PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1,6 sr akl motor Rölantideki Dalgalanma



kurtlukaya
28-03-2015, 23:28
Merhaba abilerim ve kardeşlerim , 3 gün önce 2000 model octavia 1.6 sr (akl motor) aldık , aracın bakımlarını yapalım dedik bujiler değişti sonrasında çalıştırıldı herhangi bir sorun yoktu , daha sonra sökülmeden gaz kelebeği temizlendi balata spreyi ile , araba çalıştırıldığında rölanti 1000 ile 2000 devir arası devamlı gezmeye başladı , adaptasyondan dediler , adaptasyon yaptırdım ama düzelmedi , sonrasında motor bir yerden hava alınıyor dendi gaz kelebeğine giden hortumda yırtık var diye değiştirdim ama yine düzelmedi , emme manifoldundan hava alması ihtimaline karşı test edildi oradanda hava almıyor , ancak gaz kelebeğine giden tahliye hortumunun ucu çıkarılıp tıkandığında rölanti olması gerektiği 800 devire düşüyor ve stabil çalışıyor , 3 farklı usta baktı hava alabailecek herhangi bir yer göremedi , sizce sorun ne olabilir ?

herkese iyi forumlar , şimdiden cevap veren herkese teşekkür ederim ...

umutckr
29-03-2015, 00:11
birkaç gün sonra düzelir

kurtlukaya
29-03-2015, 01:05
birkaç gün sonra düzelir

inşallah temennimiz o yönde ama çok can sıkıcı bir durum , bi kaç kişide sizin söylediğinizi söyledi ama bekleyip göreceğiz ,

elpadre
29-03-2015, 01:22
bendede golf 4 akl makınadan kelebek temızlenınce dalgalanma yaptı 2 gun ıcınde duzeldı :)

kurtlukaya
29-03-2015, 01:42
bendede 106 akl makınadan kelebek temızlenınce dalgalanma yaptı 2 gun ıcınde duzeldı :)

evet sizin dediğinize benzer şeyleri başka araçlar hakkında duydum , onlardada kendiliğinden düzeldiğini söylediler

kurtlukaya
29-03-2015, 13:01
bu konu hakkında tecrübesi olan başka kimse yok mu acaba

kurtlukaya
29-03-2015, 22:21
abilerim yardımcı olabilecek kimse yok mu ??????

elpadre
29-03-2015, 22:37
hala duzelmedımı ?

kurtlukaya
29-03-2015, 22:52
yok bugün kelebek temizliği ve bujilerin değişiminin sonraki ilk gün , motor soğukken stop etme olayı bitti ama rölantideki dalgalanma devam ediyor

LnchCntrl
29-03-2015, 22:57
Akışmetre ne alemde

poseidon
29-03-2015, 23:20
Ayni motor ayni sorun bir onceki aracimda vardi. 1.6 sr akl motor seat toledo. Bogaz kelebegi temizlendi gecmedi adaptasyon yaptilar gecmedi en son ustam cikma bir bogaz kelebegi buldu ve sorun bicak gibi kesildi. Akl motorlarin orjinal bogazlari 500-600 civari. Cikma bulursan da ustanla konus test etmeden satin alma. Bu motorlarda bu problem kronikmis.

poseidon
29-03-2015, 23:25
Bu arada bendeki sorun en basta 2500 3500 arasi kendi kendine gaz verme ile basladi ve problem kisin oluyordu. Yazin sorun yoktu bir sonraki kis da bu sefer kontakt basinca stop etme huyu cikti ortaya yani oyle 1 - 2 haftada kendi kendine gecmedi.

kurtlukaya
29-03-2015, 23:36
arabayı yeni aldık 4 gün oldu zaten , araçta anormallik olarak yolda gaza basarken gazı çok ince kesiklik yaparak alıyordu , sakin sürüşte onu hissetmiyordun bile , buji kablolarından kaynaklanıyor diye tahmin ediyordum ki öyle de oldu buji ve buji kabloları değişti , arabayı çalıştırdım 6000 devire kadar gazladım kesiklik gitti , tam güzel oldu bide gaz kelebeğini temizleteyim dedim , bu arada diğer aracım 2006 lancer gaz kelebeğini sökmeden üsütnde temizliyorum hep , aynı şekilde yeni aldığım arabanın da gaz kelebeğini temizleteyim dedim , balata spreyi sıkılıp silindi , simsiyah kurum çıktı , arabayı çalıştırayım dedim sıkılan sprey den dolayı araba geç çalıştı , çalıştıktan sonra pedaldan değilde kelebeğin ordan gaza basıldı ve arabadaki 1000 ile 2000 devir arasındaki dalgalanma başladı , motor stop edilip çalışıldığında 1000 devirde çalışıyo , dalgalanma yok gaza basılıp bırakıldığında 1000 ile 2000 arasında dalgalanıyor , kelebeğe giden hortumun tahliye hortumu çıkarılıp ucu tıkandığında devir normale dönüyor 800 devire , gazlansa bile anormallik yok

çok uzun oldu ama durumu tek tek anlattım

Raindrops
29-03-2015, 23:45
Öncelikle hayırlı olsun ama keşke başka bişey alsaydınız. Benzer sebeplerden bende müzdariptim, sübap ayarı yaptırmak gerekebilir

kurtlukaya
30-03-2015, 00:18
dün akşam bayağı bi araştırdım , aynı konudan şikayetçi başka kişiler de var , hatta aynı sorun youtube a da koymuşlar bora nın videosu , benim asıl anlayamadığım nokta hiçbirşey yokken gaz kelebeğini temizledik mis gibi oldu , simsiyah kurum çıktı , onun haricinde yapılan hiçbirşey olmadı , adaptasyon için orjinal yazılımı olan elektrikçiye gittim , adaptasyon yaptı olmadı , hava alıyor bi yerden dedi , o boruyu söktü bir yerinde ince bir yırtık vardı onu değiştirdim ama yine değişmedi , motorcuna git motorunun hava aldığını söyle dedi , gittim manifolda baktı , oralara baktı , herhangi birşey yok dediler , şunu da not ettiler megane larda da temizlikten sonra araba 3-4 gün kendine gelmiyormuş , internetten de baktım kimisi beklemiş geçmiş , kimisi gaz kelebeğini değiştirmiş yine geçmemiş vs , inşallah bende de geçer de rahat ederim

poseidon
30-03-2015, 08:10
dün akşam bayağı bi araştırdım , aynı konudan şikayetçi başka kişiler de var , hatta aynı sorun youtube a da koymuşlar bora nın videosu , benim asıl anlayamadığım nokta hiçbirşey yokken gaz kelebeğini temizledik mis gibi oldu , simsiyah kurum çıktı , onun haricinde yapılan hiçbirşey olmadı , adaptasyon için orjinal yazılımı olan elektrikçiye gittim , adaptasyon yaptı olmadı , hava alıyor bi yerden dedi , o boruyu söktü bir yerinde ince bir yırtık vardı onu değiştirdim ama yine değişmedi , motorcuna git motorunun hava aldığını söyle dedi , gittim manifolda baktı , oralara baktı , herhangi birşey yok dediler , şunu da not ettiler megane larda da temizlikten sonra araba 3-4 gün kendine gelmiyormuş , internetten de baktım kimisi beklemiş geçmiş , kimisi gaz kelebeğini değiştirmiş yine geçmemiş vs , inşallah bende de geçer de rahat ederim

Gaz kelebeği hassas bir parça. Öyle devamlı temizletmeye gelmiyor.
Çalışıyorsa dokunma demişler ya o hesap olmuş seninki.
Vw grubu AKL motorları alırken iyice araştırmalı. Yoksa Octavia fena bir araba değil.
Umarım sorunununuz kısa sürede masrafsız bir şekilde hallolur.

kurtlukaya
30-03-2015, 13:17
ya bilmiyorum kimisinde kendiluğinden duzelmis , kimisinde gaz kelebegini degistikten sonra duzelmis , kimiside yapmadigim sey kalmadi yine duzelmedi diyor , bana enteresan gelen tahliye hortumunun ucu tikandiginda herseyin duzelmesi , bu da motorun hava aldigini gosteriyo , ama yapilan kontrollerde hava alan biryer yok , ki motor gaz kelebegini temizlendikten sonra nerden hava alabilir ki

altugkocer
30-03-2015, 13:20
Araçta lpg var mı ?

VolkanSrky
30-03-2015, 13:43
Gaz kelebeğinizin üzerinde rolanti motoru olması gerekiyor temizleme işlemi yaparken sıktığınız spreyin kurumları gaz kelebeğindeki motora gelip tıkamış olabilir boğaz kelebeğini söküp güzel bi temizlik yaptıkdan sonra takın ve aracın beynine reset atın benzinde gezin kendini kalibre etsin

kurtlukaya
30-03-2015, 13:55
Araçta lpg var mı ?

aracta lpg var ama tum testleri benzindeyken yaptik

kurtlukaya
30-03-2015, 13:57
Gaz kelebeğinizin üzerinde rolanti motoru olması gerekiyor temizleme işlemi yaparken sıktığınız spreyin kurumları gaz kelebeğindeki motora gelip tıkamış olabilir boğaz kelebeğini söküp güzel bi temizlik yaptıkdan sonra takın ve aracın beynine reset atın benzinde gezin kendini kalibre etsin

yazdığınız cok mantıklı geldi , carsambaya kadar bekleyecegim , gelismeleri yazacagim zaten buraya,

konuya vakif olan abilerimizde yazarsa cok iyi olur

ercan26esk
30-03-2015, 14:07
8 senedir Golf 4 kullanıyorum 1.6 sr Akl motor bende de mevcut düzenli bakım yapılırsa sıkıntısız bir motor durup durup arıza çıkartan bir motor değil daha önceden başıma gelenleri söylüyorum evvelden sebring marka egzozum vardı devir saati hafif dalgalanma yapıyordu egzoz söktükten sonra normale döndü başka bir zaman ise devir saati 3500-4000 lere kadar kendi kendine gaz veriyordu hareret müşürü arızalı çıktı değiştirdik düzeldi aynı arıza yı bende hiç yaşamadım ve aracı komple her yerine bakmışsınız gaz kelebeği hassas bir parça devam lı açıp kurcalanması iyi değil ....

kurtlukaya
30-03-2015, 19:08
8 senedir Golf 4 kullanıyorum 1.6 sr Akl motor bende de mevcut düzenli bakım yapılırsa sıkıntısız bir motor durup durup arıza çıkartan bir motor değil daha önceden başıma gelenleri söylüyorum evvelden sebring marka egzozum vardı devir saati hafif dalgalanma yapıyordu egzoz söktükten sonra normale döndü başka bir zaman ise devir saati 3500-4000 lere kadar kendi kendine gaz veriyordu hareret müşürü arızalı çıktı değiştirdik düzeldi aynı arıza yı bende hiç yaşamadım ve aracı komple her yerine bakmışsınız gaz kelebeği hassas bir parça devam lı açıp kurcalanması iyi değil ....

yok abicim arabayı yeni aldık zaten , randımanı arttırmak için gaz kelebeğini temizleteyim dedim , temizletmeseydim keşke , diğer aracım 3 yıldır bende 3 ayda bir gaz kelebeğini kendim temizlerim çok şükür hiç bir sıkıntı yaşamadım , octavia nınki temizlenirken bayağı miktarda kurum çıktı , cumartesiye kadar geçmezse komple kelebeği söküp adam akıllı temizleyeceğim , bir temizlemeyle bozulacaksa almayalım bu araçlardan

arasserdaroglu
30-03-2015, 20:15
yok abicim arabayı yeni aldık zaten , randımanı arttırmak için gaz kelebeğini temizleteyim dedim , temizletmeseydim keşke , diğer aracım 3 yıldır bende 3 ayda bir gaz kelebeğini kendim temizlerim çok şükür hiç bir sıkıntı yaşamadım , octavia nınki temizlenirken bayağı miktarda kurum çıktı , cumartesiye kadar geçmezse komple kelebeği söküp adam akıllı temizleyeceğim , bir temizlemeyle bozulacaksa almayalım bu araçlardan
filtreden gelen gaz kelebeğine giren borunun üzerinde manifolda gidecek ince L şeklinde bir hortum var, takılı değil ise söylediğinizi yapar.O takılı ise adaptasyonu tam yapamıyorlardır.Kutup başını söküp tekrar işinin ehli bir ustaya Vag1553 yada Vas 5054 cihazı ile adaptasyon yaptırın.

kurtlukaya
30-03-2015, 21:55
filtreden gelen gaz kelebeğine giren borunun üzerinde manifolda gidecek ince L şeklinde bir hortum var, takılı değil ise söylediğinizi yapar.O takılı ise adaptasyonu tam yapamıyorlardır.Kutup başını söküp tekrar işinin ehli bir ustaya Vag1553 yada Vas 5054 cihazı ile adaptasyon yaptırın.

abi aynı dediğin gibi o l tipindeki dediğin hortum heralde tahliye hortumu oluyo çok ince gaz kelebeğine giden borudan çıkıp manifolda gidiyor , onun ucunu çıkarıp elimle tıkadığımda rölanti düzeliyor , oraya 3 farklı hortum denedim ama değişen bişey olmadı , herbirinde orayı tıkadığımda rölanti düzeldi , hangi cihazla yapıldığını bilmiyorum orjinal dediler sadece onda var dediler gittik adaptasyon yapmaya olmadı

arasserdaroglu
30-03-2015, 22:00
abi aynı dediğin gibi o l tipindeki dediğin hortum heralde tahliye hortumu oluyo çok ince gaz kelebeğine giden borudan çıkıp manifolda gidiyor , onun ucunu çıkarıp elimle tıkadığımda rölanti düzeliyor , oraya 3 farklı hortum denedim ama değişen bişey olmadı , herbirinde orayı tıkadığımda rölanti düzeldi , hangi cihazla yapıldığını bilmiyorum orjinal dediler sadece onda var dediler gittik adaptasyon yapmaya olmadı
O L şeklindeki borunun gaz kelebeği borusuna girdiği yerde checkvalf var tek yönlü geçişi sağlayan.Checkvalf patladıysa da sıkıntı yaşatıyor olabilir, Gaz kelebeğine giren boruyu yenilersen düzelebilir yani..

kurtlukaya
30-03-2015, 22:30
O L şeklindeki borunun gaz kelebeği borusuna girdiği yerde checkvalf var tek yönlü geçişi sağlayan.Checkvalf patladıysa da sıkıntı yaşatıyor olabilir, Gaz kelebeğine giren boruyu yenilersen düzelebilir yani..

checkvalf dediğiniz sensör mü , gaz kelebeğine giden boru yani hava filtresinden çıkan boru oluyor dimi yanlış anlaşılma olmasın , o boruyu komple değiştirdim ama ben

arasserdaroglu
30-03-2015, 22:40
Doğrudur hava filitresinden gaz kelebeğine giden boru.O boru yeni ise, doğru adaptasyondan başka birşey aklıma gelmiyor.Vagcomla falan yapacaksa Önce 10 nolu menüden 00 sıfırlama yapılmalı sonra tanıtma yapılmalı.Yani vw den anlayan bir usta bunu gayet iyi bilir.Checkvalf dediğim şey borunun üzerinde sensör falan değil :)

kurtlukaya
30-03-2015, 23:09
Doğrudur hava filitresinden gaz kelebeğine giden boru.O boru yeni ise, doğru adaptasyondan başka birşey aklıma gelmiyor.Vagcomla falan yapacaksa Önce 10 nolu menüden 00 sıfırlama yapılmalı sonra tanıtma yapılmalı.Yani vw den anlayan bir usta bunu gayet iyi bilir.Checkvalf dediğim şey borunun üzerinde sensör falan değil :)

usta ne kadar işinin ehlidir bilemiyorum , ancak adaptasyonu gözümün önünde yaptı ve akü kutupbaşını 30 dk çıkık vaziyette bekledi , bu arabadada gaz kelebeği elektronik değil telli , bnm lancer ımdada telli ama onda öyle bir sorun olmuyor nedense

hocam bu arada checkvalf dediğiniz ne oluyo :D

arasserdaroglu
30-03-2015, 23:26
usta ne kadar işinin ehlidir bilemiyorum , ancak adaptasyonu gözümün önünde yaptı ve akü kutupbaşını 30 dk çıkık vaziyette bekledi , bu arabadada gaz kelebeği elektronik değil telli , bnm lancer ımdada telli ama onda öyle bir sorun olmuyor nedense

hocam bu arada checkvalf dediğiniz ne oluyo :D elektronik değil deme :) Telli bile olsa elektronik':) checkvalf tek yönlü akış veya geçiş sağlayan bir parça.Googlelarsan daha iyi anlarsın ;)

kurtlukaya
30-03-2015, 23:29
elektronik değil deme :) Telli bile olsa elektronik':) checkvalf tek yönlü akış veya geçiş sağlayan bir parça.Googlelarsan daha iyi anlarsın ;)

illaki bi elektornik var tabide bnm kastım tel olmaması :) haklısınız yanlış oldu , bu parçayı komple söküp adam akıllı temizlesem ne olur sizce

arasserdaroglu
30-03-2015, 23:54
illaki bi elektornik var tabide bnm kastım tel olmaması :) haklısınız yanlış oldu , bu parçayı komple söküp adam akıllı temizlesem ne olur sizce

Temizlememiş miydin?Anladığım kadarıyla dıştan silip adaptasyon yaptırdın..Tabiki güzelce temizledikten sonra adaptasyon yaptır...

kurtlukaya
31-03-2015, 00:30
tamm en yakın zamanda dediğiniz gibi yapacağım

serci
01-04-2015, 16:56
Geçmiş olsun

Sizdeki aynı sorun bende de mevcut oldugu ve bir türlü yaptıramadığım için aracımı satıyorum bendeki de 98 polo 1.4 16v afh motor..İnşallah çözümü bulursunuz

kurtlukaya
01-04-2015, 22:43
Geçmiş olsun

Sizdeki aynı sorun bende de mevcut oldugu ve bir türlü yaptıramadığım için aracımı satıyorum bendeki de 98 polo 1.4 16v afh motor..İnşallah çözümü bulursunuz

hocam teknik olarak düşünürsek bu araçta gaz kelebeği temizliğinden önce çalıştırdık , bujileri test amaçlı herhangi birşey olmadı , sonrasında gaz kelebeği sökülmeden üstünde temizlendi , yani eğer bir parça bozulduysa ve bundan dolayı yapıcaksa bu parça gaz kelebeği olmalıdır , bunu değiştirdiğim takdirde hiçbir sıkıntının kalmaması gerekir en kötü ihtimalle

serci
01-04-2015, 22:52
ben farklı gaz kelebeğide taktım sonuc yine aynı soğukken rolanti olması gereken seviyelerde 1100 civarı arac 70 dereceden sonra rolanti 1200-1600 arası gaz alıp verıyo sinir hastası oldum 2 ayda bıraktığım yerlerde beni ayrı deli ediyo kaç paraysa verıcem düzelsin diyorum 1000-2000 gözden cıkardım o derece yok salııyolar çıldırmak üzereyim

kurtlukaya
01-04-2015, 22:59
en kötü ihtimalle tahliye hortumunun ucunu tıkar öyle gezerim :) ne yapalım yani

akıncı
09-04-2015, 17:40
gaz kelebeğinin adabtasyonu var onu yaptınızmı cıhaza baglayıp,veya arıza kodu vermıyormu araç ek olarakta yenı aldıgınız kelebekte arızalı çıkabılır orjınalde garantı yok yan sanayıde degişim yaparlar 300 tl olması lazım

immortalboss
09-04-2015, 18:06
Aynı sorun arkadaşımda da vardı.Biz adaptasyon falan yapmadık.Gaz kelebeği temizlendi.Devam edildi.Konuyu takipteyim.Bu arada arıza lambası vs yaktı mı?

kurtlukaya
09-04-2015, 21:07
gaz kelebeğinin adabtasyonu var onu yaptınızmı cıhaza baglayıp,veya arıza kodu vermıyormu araç ek olarakta yenı aldıgınız kelebekte arızalı çıkabılır orjınalde garantı yok yan sanayıde degişim yaparlar 300 tl olması lazım

adaptasyon yaptırdık herhangi bir arıza filan vermedi , ama sorun da düzelmedi , gaz kelebeğini değiştirmedik daha

kurtlukaya
09-04-2015, 21:09
Aynı sorun arkadaşımda da vardı.Biz adaptasyon falan yapmadık.Gaz kelebeği temizlendi.Devam edildi.Konuyu takipteyim.Bu arada arıza lambası vs yaktı mı?

hayır arıza lambası filan yanmıyor , ya sorunun çözümü var tahliye hortumunun ucunu tıkarsak normal çalışıyor araba ama bu olması gerekn çözüm değil

kurtlukaya
09-04-2015, 21:10
Aynı sorun arkadaşımda da vardı.Biz adaptasyon falan yapmadık.Gaz kelebeği temizlendi.Devam edildi.Konuyu takipteyim.Bu arada arıza lambası vs yaktı mı?

sizin arkadaşınızın aracında sorun halen devam ediyor mu

Kubilay
16-04-2015, 00:08
Ev arkadaşımın arabasında da vardı bu sorun biz bulamadık çözüm 2003 model a3. Çok gaz vermiyordu ama dalgalanıyordu devamlı rölanti.

Bu arada adapazarındaymışsın biz de orda okuyorduk ensar servise çok götürdük arabayı bulamadılar. Konuyu takip ediyorum bakalım ne çıkacak.

kurtlukaya
18-04-2015, 11:26
rölantideki dalglanma 1500- 2000 arasındaydı şimdi 1200-1400 arasına düştü , gaz kelebeğini açıp temizledik sorun yine düzelmedi ,

hellchaosdead
09-05-2015, 03:10
kelebek bogazanın ıcındekı motor arızalanıyor...adaptasyon yapsa bıle dalgalanma oluyor...arkadasın aracını yaptırmıstık ordan tecrube ıle sabıt...su an bı sıkıntısı kalmadı...

anilatasy
11-05-2015, 20:04
skoda octavia 1.6 sr akl motor 2000 model a4 var vardı olurda heralde :D babam şaşmaz açık cezaevinde motor ustası 78 den bu yana arabadan müthiş memnunuz herşey çok iyi zaten neresini beğenmesek kendimi kallediyoruz lakin bu olay...bu olay hep bende patlak veriyor yada babam söylemiyor bilemeyeceğim özetle araçta değişmeyen hortum kalmadı adaptasyon orjinal sevis aletleri ile yapıldı orjinal yazılımlar atıldı beyin bulduk taktık olmadı tüm tesisat tüm boruları değiştirdik 3 gün çalıştırmadan sökmedik bakmadık yer kalmadı kelebeği temizledik nafile temizledik nafile başka bir kelebek denedik 3-4 gün kesti sonra gene yaptı en son babam dayanamadı koydu arabayı sehpaların üstüne söktü motoru komple heryer herşey söküp söküp temizledi gittik kelebekde aldık taktık toplandı sonrasında araba 2 hafta tıkır tıkır çalıştı ama dediğim bende yine patlak verdi :D ayak alışkanlığımı desem hevesmi desem aracı nadiren aragazla kullanmak hoşuma gider ve tabi o nadir zamanlarda sıkıştırmışlığımda olur binip indim park ettim ertesi gün gene olmuş babam işe gidip gelirken bir sonraki gün düzeldi dahada olmadı. 800 binde çalışıyor 3-4 haftadır inşallah olmaz. anlam veremediğimiz bi sorun yani beyine kadar değiştirdik ama tınlamıyor.yenileyip temizlediğimiz boru ve tesisatların hiçbirinde sorun yoktu sırf içimiz rahat etsin diye yenileyip sıfırladık ama tahminimce gene kelebek ha yapmıyor desem yalan olur :D :D :D tarif ettiğim gibi arada ben arabayı bunaltırsam (baya bunaltırsam ki yapıyormu diye bakmak istiyor insan) yapıyor uzun zmanadır yapmıyor dahada yapmaz inşallah