Orijinalini görmek için týklayýnýz : TRK Þile Rallisi Incar Videomuz
Yorucu, uzun ve keyifli bir yarýþ oldu. Bir adet kazamýz olmasýna raðmen kategorimizdeki 11 arabadan 2. olarak yarýþý bitirdik. Kaza videomuzda birazdan yüklenecek
-Sparco 1. Geçiþ -
https://www.youtube.com/watch?v=_el8vty1rlc
-Sparco 2. Geçiþ -
https://www.youtube.com/watch?v=86vYqxn0cOI
Teke - 1 (Sað virajý alamayýp arýða uçuyoruz ama neyseki dönebiliyoruz. )
(video birazdan)
Teke - 2. Geçiþ
https://www.youtube.com/watch?v=p1Nky578RxY
Teke -3. Geçiþ (Etabýn sonlarýna doðru þarjýmýz bittiði için kayýt kesiliyor)
https://www.youtube.com/watch?v=uW2A7rlIJyM
Ralliye gittiðinizde size brifing veriyorlar. Bu brifingde bize kurallar kitabý okuyup okumadýðýmýzdan bahsettiler, kurallara uygun davranmamýzdan sözettiler. Biz bu kurallarý sonuna kadar okuduk. Kurallar kitabýna göre 3 aydýr araba yapýyoruz ve buradan okuyucularla da paylaþýyorum. Kayýt formunu erkenden eksiksiz doldurup, paramý yatýran ender yarýþmacýlardaným. Anlayacaðýnýz yarýþacaðým bu organizasyona ve federasyona aþýrý önem verip, titiz davrandým. Ýlk yarýþým olduðu için de deðil. Her zaman bu þekilde düþünen bir kafa yapýsýna sahibiz Kadir de bende. Kimseye yük olmadan kuralýna göre yapabilelim diye yýrtýndýk aylardýr. Kurallar kitabýnýn yetersizliðinden, döküman eksikliðinden yakýndýk. Bunlarýn düzeltilmesi gerektiðini, sporun daha rahat yapýlabilmesi için daha rahat döküman bulabilmekten bahsettik. Hatta ben bu blogu sýrf bu yüzden açtým ve geliþtirmeye uðraþýyorum. Asla ama asla sýrf dalga olsun diye birþey yazmadýk. Eleþtirip , iyileþmesi için elimizden geleni yaptýk. Anlayacaðýnýz bu otomobillerle doðduðum günden haþýr neþir olan ben Türkiyede bir gram ilerleyememiþ bu sporun dýþarýdan nasýl göründüðünü ve benim bu iþte hevesimin ve çevremin olmasa nasýl zorlanýlacaðýndan, kýsaca bu sporun bunca yýldýr ülkemizde neden ilerleyemediðinin küçük bir bölümünü eleþtirdim sadece. Sonucunda “Geveze Osman” olarak nitelendirildim. Gel gelelim benim bunca yarýþmaya girerken yaptýðým özeni, o ana kadar mükemmel bir organizasyon gerçekleþtiren 34Spor ekibi tabiri caizse batýrdý benim için. Ýlk yarýþýmda gayet stratejik bir þekilde izlediðimiz yolda, 2. olup. Büyük bir hevesle gittiðimiz podyumda sýramýzý bekledik dakikalarca. Önemli bir durum arkadaþlar. Aylarýn emeði var, sinir stres, özen, uðraþ, para harca. Yarýþýrken biircok talihsizlik yaþa ve ilk yarýþýnda bütün bunlara raðmen 2. ol ve sýran geldiðinde Vedat Bostancý’dan ödül almayý beklerken , eliyle yaylan iþareti ve “Antalyadan katýlan arkadaþlarýmýza da geldikleri için teþekkürler” dedi biz arabadan inip kupamýzý almaya hazýrlanýrken. Bir þaþkýnlýkla arabaya geri binip yürüdük, Kadirle bir birimize bakýyorduk, kafamýzda anlamsýzca sorular. Cezamý yedik noldu vs… Gidip bir bilen büyüðümüze yanaþtýk, durum böyle böyle anlattýk. Hakeme gidip sorduk kapalý parkta. Sonra yarýþmacý iliþkilerinden bir bayan aradý beni. Beni arayabilmesinin yegane nedenide kayýt formunu eksiksiz doldurmuþ olmam! . Bir karýþýklýk olduðunu ve kupalarýmýzý adresimize kargolayacaðýný söyledi. Teþekkür edip kupayý þimdi almak istediðimi belirttim. Arayacaðým diyip kapattý. Bir süre sonra arayýp Vedat Bey’in bize kupalarý olmasý gerektiði þekilde verilmesi gerektiðini söylediðini belirtti. Bende kendilerinin kupalarý olmasý gerektiði þekilde zaten vermediðini, en azýndan antalyaya ilk yarýþýmýzda elimiz boþ dönmek istemediðimizi ve kupamýzý park alanýnda alýp bir an önce bu hayal kýrýklýðýyla gitmek itediðimizi belirtince “peki” dedi. Kupalarýmýz geldiðinde benim kupam sandýðým þey kýrýktý. Koþarken düþürdüðünü söyledi. Kupalarý alýp arkamý döndüm ve yürüdüm. Kupanýn üstüne baktýðýmda ise benim kupamada Kategori 1 birincisi, Kadirde ise Kategori 1 ikincisi yazýyordu. Anlayacaðýnýz kupam kýrýlmamýþ, kýrýk olan kupa bana verilmiþ sadece… Yazýk… En azýndan Vedat Bostancýnýn arayýp özürdilemesini beklerdim. Kupa içinmi yarýþýyoruz? Hayýr ama özen gösterilmesini hakediyoruz sadece…
Ýlk etap, ilk start, 5.Dk yarýþ dýþý kalýyoruz ama kendimiz dönebiliyoruz ve yarýþý bitiriyoruz.
https://www.youtube.com/watch?v=OXqISzmP5S8
altugkocer
01-04-2015, 13:52
Akþamý beklemeden ofiste sessiz þekilde izledim videolarý :) izlerken bile keyif aldým. Yazýnýzý okuduktan sonra da vay anasýný arkadaþ dedim. Tamam ülkemizde bu sektör geliþmemiþ ama kupa olayý cidden çok amatörce olmuþ. Emeðe saygýsýzlýk resmen. Her neyse tekrardan tebrikler :icon_tup:
MertSerhanÖ.
01-04-2015, 14:02
Tebrikl ederim.Ancak teke 1 de çok talihsiz bir kaza olmuþ.Büyük þanssýzlýk.Geçmiþ olsun.
Tebrikler keyif aldým izlerken co pilot abide çok iyi renk katmýþ videoya :)
1 2 3 virajýn derinliði heralde ama cetvelle 20 30 40 lar ne demek oluyor :)
Sizden önce geçen araçlarýn amiyane tabirle yolu 'kazýmasý' size kaza yaptýrmýþ, geçmiþ olsun. Hiç Yarýþmadým ama yeterince bu camia'nýn içinde bulundum. Maalesef amatör'e destek çok az. Ve daha neleeer var neler... Bu konuda da geçmiþ olsun. Baþarýlar dilerim.
Low-Rider
01-04-2015, 22:20
Tebrikler Tuðral, baya uðraþtýn bu iþi yapabilmek için ama baþardýn sonunda.
Daha iyi imkanlarla, daha baþarýlý günlerin olur inþallah.
Tayfun.O
01-04-2015, 22:31
abi hayalimi yaþýyorsun, Baþarýlarýnýn Devamýný Diliyorum
Kýsa bir sorum var, Araçlar motor modifiyesi geçirirken belli bir hp sýnýrý varmý varsa ne ye göre belirleniyor hep merak etmiþimdir :)
mirafiori
02-04-2015, 09:16
Öncelikle tebrik ediyorum güzel yarýþ çýkarttýný ve tanýþma fýrsatý bulduk :) Bir kaç þey daha sonra vazgeçtim sildim baþkalarý alýnmasýn diye özetle yürekten tebrik ederim
Arkadaþlar hepinize tek tek teþekkür ederim. Benim için önemli bir gündü, sonuna kadarda eðlenmeye gelmiþtik ve derecemizide aldýk. Yarýþ alanýnda ve öncesinde çok iddialý arkadaþlarýmýz vardý, ama mekanik spor böyle iþte. önümüzde 2 takla vardý. Son Sparco 3 etabýnda temkinli gidelim demiþtik, ne oldu nasýl olduysa gaza gelip önümüzdeki palioyu yakalayýnca iþi þova dönüþtürdük resmen. Ama gopronun þarjý bittiði için en keyifli etabýmýzý ve muhabbetlerimizi kaydedemedik. Bir sonraki yarýþa yedek batarya alýcaz artýk :)
BthnKrkt
02-04-2015, 12:43
Sparco 1-2 gecýslerýný agacdere cýkýsýndaki V virajda izledim. Kupa olayýnýz buyuk sanssýzlýk olmus. Offroad sampýyonasýnda yarýsmýs, yarýsýyor biri olarak bu tür aksaklýklarýn normal olabýleceðini düþünüyorum. Takip ettiðim kadarýyla Tosfed kupasý içinde büyük emekler verenler var. Murat Güray baskan gibi.
Elbetteki emek çok. Ben yarýþ sýrasýnda hiç zorluk yaþamadým, heryerde tabelalar vs.. vardý. Gözetmen, hakem, s.o.s ler yeterliydi. Etaplar çok eðlenceliydi, servis alaný biraz çamurdu ama belediye sürekli süpürerek baya uðraþtý. Sadece kupa verilemedi diye bütün organizasyonu kötülemek doðru olmaz zaten. Ama bizim gösterdiðimiz, özen ilk yarýþýmýz olmasý vs.. gibi etkenleri göz önünde bulundurup oradaki yarýþmacý iliþkilerinin kuru özrü ile deðilde organizatör olarak Vedat beyin bir arayýp yada yanýmýza gelip, kusura bakmayýn hatamýz oldu gibi bir tutumda olmalarý hoþ olurdu. Bu sezon TRK'yý kovalayacaðýmýz için bir sonraki kupaya nasip olur inþallah :)
Bu arada viraj dereceleri ve terimleri soranlar olmuþ. RALLİCİ GELDİ HANIM KOŞŞŞ! (http://tazerallici.blogspot.com.tr) . Kendi blogum. Okuyarak baþýma gelen, yarýþmak isteyenlerin iþlerini kolaylaþtýrabilecek herþeyi oraya yazmaya çalýþýyorum. Takip ederseniz herþeyi bulabilirsiniz.
Tebrikler keyif aldým izlerken co pilot abide çok iyi renk katmýþ videoya :)
1 2 3 virajýn derinliði heralde ama cetvelle 20 30 40 lar ne demek oluyor :)
O co-pilot abi benim :D Not okuma olarak tam anlamýyla verimli olduk diyemeyiz, kendimizi geliþtireceðiz ama Türk'üz ve gazla çalýþýyoruz ya, onu iyi yaparým :D
Þaka bir yana Tuðral'la birlikte ciddi emek sarf ettik. Yarýþ öncesi hazýrlýk dönemi, yarýþ içindeki strateji vs. Böyle bir baþlangýç bizim için ciddi itici bir güç oldu. Ýlk etaptaki ufak yol dýþý olayýný telafi edemeseydik büyük bir motivasyon kaybý olabilirdi. Allah yardým etti.
Böyle bir çabayý podyumdaki kupa töreniyle sonuçlandýrabilseydik çok keyifli olacaktý ancak Tuðral'ýn da bahsettiði aksaklýðý yaþadýk. O yaþanana aksaklýkta nazarlýðý olsun diyelim ;)
http://i.hizliresim.com/XB5mv6.jpg (http://hizliresim.com/XB5mv6)
Scandinavian flick ;)
Amatör olarak bu iþleri kovalamak ciddi gönül ve sabýr iþi. Ýlk yarýþýnýzdaki baþarýnýzdan dolayý tebrik ederim. Co-pilot'u da ayrýca tebrik ederim. Motivasyon, gaz, öz eleþtiri maþallah hepsi mevcut :)
kupa toreninin bosta duran 2 tane kupa vardi. Demek onlar sizindi:) bu arada bircok palioda (galiba siz de) cadde lastigi takiliydi yagmurdan dolayi mi yoksa olanaksizliktan mi acaba?
Normal lastik takmamýzýn en önemli nedeni maddiyat. Pirelli yaðmur lastiðinin tanesi 400 lira gibi bir rakamý var. Ciddi anlamda süre farkettirse de, almamýz bizim gibi uzak illerden gelen sporcularý zorluyor. Federasyonumuz uzak illerdeki katýlýmcý sayýsýný bedava týr desteðini minimum 5 araç tuttuðu için , bizim gelmemiz gitmemiz herþeyimiz maddiyat olarak bir ton yük demek oluyor. Þile yarýþýna Ýstanbuldan ve Ýzmirden Týr kaldýrýp büyük kolaylýk saðlýyorlar saðolsunlar :) . E sponsorda bu güzide memlekette sadece futbolu spor olarak görüp, pehlivanlara kazanýrlarsa 20bin para ödülü sunduðu için, bizlerede, cepten para harcayýp, kendimizi tatmin etmek kalýyor. Anlayacaðýn bu konuda zaten dert çok basma yaramýza :)
Toplamda 3 gecis izledim. Gayet temiz gidiyordunuz. Hem normal asfalt lassa taksaniz sizin icin daha fazla sure kaybi olacakti
ilbeyyagci
06-04-2015, 23:18
Sürüþünüz hakkýnda öyle aman aman bi yorum yapamasam da beðendim diyeyim esas mevzuya geleyim :)
Blog'unuzu okudum, Hello Sainz! yazýnýzda tosfed'in saçmalýklarýna, þahsýnýza ve emeklerinize yapýlan haksýzlýk ve alaycýlýða sinirden ne diyeceðimi þaþýrdým. Türk ralli camiamýz sanýrým hâlâ soyadý þaaþalý, yakýþýklý zengin abilerin elinde belli ki :)
Sizler gibi amatör ruhlu ve bu iþe gönül vermiþ insanlarýn þevkinin kýrýlmasý, kýrýlmasa bile oradan mutsuz ayrýlmasý çok acý bir durum. Blog'u takibe aldým, lütfen bol bol yazýn :) bizlere de yol gösterin.
Amatör olarak bu iþleri kovalamak ciddi gönül ve sabýr iþi. Ýlk yarýþýnýzdaki baþarýnýzdan dolayý tebrik ederim. Co-pilot'u da ayrýca tebrik ederim. Motivasyon, gaz, öz eleþtiri maþallah hepsi mevcut :)
Co-pilot konuþuyor :D Eyvallah saðolasýn. Gaz verecez derken nefes almayý unutmuþuz, soluk soluða bitiriyordum etaplarý :D Bizde öðreneceðiz zamanla ;)
kupa toreninin bosta duran 2 tane kupa vardi. Demek onlar sizindi:) bu arada bircok palioda (galiba siz de) cadde lastigi takiliydi yagmurdan dolayi mi yoksa olanaksizliktan mi acaba?
Lastik olayýný Tuðral özetlemiþ. Keþke para olsa Pirelli P zero yaðmur tipi hamurlu bir lastik alaydýk. Ama baktýk ki onu alamayacaðýz düþük bütçeli insan stratejileri geliþtirdik kendimizce. Son 3 yýldýr þile hep yaðmurlu olmuþ yine olacaðý aþikardý dedik bizi þöyle suyu tahliye edebilecek hafiften yumuþak bir lastik paklar, ölçtük biçtik, yanaðý, yuvarlanma ölçüsü, arabamýza performans götürüsü getirisi derken bir ebat belirleyip yapýþtýrdýk yol lastiðini. Ýyi de etmiþiz ;)
Sürüþünüz hakkýnda öyle aman aman bi yorum yapamasam da beðendim diyeyim esas mevzuya geleyim :)
Blog'unuzu okudum, Hello Sainz! yazýnýzda tosfed'in saçmalýklarýna, þahsýnýza ve emeklerinize yapýlan haksýzlýk ve alaycýlýða sinirden ne diyeceðimi þaþýrdým. Türk ralli camiamýz sanýrým hâlâ soyadý þaaþalý, yakýþýklý zengin abilerin elinde belli ki :)
Sizler gibi amatör ruhlu ve bu iþe gönül vermiþ insanlarýn þevkinin kýrýlmasý, kýrýlmasa bile oradan mutsuz ayrýlmasý çok acý bir durum. Blog'u takibe aldým, lütfen bol bol yazýn :) bizlere de yol gösterin.
Gerçek manada, olumsuz anlamda, tam bir kýrýlma noktasý olabilirdi bu yaþanan. Ama ben kendimi de Tuðral'ý da biliyorum. Bu durum tam aksine bize kýrbaç olur ;)
HondatugraL
08-04-2015, 12:32
Ýzmir turunda fotoðraflarýnýz benden :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.