Orijinalini görmek için tıklayınız : vites 3'ten 2'ye 2'den 1'e geçiş
andromedia
30-03-2015, 15:20
aslında başlıkta sorundan az da olsa bahsettim. konuyu açacak olursam araç özellikle 3 ve 2'den alt viteslere geçerken çok zorlanıyor bana göre. hızımı çok azaltmam gerekiyor o da zaman alıyor özellikle ani yavaşlamam gerektiğinde falan rahatsız ediyor. mesela vites10-15 e düştüm 3.viteste ve direk 1e geçmem gerekti geçmiyor diyeceksiniz ki zaten direk 1e niye geçiyorsun. bende o zaman ikiye alıyorum ama o zamanda araç cansızlaşıyor yani 1i istiyor gibi. bu durum neden olabilir yoksa ben mi abartıyorum. araç bu arada toyota celica 1.6 1992
Giden araç 1 e takılmaz,tamamen durduktan sonra takılmalıdır, ayrıca aracında tork düşüşlüğü modelinden ötürü olabilir,
Seni performansı kesmiyor bence.
burakgunay
30-03-2015, 16:27
yürüyen araba 1 e alınmaz zaten, illa alıcam diyosan da rev match yapmalısın. ama 10 15 km hızla 1. vitese almak çok saglıklı olmaz, hem baskı balatana hem de dişlilere.
1e almak her zaman sıkıntıdır zaten ama, 3ten 2ye düşerken, hafif gaz verince rahatça geçmesi lazım. 2den 1e düşerken daha çok gaz vermek lazım motor ve şanz. hızları eşitlensin diye ama dedigim gibi, saglıksız olur.
Senkromeç ve balata diyorum, ikisinden biri bitiyordur..
Hatta direk senkromeç bence, aynı şanzımanlı 2000 vvti da da 4-3 yaparken önce 2 ye doğru çekmek gerekiyordu mesela 3. vites senkromeci ömrünü tamamlarken.. Girmesi lazım normalde 4000 devir civarlarında bi alt vitese sokabiliyor olmalısın, olması gereken o..
3 den 2 ye geçerken devir bandınızı yukarılara alırsanız hem aracınız bayılmaz hemde vites geçişleriniz tatminkar olur.
3. viteste hızınız 10 15 km/h'lere düşerken neredeydiniz demek geldi içimden. :) Devir yerlerde hiç bir sorun olmasa bile arabanın isteksiz olması normal geldi bana.
andromedia
30-03-2015, 20:30
Giden araç 1 e takılmaz,tamamen durduktan sonra takılmalıdır, ayrıca aracında tork düşüşlüğü modelinden ötürü olabilir,
Seni performansı kesmiyor bence.
bana da öyle geliyor gibi ama emin olamamak iste insanın içini kemiriyor :D
andromedia
30-03-2015, 20:32
Senkromeç ve balata diyorum, ikisinden biri bitiyordur..
Hatta direk senkromeç bence, aynı şanzımanlı 2000 vvti da da 4-3 yaparken önce 2 ye doğru çekmek gerekiyordu mesela 3. vites senkromeci ömrünü tamamlarken.. Girmesi lazım normalde 4000 devir civarlarında bi alt vitese sokabiliyor olmalısın, olması gereken o..
balata değilde bende sekromeçten süpheleniyorum aslında da. bu sekromeç olayı nasıl onu tam anlamadım ??
andromedia
30-03-2015, 20:38
3 den 2 ye geçerken devir bandınızı yukarılara alırsanız hem aracınız bayılmaz hemde vites geçişleriniz tatminkar olur.
işte bende öyle yapıyorum aslında 1.vitesi yazdım ama onu çok sallamıoyorum. beni asıl gıcık eden iste 3ten 2ye gecerken de zorlanıp hızı düşürüp vitesin geçeceği hıza gelip vitesi geçirdiğimde aracın 2.viteste güzel devirlenmemesi. ozaman diyorum lan oğlum hız yüksek geliyor geçmiyorsun hızı düşürüyorum bu sefer geçince devirsizleşiyorsun. beni asıl sinir eden tamda bu işte :ofk:
koray ozan
30-03-2015, 21:22
vites kolu mekanizmasından kaynaklı olabilir sorununuz. eski corsamda vardı söylediğiniz sorun gm mekanizmayı takınca sorunum kalktı.
Gazı tokatlayıp 2 lemek lazım :)
burakgunay
30-03-2015, 21:26
işte rev match yapmadığınız için hızı çok dusurmeniz gerekiyor, aracınız da alt devirden hızlanmak için uygun değil sanırım atmo benzinli klasik toyota.
3. vites 4k rpm de giderken mesela 2ye düşmek isterseniz 6.2 k rpm gibi (atıyorum tamamen) bi motor hızı olacaktır. Bu hızda şanzumanın hızı daha dusuk kalacaktır. 3. viteste debriyaja bastıktan sonra gaz vererek vitesi 2ye almayı deneyin. youtube dan bişeyler bulabilirsiniz.
balata değilde bende sekromeçten süpheleniyorum aslında da. bu sekromeç olayı nasıl onu tam anlamadım ??
Senkromeç kayıcı dişlidir, mesela 2 den 3 e vitesi atarken 2. vites dişlisinin dönüş sayısı ile dönerken, boşa çıkarıp 3 e attığınız sırada 3. vites dişlisinin dönüş sayısına ulaşarak dişliler arası sürtünme ile oluşabilecek kırılma, burkulma veya aşınma vs nin önüne geçmek amacı ile kullanılır, vites küçültürken zor geçmesinin sebebi küçük vites dişlisinin büyük vites dişlisinden daha hızlı dönmesi denebilir bu arada özetlersek, foto ve çalışma anlatımı içeren video ekliyorum.
http://img29.imageshack.us/img29/5344/sekil130.png
35. sn civarında gördüğün vites koluna bağlı kahverengi döner-kayar parçalar senkromeç oluyor.
https://www.youtube.com/watch?v=8cXDtvnWCtU
işte rev match yapmadığınız için hızı çok dusurmeniz gerekiyor, aracınız da alt devirden hızlanmak için uygun değil sanırım atmo benzinli klasik toyota.
3. vites 4k rpm de giderken mesela 2ye düşmek isterseniz 6.2 k rpm gibi (atıyorum tamamen) bi motor hızı olacaktır. Bu hızda şanzumanın hızı daha dusuk kalacaktır. 3. viteste debriyaja bastıktan sonra gaz vererek vitesi 2ye almayı deneyin. youtube dan bişeyler bulabilirsiniz.
yav Burak, rev-match i kaç kişi normal kullanımda yapıyor ki, büyük aile bireyleri özellikle :D Babam anca gazladığı zaman, sollamaya çıkmadan önce falan yapar onu mesela, normalde neredeyse hiç yapmaz.. Ben de çok güzel shift-lock yaparım mesela, aksın ırzına geçiyor ama çok zevkli :D
burakgunay
30-03-2015, 22:27
yav Burak, rev-match i kaç kişi normal kullanımda yapıyor ki, büyük aile bireyleri özellikle :D Babam anca gazladığı zaman, sollamaya çıkmadan önce falan yapar onu mesela, normalde neredeyse hiç yapmaz.. Ben de çok güzel shift-lock yaparım mesela, aksın ırzına geçiyor ama çok zevkli :D
ben yapıyorum valla abi, araba daha rahat oluyor daha az yuk biniyor gibi hissediyorum.
Kaç km/h de kaç bin devirde olacağını bile ezberledim ben :D (2003'ten beri evladım artık.)
Kaç km/h de kaç bin devirde olacağını bile ezberledim ben :D (2003'ten beri evladım artık.)
shift-lock sırasında over-rev in önüne debriyaj yardımı ile geçiyorum ben ;)
rev-match iyidir bende yaparım genelde, 1 e sokarken bile bazen yapıyorum :D
Sonra niye asbestsiz balata üretiyorlar... Niye çabuk bitiyor :D :D
Sonra niye asbestsiz balata üretiyorlar... Niye çabuk bitiyor :D :D
debriyaj 120 bin oldu hemen hemen, tık yok..
frenler 40 binde arka 50 binde bir önler bitiyor :D
anltrkmn
30-03-2015, 23:44
Ben ne yapıyosam artık 86k da debriyaj iflas nokta kom, toyotanın bile ırzına geçtik :D 5000 de falan atınca benimki 2 ve 3 e gecmeyip carr currr ettigi cok ol.aya basladi bu aralar ek olarak... valla 2.vites yokus asagi giderken gaz verip 1 e bile soktum yanlislikla, celica bin derdi ilginçmiş..
debriyaj 120 bin oldu hemen hemen, tık yok..
frenler 40 binde arka 50 binde bir önler bitiyor :D
Önlere yazın disk+balata yaptım..
Dün de sana söylediğim gibi arkalar artık benimle konuşmaya başladı... Eve dönünce değiştireceğim ben de :)
Bu arada arkaların frenlemede katkısı oldukça FAZLA !
Debriyajım ise asbestsiz... 5-6 Sene olmuştur çok rahat ...:cool:
http://www.upmatik.com/m/2015/03/31/d7vjaVjz.jpg
Konuya ortak oluyum,
Levent abi senin corollada da var mı, 1-2 yaparken sakin kullanımda bile ekstra özen göstermezsen ufak bir sarsıntı oluyor. Değişim sırasında debriyaj gaz ayarını iyi kombinasyonlarsan sarsılma falan olmadan geçiş oluyor. Hatırladığım, daha doğrusu arabayı kullanabilmeye başladığımdan beri var. Çok rahatsız edici seviyede degil
poseidon
31-03-2015, 08:13
Bir arkadaşım şile yolunda 3 vitesteyken ve 2. vites için yüksek bir hızda iken (normalde geçmemesi gerekiyordu ama) 2'ye takıp vectra ile şanzımanı eline aldı.
10-15 km 2. vites hızıdır.
Zaten 1. vites sadece kalkış içindir. Haricinde kullanılmaz.
Onun dışında soru 40 km ile giderken 4 ten 3 e geçmiyor olsaydı;
senkromenç veya şanzıman yağı derdim ama ortada anormal bir durum yok.
Debriyajım ise asbestsiz... 5-6 Sene olmuştur çok rahat ...:cool:
Asbest benim arabada yok hiç :)
Konuya ortak oluyum,
Levent abi senin corollada da var mı, 1-2 yaparken sakin kullanımda bile ekstra özen göstermezsen ufak bir sarsıntı oluyor. Değişim sırasında debriyaj gaz ayarını iyi kombinasyonlarsan sarsılma falan olmadan geçiş oluyor. Hatırladığım, daha doğrusu arabayı kullanabilmeye başladığımdan beri var. Çok rahatsız edici seviyede degil
Şöyle diyim, 1 den 2 ye geçerken 3000 de attığında 1800 devir civarı yakalıyor, geri kalan her vites büyütürken 2400 de atınca 1800 lerde yakalıyor üst vitesi.. O şekilde sarsmadan kullanırsın, ki ben 1 den 2 ye normal kullanımda 1900 devirlerde de atıyorum, hafif debriyaj gaz ayarı ile 1000-1050 devirde 2. viteste yürütüp devam ediyorum pek sıkıntı yok.. Klima açıkken daha geç gaz tepkisi alıyor orj hali, o zaman oluyordu şehir içinde o sarsıntı özellikle ama yazılım sonrası o gecikme gitti, o sarsıntı da gitti :)
Gidince bi video çekerim :)
debriyaj 120 bin oldu hemen hemen, tık yok..
frenler 40 binde arka 50 binde bir önler bitiyor :D
Bi tur versene debriyajını :allaalla:
andromedia
31-03-2015, 21:36
Bir arkadaşım şile yolunda 3 vitesteyken ve 2. vites için yüksek bir hızda iken (normalde geçmemesi gerekiyordu ama) 2'ye takıp vectra ile şanzımanı eline aldı.
10-15 km 2. vites hızıdır.
Zaten 1. vites sadece kalkış içindir. Haricinde kullanılmaz.
Onun dışında soru 40 km ile giderken 4 ten 3 e geçmiyor olsaydı;
senkromenç veya şanzıman yağı derdim ama ortada anormal bir durum yok.
birde şanzıman yagını değiştirip deneyeceğim en kısa zamanda en azından yapmadım demem. mobile 1 shc şanzıman yağı denicem bakalım nasıl olacak ??
Bi tur versene debriyajını :allaalla:
Sen arabaya vınn derken ben bu arabayla gazlıyordum oğliiiiim :D 9.5 yıl oldu ;)
120 oldu da ömrü az kaldı, bazen hissettiriyo üst üste deneyince veya 3. sert kalkıştan sonra :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.