Orijinalini görmek için tıklayınız : Sabahları gaza basmadan çalışmama problemi
Slm
Aracım Lantis 1.8 97
Bu aralar marşa bastığımda arac çalışmıyordu. Tek marşta alan araba artık almıyordu.
Gaza hafif dokununca tek marşta alıyor 30 saniye sarsıntılı çalışıyor ve normale dönüyordu.
Benzin pompasından dedik değiştirdik yine olmadı.
Bir gün boyunca benzinde kullandım, akşam park ettim, sabah aracı çalıştırdığımda gaza basmadan tek marşta aldı.
Zaten ilk çalıştırmada banzinle çalışan araç için birde benzinde mi kullanmak gerekiyor ?
Onur Fatih
23-03-2015, 01:43
Stop ederken benzine alip 20 30 saniye bekleyip oyle stop edin
Bir de aku kutup baslarini kontrol edin
Stop ederken benzine alip 20 30 saniye bekleyip oyle stop edin
Bir de aku kutup baslarini kontrol edin
Bir arkadaşta demişti Kutup başlarını temizlemen gerek diye, ama araç ısınınca 10 dk bekleyip marşa basınca tek marşta alıyor.
1-2 saat sonra marşa basınca isteksiz çalışıyor sonra toparlıyor. Kutup başlarını temizleyeyim o zaman öyle bi deneyim. Tşk hocam bilgi için.
VolkanSrky
24-03-2015, 10:20
Slm
Aracım Lantis 1.8 97
Bu aralar marşa bastığımda arac çalışmıyordu. Tek marşta alan araba artık almıyordu.
Gaza hafif dokununca tek marşta alıyor 30 saniye sarsıntılı çalışıyor ve normale dönüyordu.
Benzin pompasından dedik değiştirdik yine olmadı.
Bir gün boyunca benzinde kullandım, akşam park ettim, sabah aracı çalıştırdığımda gaza basmadan tek marşta aldı.
Zaten ilk çalıştırmada banzinle çalışan araç için birde benzinde mi kullanmak gerekiyor ?
Gaza basıp çalıştırdığınızda rolantinin durumu nedir kaç devirde aşırı şekilde silkeleme yapıyor mu rolanti 500-600 lerde yavaş yavaş yükseliyor mu bunlara bakıp bilgilendirirseniz bizi daha kesin çözüme ulaşırız. Öncelikle araç çalışıyorken rolanti motoru disbiritör debimetre gibi parçaların fişi çekilip takıldımı eğer öyle yapıldıysa beyni resetlemeniz gerek eksi kutup başını sökün kontağı açın 5 defe frene basın çekin kontağı kapatın eksi kutup başını takın kontağı açın 2 dk bekleyin ve çalıştırın benzinde kullanın aracı boğaz kelebeği kendini kalibre etsin.. ( Dediğim gibi fişleri araç çalışıyorken çekme gibi bi hata yaptıysanız bunu uygulayın) Hortumları kontrol edin hava filtresinden çıkan boğaz kelebeğine giden kalın bi hortum var onu gözden geçirin hava kaçırıyor olabilir. Eğer hava kaçırılan yeri bulamıyorsanız hava filtresini sökün elinizle tıkayın araç çalışmaya devam ediyorsa kesinlikle biyerden hava alıyordur.
omer_yildir
24-03-2015, 10:23
Gaz enjektörü açık kalıyor olabilir. İlk çalıştırmada boğuyor olabilir. Benzinde sorun yok anladığım kadarıyla,
Bendede aynı sorun vardı ben ben eksantrik piyano tuşarını tekrar gözden geçirip ince bir ayar yaptırdım düzeldi
Gaza basıp çalıştırdığınızda rolantinin durumu nedir kaç devirde aşırı şekilde silkeleme yapıyor mu rolanti 500-600 lerde yavaş yavaş yükseliyor mu bunlara bakıp bilgilendirirseniz bizi daha kesin çözüme ulaşırız. Öncelikle araç çalışıyorken rolanti motoru disbiritör debimetre gibi parçaların fişi çekilip takıldımı eğer öyle yapıldıysa beyni resetlemeniz gerek eksi kutup başını sökün kontağı açın 5 defe frene basın çekin kontağı kapatın eksi kutup başını takın kontağı açın 2 dk bekleyin ve çalıştırın benzinde kullanın aracı boğaz kelebeği kendini kalibre etsin.. ( Dediğim gibi fişleri araç çalışıyorken çekme gibi bi hata yaptıysanız bunu uygulayın) Hortumları kontrol edin hava filtresinden çıkan boğaz kelebeğine giden kalın bi hortum var onu gözden geçirin hava kaçırıyor olabilir. Eğer hava kaçırılan yeri bulamıyorsanız hava filtresini sökün elinizle tıkayın araç çalışmaya devam ediyorsa kesinlikle biyerden hava alıyordur.
Bilgi için çok tşk.
Aynen dediğiniz gibi oldu. DEbimetre ve gaz kelebeği arızalı mı değil mi diye ustam kontrol etmek için, fişini çekip taktı. Dediğiniz kalibrasyonu hemen uygulayacağım.
1 kaç gündür benzinle kullanıp benzinde bırakmama rağmen araç çalışmıyor ya da tek marşta isteksiz çalışıyor 30 sn sonra istop ediyor. ama gaza 15 sn ya da 30 sn hafif basılı tutup bırakınca, kendisine gelmesini bekleyince herşey normale dönüyor. Işıklarda dururken bazen rolanti çok az iniyor ve sonra toparlıyor.
omer_yildir
Gaz enjektörü açık kalıyor olabilir. İlk çalıştırmada boğuyor olabilir. Benzinde sorun yok anladığım kadarıyla,
Bilgi için tşk, notlarım arasında bulunsun. BEnzinde de lpg de de sorun yok. Tek sorunum bu.
aslan
Bendede aynı sorun vardı ben ben eksantrik piyano tuşarını tekrar gözden geçirip ince bir ayar yaptırdım düzeldi
Bilgi için tşk, notlarım arasında bulunsun.
Dediğiniz kalibrasyonu uyguladım, araç gaza basmadan tek marşta çalıştı. Teşekkür ederim.
Yanlız 100-200 metre gittikten sonra frene basıp yavaşlarken araçta hafif bir rolanti düşüklüğü oldu ve istop etti, bu ilk aracı çalıştırdığım zamanlarda ara sıra olan bişey. biraz yol aldıktan sonra düzeldi.
100 km den beri benzinde kullanıyordum, kalibrasyondan sonra bir müddet daha benzinde kullanıp deneyeceğim. düzelmezse Rolanti motoru olabilirmi acaba arızalı olan ? ya da rolanti motoru kirlenmişmidir ?
Peki motor sesli çalışıyormu bu zaman diliminde
Peki motor sesli çalışıyormu bu zaman diliminde
Yok normal çalışıyor. zaten benim motorun devri biraz yüksek, frene basınca stop etmesin diye. 1000 devrin üstünde. Normalde 900 devir olması gerekiyor. Gaz kelebeğindeki rolanti motoru beni şüphelendiriyor.
Sabah yine tek marşta çalışmadı. Kontağı bi kaç kere açıp kapatmama rağmen. gaza basmak zorunda kaldım. Frene basınca devir düşüyor. iyice ısınınca kontağı kapatıyorum, 15-20 dk sonra çalıştırıp yola çıkınca rolanti devrinde aşırı dalgalanma oluyor. bu olay benzinde oluyor. lpg de daha düzgün çalışıyor ve frene basınca rolanti devri çok nadir düşüyor. ama sabah tek marş çalıştıramama olayı aynı şekilde devam ediyor.
veliazak
28-03-2015, 19:25
Isı sensörünü ve lpg regülatörünü kontrol ettirmeni tavsiye ederim Ali... ;)
VolkanSrky
28-03-2015, 19:42
Aracı ilk çalıştırmayı lpgde deneyerek sonucunu yazarmısınız lpgde çalıştırmak için lpg tuşuna basılı tutarak kontağı çevirip marşa basıyorsunuz farklı marka lpglerde değişebilir bu atiker için. Bujilerinizide kontrol etmekde fayda var emme manifoltuna ve boğaz kelebeğine giden hortumlarıda kontrol edin kaçak olabilir..
Garip bi durum oldu. Benzinde kullanırken rolanti düşüyor hatta yolda fene basınca istop eden araba, lpg aldıktan sonra rolanti de bir sıkıntı olmadı, sabah tek marşta çalıştı, yolda frene basınca hiç istop etmedi. AMa benzinde düzensiz çalışıyordu. Lpg deki kullanımda sıkıntı yok ama benzinde öyle değil.
Dediğiniz hortumları ve manifoldu kontrol ettireceğim. Gaz kelebeği tertemiz, bujiler nerdeyse yeni takıldı, buji kabloları orjinal japon servis malı.
@ VELİ AZAK
ikiside detaylı kontrol edildi daha önce.
VolkanSrky
29-03-2015, 20:30
Garip bi durum oldu. Benzinde kullanırken rolanti düşüyor hatta yolda fene basınca istop eden araba, lpg aldıktan sonra rolanti de bir sıkıntı olmadı, sabah tek marşta çalıştı, yolda frene basınca hiç istop etmedi. AMa benzinde düzensiz çalışıyordu. Lpg deki kullanımda sıkıntı yok ama benzinde öyle değil.
Dediğiniz hortumları ve manifoldu kontrol ettireceğim. Gaz kelebeği tertemiz, bujiler nerdeyse yeni takıldı, buji kabloları orjinal japon servis malı.
@ VELİ AZAK
ikiside detaylı kontrol edildi daha önce.
Acaba değiştirdiğiniz buji kodu nedir orjinali BKR6E 11 olmalı Ngk'de eğer tırnak aralığı çok dar farklı bir buji ise lpgde düzenli benzinde düzensiz çalışabilir eğer orjinal buji ise lpgdede problem yoksa aracın benzin sisteminde bi sıkıntı vardır kötü yakıt tıkanan yakıt filtresi v.s
Not: Hortumları kontrol ederken dikkatli edin ***** aracımız eski olduğundan elimizde kalabiliyor hemen kolay gelsin
Bujiler NGK, Honda bujisi, kodu için Servis defterine bakacam. oraya zımbalamıştım. bi ara lpg de tekleme yaşayınca 0.7 den 0.6 ya düşürmüştük tırnak aralığını.
Manifoltta ve yağ kapağına giren hortumda birkaç bişey tesbit ettim. resmini paylaşırım.
ama dediğiniz gibi benzin filtresi tıkalı olabilir. çünkü motor lpg de benzinden daha seri ve saat gibi çalışıyor.
Benzinde kullanmaya başlayınca, bi pejocu ile kalktım, tabi benzine aldanarak kalktım, sonuç hüsran :)
VolkanSrky
31-03-2015, 08:48
Bujiler NGK, Honda bujisi, kodu için Servis defterine bakacam. oraya zımbalamıştım. bi ara lpg de tekleme yaşayınca 0.7 den 0.6 ya düşürmüştük tırnak aralığını.
Manifoltta ve yağ kapağına giren hortumda birkaç bişey tesbit ettim. resmini paylaşırım.
ama dediğiniz gibi benzin filtresi tıkalı olabilir. çünkü motor lpg de benzinden daha seri ve saat gibi çalışıyor.
Benzinde kullanmaya başlayınca, bi pejocu ile kalktım, tabi benzine aldanarak kalktım, sonuç hüsran :)
Orjinal NGK Buji BKR6E 11 takın tırnak aralığıyla uğraşmayın eğer lpgde tekleme sorunu oluyorsa gaz ayarı yaptırın 0.6 benzin için çok sıkı bi değer Orjinal değeri 1.1 olması lazımdı.
Manifoldda bir delik var. ama ustam, onu lpg için açmış olabileceklerini söyledi. ama ordan girebilecek bir şey sübablara zarar vermez mi ?
Buji kodu: NGK 6953 bkr5e-11
http://s15.postimg.org/vzt15ystn/manifolt.jpg (http://postimage.org/)
resİm yÜkleme (http://postimage.org/index.php?lang=turkish)
Yağ kapağına giren hortumda ufak tefek yırtıklar var.
http://s30.postimg.org/pboateen1/hortum1.jpg (http://postimg.org/image/pboateen1/)
http://s30.postimg.org/hk7kuuahp/hortum2.jpg (http://postimg.org/image/hk7kuuahp/)
arasserdaroglu
31-03-2015, 20:32
O deliği Lpg yağlama sistemi için delmiş olabilirler.O delik açık ise yani hava alıyorsa söylediğiniz sıkıntıyı yapar.Karter havalandırma hortumlarının da sağlam olması gerekir.Emme manifoldu hiç bir şekilde ihtiyacı dışında hava almamalıdır.Yoksa düzensiz çalışma, fazla yakma her türlü problemle karşılaşabilirsiniz.
VolkanSrky
31-03-2015, 20:42
Manifoldda bir delik var. ama ustam, onu lpg için açmış olabileceklerini söyledi. ama ordan girebilecek bir şey sübablara zarar vermez mi ?
Buji kodu: NGK 6953 bkr5e-11
http://s15.postimg.org/vzt15ystn/manifolt.jpg (http://postimage.org/)
resİm yÜkleme (http://postimage.org/index.php?lang=turkish)
Yağ kapağına giren hortumda ufak tefek yırtıklar var.
http://s30.postimg.org/pboateen1/hortum1.jpg (http://postimg.org/image/pboateen1/)
http://s30.postimg.org/hk7kuuahp/hortum2.jpg (http://postimg.org/image/hk7kuuahp/)
Hocam o delik orjinalinde var manifoltu sökersen diğer tarafında olmadığını görürsün delik değil yani orası bi ikincisi orjinal filtre sistemini takıp o şekilde deneyin hiçbir sıkıntınız kalmayacaktır. İlla açık filtre sistemini kullanacaksanız boğaz kelebeğinden çıkan hortumu biraz daha yukarı almanız gerekecek bu arada o koddaki buji aralığı 1.1 veya 1.0 sentile ayarlayınız .
Motordan çıkan hortumuda karter filtresi alarak ona bağlayın filtreye bağlamayın çabuk kirlenmesin boğaz kelebeği güzel bir karter filtresi ile yağıda temiz havayla buluşturursunuz
O deliği Lpg yağlama sistemi için delmiş olabilirler.O delik açık ise yani hava alıyorsa söylediğiniz sıkıntıyı yapar.Karter havalandırma hortumlarının da sağlam olması gerekir.Emme manifoldu hiç bir şekilde ihtiyacı dışında hava almamalıdır.Yoksa düzensiz çalışma, fazla yakma her türlü problemle karşılaşabilirsiniz.
Google daki aramamda Karter havalandırma hortumlarının tıkalı olması rolantisi etkiliyormuş. Yeni nesillerde kapalı havalandırma varmış. Bizimki gibi eskilerde açık olması gerekiyormuş.
O deliği Lpg yağlama sistemi için delmiş olabilirler.O delik açık ise yani hava alıyorsa söylediğiniz sıkıntıyı yapar.Karter havalandırma hortumlarının da sağlam olması gerekir.Emme manifoldu hiç bir şekilde ihtiyacı dışında hava almamalıdır.Yoksa düzensiz çalışma, fazla yakma her türlü problemle karşılaşabilirsiniz.
Araç çalışırken o deliği elimle kapattım ama rolantiyi etkilemedi. Başka forumlarda dediğiniz gibi karter havalandırma hortumları rolantiyi etkiliyormuş. Ama lpg de rolanti konusunda yok denecek kadar az rolanti problemi var. Lpg iken istop etme, dalgalanma olayı yok gibi bişey.
Karter havanlandırma hortumlarını ustama gidince göstereceğim.
Çözüldü.
VolkanSrky Kardeşime teşekkür ediyorum, tavsiyesine uydum, uyguladım ve çözdüm.
2 Ustam var sanayi de. Volkan kardeşimin bana anlattığı çözümü onlara olur mu olmaz mı diye sormak için değilde , sadece tanıdık tornacı var mı diye sordum sadece. bana ne amaçla diye sorduklarında, volkan kardeşimin bana tarifini anlattım.
Ustalarım kesinlikle bi alakasının olmadığını söylediler. Ben yine de deneyeceğim diye ısrar ettim. Ben ısrar ettikçe onlar olmaz dedi.
Filtredeki deliği genişlettim ve büyük bir boru taktım oraya. Gaz kelebeğinin altından filtreye giren boruyu, Araca ilk hareketi veren boruyu büyüttüm. ordaki boru şırınga boyu kadardı. Ustam bununla alakası yok burdan dünya kadar hava girer dediği halde ben vazgeçmedim. ustaların her dediğine ok demedim. Ustalara her zaman ok demeyin.
Boruyu taktıktan sonra TIK Tek marş :D Sıcakken bile bana çile çektiren bu tek marşta çalışmama olayını çözdüm Volkan kardeşimin yardımları ile. O beni bu dertten kurtardı, Allah ta onu dertlerinden kurtarsın
iki ustama da anlattım ve sabah soğukken TEK marş çalıştırma videosunu gösterdiğim halde zor ikna oldu ustam :D
VolkanSrky
12-05-2015, 14:02
Çözüldü.
VolkanSrky Kardeşime teşekkür ediyorum, tavsiyesine uydum, uyguladım ve çözdüm.
2 Ustam var sanayi de. Volkan kardeşimin bana anlattığı çözümü onlara olur mu olmaz mı diye sormak için değilde , sadece tanıdık tornacı var mı diye sordum sadece. bana ne amaçla diye sorduklarında, volkan kardeşimin bana tarifini anlattım.
Ustalarım kesinlikle bi alakasının olmadığını söylediler. Ben yine de deneyeceğim diye ısrar ettim. Ben ısrar ettikçe onlar olmaz dedi.
Filtredeki deliği genişlettim ve büyük bir boru taktım oraya. Gaz kelebeğinin altından filtreye giren boruyu, Araca ilk hareketi veren boruyu büyüttüm. ordaki boru şırınga boyu kadardı. Ustam bununla alakası yok burdan dünya kadar hava girer dediği halde ben vazgeçmedim. ustaların her dediğine ok demedim. Ustalara her zaman ok demeyin.
Boruyu taktıktan sonra TIK Tek marş :D Sıcakken bile bana çile çektiren bu tek marşta çalışmama olayını çözdüm Volkan kardeşimin yardımları ile. O beni bu dertten kurtardı, Allah ta onu dertlerinden kurtarsın
iki ustama da anlattım ve sabah soğukken TEK marş çalıştırma videosunu gösterdiğim halde zor ikna oldu ustam :D
Rica ederim abi bu vesileyle tanışmış olduk. :D
Rica ederim abi bu vesileyle tanışmış olduk. :D
Aynen öyle kardeş. Aslında ümidi kesmiştim :D böyle geldi böyle gider diyordum :D
Yorum yapıp benim için zaman harcayan diğer arkadaşlara da teşekkür ederim.
veliazak
12-05-2015, 22:24
Rica ederim abi bu vesileyle tanışmış olduk. :D
Aslında aynı forum çatısı altında idiniz ama Ali maalesef terk-i diyar eyledi... :o
VolkanSrky
13-05-2015, 17:54
Sebebini sormak lazım abi :)
veliazak
17-05-2015, 13:17
Sebebini sormak lazım abi :)
Bizde sorgu sual yok Volkan, kapı herkese açık... ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.