorun aynı şekilde devam ediyordu. Gaza basarken bi sallanma falan yok rolanti ve vitesde sadece.
VolkanSrky
18-03-2015, 12:49
Sente atmış olabilir.
Sentenin ayarına nasıl bakabiliriz acaba ?
gokcell13
18-03-2015, 13:20
Aynı problem opel astra marka aracımızca başımıza geldi.Bizden önceki sahibi servis dışında işi bilmeyen bir dükkanda triger seti geğişimi yapmış.Araç sente atlamış.Rolantide araç titriyordu ve araç otomatikti.Sizde sente atlama olayını bi gözdewn geçirin isterseniz.
VolkanSrky
18-03-2015, 19:05
Aynı problem opel astra marka aracımızca başımıza geldi.Bizden önceki sahibi servis dışında işi bilmeyen bir dükkanda triger seti geğişimi yapmış.Araç sente atlamış.Rolantide araç titriyordu ve araç otomatikti.Sizde sente atlama olayını bi gözdewn geçirin isterseniz.
Teşekkür ediyorum sentenin doğru olup olmadığını nasıl öğrenebiliriz acaba çevremdeki ustalara güvenim sıfır. Alakasız parçaları değiştirip bu değilmiş ya demeklerinden bıktım
veliazak
18-03-2015, 22:03
Buji kablolarını ölçtür, değerindeler mi? Değilse ya NGK ya da orijinal kablo ile değiştir... Benzin pompasını kontrol ettir, egzoz sistemini baştan sona kontrol ettir... İlk aklıma gelenler bunlar...
VolkanSrky
19-03-2015, 08:03
Buji kablolarını ölçtür, değerindeler mi? Değilse ya NGK ya da orijinal kablo ile değiştir... Benzin pompasını kontrol ettir, egzoz sistemini baştan sona kontrol ettir... İlk aklıma gelenler bunlar...
Kabloları öçlme işlemini yapmaya çalıştım hepsi farklı değerler veriyor bu değerlerin kaç olması gerekiyor. Benzin pompasında sıkıntı olcağını sanmıyorum sorun lpg'dede oluyor. Egzoz sisteminde ise son susturucu dağılmış sanırım manifoldada hafif bi kaçak olabilir yalnız bu bunlara bu kadar etken midir ?
veliazak
19-03-2015, 17:09
Bu durumu tecrübe etmemiş olsaydım yazmadım... Egzozdaki küçük bir delik bile rölanti sapmasına sebebiyet verebiliyor... İflah olmaz rölanti dengesizliğini komple egzoz sistemini yenileyerek kesen üyelerimiz oldu...
Kablo değerlerinin kaç olacağını bilmiyorum ama bu işin ustası rahatlıkla ölçüp değerlendirebilir... Kocaeli'de neredesin?
Yarımca Sanayi sitesinde Gülünce Otomotiv var, tavsiye edebilirim...
VolkanSrky
19-03-2015, 17:34
Bu durumu tecrübe etmemiş olsaydım yazmadım... Egzozdaki küçük bir delik bile rölanti sapmasına sebebiyet verebiliyor... İflah olmaz rölanti dengesizliğini komple egzoz sistemini yenileyerek kesen üyelerimiz oldu...
Kablo değerlerinin kaç olacağını bilmiyorum ama bu işin ustası rahatlıkla ölçüp değerlendirebilir... Kocaeli'de neredesin?
Yarımca Sanayi sitesinde Gülünce Otomotiv var, tavsiye edebilirim...
Rolanti dalgalanma, dengesizliği gibi bi problemim yok gayet stabil şekle getirdim yukarda belirttiğim işlemleri yaparak sorunum rolanti ve viteste iken aracın titremesi viteste tabi bunun iki katı bi titreme oluşuyor. Kocaeli karamürseldeyim ben.
VolkanSrky
29-03-2015, 18:37
Bujiler buji kabloları tevzi makarası buji kapağı yenileriyle tekrar değişti sonuç yine aynı sanırım dediğiniz gibi geriye bir tek sente kalıyor onun için yardımcı olabilirmisiniz
drivertech
29-03-2015, 18:59
Sibop ayarı yaptırdım geçti bende de tekleme titreme vardı bilgi için söylüyorum , ayrıca vitese taktığında oluyorsa şanzımanıyla ilgilide olabilir..
VolkanSrky
29-03-2015, 20:10
Sibop ayarı yaptırdım geçti bende de tekleme titreme vardı bilgi için söylüyorum , ayrıca vitese taktığında oluyorsa şanzımanıyla ilgilide olabilir..
Teşekkürler araç otomatik vites sübaplarda otomatik sübap lifter tabir edilen sistem var.
arasserdaroglu
30-03-2015, 20:30
Tps ayarı kurcalandıysa dediğinizi yapabilir.Mazda Ngs cihazı ile Tps voltajını fabrika değerlerine çekmek gerekebilir.İstanbul Koşuyolu Merser Otomotiv yardımcı olabilir.
VolkanSrky
31-03-2015, 08:56
Tps ayarı kurcalandıysa dediğinizi yapabilir.Mazda Ngs cihazı ile Tps voltajını fabrika değerlerine çekmek gerekebilir.İstanbul Koşuyolu Merser Otomotiv yardımcı olabilir.
Teşekkürler İstanbul'a gittiğimde uğrayacağım bir aksilik olmazsa. Elm cihazıyla görebilirmiyim acaba bu değeri ben veya başka şekilde doğru olup olmadığını
arasserdaroglu
31-03-2015, 20:29
Teşekkürler İstanbul'a gittiğimde uğrayacağım bir aksilik olmazsa. Elm cihazıyla görebilirmiyim acaba bu değeri ben veya başka şekilde doğru olup olmadığını
Elm327 ile zannetmiyorum :)
VolkanSrky
31-03-2015, 20:50
Elm327 ile zannetmiyorum :)
Avometre ile ölçülebiliyormuş inşallah dediğiniz gibi ondan dolayıdır sadece :) Teşekkürler
VolkanSrky
03-04-2015, 20:06
Tps ayarıda kontol edildi fabrika değerleriyle aynı çıkıyor hemen hemen sorun hala devam etmekde son olarak distribütör ateşleme zamanı ayarı ne şekilde yapılır el yordamıyla avans tabancası olmadan araç çalışıyorken distribütör vidalarını gevşetrek hafif sağa sola çevirerek yapılabilir mi ?
http://www.hizliresimyukle.com/images/2015/04/03/timing-06.jpg
Resim temsilidir benim vida geriye doğru sonda sıkılı durumda
VolkanSrky
04-04-2015, 22:26
Konuya yardımcı olursanız sevinirim
kadioglu
04-04-2015, 23:15
Egsozdan çıkan gaz ne renk? Bir widebans temin edip hava/yakıt oranına bakma şansın varmı? Viteste hızlanırken mi titreme yapıyor yoksa sadece alt devirlerdemi? Belkide otomatik şanzımandan kaynaklanan bir sorun olabilir. Sente kontrolüyse egzantrik kayışı görülebilecek şekilde kapakları filan sökülür.Kayışta ve kasnaklarda işaretler vardır.Hepsi yerinde olmalı.Avans meselesine gelince yüksek avansta benzeri şeyler yapabilir ama rampalarda filan hararet yapar. Ama ilk çalışma biraz zor olur.
VolkanSrky
04-04-2015, 23:54
Egsozdan çıkan gaz ne renk? Bir widebans temin edip hava/yakıt oranına bakma şansın varmı? Viteste hızlanırken mi titreme yapıyor yoksa sadece alt devirlerdemi? Belkide otomatik şanzımandan kaynaklanan bir sorun olabilir. Sente kontrolüyse egzantrik kayışı görülebilecek şekilde kapakları filan sökülür.Kayışta ve kasnaklarda işaretler vardır.Hepsi yerinde olmalı.Avans meselesine gelince yüksek avansta benzeri şeyler yapabilir ama rampalarda filan hararet yapar. Ama ilk çalışma biraz zor olur.
Egzozdan normal hava şartlarında renk yok soğuklarda beyaz oluyor normal sanırım bu.. Wideban temin edebilceğim biyer yok şuan viteste hızlanırken hiçbir problem yok 2bin devire kadarda bi problem yok sadece rolantide titreme oluyor ve d ye alınca rolantideki titremeyi kesebilirsem düzelicek hepsi sanırım şanzımanla alakalı bi sorun olması durumunda rolantiyede etki eder mi acaba üst kapağı söküp sentesine bakayım o zaman avans olayından şüpheleniyorum disbiritör konumu çoğu araçda ortada benimkinde en sonda sıkılı araç çalışırken bunu çevirerek ayarlayabilirmiyim
LnchCntrl
04-04-2015, 23:57
Hocam sen trigeri açtır dediğim gibi senteye mutlaka baktır. Sibop ayarı elle yapılmaz bu araçlarda, eğer sente düzgünse şanzımana baktır.
kadioglu
05-04-2015, 00:04
Egzozdan normal hava şartlarında renk yok soğuklarda beyaz oluyor normal sanırım bu.. Wideban temin edebilceğim biyer yok şuan viteste hızlanırken hiçbir problem yok 2bin devire kadarda bi problem yok sadece rolantide titreme oluyor ve d ye alınca rolantideki titremeyi kesebilirsem düzelicek hepsi sanırım şanzımanla alakalı bi sorun olması durumunda rolantiyede etki eder mi acaba üst kapağı söküp sentesine bakayım o zaman avans olayından şüpheleniyorum disbiritör konumu çoğu araçda ortada benimkinde en sonda sıkılı araç çalışırken bunu çevirerek ayarlayabilirmiyim
Egsoz gazı siyah değilse iyi.Ama hala karışım fakirde kalıyor olabilir.Şanzımandak, sorun rolantiyi etkileyebilir.Baskı tam ayırmaz araba hafif viteste gibi olabilir.Avans ayarı tabiki distribütörü çevirerek yapılabilir ama tecrübe ister.Daha önce yapmadıysan zor.Bir ustanın avans tabancasıyla yapması daha iyi olur.
VolkanSrky
05-04-2015, 13:45
Hocam sen trigeri açtır dediğim gibi senteye mutlaka baktır. Sibop ayarı elle yapılmaz bu araçlarda, eğer sente düzgünse şanzımana baktır.
Bugün ustama söyledim sente atlaksa komple sıyırır diyo trigeri.. öyle suratına baktım :) kendim açıp bakıcam sentesine artık. Şanzımanda sorun varsa zaten hiç girilmez oralara Allah korusun :)
VolkanSrky
05-04-2015, 13:46
Egsoz gazı siyah değilse iyi.Ama hala karışım fakirde kalıyor olabilir.Şanzımandak, sorun rolantiyi etkileyebilir.Baskı tam ayırmaz araba hafif viteste gibi olabilir.Avans ayarı tabiki distribütörü çevirerek yapılabilir ama tecrübe ister.Daha önce yapmadıysan zor.Bir ustanın avans tabancasıyla yapması daha iyi olur.
Ustamdada avans tabancası olmadığı için bunu kendim yapmaya karar verdim sonuçta titreşimin kesildiği yerde bırakıcam eski yeri belli en sonda duruyor
kadioglu
05-04-2015, 13:51
Ustamdada avans tabancası olmadığı için bunu kendim yapmaya karar verdim sonuçta titreşimin kesildiği yerde bırakıcam eski yeri belli en sonda duruyor
Zaten sonda durması normal değil.Ortalarda bir yerlerde olması daha makul. Denemeden öğrenilmiyor. Fakat sonda olması aynı zamanda sente atlamış olma ihtimalini yükseltiyor.Sente atlayınca ateşleme zamanlamasını ancak olduğu yerde tutturuyor olabilir. Ve sente atlayınca bir şeyi sıyırmaz.Az atlamışsa çalışma bozulur çok atlamışsa çalışmaz hepsi bu.
ibratice
05-04-2015, 23:35
ilk önce titreme vitese takınca rölanti yükselmesine rağmen kasaya titreme veriyorsa motor kulaklarına baktır , ama viteste rölanti düştüğü için titreme yapıyorsa rölantiyi yükselten ekipmanları kontrol ettir
LnchCntrl
05-04-2015, 23:37
Bugün ustama söyledim sente atlaksa komple sıyırır diyo trigeri.. öyle suratına baktım :) kendim açıp bakıcam sentesine artık. Şanzımanda sorun varsa zaten hiç girilmez oralara Allah korusun :)
Herkese selam, ustaya hasret
VolkanSrky
06-04-2015, 08:13
Zaten sonda durması normal değil.Ortalarda bir yerlerde olması daha makul. Denemeden öğrenilmiyor. Fakat sonda olması aynı zamanda sente atlamış olma ihtimalini yükseltiyor.Sente atlayınca ateşleme zamanlamasını ancak olduğu yerde tutturuyor olabilir. Ve sente atlayınca bir şeyi sıyırmaz.Az atlamışsa çalışma bozulur çok atlamışsa çalışmaz hepsi bu.
Banada çok saçma geldi sonuçda çok ince ayar gerektiren bişey avans olayı tamam ecu otomatik ayarlıyor ama bunun derecesini öne aldığın zaman ecuyada yanlış sinyal gönderiyor olabilir. Dediğiniz gibi sente avans ikilisi kaldı sadece çünkü aracı makineye bağlattığımda hiçbir arıza göstermedi sadece debitmetre arıza yakmıştı çok önceleri oda araç çalışır durumda bildik bi usta fişini çektiğinden dolayı .. arıza silindikden sonra bidaha çıkmadı. Bunların yanı sıra değişmedik parçada kalmadı Allah'dan kendim değiştiriyorumda işcilik parasından yırtıyoruz :)
VolkanSrky
06-04-2015, 08:15
ilk önce titreme vitese takınca rölanti yükselmesine rağmen kasaya titreme veriyorsa motor kulaklarına baktır , ama viteste rölanti düştüğü için titreme yapıyorsa rölantiyi yükselten ekipmanları kontrol ettir
Kulaklar teki hariç hepsi değişti oda benden önce değiştirildiğinden dokunmadım gayet sağlıklı gözüküyor araç motor kulağı titremesi gibi bi titreme değil.
VolkanSrky
06-04-2015, 08:45
Arkadaşlar bilindiği üzere sorunu düzeltmek adına hemde bakım olsun diye disbiritörü söküp inceledim bu arada tevzi makarası buji kabloları buji, buji kapağı ve yağ kaçıran disbiritör oringini değiştirdim.
Öncelikle disbiritörümüzü tutan iki civatanın olduğu yer ile motor arasını marker kalem veya cd kalemi ile çiziyoruz ki disbiritörümüzü geri takarken eski konumuna aynı şekilde takabilelim.
http://www.hizliresimyukle.com/images/2015/04/06/IMG_5419.jpg
Buda motor kısmı
http://www.hizliresimyukle.com/images/2015/04/06/IMG_5421.jpg
Motor kısmı biraz pis kusura bakmayın :)
http://www.hizliresimyukle.com/images/2015/04/06/IMG_5422.jpg
Sonrasında buji kapağını tutan iki adet vidayı söküp kapağı çıkartıyoruz
http://www.hizliresimyukle.com/images/2015/04/06/IMG_5423.jpg
Ve karşımızda tevzi makarası bunu çıkartırken çok uğraştırdı normalde çektiğinde gelmesi gerekiyor artık ne zamandır değişmediyse
http://www.hizliresimyukle.com/images/2015/04/06/IMG_5425.jpg
Burdaki oringimizde yıprandığı için yağ kaçırıyordu bunuda yenisiyle değiştirdim
http://www.hizliresimyukle.com/images/2015/04/06/IMG_5427.jpg
Tevzi makarasını çıkardıkdan sonra karşımıza tozlara karşı bobini koruyan kapak çıkıyor onuda çıkarıyoruz ve sonunda hedefe ulaşıyoruz :) Söktüğümüz şekilde geri topluyoruz toz kapağı burda gözükmüyor çatlağı vardı epoksiyle yapıştırdım elektrik kaçağı olursa rolantiyi etkileyebilir.
http://www.hizliresimyukle.com/images/2015/04/06/IMG_5430.jpg
Disbiritörümüzü söktüğümüz şekilde geri takıyoruz. Yeni buji kapağı tevzi makarası buji kabloları ve buji sorunumu çözemedim ama hiç değilse bakım yapmış olduk :)
http://www.hizliresimyukle.com/images/2015/04/06/IMG_5431.jpg
VolkanSrky
13-04-2015, 09:24
Arkadaşlar sente ayarınada bakıldı ondada sorun olmadığını söyledi ustamız
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.