Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Soğutma sistemi&Radyatör



0M42
09-04-2015, 18:59
Selamlar, soğutma radyatöründe çok sıra ince kanallı olan radyatör mü daha iyidir yoksa az sıra kalın kanallı radyatör mü ? Aracım için özel radyatör yaptıracağım vereceğiniz bilgiler doğrultusunda adım atacağım arkadaşlar.

Radyatörümün genişliği 50cm yüksekliği 44cm bu ölçülerin dışına çıkamıyorum iyi bir soğutma için nasıl bir radyatör yaptırmalıyım ?

Octane
09-04-2015, 19:30
Çok sıra ince kanallı radyatör, eğer radyatör bizim mazdalardaki gibi falansa, yani fardan fara ise iş görüyor gayet. Burada önemli olan yüzey alanının birim zamanda soğutulacak sıvıyı soğutabilecek kadar geniş olması. Verilen ölçüler çok küçük, bu ölçüde çok sıralı radyatör üretilir ama soğutma yüzeyi dar olduğundan risk durumu var. Ben kalın radyatörle devam ederdim. 3 sıra arka arkaya kanal mesela, yeterli olacaktır. Bizim kadett turbo, C20letle öyle yürüyordu.

ghibli06
09-04-2015, 19:57
kalınlık ne olacak?

0M42
09-04-2015, 20:30
Kalınlık olarak 10 cm bile olabilir yer müsait ama dediğim gibi genişlik ve yükseklik ölçülerinin dışına çıkamam radyatörün araçtaki yeri bu kadarına müsade ediyor.Üzerinde şu anda 3 sıra radyatör var fakat motor orjinal motoru olmadığı için uzun süreli sıkıştırmalarda hararet yükseliyor ayrıca rölantide beklerken çok kısa sürede fan açıyor ve fan açtığında fanın durması 2 - 3 dk yı buluyor.

bymurat___61
10-04-2015, 15:12
En onemlı etken onden ruzgarın vurdugu yuzey alanıdır. Birde kalınlık sıkıntınız yok ise kalın yaptırmanızı tercih ederim. Birde kullanılacak meteryalın ısı transfer katsayısı cok cok onemlı. Fan konusunda custom bir guclendırmeye gidilebilir.

ghibli06
10-04-2015, 17:40
ben maseratiye yaptırdım, yüzey alanını değiştirmedim sadece kalınlığını arttırdım, fanın devreye girme süresi çok kısaldı...

ghibli06
10-04-2015, 17:42
ben maseratiye yaptırdım, yüzey alanını değiştirmedim sadece kalınlığını arttırdım, fanın devreye girme süresi çok kısaldı...

fanın devrede olduğu süre diyeyim yanlış anlaşılmasın, fan yolda hemen hiç devreye girmiyor, pompa yeterliyse kalınlık kesinlikle artmalıdır...

0M42
10-04-2015, 19:53
Teşekkür ederim, aslında benim daha çok merak ettiğim mevzu şuydu mesela radyatörün kalınlığı 5 cm olsun üç sıraya takabül ediyorsa yine 5 cm radyatörün daha ince arka arkaya beş sıra kanalı olması fayda sağlar mı yada bunun bir formülü varmı ?

octane arkadaşın dediğine göre mantıklı görünüyor diğer arkadaşların bu konudaki yorumu nedir ?

bymurat___61
10-04-2015, 20:02
konuya bir daha yazma tıyacı duydum. Once hararetın artmaya meıllı oldugu sebepte belırlenmelı. Devir daımın ımpeleri felaket derecede asınıyor buda slip kaybına sebep oldugu ıcın yeterlı debide su basılmıyorda olabılır. Butun ıhtımaller guzel bır sekılde yazılarak. Ana problem bulunmalı.

0M42
10-04-2015, 20:52
Ortada bir problem yok motor araca swaplı mevcut radyatör swaplanan motoru yeterince soğutamıyor

crazy_orcun001
10-08-2024, 14:51
Sorununuzu nasıl çözdünüz.Konuyu açıklık getirebilir miyiz?
Aracımı yazın soğutamıyorum.
Astra Gsi z20let swap
Radyatör ve fan standart
Klima aktif .
Klima açıkken düz yolda sürekli fan çalışır vaziyette seyahat ediyorum.Rampada klimayı kapatsam bile fan soğutamıyor
Custom radyatör ve ek bi fan düşünüyorum nerede yaptırabilirim

KÖROĞLU
11-08-2024, 23:47
Sorununuzu nasıl çözdünüz.Konuyu açıklık getirebilir miyiz?
Aracımı yazın soğutamıyorum.
Astra Gsi z20let swap
Radyatör ve fan standart
Klima aktif .
Klima açıkken düz yolda sürekli fan çalışır vaziyette seyahat ediyorum.Rampada klimayı kapatsam bile fan soğutamıyor
Custom radyatör ve ek bi fan düşünüyorum nerede yaptırabilirim

radyatör için brazing tip ürüne geçilebilir.

Ben de tigra varken termostatını delmiştim 3mm matkap ile 3 yerden. Radyatörü yazdığım tip ürünle değiştirmiştim.

Ben senin yerinde olsam yeni radyatör + bu aylarda termostat iptali + kaliteli antifiriz + aksiyel fan sistemine geçerim.

şu video iyidir.

https://www.youtube.com/watch?v=DBreHDZ0LXY

crazy_orcun001
12-08-2024, 10:15
Radyatörü motor yapılmadan önce sıfır almıştım Oris marka brazing tip
Shell kırmızı antifriz kullanıyorum
Orjinal kendi fanı aksiyel değil sanırım o
Termostatı delmek şu aşamada en mantıklısı olacak gibi aksi halde custom işler yapılacak
videoyu izledim.En son ustasızlıktan böyle bi şey yapmaya kalkışacağım.Ama radyatörümün yetmediğine eminim.
Düşünün hava 40-45 derece iat 55-60 larda şehirlerarası yolculuk yapıyorsunuz.Gazlamıyorsunuz.Klimanız açık ve 2.kademe fan hiç kapanmıyor.Klima fanı da beraberinde çalışıyor.EGT niz 650-600.Rampaya geldiniz ve tüm fanlar açık olduğu halde hararetinizin yükselişini izliyorsunuz.Her rampada klima kapatmak hatta kenara çekip soğutmayı beklemek istemiyorum.
Custom radyatör mutlaka yaptırmam gerek diye düşünüyorum.