Orijinalini görmek için tıklayınız : Fren hidroliği tavsiyesi
Bitik olan olan disk balatalarımı değiştirirken adam gibi bir sisteme geçiyorum.
Tarox g88 disk
Feredo ds2500 balata
Goodridge çelik fren hortumu alındı.
Buna uygun hangi fren hidroliğini kullanmalıyım ?
Aracımı günlük kullanıyorum, piste çıkmıyorum.
Araç b8 a4 2.0 t&q
Komple fren hidroliğini değiştirecekseniz dot5.1 kullanabilirsiniz.
Yok gerek yok diyorsanız piyasada ate dot4+ var bildiğim.
Evet, fren hidroliği komple değişecek. Maksat yol için en uygununu bulmam.
Aykut106
09-04-2015, 15:57
ate super blue racing gunlukte memnunum pistte henuz denemedim
bymurat___61
09-04-2015, 16:51
Bende 1.6 ies de ate super blue razıng kullnıyorum gunluk olarak gayet memnunum. Ama neye gore menunluk kıme gore menunluk. Bu iş biraz havada kalır. KAynama noktası gıbı bır kaç tane onemli parametre var bunları test eden kuruluşalrın test verılerı bence en saglıklı sonuclardır.
tabı bu kuruluşların avrupalı uretıclerle beraber calışmamaları lazım :)
ilk önce aracınızın hidrolik yağının hangi türde olduğunu öğrenin. dot3-4-5 Tam hatırlamamakla beraber 2si birbirinin yerine kullanılabilirken diğeri kullanılamıyordu.
Doğru yağ türünü seçmeniz fren sisteminizdeki lastik contalar, o-ringler vs için önemli.
Ate super blue ya da ATE TYP 200 (super blue nin renksiz versiyonu) oneririm
Dot 3 ve 4 ve 4+ birbirinin yerine kullanılabiliyor.
Dot 5 silikon bazlı olduğu için komple sistem temizlenip koyulması gerekiyormuş yoksa yağ eski yağla karışınca bozulma yapıyormuş diye okumuştum.
Fakat motul dot 5.1'de silikon bazlı değildir diye yazıyor geçende yağı yenilerken dikkatimi çekti. Zaten piyasada dot 5 yok, 5.1 koyup devam edebilirsiniz.
Ha piste çıkmıyorsanız da ate blue racing dot 4+ çelik hortum ve yaptığınız upgrade ile hayli hayli yeter.
Kilerci Motorlu Araçlar (http://www.k-ma.com.tr/tr/414/MOTUL%20H%C4%B0DROL%C4%B0K%20SIVILARI/)
DOT 3&4
%100 sentetik Fren Hidroliği
Her türlü hidrolik fren ve hidrolik debriyaj sistemlerinde kullanılabilir.
Üreticilerin DOT3 ve DOT4 standartlarına uyar.
Kuru Kaynama Noktası: 245*C (473*F)
Islak Kaynama Noktası: 158*C (316*F)
Standartlar: FMVSS 116 DOT 4 & DOT 3 / SAE J 1703
DOT 5.1
Kullanım Şekli: Hidrolik sistemle çalışan tüm fren ve debriyaj sistemlerinde üreticilerin tavsiyeleri doğrultusunda DOT5.1, DOT3 ve DOT4 ile uyumlu kullanılabilmektedir. Akıcılığı özel olarak ABS sistemli motosiklet fren sistemleri için formüle edilmiştir.
Standartlar: FMVSS 116 DOT 5.1 SILIKONSUZ YAPI, DOT 4 and DOT 3 SAE J 1703, ISO 4925 (5.1, 4 & 3)
Uzun Ömürlü Hidrolik: Yüksek ıslak kaynama noktası (185°C / 365°F), DOT 4’ten (minimum 155°C / 311°F) ve DOT 3 (minimum 140°C / 284°F) ten daha üstündür ve bu sayede daha uzun kullanım ömrünü garantiler. DOT 3 / DOT 4 ve DOT 5.1 fren hidrolikleri havadaki nemi absorbe etme özelliğine sahiptirler. Bu nedenle kaynama noktaları (ve güvenirlikleri) düşmektedir. Bu nedenle ıslak kaynama noktası değerleri çok önemlidir. Islak kaynama noktası bir yıllık kullanımdan sonra fren hidroliğinin durumunun en iyi göstergesidir. Özel olarak ABSli motorlar için üretilmiştir. DOT4 (1800 cp e kadar) ve DOT3 (1500 cpye kadar) fren hidroliklerinden daha düşük viskozitesi ile (820 at -40°C / -40°F) ABS sisteminin mikrovalfleri arasında daha rahat bir sıvı devirdaimi sağlar. Keçelere zarar vermez ve pas önleyicidir.
Tavsiyeler: DOT 3, DOT 4 ve DOT 5.1 SILIKONSUZ ürünlerle karıştırılabilir. Silikonlu (DOT 5 silikon bazlı) ve mineral bazlı sıvılar ile (LHM) karıştırmayınız!. Fren hidroliğini orjinal kutusunda ağzı sıkı şekilde kapalı olarak muhafaza ediniz. Nem almasına müsaade etmeyiniz. Ellerinizle, boya ve cila ile temas etmemesine dikkat ediniz. Kimyasal reaksiyona girebilir. Cilt ile temas etmesi durumunda su ile yıkayınız.
Cevaplar için teşekkür ederim.
Motul dot 5.1'le sistemi tamamlıcaz :)
Fren hidroliğini vakumlatarak mı değiştirmek iyidir yoksa eski düzen bas bırak mı :D önceden konuşulmuştu ama hatırlayamadım yeri gelmişken soriyim yakın zamanda değiştirmem lazım
Bende aynı şekilde frenleri yeniledim, ukkunun da tavsiyesiyle hidrolikleri ve srf yi araştırdım. En yüksek yaş kaynama noktası dot 4 Castrol srf de, 270 C ile.
Ate ve Motul kuru kaynamada daha üst dereceler sunuyor ama mühim olan yaş kaynama noktası.
Tabi bu, pistte vs çok yüksek sıcaklıkları görecek ve hidroliğini senede 1 değiştirecekler için geçerli :) Yoksa motul veya ate tabiki kötü veya sıkıntı çıkaracak şeyler değil.
Evet motul 5.1 sistem temizlenmeden kullanılabiliyor fakat başka marka dot5.1 alacak olursanız muhakkak araştırın ve gerekirse temizleyin.
Edit:
https://www.lelandwest.com/brake-fluid-comparison-chart.cfm?startRow=1&SF=4&ST=2
beyler konuyu hortlatayım , motul 5.1 hem motorsiklete hemde otomobillere koyulabiliyormu ? mineral bazlı vs. uygun değildir diye ibare var üzerinde , okuduğum kadarıyla sistem temizlenmeden kullanılabiliyor fakat yazan ibarede temizlenmeli falan yazıyormuş
Motul 5.1 i yaklaşık 1 yıldır kullanıyorum. Herhangi bir sıkıntı yaşamadım.
sekizsilindir
12-10-2016, 11:33
Uygun olmayan ürün kullanımı sonucunda deformasyon süresi, kullanım şekline göre değişkenlik gösterir, üretici firma skalasında önermediyse kullanmıyorum. Balataları degiştirirken dot3 olan aracı 4 e çevirdim, pedala değilde süngere basıyormuş gibi bir hissiyat oluştu, gündelik araca tavsiye edilmeyen ürünün riskini almaya değmez
Evet sonuç olarak dot 4 uyumlu bir araca motul 5.1 koyuyor muyuz koymuyor muyuz ? :) Dahası sıvıyı en uygun boşaltma şekli vakum mu bas çek mi ? Haftaya girişeceğim bu işlere :)
Evet sonuç olarak dot 4 uyumlu bir araca motul 5.1 koyuyor muyuz koymuyor muyuz ? :) Dahası sıvıyı en uygun boşaltma şekli vakum mu bas çek mi ? Haftaya girişeceğim bu işlere :)
Kullanım şeklinize bağlı, günlük bir araçta hiç gerek yok. 5.1 zahmetlidir maliyetlidir. Eğer pist kovalamıyorsanız kaliteli bir dot4 ile devam edebilirsiniz. Vakum yapıp dilerseniz hattı temizlemek adına bir miktar yeni hidrolikten ekleyip boşa akıtarak sonrasında temiz hidrolik ile doldurun.
Evet sonuç olarak dot 4 uyumlu bir araca motul 5.1 koyuyor muyuz koymuyor muyuz ? :) Dahası sıvıyı en uygun boşaltma şekli vakum mu bas çek mi ? Haftaya girişeceğim bu işlere :)
Kia Cerato aracıma yaklaşık iki yıl önce Motul Dot 5.1 Koydum.Arabanın hidrolik çeşidi Dot 4. Bizim araçların debriyaj üst merkezi kronik sorunlu. O zaman en kaliteli bu deyip aldım. Sistemi de tam boşaltmadık ama tahliye yeri var benim araçta orada boşalttık.
Üst merkez çok daha az sorun çıkarmaya başladı bu da demek oluyor ki sistem geç ısınıyor. Fren performansı arttı ve pedal hissiyatı iyi.
Önümüzdeki günlerde disk ve balata değişirken yine aynı hidrolikle değişeceğim.
Evet sonuç olarak dot 4 uyumlu bir araca motul 5.1 koyuyor muyuz koymuyor muyuz ? :) Dahası sıvıyı en uygun boşaltma şekli vakum mu bas çek mi ? Haftaya girişeceğim bu işlere :)
Benim Passat da Dot4 kullanıyor.
Boşaltıp Motul Dot5.1 ile yeniledim.
2003 model araçta sanıyorum hiç değişmemiş idi.
Eskinde uzun yokuş inişlerinde fren şişiyordu. Şimdi çok daha iyi.
Zaten hepi topu 1lt alıyor. O yüzden çok maliyet tutmuyor.
Ben iki kişi ile bas-bırak yöntemi ile değiştirdim.
Tek zorluğu 4 lastiği sökmek zorunda olman.
Geri kalanı gayet basit.
ardicli2000
08-09-2020, 16:18
Benim Passat da Dot4 kullanıyor.
Boşaltıp Motul Dot5.1 ile yeniledim.
2003 model araçta sanıyorum hiç değişmemiş idi.
Eskinde uzun yokuş inişlerinde fren şişiyordu. Şimdi çok daha iyi.
Zaten hepi topu 1lt alıyor. O yüzden çok maliyet tutmuyor.
Ben iki kişi ile bas-bırak yöntemi ile değiştirdim.
Tek zorluğu 4 lastiği sökmek zorunda olman.
Geri kalanı gayet basit.
Check valf li boru yapınca tek kişi bas çek yapabiliyor sanırsam. valf hidroliğin geri kaçmasını engelliyor ve böylece biri basarken kapa aç yapma gereği ortadan kalkıyor.
Dot 4 konulan her araca dot 5.1 konulur bi sikinti da olmaz
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.