Orijinalini görmek için tıklayınız : Opel Astra GTC Limp mode
Öncelikle herkeze merhabalar.
Dün akşam saatlerinde aracımın turbodan intercooler a giden hortum yerinden çıktı ve muhtemelen basınç kaybından dolayı araç arıza lambası yaktı. Gece vakti uğraşmamak için aracı garaja çektim ve bu sabah hortumu yerine takıp çalıştırdığımda önce arıza lambası söner diye bekledim ama malesef sönmedi. Araç Z20LER motor kodlu 2.0 Turbo GTC hortumlarda kaçak falan yok ama sanki araç şuan yürümüyor arıza lambası yanmaya devam ediyor. Bu araçlarda VW gurubu araçlardaki gibi Limp mode yada benzeri bir koruma mod u varmı dır?
Sorunumun koruma modu olma ihtimali nedir? Bilgisi olan arkadaşlar paylaşırsa sevinirim.
VolkanSrky
18-03-2015, 13:01
Sizin aracınızda Limp mode ve dump valve mode olduğunu biliyorum yanlış bilmiyosam buda turbonun devreye girmesini engelliyordur.
CasabLanca
18-03-2015, 13:11
arızayı kalıcı verdiyse bilgisayar bağlayıp silmek gerekebilir
Şuan işyerindeyim maalesef kıpırdayamıyorum biryere ama garajda kutup başını söktüm öğle yemeğinde inşallah söner arıza lambası. Öğrenmek istediğim böyle bir koruma modu olurmu her turbo araçta?
Z20nette dump valve arizasi almistim.
Safe modda turbo hic doldurmuyordu.
Sorunu giderdikten sonra kutuptan sifirladim cihaza gerek kalmamisti.
turbonun hizasindan ince krem renk valfe giden hortum olacak. Onu kontrol ettinizmi. Cok basinc geldiginde yerinden cikiyor. Tekrar valfe takip makina ile ariza silmeniz gerekiyor.
Dayanamadım indim garaja taktım kutup başlarını çok şükür kayıt sıfırlanmış. :)
Teste çıkamadım ama olduğu yerde devir çevirdim bir daha yanmadı lamba sanırsam cihaza gerek kalmadan sıfırlandı.
Hafta sonu cooler ve ara boruların montajını yapmıştım kendi otoparkımda oyüzden oluşan bir sorun diye düşündüm biran ama tam sıkamadığım bir kelepçe yüzünden boru çıkmıştı yerinden dün akşam inşallah tek sorunumuz bu olur. Bu arada resimlerde kendi başıma yaptığım montajın detayları mevcut kaçak falan olma ihtimali eklerden sıfır denecek kadar az sadece turbo çıkışında zor ulaştığım bir kelepçe vardı malesef otopark ortamında lift olmadığı için üstten yeteri kadar sıkamamışım dolayısıyla oradan patlak verdik sabah ustaya uğrayıp iyice sıktım kelepçeyi.
Tecrubeli arkadaşlardan öğrenmek istediğim şuan araç stok haliyle 60 lık aluminyum borularla cooler montajını yaptım kısmetse egsozuda halledip yazılım yapacağım araç bu haliyle yazılımsız cooler büyütme ve bu ara borularla stok halinden geri düşermi geç doldurma olayı yaşarmıyım?
http://i.hizliresim.com/gkGp40.jpg (http://hizliresim.com/gkGp40)
http://i.hizliresim.com/9V7A9Z.jpg (http://hizliresim.com/9V7A9Z)
egzost ve dp sonrası + hp seklınde guc alırsınız. Bu sekılde herhangı bı sorun olusmaz guc kaybı seklınde.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.