PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : TOFAŞ'lardaki güvenlik zafiyeti



Mutlu Değerli
04-04-2015, 22:51
https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/10427219_809475805773016_1355694945406028293_n.jpg ?oh=d6a148532f1c3bc32ab7957dd96e06bc&oe=55AB64FF
https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/10393759_809475842439679_4545811527764120352_n.jpg ?oh=1a002c5775fbfd755d0a7228075c0396&oe=55AD9EEB
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/v/t1.0-9/1958365_809475855773011_6432514922602092514_n.jpg? oh=aa21463f1f5ce6cde84d643ef86d74fa&oe=55AB68F5&__gda__=1437523621_d05901b070a0e8a3105c8413fc1d179 a

Skodaya dikkat...

Ne zaman bi kazaya denk gelsem sonuç buna yakın şekilde oluyor. Yaklaşık 4-5ay önce denk geldiğim bir kazada eski kasa kartal Captiva jipe kafadan çarpmıştı. Tofaş sürücü kabinine kadar yoktu, Captivada önden zayıf derecede hasar almıştı (tampon paramparça, farlar kırık, kaput çok az eğrilmiş, çamurluklarda öyle)

Merak ettiğim konu şu; Hiçmi kalın değil şase, eklenti yok, çokmu zayıf bu araçlar. Diger markalara göre kıyasla neler eksik, neler yanlış. Yazık günah bunca insana... sakat kalanlar ölenler çok oldu.

onursumer
04-04-2015, 22:57
bence sadece güçsüzlük değil, yılların vermiş olduğu yıpranma çürüme vs de etken buna

painkller
04-04-2015, 23:00
üstün körü açıklama yapıyım
1-) şahin kaç model? nerde nasıl ne şartlarda bakılmış araba baya baya çürük duruyor boyanın patladığı yerlerde.
kaza nasıl olmuş, hangi açıyla kaç kmlerle?

şuan burda şahin güvenli demiyorum ama o zamanın şartlarıyla onlar yapılmış. bizede altımızda kini bilip kullanmak düşer. bizim altımıza tank verseler onuda parçalarız bu şekilde kullanımlarda. yeni araçlar eskisi gibi değil eskiden araba hasarı absorbe edip emmeye değil savurmaya hasar almama odaklı olup kalın şaseler, kalın saçlardandı şuankiler ise adeta plastik altına barlarla kafesi korumaya iş yapıyor.

Kadyr
04-04-2015, 23:00
benım gordugum tofasta sase yok sadece karoser duruyor. apacı zamanlarımda nasıl 150*160 basıyorduk hayret edıyorum kendıme

MertSerhanÖ.
04-04-2015, 23:00
asgari ücret 949 lira.Açlık sınırı 1.301 lira.Sıfır bir araca verilen vergi yüzde bilmem kaç.Ama "bizimde bir aracımız olsun,ucuzda olsa olsun demek,hayalini kurmak paha biçilemez!"

ÜSTÜNERC
04-04-2015, 23:03
Maddi imkanı oldugu halde bu araçların hayalini kuran gençlerimiz var.Bana tuhaf gelıyor canını seven bir insan bu arabaya biner mi? Yazık gunah içinde olan insana.Güvenlik adına bişe yok araçta.

kadioglu
04-04-2015, 23:04
Bu resimdeki kartalın sorunu yaşı. Metal parçalanıyor resmen. Yoksa bu arabalar 3-5 yaşlarındayken yapılan kazalarda bu kadar dağılmıyorlardı.Yinede bir amerkanlar bir avrupalar gibi kalın saclarıda yok. Arz talep meselesi. Türk insanı bu arabaları aldıkça fabrikalarda üretti maalesef.

gökberk
04-04-2015, 23:05
O zamanların teknolojisi, üretim maliyetleri buna sebep olabilir.
Kuş serisini çok seviyorum, sürüş pozisyonunu, koltuğunu, farkında olmadan bana ergonomik gelen her şeyini :)
Ama bu araca sahip olan ve adını çıkaran kitle yüzünden asla sahip olacağımı düşünmüyorum.

fthdrn
04-04-2015, 23:09
Ne güvenliği yahu olmayan şeyi mi tartışıcaz :)
Benim kapımda da var 2001 şahin mecbur kalıp sürdüğüm zaman akıllı akıllı gitmem gerektiğini biliyorum. Ama bu arabayı alıp film egzost ferrari korna takan kendini yarış pilotu zannediyor. 60-70 üzeri bir hızla vurduğu anda geçmiş olsun. He bende e-5 de 180-190 yaptım Allah korudu.

c20let
04-04-2015, 23:14
yahu bakınca temiz düzgün 97-98 model slx alayım desen 10.000'den aşağı fiyat çekmiyorlar. O paralara çok daha dayanıklı daha az yakan araçlar var ama parçası ucuz ikinci eli kuvvetli diye insanımız kuş serisi alıyor.

Y.Emre
04-04-2015, 23:17
1-Metal yorgunluğu,
2-0 oldukları zamanı bilmiyorum ama, yaşım yettiğinden beri gördüğüm, kuş serisinde kronik olarak firewall bölgesinin paslanması,
3-A sutununun yapısı. Aracı destekleyecek şekilde değil, başımızda duran tavanı tutsun yeter mantığında tasarlanmış..

dahan
04-04-2015, 23:18
tofaşlar böle ikiye bölünüyo yapacak bişe yok

atituti
04-04-2015, 23:23
tofaşların hepsi böyle sıfırkende böyle eskiykende böyle yapacak birşey yok

Eworen
04-04-2015, 23:25
Mevcut olmayan seyin zaafiyeti olmaz
Zamaninda da zaten yoktu degil vardida tofas da yoktu

pasha34
04-04-2015, 23:29
sıfırlarının üretildiği zaman da bunlar teneke idi.. şimdi de öyle .. illaki metal yorgunlugu denen şey vardır da ... bunda zaten o zaman da saglamlık yoktu ...

MehmeT.
05-04-2015, 00:03
Valla açıkçası benim bildiğim Tofaşlar'da OFS ( Otomatik Fırlatma Sistemi ) diye bir sistem var kaza anında devreye giriyor ( Emniyet kemeri takılıysa devreye girmiyor! ) , tamamen sürücünün ve yolcuların can güvenliği için düşünülmüş bu özellik Tofaş'ta standart olarak geliyor!! ;

Tofa (http://www.izlesene.com/video/tofas-otomatik-firlatma-sistemi/6683826) :)

b.ustaoglu
05-04-2015, 00:21
şöyle birşey de var. yanlışsam düzeltim ama benim bildiğim, bu aracın şasesi 70lere kadar dayanıyor. fiat 131 den sonrada güvenlik anlamında pek bir gelişme yapılmadı araçta. yani aslında şahin doğan önceki kasa fiat 131in sadece dışının makyajlı hali.

eğer bu bilgim doğruysa. 70-80lerde üretilen bir otomobilden güvenlik beklemek çok çok yanlış olur.

sanctuary35
05-04-2015, 00:32
birde kaç kere kaza yaptı tekrar toplandı yıllar içinde buda önemli

chatlaxs
05-04-2015, 01:37
direk diye bişey yok zaten kalanda yılların verdiği çürümeye bağlı dağılmış gitmiş :)

Leader01
05-04-2015, 03:52
https://www.youtube.com/watch?v=UgwZG6uAnas

stlegal
05-04-2015, 06:53
Bunu bi daha toplarlar..

arabasızadam
05-04-2015, 07:12
Tofaş ve güvenlik kelimelerinin aynı cümle içinde kullanmak bile saçma bence.

ghibli06
05-04-2015, 07:35
daha önce de kaç kere bunun muhabbeti geçti... ben bu araçlar toplatılmalı dediğimde 'insan istediği arabaya biner, bütçesi az olanların otomobile binmesini engelleyemezsin!' demişlerdi... önemli olan otomobile binmek değil, hayatı riske atmamak, umarım bazıları anlar bunu...

Ranthor
05-04-2015, 08:08
Bu arabalar carpisma testinden max 1 yildiz alabilecek arabalar.

Sadece bu degil baska problemli araclar da var. Ef kasa civiclerden crx den broadwayden, eski ladalardan skodalardan acaip uzak durmak lazim. Cunku o zaman ki teknoloji kotuydu zaten, 106 saxo vts gti 2 yildiz alabilmis...

Populer die o arabalari yazdim, yoksa eski arabalarin hic biri saglikli degil. Ama bizim forumda bu arabalar ile cok gazlayan ve yazikki yaralananlar olenler oluyor :(

Oznsrl
05-04-2015, 08:38
haha bu geldi aklıma direk :D

http://s28.postimg.org/c3zsyp0dp/426319_10151143796732936_1295394400_n.jpg (http://postimage.org/)

darkmoon
05-04-2015, 09:05
metal yorgunluğu ile falan hiç bir ilgisi yok bu araçların sıfır olduğu zamanlardada yani 90 91 yıllarında ve önce ve sonrasında o zamanki sıfırlarındada kaporta kağıt gibiydi elinle biraz abansan yada poponu çamurluğa dayasan biriyle konuşurken.. kaporta içeri çöker geri atardı falan bazen kırık izi bırakırdı hat çizgilerinde.. bu araba avrupadada yasaklandı bunuda unutmamak lazım. fiat regata yani..

zamanında bu ülkenin ağır yükünü çekti oda ayrı emektardır ama kurtlar vadisinin bir bölümünde çakır beyaz şahinden inmişdi onun bir lafı vardı hiç unutmam ulan bizi ne kurşun ne düşman öldürür öldürse öldürse bu öldürür demişdi :)

mehmetRS
05-04-2015, 09:40
Zamanın çok sağlamdır kemikli arabadır diye anılan arabalarıyla aynı markanın yakın uzunluk ve ağırlıktaki modelini çarpıştırıyorlar, bakın durum ne olmuş..
Tofaşlar elbette sağlam araba değil ama, yılıda göz ardı etmemek lazım, ortalama bir tofaş 20 yaşlarında ki üretim zamanından süre gelen kalitesizliğide düşünürsek bunlar normal manzaralar, şu an bende bir şahin kullanıyorum, dümdüz yolda 80 km sürati geçmem bile :)


https://www.youtube.com/watch?v=xtxd27jlZ_g

Frid
05-04-2015, 09:58
Şase karoseri kısımlarında var olan çürüklerin nasıl tamir edildiğini görseniz bölünme ve parçalanmaları normal karşılarsınız.

Tabanda ana şase kolları kılıç diye adlandırılan bölümlerin tamirlerini ilk okul çocukları daha başarılı yapar. Karoseri kısımlarına peynir tenekesi ile iki punto atıp, üzerine silikon çekip, tamam tamir oldu havasında olan ustalar ve araç sahibi zihniyetler var.

Fotoğrafta ki kazada 3. bir araçta var gibi, skodanın açısına göre şahin kafadan nasıl patlar, parçalanır?

darkmoon
05-04-2015, 10:46
95 yada 96 yılında 77 novaya o zamanın bir yada iki yaşındaki slx geldi arkadan çarptı novanın bir arka tamponu eğildi ve tamponun üstündeki plastik şerit kırıldı o kadar doğanın önü komple gitti farlar kaput tampon radyatör..

Tayfun.O
05-04-2015, 10:53
Hic kimse burda metal yorgunluğu gibi bahane.atmasin
70 model bir mercedes bu arabadan daha dayaniklidir.
Bu hale gelmesinin tek bir nedeni var arabada şase namına bir sey yok.
Bunu nerden anlariz. Cok degil biraz çürüsun arabanin tam ortasinda kendi kendi olusan bi yamulma oluyor. :D

Yigit-Y
05-04-2015, 10:59
Bir rivayete göre çöpten çıkan. tamek konserve kutularından yapıldığı soylenmekte

Sene 2015 olmuş ncap denen birşey var

Şahin teste girse ncap ağır sover

Paran az diye bunu aliyorsan hayatinda ucuz olarak kabul ediyorsun anlamina gelir

Burak
05-04-2015, 11:10
Kazasiz bir kus serisinin bu kadar cok dağılacağını düşünmüyorum, piyasadaki araclarin hepsi arac bası 3-4 kez toplandığı icin artık arabada dayanim gösterebilecek bi metal kalmıyor.

Y.Emre
05-04-2015, 12:35
95 yada 96 yılında 77 novaya o zamanın bir yada iki yaşındaki slx geldi arkadan çarptı novanın bir arka tamponu eğildi ve tamponun üstündeki plastik şerit kırıldı o kadar doğanın önü komple gitti farlar kaput tampon radyatör..


Arkadan çarpmada hasar durumları apayrı. Neredeyse arkadan çarpan araç ne olursa olsun burnu dağılır, arkasına çarpılan araçta hasar çarpan araca göre çok küçük kalır..

Örneğin;
http://lifesteez.com/idiot/IMG_0978.jpg
http://lifesteez.com/idiot/IMG_0982.jpg
http://lifesteez.com/idiot/IMG_0983.jpg

Resimlerin devamı aşağıdaki linkte.
http://www.techturkey.com/forum/fotograflariniz/30024-s60-a3e-arkadan-carparsa-ne-olur.html

Frid
05-04-2015, 12:52
#33 anlatılmak istenen nokta o değil araç param parça olsun ama yaşam alanı sağlam kalsın meselesi.

immortalboss
05-04-2015, 14:03
Arkadan çarpmada hasar durumları apayrı. Neredeyse arkadan çarpan araç ne olursa olsun burnu dağılır, arkasına çarpılan araçta hasar çarpan araca göre çok küçük kalır..

Örneğin;
http://lifesteez.com/idiot/IMG_0978.jpg
http://lifesteez.com/idiot/IMG_0982.jpg
http://lifesteez.com/idiot/IMG_0983.jpg

Resimlerin devamı aşağıdaki linkte.
http://www.techturkey.com/forum/fotograflariniz/30024-s60-a3e-arkadan-carparsa-ne-olur.html

Sanırım o araç 20 yaşında.Diğer aracı da 5 yaşında kabul edelim.Arada 15 yıllık bir metal yorgunluğu farkı var.Araçların önden arkadan çarpmaları kesinlikle farklı bir durum.Önden çarpmalarda darbe absorbe edilmek üzere yapılırken arkadan çarpmalarda darbe kabin içine direk iletecek şekilde yapılıyor.
Tofaş serisi bu araçları güvenli olarak üretemedi.Bunu kimse inkar edemez.Ancak para çokomel eğrisine bakarsak 94 model bir Mercedesin sıfır km satış fiyatıyla 94 model bir Şahinin satış fiyatı arasında uçurum vardı.Buna etki eden parametreler ise metal kalitesi,motor hacmi,donanım vs olduğu kadar güvenlikti.Yıllarca bu araçlara bindik.Halâ daha kullananlar da var.(Ben de bir tane alma arifesindeyim.)
Kafadan çarpmalarda günümüz teknolojisi aracın motorunu kızaktan düşürerek kabin içine bir amortisör gibi çamurluk,kaput,yan direklerle aktarırken bu araçlar motoru kızaktan bırakmadığı için direk kabin içine iletiyor.Bu da ufak çarpmalarda dahi önce çamurluk,kaput daha sonra cam direklerini,buna bağlı olarak da tavanı bozuyor.Eski araçlar güvenlik olarak kaputlarının uzunluğu ile ölçeklendirilyordu.(Mercedes,amerikan araçları vs.)Ama Mercedes'in yapmış olduğu Smart'ın kaza testini izlemenizi kesinlikle öneririm.Teknoloji güzel şey.Her ne kadar kullanım olarak,görsellik olarak eski araçlar harika görünseler de güvenlik olarak,işlevsellik olarak yeni araçların yanına bile yaklaşamazlar.

fthdrn
05-04-2015, 14:11
90 model mercedesle 90 model şahini kıyaslayanlar var şaka gibisiniz yeminle.

K0213
05-04-2015, 14:17
Fiat zamanında 131leri amerikaya satmış ve amerikan araçlarının geçtiği güvenlik testlerine tabi tutulmuştur. Hepsinde tam puan almış bir şasi ve karosere sahiptir ama yıl 1976 :)

ülkemizde KOÇ sayesinde 2003'e kadar aynı şasi üzerine geçirilen biraz farklı bir karoser ile satışa sunulmuştur. Aslında çürüme sorunu olmasa karoserleri çokta güçsüz değildir.

ve yıl 2015 oldu şuan afrika ve etopyada hala satışta olan bir araçtır, bu ülkelerin yol şartlarına ve trafik youğnluğuna bakarak gayet başarılı oldukları da aşikardır.
bi göz atmanız için internette bulduğun bir haber, 2014 model (http://www.meraklipenguen.net/2014-model-sahin-ve-dogan-slx-modelleri-holland-car-docc/)

Yani anlayacağınız çokta kötü değiller ama ülkemizde araba sürmek nedir bilmediğimizi ve insan üstü kazalara karıştığımız için ne yazık ki bu araçlar hakir görülmüştür.

birde bir detayı atlıyoruz, farklı şekillerde de olsa üretilen tofaşların %72 si ticari amaçlarla kullanılmış ve maximum yıpranma oranına sahip araçlardır.

sonuç olarak,
13 sene önce üretimi durmuş bir aracı, ki fotodaki araç en az 20 senelik ve %72 mazisinde ticari araç olmuş, maximüm derecede yıpranmış olduğunu farz edersek, bence az bile darbe almış :)

ve yine söylüyorum, bir çoğumuzun babası bu araçlar için aylarca bayilerde sıra beklemiş. Geçen yıllarda yeni teknolojilere sahip araçların çoğalması, sizlerin hafızalarında bazı Türkiye gerçeklerinin silmesine izin vermesin ;)

XSi
05-04-2015, 14:20
Skoda soldan carpmis ama sahinde esas darbe sagda.

Bence sahini bu hale getiren sadece skoda ile carpismasi degil.

Ranthor
05-04-2015, 15:12
Cok da kotuler, sevdiklerinizi bu araclardan uzak tutun. Afrika ulkelerinde zaten hayata deger verilmiyor. Yasam kafesi eksiligi, vasat emniyet kemerleri, sasi rijitligi gibi buyuk problemleri oldugu gibi, berbat bir fren sistemi, aydinlatmasi cok zayif farlar, bildigim en kotu yol tutuş gibi pasif guvenlik zafiyetleri de var.

Bir suru insanimiz bu arabalar yerine muadili baska araclara binseydi su an hayatta idi..

wiesmann
05-04-2015, 15:14
Başket...
Ba (http://www.otopark.com/2015/02/24/baskentte-cok-yogun-ilgi-goruyor/)

yenimahalle' de oturuyorum algıda seçicilik mi ne trafikte saçma sapan bir hareket yapan varsa hep bu tip araçları kullanan bilinçsiz arkadaşlar. (kimse üstüne alınmasın kırılmasın hakir görmek değil benim ki bir kaç defa zor durumda kaldığım için sitem ediyorum)

şu araba arkadan itiş olmasa çok farklı olurdu heralde.

Tayfun.O
05-04-2015, 15:16
Başket...
Ba (http://www.otopark.com/2015/02/24/baskentte-cok-yogun-ilgi-goruyor/)

yenimahalle' de oturuyorum algıda seçicilik mi ne trafikte saçma sapan bir hareket yapan varsa hep bu tip araçları kullanan bilinçsiz arkadaşlar. (kimse üstüne alınmasın kırılmasın hakir görmek değil benim ki bir kaç defa zor durumda kaldığım için sitem ediyorum)

şu araba arkadan itiş olmasa çok farklı olurdu heralde.
bmw e30 e21 alırlardı abi

Raindrops
05-04-2015, 15:46
bmw e30 e21 alırlardı abi

Her konuda cevabını görüyorum, biraz sakin ol herkese cevap vermek zorunda değilsin

Zorbey
05-04-2015, 15:57
Bende şuan şahine biniyorum. Büyüklerimin dedikleri doğru. Fren, far aydınlatması o kadar kötü değil. Benim araçta dokunmatik dedikleri fren var. Diğer arkadaşlar 205 40 16 maz 1 lastiklerle kayarak gidiyorlar. Bende de muadili lastik var dokunmatik fren sayesinde kafayı öne gömüyor , mümkün oldukça kaymıyor araç.
Öne ve arkaya kule gergisi olsa herşey daha güzel olur.
Ayrıca tofaşa binen zengindir siz bakmayın fakir edebiyatı yaptığına. Tofaş km de 40 kuruş tüketiyor. Hangi yeni nesil araç lpg de 40 kuruş tüketiyor. ( ayrıca 2000 yılından beri arabası 20 kuruş yakan şahin doğan sahipleri var onlara aldırmayın :D )

meLaNchoLic
05-04-2015, 16:21
o değilde tofaş neden bunların patentini sattı holland car firmasına? kendisi ihrac etseydi ütopyaya sağa sola olmazmıydı?

atituti
05-04-2015, 16:37
Benim anlamadigim hicmi alternatif yok bu arabaya. Accent var excel var kia pride bilecdaha iyidir bunlardan.zaten hergun bozuluyo bu kuş serisi bari avrupa japon eski alda birkere bozulsun uzun omurlu olsun nisbeten daha guvenli olsun

fthdrn
05-04-2015, 16:40
Benim anlamadigim hicmi alternatif yok bu arabaya. Accent var excel var kia pride bilecdaha iyidir bunlardan.zaten hergun bozuluyo bu kuş serisi bari avrupa japon eski alda birkere bozulsun uzun omurlu olsun nisbeten daha guvenli olsun

20 liraya rot başı + rot kolu aldım. motoru sıfırdan toplasan 2 liraya toplarsın. 40 lira ön pampon. :)

i-vtec07
05-04-2015, 16:41
Benim anlamadigim hicmi alternatif yok bu arabaya. Accent var excel var kia pride bilecdaha iyidir bunlardan.zaten hergun bozuluyo bu kuş serisi bari avrupa japon eski alda birkere bozulsun uzun omurlu olsun nisbeten daha guvenli olsun

olurmu hiç arkadan itişli şahin varken . benim anlamadığım bu araçlar 10 lira ve üzeri para verenler var . o paraya çok daha iyi arabalar var . ne biliyim en basidinden git bi escort al polo classıc al .

canozgur106
05-04-2015, 17:47
Zayıf şase ince saç..

Tayfun.O
05-04-2015, 18:25
Her konuda cevabını görüyorum, biraz sakin ol herkese cevap vermek zorunda değilsin

Yazmak istedim yazdim kardesim yasak mi

c20let
05-04-2015, 19:24
olurmu hiç arkadan itişli şahin varken . benim anlamadığım bu araçlar 10 lira ve üzeri para verenler var . o paraya çok daha iyi arabalar var . ne biliyim en basidinden git bi escort al polo classıc al .

İşte polo da rot başını 75 liraya aldım adam 4 kere bozsa aynı paraya geliyor. En azından tek seferde çıkmadığı için göze batmıyor. Alır mısın dersen ? Bütçem kısıtlı ise temiz düzgün hidrolik direksiyonlu filan slx alırım 5-6 liraya en fazla.

wiesmann
05-04-2015, 21:04
ben olsam o fiyatlara XR3i yada alfa romeo tarzı araçlar alırdım heralde. en azından ruhu olan araçlar.

i-vtec07
05-04-2015, 21:48
İşte polo da rot başını 75 liraya aldım adam 4 kere bozsa aynı paraya geliyor. En azından tek seferde çıkmadığı için göze batmıyor. Alır mısın dersen ? Bütçem kısıtlı ise temiz düzgün hidrolik direksiyonlu filan slx alırım 5-6 liraya en fazla.

evet kuş serisini parçası ucuz ama arada yakıt faktörüde var polo çok daha az yakar.. yakın akrabamda vardı polo classıc 8-9 sene bindiler bu sene sattılar daha . çok büyük bi sorunda çıkarmadı hani yıllarca .. tofaşlardan falan kesinlikle daha sorunsuz. nerden bakarsak bakalım 10+ liraya şahin doğan almanın bi espirisi yok. alanada karışmak bana düşmez tabi . 5-6 lira verilir o konuda haklısınız . ama 10+ verilmemeli çok daha iyi araçlar var çünkü :)

Alpero
05-04-2015, 22:13
Tofaş ı büyük yazmanın sebebi nedir? Onada mı fanatiksin?

Konuya gelirsek bu tofaşları toplamak neden bukadar ucuz ? Ön Tamponu 25 lira mıydı neydı 3 sene önce

Benim sigortamdan tampon için alınan para 1500 tl

cgnozdmr
05-04-2015, 22:22
Zafiyat oluştrabilecek bir güvenlik sözkonusu degıl dostum,evet metal yorgunlugu da var o kadar sene sonra ama sıfırda olsa o arac sac mukavemeti ve tasarım güvenlik namına sıfır.

LnchCntrl
05-04-2015, 22:57
Hiç hatasız nokta boyasız şahin'im vardı. 93 model. Beyaz. sattım zamanında ne paralar ediyordu muadili şu piyasada 13 ederdi.

Zorbey
05-04-2015, 23:03
Tofaş ı büyük yazmanın sebebi nedir? Onada mı fanatiksin?

Konuya gelirsek bu tofaşları toplamak neden bukadar ucuz ? Ön Tamponu 25 lira mıydı neydı 3 sene önce

Benim sigortamdan tampon için alınan para 1500 tl

Türk malı olduğu için fiyatı ucuz. Detay yok birşey yok

cabrioleter
05-04-2015, 23:39
Tofaş ı büyük yazmanın sebebi nedir? Onada mı fanatiksin?

Konuya gelirsek bu tofaşları toplamak neden bukadar ucuz ? Ön Tamponu 25 lira mıydı neydı 3 sene önce

Benim sigortamdan tampon için alınan para 1500 tl

şu an şirketler uyandı. yedek parçadan da geçirmeye başladı. yoksa 25 liralık tamponu en kaliteli en kral şekilde üret maliyeti 10 katı olsun. 25 lira nere 1500 nerde? günümüz dünyasında hemen her şeyin en az yüzde yüz karla satıldığını düşünürsek milleti yolmanın kolay yolunu buldular mı acımıyorlar.

schizophrenic
06-04-2015, 00:50
Bizzat kendi yaptığım kaza max 30 veya 40 ile vurmuşumdur .

Şahin

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/10418934_10205956887072501_5483492081212318602_n.j pg?oh=b1c9d685bfb196b470aac75a5502598e&oe=55A72C2E&__gda__=1436560763_683cf1d6ed0cb0057f362316b81bd06 5
bagaj kapağına kadar kastı tavan direk gitti

Benim araba

https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/11079632_10205956890392584_7165406208016557758_n.j pg?oh=bb6ef865435e0506caf2a17931e4aa79&oe=55A1B30B

ön tampon ve farlar değişti :)

poseidon
06-04-2015, 08:22
Tofaş markası Koç ailesinin bu ülkeye attığı en büyük kazıktır.
İnsanların trafik kazalarında ölmesi için ürettikleri bu arabalar insan hayatını hiçe sayarak 3 kuruş daha ucuz yapayım da güvenlik
önemli değil yeter ki ucuz olsun mantığıyla yapılmış.

Elbette 60 km den (N cap sabit bariyere çarpma hızı) sonra tüm arabalar tehlikeli ama aynı yıllarda üretilen araçlardaki bir çok güvenlik sistemi (1967 abs, 1980 airbag, geç de olsa 1995 elektronik denge sistemi, kapı için ve tampon içi darbe emen bariyerler vs..) tehlikeyi azaltıyor. Bunların maliyeti insan hayatından çok mu önemli.
Hastaları kızmasın zevklerine bir şey diyemem ama yolcu olarak bile bu araca binmemeyi tercih ederim.

Yigit-Y
06-04-2015, 08:28
Kimsenin kafasına silah dayamadılar tofaş alın diye.

Milletin tercihi bu koç ile uzaktan yakından alakası yok.

Bu ulkeye istihdam sağlayan güzide ailelerdendir.

*** atilcak birisi varsa oda bu arabayı alan zihniyetler hayatlarını ucuz metal parçalarına emanet edenlerdir

SekoLive
06-04-2015, 08:30
araçlarda güvenlik yokda bizler nekadar güvenli araba sürüyoruz orasıda var bu işin...

Maxi
06-04-2015, 08:37
Kimsenin kafasına silah dayamadılar tofaş alın diye.

Milletin tercihi bu koç ile uzaktan yakından alakası yok.

Bu ulkeye istihdam sağlayan güzide ailelerdendir.

*** atilcak birisi varsa oda bu arabayı alan zihniyetler hayatlarını ucuz metal parçalarına emanet edenlerdir

aynen, kimse zorla satılmadıki bu araçları
gizlisi saklısı yoktu, herkes teneke olduklarını bilerek aldı
hatta hatta sıra vardı sıra, millet birbirini yerdi alabilmek için

metin
06-04-2015, 08:38
https://www.youtube.com/watch?v=yz1EyJX6eW8
https://www.youtube.com/watch?v=yz1EyJX6eW8

fsunnetci
06-04-2015, 08:38
metal yorgunluğu ile olayı bağlamaya çalışanlar 24 yıllık Honda Integra aracın metal yorgunluğu yokmu hiç,yapılan kazalarda aracın sağlamlığı halen kendini belli ediyor bence Tofaşlarda zamanında malzemeden iyi çalmışlar kaportası zaten çabuk çürüyor üretim hatası metalin kimyasında değil üreten zihniyetin kimyasında aramak lazım.

Maxi
06-04-2015, 08:41
ayrıca
her üretici aracını överek satar, paslanmaz, dayanıklı, güvenli ,konforlu falan der
her araba için aynısı yazılır satış ilanında.

dünyada hangi firma arabasının dayanıksız olduğunu söylerki?
hayatınızda hiç duydunuzmu:
valla kaza yapmasanız iyi olur, kaporta *** gibi dayanıksız incecik
telmaşa, bizden söylemesi sakın çarpmayın bak ölürsünüz.

böylemi yazacaktı koç firması :)

Yigit-Y
06-04-2015, 08:47
Ayrıca tofaş 10 yıl. Paslanmaz garantisi veriyordu.10 yıldan sonra beni bağlamaz demek bu

Sene olmus 2015 kardeşim aşk tutku değil ucuza 4 teker alayim allah korusun stiker takayim sonra bana birsey olmaz zihniyeti var hala

free-hifi
06-04-2015, 08:52
koç ailesi aralarına nokta koymak isterdim ama başım belaya girer gerek yok...

yıllardır bu ülkeyi kermiştir bilerek ve isteyerek tofaşlarda kaliteli ereğli sacı kullanmak yerine geri dönüşüm hurda sacı kullanmıştır arabistan ve mısıra gidenlerin çoğu galvanizdir bizim akarabada 92 sl vardı ihracat fazlası klimalı araç galvanizdi arabada çürük yok tu

yani yabancıya iyi araba bize çürük araba satmıştır

poseidon
06-04-2015, 09:16
Konu araba markası üzerinden dışarı taşmasın lütfen siyasiye dönmesin ama Devrim'in imalatına ve Türkiye'nin araba üretimine karşı çıkan KOÇ, 1961 de esrarengiz bir şekilde sona eren Devrim projesinden 5 yıl sonra Anadol'u üretmeye başlamıştır. İlginç değil mi? Ülkenin imalatına taş koy sonra çok kısa bir süre sonra ingilizlerle ortak Anadol ismiyle kendin araba üretmeye başla.
Geçmiş kirli bunların.

Ama dediğiniz gibi 80 lerde darbelerden çıkmış bir ülkenin abs li airbagli arabaya binecek kadar zengin olmasını bekleyemezsiniz. At arabası üretseniz yokluk sebebiyle ona binerler.
Bir tık üstü tofaş koyuldu önlerine ona bindiler.

GökhanO
06-04-2015, 09:21
koç ailesi aralarına nokta koymak isterdim ama başım belaya girer gerek yok...

yıllardır bu ülkeyi kermiştir bilerek ve isteyerek tofaşlarda kaliteli ereğli sacı kullanmak yerine geri dönüşüm hurda sacı kullanmıştır arabistan ve mısıra gidenlerin çoğu galvanizdir bizim akarabada 92 sl vardı ihracat fazlası klimalı araç galvanizdi arabada çürük yok tu

yani yabancıya iyi araba bize çürük araba satmıştır

Kardesim iyi hosta bu ulkede napiyorsun sen, benim vatandasıma bu hurdaları nasil satıyorsun, dur orda diyecek bir kurum yokmuydu ? hic mi denetime girmedi bu adamlar ?
ozel sektorun birinci amacı kar etmektir, kapitalist sistemde bu boyledir, sen denetimini yapıp, kurallarını koymassan adam senin canını vs.. dusunmez, en karlı malını nasil satabiliyorsa oyle uretir.

aslan
06-04-2015, 09:22
Şu anda bu araçların aynı şekilde sıfırları üretilsin gene birçok kişi almak için sıraya girer

free-hifi
06-04-2015, 09:29
Kardesim iyi hosta bu ulkede napiyorsun sen, benim vatandasıma bu hurdaları nasil satıyorsun, dur orda diyecek bir kurum yokmuydu ? hic mi denetime girmedi bu adamlar ?
ozel sektorun birinci amacı kar etmektir, kapitalist sistemde bu boyledir, sen denetimini yapıp, kurallarını koymassan adam senin canını vs.. dusunmez, en karlı malını nasil satabiliyorsa oyle uretir.

Diyemediler çünkü bu aile arkasını çok sağlama almıştı rte bile esti gürledi gezi olaylarında sonra ne oldu ali koç gardaşım benim ülkeye yararlı olan herkse bla bla bla diye konuştu

GökhanO
06-04-2015, 09:32
Diyemediler çünkü bu aile arkasını çok sağlama almıştı rte bile esti gürledi gezi olaylarında sonra ne oldu ali koç gardaşım benim ülkeye yararlı olan herkse bla bla bla diye konuştu

ohoo ne arkaymış arkadaş neyse siyasete girmeyelim diyecek lafım yok :)

Cimmeria
06-04-2015, 09:40
tofaşta güvenlik mi varki zafiyet olsun ? tamponu tampon değil, şasisi şasi değil, sacı kağıt gibi, yapmayın fanatikçe savunmayın şu tekerli tabutları...

almak isteyen gene alsın, şekil desin, geçmişimiz desin kendini nasıl istiyorsa öyle kandırsın ama bize aslında güvenliydi zamanına göre metal yorgunluğu falan demesin :)

EREN34
06-04-2015, 09:52
o değilde tofaş neden bunların patentini sattı holland car firmasına? kendisi ihrac etseydi ütopyaya sağa sola olmazmıydı?

Bildiğim kadarıyla;

Fiat lisans anlaşması gereği Tofaş marka otomobil imalatı bitecek sadece Fiat marka otomobil üretilecekti. Palio vs. çıktıktan belli bir yıl sonra kuş serisi daha doğru Tofaş marka ne araç varsa imalatı durup yerini Fiat araçların imalat hattı aldı

Nativist
06-04-2015, 10:38
Dün bi kaza gördüm olay yerine gittiğimde bi tofaş megane2e vurmuş. Tofaş'ı Süren eleman arabayı bilmiyor musun fren yok diyordu.

KÖROĞLU
06-04-2015, 12:39
Birşeyi merak ediyorum, o yıllarda aynı sınıfta ya da şartlarda olup ta ( sınıfı - fiyatı vs vs) şahinden daha sağlam araç üreten firma var mıydı ?

Ayrıca malzeme mühendisliği diye de bir şey var, o yıllarda kullanılan malzemeler belli bir dayanıklılığa sahipti.

Kimse kalkıp ta 90 lı yılların üst segment araçlarıyla kıyas yapmasın bence hatalı bir karşılaştırma olur.

Koç'a gelince yaptıkları tartışmaya açıktır ama adamlar 90 bin civarında insana iş sağlıyor doğrudan.

Yan sanayisiyle birlikte bu rakamlar çok sıfırlı hanelere ulaşıyor.

Bir postta arkadaşım muhabbeti yapılmış ama işin aslı öyle değil aşağıdaki haber detaylı olarak anlatıyor neler yaşandığını.

Yap (http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/25096239.asp)

sonuç olarak araç üretildiği yıllara göre muadilleri arasında + ya da - güvenliğe sahiptir.

Ve eminim imkanı olsa ( cahilce fanatiklik yapanlar hariç) kimse de alıp binmek istemez.

b.ustaoglu
06-04-2015, 12:46
bu arabanın muadili renault 12, peugeot ve citroeni bilmiyorum ama opelde kadet veya ascona, vw golf gibi araçlar. mirafiori bildiğim kadarıyla c segment bir araç. kıyas yapılıcaksa 90lar değil 70-80li yıllar baz alınmalı.

kelalper
06-04-2015, 14:08
bu arabaların ilk piyasaya çıktığı zaman ile bu zamanı birbirine karıştırmayın. O zamanki arabalar daha yavaş hızlanıyordu son hızdada çok az kişi kullanıyordu arabanın aerodinamiden dolayı verdiği uçurtma hissinden dolayı. Tofaş belli bir süre bu arabaları üretti daha sonra Tempra tipo serisine geçti sonra da brava geldi. Tempra tipo serisinde bu tip hasarları göremezsiniz şase dinamiği açısından olması gerektiği şekilde üretildi. Şahin doğan üretilirkende Renault Megane üretmiyordu R9 R11 vs üretiliyordu OYAK ta. Onlarında bunlardan farkı yok ki.

Bi de hala arabanın sağlamlığını saç kalınlığı ile ölçen arkadaşlara şunu hatırlatiim. Yeni nesil çoğu spor araba aluminyum saç kullanılıyor. Clio bilmem kaç senesinden beri plastik çamurluk ile üretiliyor. Megane aynı şekilde. Bu arabalar o parçalarla NCAP ten torpille mi geçiyor. Kullandığınız saçın kalınlığının kaza sırasında sizi koruma gibi hiç bir özelliği yok. Tam tersine ne kadar kalın olursa bükülmeyip yerinden çıkıp kabin içine zıpkın gibi girme durumları var mesela türkiyede kullanılan bariyerler gibi. Çarpışma sırasında sizi koruyan şey karoser parçaları değil şasenin şiddeti dağıtma dinamiğidir.

Yigit-Y
06-04-2015, 14:30
Tofaş serisinde ASD var bilen bilir :)

Hahahahahah

mikelazi
06-04-2015, 15:13
memlekette biraderde ve amcamda birer şahin var.amcamın uzun yol için 2012 hondası var (30binde).o yollarda ancak tofaşlar dayanıyor.amcam eski tofaş çalışanı oldugu için taban sacı alt şase ve ön kulelerini (custom hepsi)saglamlaştırdı. araçlara 2 senedir biniliyor.tofaş zamanla çok esniyor ve buruluyor.ama tabiki kaza anında araç artık bırakın beni diyor.

zamanında çogu kişinin hayali otomobillerdi.araba kullanmayı 131 de ögrendim.eger karşılaştırma yapılıcaksa o zamanın araçlarıyla yapılmalı bence.kimse beni yanlış anlamasın kesinlik kaza anında içinde olmak isticegim bir araç degildir.zamanındada göztepede parkının orda agaçtada imzamız vardır.motor içeri girmişti :) 2 yaşındaki slx i durduramamıştık.

Ome_RS
06-04-2015, 15:52
Skoda tenezzül edip airbagları bile açmamış. ama sahiç çiçek açmış mubarek :D
bunun bide bmw li versiyonu vardı beyaz 5 serisi 2 ye bölmüştü tofaşı sadece far tampon kaput az eğilmişti.
durumun yoksa iyi tamam al sahini doğanı ama ne kullandıgını bilerek kullan sakası yok valla kelle koltukta gidiyo millet.

cabrioleter
06-04-2015, 16:05
http://i60.tinypic.com/2a95kt0.png
http://i58.tinypic.com/afbkld.png
http://i60.tinypic.com/9gbsk1.png

buyrun size alman panzerleri. üstelik d segmenti airbagi, abssi, asrsi bilmem nesi olan araçlar.
üstelik bunlar alman tankı diye bildiğimiz araçlar ve d segmenti. bence gereğinden fazla vurdunuz tofaşa. benim tercihim olacak bir araç değil ama durum böyleyken de tofaşın patlaması çatlaması çok anormal gelmiyor bana.

blow07
06-04-2015, 16:45
UÇAN TENEKE diye boşuna demiyorlar :)

131mirafiori
06-04-2015, 16:49
Metal Yorgunluğu : bir metal bloğun/parçanın özellikle titreşim, yüksek basınç ve çekmeye maruz kalması sonucu, bloğu oluşturan metal atomlarının birbirleri arasındaki bağların gevşemesi sonucu malzemenin istenilen mukavemet değerinin altına düşmesi, farkedilecek veya farkedilemeyecek fiziksel değişimler ve hatta metalin hacimsel/ölçüsel değişime maruz kalması.

İlk sebebi budur tofaşların kaza sırasında parçalanmasının... Sac kalınlığı olarak yeterli bir yapısı var ancak şase olarak çok iyi bir yapıya sahip değil. Ön panelin arkasında paneli kuvvetlenirecek bir yapı yok. Şase kolları aşağıda ve tavanı tutan direkler ince olduğundan bir kaza anında kopmaya çok müsait. Bu araçların en sağlam yeri arka koltukların orası onunda bi b.ka faydası yok :)


Bizim 131 de takviyelerle ayakta duruyor yoksa 5-6 sene ralli yapmış aracın bu vaziyette durması imkansız...

Zorbey
06-04-2015, 17:57
Benim bu aracı alma sebebim maddiyattı. Hevesimde vardı. Etiket bir araç yaptım. E söylediğiniz alfa romeo yu, citroen in eski kasalarını alırım diyenler satmak isterseniz ne yapıcaksınız. Usta gidersin araca bakmaz, yedek parça bulamazsın, görüntü desen o kişisel bir durum. E hal böyle olunca tofaş kıymetleniyor.

Bu aracı şehir içi kullanırım. En fazla 80 90 yaparım. Huyunu suyunu da bilince de bir sorun yaşamadım.

merttepe
06-04-2015, 18:13
Örneklerle açıklama Vol:548646
Yararlanan zihin; 70lerin mühendisliği ile türk milletini 2000lere kadar kazıklayan Ko. gurubu
Yararlanılan zihin: Arabanın kapı kapanma sesinden sağlamlık hissi alan bir millet.

Sonuç: 3 kuruşa çok çükür demeye razı hale getirilmiş, hakkını savunmayı bilmeyen bir millet, bundan faydalanan çakallar sürüsü hala günümüzde büyüyerek devam etmekte.

McKrop
06-04-2015, 18:14
Güvenlik zaafiyeti ortada zaten ama resimdeki araç bence durağan haldeyken skoda ona çarpıyor sanırım tofaşın içinde şoför yok. Tofaşta sadece skodadan darbe almıyor en az iki yere daha çarpıyor tahminimce

dahan
06-04-2015, 18:21
onlarında oto ünlüleri var,,parçalar sudan ucuz ,bizde bide dogan l var biraderin 6 bine aldık,sizin dediginiz arabalar eski parca sorunu cıkabilecek olan araclar,güvenlik yok işte arabalarda işte bi çok kişide biniyo yapacak bişe yok yani

Slipshod
06-04-2015, 19:54
sağlam desen sağlam değil, ucuz desen ucuz değil, yakıt ekonomisi desen *****. piyasası var diye can tehlikeye atılmaz. ha şimdi diyebilirsiniz ki sen de r9 biniyorsun, üniversitede okurken öğrencilikte az yakıyor diye aldım.

emi-R
06-04-2015, 23:53
92 Şahin'le Çeşme otobanında 4 kişi 170 yapmıştık Allah korumuş vallahi.Konuyu okudukça ürkmeye başladım.

İzzet Göçmen
07-04-2015, 06:27
Cok *** atan arkadaslara cevabım gücü tofas almaya yeten insanlara para verinde onlarda gidip bmw falan binsinler,Bu insanları bu arabalara binmeye zorlayanlar utansın YAZIKLAR OLSUN..

tylan
07-04-2015, 06:38
Benım anlamadığım neden her seferın de şahine b.k atılıyor o seneler de üretilen reno 12 ler'de broadway de sprıngler de ya da skodalar da ladalar da abs hava yastıgı vardı da benımmı haberim yok. neden hep şahin ? neden hep koça laf ediliyor ?

c20let
07-04-2015, 07:00
Cok *** atan arkadaslara cevabım gücü tofas almaya yeten insanlara para verinde onlarda gidip bmw falan binsinler,Bu insanları bu arabalara binmeye zorlayanlar utansın YAZIKLAR OLSUN..

Kardeş şahin doğana 5 lira verip binene lafım yokta, 10 lira verip binen adam rahatça daha güvenli bir araç alabilir.

Örneğin BEN :D polo aldım ncap testinde 3 yıldız almış o yıllar için iyi puan.

ÇALIŞKAN
07-04-2015, 07:16
o yıllarda böcek dye araba vardı
anadol desen samandan eşek bile kemirirmiş dye duyardık
tofaş o yılların en güzel arabasıydı ama saglamlık bakımından o fiyatlara ford tanus vardı

AyrtonSenna
07-04-2015, 07:27
şöyle birşey de var. yanlışsam düzeltim ama benim bildiğim, bu aracın şasesi 70lere kadar dayanıyor. fiat 131 den sonrada güvenlik anlamında pek bir gelişme yapılmadı araçta. yani aslında şahin doğan önceki kasa fiat 131in sadece dışının makyajlı hali.

eğer bu bilgim doğruysa. 70-80lerde üretilen bir otomobilden güvenlik beklemek çok çok yanlış olur.

çok doğru konuştın bahadır abi ayrıca bu araba'nın kökeni en sonki şekli aldığı temel 1979 sonu yada 80'lerde üretimi yapılan regata'dır tofaşta sadece şasede güçlendirme yapmadı kozmetik makyaj ve motorunda değişiklik yaptı

ghibli06
07-04-2015, 07:31
zamanında bu otomobillere sahip olanlara hiç lafım yok... FIAT'ın 1983 yılında üretimine başladığı ama aslen 70li yılların teknolojisi 131'den pek farkı olmayan REGATA modelinin benzeridir bu şahinler doğanlar kartallar... günümüzde sürücüyü koruma odaklı araçlarla çarpıştığında, otomobil paramparça oluyor, direğe vursa ikiye ayrılıyor, canınızı düşünmüyor musunuz? başkalarının canı önemli değil mi? hep aynı muhabbet, 3 lirası olan arabaya binmesin mi?

EREN34
07-04-2015, 07:42
Araba ihtiyaç. Adamın bebeği vardır, eşi bebeği vs. araba şarttır ama parasıda 5-6 liradır (ödeyebileceği kredi ile) Bu adam araba almayıpta ne yapsın?

Ekmek-köfte ilişkisinin farklı boyutu.

Ekmek arabanın kendisi iken köfte maalesef güvenlik yani insanın canı.

Ben 206'ya biniyorum. Allah biliyor ya güvenlik adına gerçekten güvenmiyordum. "Eski Fransız arabası *****." diyordum. Şu ncap'te şimdi 4 yıldız aldığını gördümde içime biraz su serpildi. E36 ve yine o yılların C kasasının 2 yıldız aldığını görünce dahada rahatladım.

İnsanlarımız bugün araba alırken bile önce konfor ve görselliğe sonra donanıma bakıyor. Donanımda ise ilk baktığı airbag sayısı vs. değil klima digital miş? koltuk deri mi? kısmı.

Kafa bu yapıdayken imkanı olduğu halde bile bile şahine binene neden bu tavır?

Belçika'da kendime 98 model Golf 4 almıştım. Araba camları manuel, aynaları manueldi ama 4 airbag abs vs. fulldü. EU vatandaşı güvenliğe bakıyor, bizde klimaya deriye....

ghibli06
07-04-2015, 07:57
Araba ihtiyaç. Adamın bebeği vardır, eşi bebeği vs. araba şarttır ama parasıda 5-6 liradır (ödeyebileceği kredi ile) Bu adam araba almayıpta ne yapsın?

Ekmek-köfte ilişkisinin farklı boyutu.

Ekmek arabanın kendisi iken köfte maalesef güvenlik yani insanın canı.

Ben 206'ya biniyorum. Allah biliyor ya güvenlik adına gerçekten güvenmiyordum. "Eski Fransız arabası *****." diyordum. Şu ncap'te şimdi 4 yıldız aldığını gördümde içime biraz su serpildi. E36 ve yine o yılların C kasasının 2 yıldız aldığını görünce dahada rahatladım.

İnsanlarımız bugün araba alırken bile önce konfor ve görselliğe sonra donanıma bakıyor. Donanımda ise ilk baktığı airbag sayısı vs. değil klima digital miş? koltuk deri mi? kısmı.

Kafa bu yapıdayken imkanı olduğu halde bile bile şahine binene neden bu tavır?

Belçika'da kendime 98 model Golf 4 almıştım. Araba camları manuel, aynaları manueldi ama 4 airbag abs vs. fulldü. EU vatandaşı güvenliğe bakıyor, bizde klimaya deriye....

ülkede milyonlarca son model akıllı telefonlar satılırken hem de 3-4bin TL lere, 1 depo benzin 300 TL ye doluyorken, vergisi algısı bandrolü dertken, insanın kendi hayatını başkalarıyla beraber riske atmasını benim kafam almıyor kusura bakmayın...

wiesmann
07-04-2015, 08:13
Benim bu aracı alma sebebim maddiyattı. Hevesimde vardı. Etiket bir araç yaptım. E söylediğiniz alfa romeo yu, citroen in eski kasalarını alırım diyenler satmak isterseniz ne yapıcaksınız. Usta gidersin araca bakmaz, yedek parça bulamazsın, görüntü desen o kişisel bir durum. E hal böyle olunca tofaş kıymetleniyor.

Bu aracı şehir içi kullanırım. En fazla 80 90 yaparım. Huyunu suyunu da bilince de bir sorun yaşamadım.

alfayla beraber xr3i' de yazdım ki bunlar o an ilk aklıma gelen modeller. araba alma arifesinde bir sürü alternatifte çıkıyor yada beklentilere göre "elde para var alacak araba yok yeaa" diye triplere de giriliyor. ben tercihimi yazmışım;


ben olsam o fiyatlara XR3i yada alfa romeo tarzı araçlar alırdım heralde. en azından ruhu olan araçlar.

bütçem o civarda olsa ve arabayı alacak birisi olsam elden çıkarması zor diye değil hangisi daha güvenli diye düşünürüm.

Kadyr
07-04-2015, 08:23
bazı arkadaslarımız haklı satması kolay parcası bol dıyor dogrudur bızde zamanında bındık allah korudu dıyeyım. ama o paraları escort falanda var yanı r19 da var tofastan daha ıyıdır en azından

EREN34
07-04-2015, 08:26
ülkede milyonlarca son model akıllı telefonlar satılırken hem de 3-4bin TL lere, 1 depo benzin 300 TL ye doluyorken, vergisi algısı bandrolü dertken, insanın kendi hayatını başkalarıyla beraber riske atmasını benim kafam almıyor kusura bakmayın...

Cebinde iphone 6 ile şahine binen kesimden bahsetmiyorum. O konuda hemfikiriz. Ben gerçekten varı yoğu o 6 liralık, dökük araba olan kesimden bahsediyorum. 6 liralık arabayı borç harç alan adam 300 liraya benzin almasıda imkanlarını oldukça zorlar, belkide alamaz. (amaç konuyu buraya kaydırmak, tartışmak değil.)

Genel olarak konuya yazan kişiler hemfikiriz zaten. Çoğumuzda bu konuda bilinçliyiz. (Maalesef bilinci tüketici diyemeyeceğim, bile bile lades diyenlerimiz var)

immortalboss
07-04-2015, 12:05
o yıllarda böcek dye araba vardı
anadol desen samandan eşek bile kemirirmiş dye duyardık
tofaş o yılların en güzel arabasıydı ama saglamlık bakımından o fiyatlara ford tanus vardı

Anadol dayanıklılık olarak çok çok zayıf.(Kendim de Anadol kullandım bir süre.)Ancak o eşek kemirirmiş lafları tamamen yalan.Polyester yapısı itibarı ile hem zehirlidir hem de yumuşak bir madde değildir.Bunlar tamamen karalama için yapılmış şeyler.Güvenlik olarak çok çok zayıf olsalarda ömür olarak çok uzunlar.

Yigit-Y
07-04-2015, 12:11
Ben kuş serisine *** atmam sonucda türk malı

Bana carpmasin ve yakın ve sevdiklerimden uzak dursun yeter.

Yoksa sikayetci değilim sonucda dunyada bir denge var bozmamak gerek

merttepe
07-04-2015, 13:01
Benım anlamadığım neden her seferın de şahine b.k atılıyor o seneler de üretilen reno 12 ler'de broadway de sprıngler de ya da skodalar da ladalar da abs hava yastıgı vardı da benımmı haberim yok. neden hep şahin ? neden hep koça laf ediliyor ?

Emniyet kemerini, sağ aynayı bile opsiyonla ek satan bir grup. O zaman rakiplerinden bunlar opsiyon değildi. Daha verilecek çok örnek var.
*** atarım, çünkü o aracın projelerinde çalışmış insanları tanıyorum, o arabanın ne kadar kötü yapıldığını biliyorum. Projenin türk olmadığınıda söyliyeyim türk zannedena arkadaşlara, ıtalyan projesinin uyarlanması. Milli bir araç değil bence, türk işi olsa şu an yerli arabamız var derdik. Yok öyle bişey.
Ko. grubunun da detaylarını biliyorum. neyse.
Rus arabaları ile niye karşılaştırıyorsun, rus arabaları ile tüm dünya dalga geçiyor. Adamlar yapamazmı yapar, ama ucuz araba yapmaya çalışıyorlar.

K0213
07-04-2015, 13:13
12 sene önce satışı durmuş bir aracın güvenlik zafiyetini tartışmak hakikaten gereksiz!

Bir önceki mesajımda neden dağılmasın ki tezlerimiz sundum ama konunun beni getirdiği düşünce şu;
neyini tartışıyoruz? oldu :)

Zaten dar gelirli vatandaşın öncelikli seçimi haline gelmiş bir marka ve güvenlik zafiyetlerini tespit ettiğimizde bu insanlar acaba brembo, willwood fren kitleri taktırıp, şasi takfiyesi yaptırıp, üstüne birde koni amortisorler, apexi yaylar mı taktıracak?

Durumu olan çürüğünü ayıklatıyor, bir boya ve devam.

Ne TOFAŞ mış bee, beni sizler var ettiniz tadında araçmış valla :)

yakupdemir
07-04-2015, 13:20
Tofaşk since 1980 bilmem kaç :)

poseidon
07-04-2015, 13:37
Turbo Sadık'ın aziz anısı için 1 dakika saygı duruşu.

MARJINAL_SUFI
07-04-2015, 14:14
kuş grubu oto ların böyle parçalanmasının sebebi bana göre metal yorgunluğundan ziyade; yekpare bir şasiye sahip olmamasıdır..
bir kaç birleşimden teşekküldür maalesef iskeleti
bana göre yeni olduğu yıllardada başına bu tür kazalar geldiğinde akıbet i farklı değildi..
bu sadece bir tespit..
gelelim olayın sosyo ekonomik kısmına;
söz ün özü herşeyin bir bedeli vardır.. ucuz olanında pahalı olanında
tercihler keyfi yada ekonomik olabilir saygı duymak gerekir diye düşünüyorum

XSi
07-04-2015, 18:59
12 sene önce satışı durmuş bir aracın güvenlik zafiyetini tartışmak hakikaten gereksiz!

Bir önceki mesajımda neden dağılmasın ki tezlerimiz sundum ama konunun beni getirdiği düşünce şu;
neyini tartışıyoruz? oldu :)

Zaten dar gelirli vatandaşın öncelikli seçimi haline gelmiş bir marka ve güvenlik zafiyetlerini tespit ettiğimizde bu insanlar acaba brembo, willwood fren kitleri taktırıp, şasi takfiyesi yaptırıp, üstüne birde koni amortisorler, apexi yaylar mı taktıracak?

Durumu olan çürüğünü ayıklatıyor, bir boya ve devam.

Ne TOFAŞ mış bee, beni sizler var ettiniz tadında araçmış valla :)

Sene 93 , reno 9 spring almistik, sag ayna serviste ek para verilerek takilmisti.

O senelerde ulkedeki yerli uretimin seviyesi belli idi. Zaten daha iyi alternatifler piyasaya sunulunca talep dustu / uretime son verdiler.

XSi
07-04-2015, 19:02
Yukaridaki mesaj yanlis kisiden alinti oldu, bir ustteki posttan alinti olcakti :)

atituti
07-04-2015, 19:10
Anadol dayanıklılık olarak çok çok zayıf.(Kendim de Anadol kullandım bir süre.)Ancak o eşek kemirirmiş lafları tamamen yalan.Polyester yapısı itibarı ile hem zehirlidir hem de yumuşak bir madde değildir.Bunlar tamamen karalama için yapılmış şeyler.Güvenlik olarak çok çok zayıf olsalarda ömür olarak çok uzunlar.

ben anadolun kuş serisinden saglam oldugunu düşünüyorum tabi çarpma açısı hızı vs. bir sürü etken var işin içinde ama gözümle ankarada kaza gördüm şahin yine ön direğe kadar yok olmuştu anadol ise ön sol çamurluk kısmından ' kırılmıştı '

immortalboss
07-04-2015, 19:46
ben anadolun kuş serisinden saglam oldugunu düşünüyorum tabi çarpma açısı hızı vs. bir sürü etken var işin içinde ama gözümle ankarada kaza gördüm şahin yine ön direğe kadar yok olmuştu anadol ise ön sol çamurluk kısmından ' kırılmıştı '

Anadol da parçalanma eğilimi yüksek olan bir araç.Anadol'u çok severim.Hatta sattığıma da pişman oluyorum şu an ama açık konuşmak gerekirse 70 km hızla yapılan bir kaza test videolarını görmüştüm.Kaput tek parça camdan içeriye giriyor.Bu aslında bir güvenlik hatası.Ama tamiratı çok kolay olduğu için bu yıllara kadar da gelebilmiştir.

Turbo1
07-04-2015, 20:29
Bu araçlara boşuna yürüyen tabut demiyorlar !
Metal yorgunlugu ile alakası yok. Araç bildiginiz pestil serisi. Avrupada zamanında crash testlerini geçemeyen bu bu tabutları tr ye kakaladılar ve binlerce insanımız bu yürüyen tabutların içine girdi. En büyük suçlu koçtur.

ZaZy
07-04-2015, 22:01
Bu araçlara boşuna yürüyen tabut demiyorlar !
Metal yorgunlugu ile alakası yok. Araç bildiginiz pestil serisi. Avrupada zamanında crash testlerini geçemeyen bu bu tabutları tr ye kakaladılar ve binlerce insanımız bu yürüyen tabutların içine girdi. En büyük suçlu koçtur.

Aynen en büyük sorumlu hiç sevmediğim TÜrkiyenin baş belası KOCtur

DoganSuper
07-04-2015, 22:01
fotograftaki araç artık metal yorgunluğunun baska bi boyutuna geçmiş zaten resimden belli ne kadar çürük oldugu %90 da bu kaza yapan aracın taban sacı çürüktür o yüzden bence şaşılacak bi durum yok.. 89 model e30 la bi arkadasım kaza yaptı fazla şiddetli değil oda ikiye bölünmekten beter oldu alman kalitesi ya hani.. burda tofaşı övmüyorum ama bi araba çürükse tofaş olsun mercedes olsun bmw olsun ufak bi kazada bu kareler şaşırtıcı olmamalı.

Tayfun.O
07-04-2015, 22:16
fotograftaki araç artık metal yorgunluğunun baska bi boyutuna geçmiş zaten resimden belli ne kadar çürük oldugu %90 da bu kaza yapan aracın taban sacı çürüktür o yüzden bence şaşılacak bi durum yok.. 89 model e30 la bi arkadasım kaza yaptı fazla şiddetli değil oda ikiye bölünmekten beter oldu alman kalitesi ya hani.. burda tofaşı övmüyorum ama bi araba çürükse tofaş olsun mercedes olsun bmw olsun ufak bi kazada bu kareler şaşırtıcı olmamalı.

Daha geçen sene bi kaza gördüm şahin mi doğan mı bilmiyorum 2si birbirine benziyor merso 190e le kafa kafaya giriyor şahin bildiğin duvara çarpmışta sonra gelip mersoya dokunmuş gibiydi resmen. Kasa yorgunluğu çürüme demişsiniz belkide 190e o şahinden daha eskiydi. Bu olayın arkadaşlarımla iyi geyiği dönmüştü. Şahin doğana binene laf etmem adamın ona gücü yetmiştir almıştır, bu onun sucu değil şuan altımda olsa bende binerim sıkıntı yok ama hız sırının bi 20 km altında kullanırım,

Sözüm meclisten dışarı Sırf zevk için binenlerde var neymiş Tofaşk mış arkadan itişmiş yan veriyormuş falan fistan bunlar boş şeyler,

tylan
07-04-2015, 22:22
Sene 93 , reno 9 spring almistik, sag ayna serviste ek para verilerek takilmisti.

O senelerde ulkedeki yerli uretimin seviyesi belli idi. Zaten daha iyi alternatifler piyasaya sunulunca talep dustu / uretime son verdiler.

Ben de onu anlatmaya çalışıyorum 88 senesin de babam reno 12 GTS almış zamanin en fullu en donanimlisi donanım da metalik renk klima ile dijital saat ve emniyet kemeri. sağ ayna opsiyonel :) Springerler de aynı broadwaylar de skoda lar da ladalar da hepsi karanlık 90 yılların araçları parçası ucuz yakıtı az ustası var diye millet almış binmis sanki tek koç bu arabaları piyasaya sürmüş Erbakan'ın getirdiği çarpık bacak skodalar cokmu sağlamdi euro ncap tan kaç aldı ?

ronay
07-04-2015, 22:59
Ben de onu anlatmaya çalışıyorum 88 senesin de babam reno 12 GTS almış zamanin en fullu en donanimlisi donanım da metalik renk klima ile dijital saat ve emniyet kemeri. sağ ayna opsiyonel :) Springerler de aynı broadwaylar de skoda lar da ladalar da hepsi karanlık 90 yılların araçları parçası ucuz yakıtı az ustası var diye millet almış binmis sanki tek koç bu arabaları piyasaya sürmüş Erbakan'ın getirdiği çarpık bacak skodalar cokmu sağlamdi euro ncap tan kaç aldı ?

Bende diorum skodaya neden hacılar hocalar bu kadar ilgi gösteriyor ( ;

cookies
07-04-2015, 23:34
Ben kuş serisine *** atmam sonucda türk malı

Bana carpmasin ve yakın ve sevdiklerimden uzak dursun yeter.

Yoksa sikayetci değilim sonucda dunyada bir denge var bozmamak gerek

Atarım, *** atılacak araçtır.. Türk malıda değildir.. Ülkenin ürettiği bir otomobil değildir mutasyona uğramış regatalardır. Çürüktür *** gibidir öyle kalacaktır.. *** gibi olmasaydı sevdiklerinden neden uzak tutuyorsun.. Ayrıca Koç sömürücüdür! Sabancı'ya bile lobi yapmışlarrdır ToyotaSA muhabbeti için.. v.s flan filan.. Sonuçta *** gibidir bokun içine batmıştır 5sene kullandığımız doğan SLX'te *** gibiydi..

wiesmann
09-04-2015, 07:41
dün akşam optimum alt geçidinde ölümlü kaza olmuş :( kaza hangi araçta bilmiyorum Allah rahmet eylesin.

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xta1/v/t1.0-9/11146266_826052497441927_6986992646759487912_n.jpg ?oh=bf0d7bb897dad701fa69195540ba132a&oe=55B8CAF0&__gda__=1437698169_94df89902f03c614435f9cb536da257 8

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpt1/v/t1.0-9/11096699_826052547441922_4699491641795436905_n.jpg ?oh=285733bdb4ceef82f7478faae17f7480&oe=55A58DE1&__gda__=1437808357_4d26c4a6493da66060b1cfb872a97d0 e

https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/11152348_826052420775268_6781509316279180247_n.jpg ?oh=0faf470e5c92fcb59e29baa766406b9c&oe=55A8B6F9

(Maksadım konu üzerinden marka kötülemek filan değil yazılanlar üzerine kötü bir tesadüf oldu)

wiesmann
09-04-2015, 07:42
edit geri gelsin

* ölü hangi araçta bilmiyorum.

b.ustaoglu
09-04-2015, 08:43
şahini tanıyamadım ilk başta, hb sandım.

Allah rahmet eylesin çok kötü gerçekten :(

burakgunay
09-04-2015, 09:01
Allah rahmet eylesin ne diyelim...

poseidon
09-04-2015, 09:58
Bu foto üzerine çok fazla şey yazılmaz sanırım.
Allah rahmet eylesin.

HaKo
09-04-2015, 10:38
Olmayan şey nasıl bu kadar tartışılmış anlamadım doğrusu. Bence bu arabalar komple toplatılmalı trafikten , kullananın can güvenliği bir tarafa, trafikteki herkesin hayatını tehlikeye atıyorlar. Fakir edebiyatı yapmaya gerek yok şartlar ortada ama 5 liraya şahin alıp üstüne 10 lira harcayan bir sürü tip var.

Kadyr
18-04-2015, 21:09
Otomobil Bahçe Duvara Çarpıp İkiye Bölündü: 1 Ölü, 2 Yaralı Haberi ve Son Dakika Haberler Mynet (http://www.mynet.com/haber/yasam/otomobil-bahce-duvara-carpip-ikiye-bolundu-1-olu-2-yarali-1799786-1)

Mutlu Değerli
28-04-2015, 23:26
İlk mesajımda belirttiğim kaza, sabahın erken saatlerinde olmuştu, bende okula gidiyordum geçerken görmüştüm.

https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/10407313_638798722896663_7898633304998286074_n.jpg ?oh=30aa6e74ca79eef4ce0856285e99b213&oe=55D8CB84

ÇALIŞKAN
02-05-2015, 14:23
Serinhisar (http://www.denizlihaber.com/yasam/polis-adliye/serinhisarda-kaza-2-agir-yarali/)

Octane
02-05-2015, 15:15
Herkes metal yorgunluğu demiş ama otomobil bu, uçak değil. Bir otomobilde metal yorgunluğu denen şey olmaz denebilir, yani o kadar az etkiler ki. Metal yorgunluğu, sürekli olarak esneyen bir metalin artık ilk haline dönememesidir. Şahin doğanın şasisinde metal yorgunluğu olması için o arabalarin 500hp olması sürekli 200+ ile virajlara dalması lazımdı ki şimdiye şasi burulsun, metal kendini bıraksın, yorulsun. Sizin dediğiniz şey çürüme. Çürüme, metalin dayanım kuvvetini neredeyse yok eder, ve böyle sonuçlar çıkabilir. Ama bu sadece çürüme de değil, aracın bir kaza anında oluşan enerjiyi nasil sönümledigi, kabinin etrafindan nasil geriye aktardigi gibi şeyler var. Sadece denildigi gibi ağırlıkla şasi saglamligiyla arac guvenli olsaydi butun pick-uplar guvenli olurdu. Videolarini izleyebilirsiniz oysa ki. Sıfır km araç alınca ölünmeyecek diye bir şey yok, yeni araclar genelde daha guvenli tabi ama gidip de chery almanin tofas almaktan farki yok yani. Kazanin olus bicimi, aracin saga sola ucarak enerjiyi dagitip kendi uzerinden transfer etmesi, bunlar anladigim kadariyla kimse icin onemli degil, araba onemli. Aracin onemi tabi ki var ama guvenli aracta da ölünebilir.

ÇALIŞKAN
12-10-2016, 11:09
http://i.hizliresim.com/kEQ4Y7.jpg (http://hizliresim.com/kEQ4Y7)

http://i.hizliresim.com/aXv9BR.jpg (http://hizliresim.com/aXv9BR)

http://i.hizliresim.com/D31zk1.jpg (http://hizliresim.com/D31zk1)

http://i.hizliresim.com/oE5Gzo.jpg (http://hizliresim.com/oE5Gzo)

Kullanıcı
12-10-2016, 15:56
Bir tampon nelere bedel:)

fthdrn
12-10-2016, 16:13
Kimse istemez kötü arabaya binmek. Ya da ne bilim çoluğunu çocuğunu icine doldurup seyahat etmek. Güvensiz olduğunu bu araçları kullananların %90 ı biliyor. Maddiyat, geçim şartları insanları bu arabalara itiyor. Keyif için alıp binenleri yada sifirdan restorasyon yapip etiket spec takilanları kastetmiyorum ama geri kalan yüzdenin hepsi zorunluluktan biniyor bu marka araca. Bu dandik aracı ülkede pazarlayıp vurgun yapan aileye kimse birşey demiyor ama zar zor biriktirerek alıp mecburiyetten binen bir aileye gitsin başka araba alsın gözüyle bakılıyor. 10 liranin uzerinde satilan tofaslardan bahsetmiyorum 4-5 liralara satilan ayagimi yerden kessin yeter diyen insanlarin aldigi arabalardan bahsediyorum.
Ve kahrolsun benim memleketimin vatandaşını bu arabalara mecbur kılan kapitalist sistem ve onun köleleri.