Orijinalini görmek için tıklayınız : Seat Ibiza 6l 1.4 tdi yol tutuş önerileri
Arabam spor araç olarak üretilmediğinden olsa gerek :) inanılmaz body roll var, direksiyonu çeviriyorum on saat sonra kafası çevirdiğim yere gidiyor özellikle agresif sürüyorsam biraz. Yani istediğim şey biraz daha sert bir karakterde olması. Takır takır böbrek taşı dökmek değil amacım ama sert olabilir problem değil tek biniyorum çoğu zaman. Şimdi diyorum ki 3.5 ve ya 5 lik yay alıp kule gergisi ile destekleyip daha tepkili bir sürüş elde etmek mi daha mantıklı (Maliyeti 1000 civarı olur) Yoksa üzerine biraz daha ekleyip jom blueline gibi ucuz bir coilover mı almak daha mantıklı( bunun maliyeti de 1500 civarı olur) ? Coillerle dipte gezmiycem sürekli eğer yay al geç aradaki 500 600 e değer mi ? Kısacası fiyat performans odaklı sizden tavsiyelerinizi istiyorum amacım yol tutuşunda nirvanaya ulaşmak değil de daha zevkli bir sürüş kalitesi elde etmek ve leylek arabamı biraz daha yere yaklaştırmak. + ANKARA da nereden temin edebilirim doğru düzgün yay ?
Bence sorunların amortisör eskimesi kaynaklı olabilir, 6L gayet sert sayılır oem halde çünkü. Kullandığım araçların da hiçbirinde o esneme yoktu diyebilirim, özellikle kafası çok güzel çizgiye oturuyordu :)
O zaman şöyle söyleyim diğer b sınıfı araçlara göre sert yine fakat viyadük çıkışı gibi uzun sağa veya sola olan virajlarda aracın bariz yattığını hissedebiliyorum. Ya benim kaşıntım zaten arkadaşımın jom coiloverlı 6j cuprasına bindikten sonra tuttu umarım derdimi anlamışsınızdır :)
Kule gergisi + yapabiliyorsan coil yap derim ben öyleyse :)
-Yaylların, helezonların sağlam olduğunu farzedelim.
6L Cupra'nın oem ön viraj demirini al, 20mm'dir. 6Q0411305AC olması lazım.
Eren yorumun nesini beğenmedin bilmem ama, yay ile beklediğin kadar sertleşmez..
Şafak'ın dediği gibi 6L cupra ön oem viraj demiri, Seat Sport kule gergisi, arka viraj çubuğu ile kendini sıkmaya başlar, coil ile zamk gibi olur..
biraz http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=159061 oku derim genelde kullanıcı önerileri bu yönde. İlk etapta gergi diyorum ben, baya toparlar..
Eren yorumun nesini beğenmedin bilmem ama, yay ile beklediğin kadar sertleşmez..
Şafak'ın dediği gibi 6L cupra ön oem viraj demiri, Seat Sport kule gergisi, arka viraj çubuğu ile kendini sıkmaya başlar, coil ile zamk gibi olur..
biraz http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=159061 oku derim genelde kullanıcı önerileri bu yönde. İlk etapta gergi diyorum ben, baya toparlar..
Abi yok oyle terbiyesizlik yapar miyim hic bana tavsiye veren birine ? Bugun disardayken mobilden yanlislikla elim dokunmus heralde. Detayli cevap yazicam pcye gecince.
CasabLanca
22-03-2015, 22:35
Yay ve coilover için Ayanlar Ziya Usta ile görüşebilirsin
Arabayi yaklasik 5 ay once aldim. Alirken ustaya gosterip ekstra komple ekspertize sokturdum suspansiyonlarin sonumlemesinde veya yururde bir problem yok dediler ki ayni sikayetle ustama gittigimde 6lnin kronik sikintisi olan burclarin da bile problem olmadigini sadece alt takim koruklerinin yirtildigigini soyledi bana. Lastiklerinde ekimden beri uzerinde aracin sahibi yeni almisti ben almadan once taze hamuru ( barum bravuris 3 ortalama bir lastik). Bu arada bu is icin butcem max 1500 tl daha fazla harcamanin bu motorlu arabaya haram oldugunu dusunuyorum :)
Levent abi yanlis anlasilma icin tekrardan kusura bakma. Istedigim ayar aslinda takir takir sert bir araba degil sadece biraz daha yol tutusu iyilesmesi ve araci esnemesini yapabildigim kadar azaltmak. Yani coil viraj demir cubuklari kule gergisine veririm vermesine ama vermek istemiyorum o kadar. Ha 6l cupram olsa gozunun yasina bakmaz harcardim o ayri konu :)
On viraj demiri kesin alinacaklar listesine yazildi.
Bence paranı pek harcamadan, sürüş stilini arabaya uydur... Çünkü her otobil farklıdır.
Benim düşüncem direksiyonu çok hızlı döndürüp understeer yani kafadan kayıyorsun. Hele full gaz yapıyorsan bunu torktan ötürü oluyordur.
20mm viraj demiri yazdım sana ama sende de 18mm olması muhtemel... Bahsettiğin bütçenin alabileceği Coil ile yay ile düzgün bir setup yapamacağı için mevcudu da bozar, sadece sert bir araba elde edersin. Eğer sertlik yol tutuşu arttırmak olsaydı amortisör yerine demir çubuklar koyardık.
Yol tutuşun reçetesi çok uzun... Lastik faktörü, kamber, kaster, toe, uygun süspanisyon hareketleri, yay sertlikleri...
mikelazi
23-03-2015, 10:33
araç virajda yana çok yatıyorsa viraj demirini veya viraj takozlarını konturol ettir.senin yerinde olsam 3.5 yay,kule gergisi ve ön viraj demirini bir kalınıyla degişirdim.
Bizim ibiza 6l icin seat sport kule gergisi var buldum ama cok absurd fiyatlsr soylediler. Polo 6n3lerle birebir ayni midir acaba kulelerin olculeri de ?
6y Fabia, 6l ibiza, 9n-9n3 polo aynı komple..
Eyup Duygun
23-03-2015, 13:42
Sahsi fıkrım powerflexte ne kadar ürün varsa alırım ibiza 6l ıcın.kendıarabamda vardı sımdı uzunuzunyazmaya gerek yokta parasını hakedenurunler
Kardesim ayni arac vardi bende 0 alimindan 9 sene kullandim dediğin olay o kasa butun cordoba ve ibizalarda var (pd75). Dedigin olay aracin direksiyon kirikken gaza yüklenilmesi durumda on tekerlerin tepkisiz kalmasi, understeer oluyor. Açıkçası benim karim gibi oldugundan ben buna çok alismistim ve acayip hosuma gidiyordu .D arkasinin kayip sifir cizmesinden iyidir. Simdiki aracimda da hep oversteer var mesela. Cordoba da kavsaga girerken direksiyon kirip 2de tam gaz kokleyip sararken el frenini bi kugu edasıyla kaldir indir yaptın mi oversteerin keyfine doyulmuyor .D aslinda aracin yol tutusu cok iyidir, dedigin olay dusuk hizlarda yüksek devir çevirirken manevra yapmak istediginden oluyor. Ama hidrolik direksiyon un iyi tarafi, bunu belli ediyor sana kafadan koptugu zaman. Ha bunu istemiyorsan iyi bir takim lastik ve coilover sistemi ile azaltirsin diye düşünüyorum. Acikcasi ben seviyordum yav.D yağmurda inanilmaz buyuk sıkıntı ama. Pure sport car gibi anasını satim araba butun kontrol sende .D
Kardesim ayni arac vardi bende 0 alimindan 9 sene kullandim...
Yaş 22 yazıyor yaf?
Yaş 22 yazıyor yaf?
Karisik biraz.. :) Rahatsızlığı olan bi aile yakınım almıştı benim için. Birkac yıl neredeyse hic kullanilmadi ben ehliyet alana kadar. Daha sonrasında da bana kaldi. Zaten 9 sene sonra 2006 model araci 60km de sattık gitti. Alan dua etmiştir. Öyle bir araçtı. Profil foto daki araç işte...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.