PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Coil-aks kesmesi. Yardim



Remon
09-04-2015, 23:21
Pazar gunu fiorino aracima custom coilover yaptirdim herhangi bir sorun yoktu fakat dun aracla hareket etmeye kalktigimda aks sanzuman tarafindan yani laleler falan cikti yerinden. Bunun nedeni coil olabilir mi ? Veya tekrar ayni sorunu yapabilir mi. Dunden sonra tik geldi arkadaslar korka korka surer oldum arabayi. Cevaplar icin simdiden tesekkurler

Not: arac 140 binde ve akslara falan bakilmamisti. Ama coilden sonra boyle olmasi dusundurdu biraz.

STP
09-04-2015, 23:24
arac cok basıldıgından dolayı aks yerınden cıkmıs, ya kaldıracaksın yada aksa pul koyduracaksın

Remon
09-04-2015, 23:27
Ustam pul koydu fakat abs sensoru orada oldugundan geri cikarttik. Arabayi sert suren biri degilim pul cikmasini engelleyecek kadar ise yariyor mu acaba ? Eger yariyorsa absyi devreden cikarmaya raziyim. Cevabin icin tesekkurler abi.

gökberk
09-04-2015, 23:29
Sen direk en kötüsünden başlamışsın.
Selçuk abi'nin dediğine + olarak da çok alçalınca dış akslarının ömrü de pek uzun olmuyor.

STP
09-04-2015, 23:29
abs yı devreden cıkarma bence, anlamadıgın anda bı anı frende hayatını kurtarır. muhtemelen arabayı 1 1.5cm kaldırırsan sorunun duzelır

Remon
09-04-2015, 23:35
Sen direk en kötüsünden başlamışsın.
Selçuk abi'nin dediğine + olarak da çok alçalınca dış akslarının ömrü de pek uzun olmuyor.

Hic sormayin beni bi korku sardi simdi :)

abs yı devreden cıkarma bence, anlamadıgın anda bı anı frende hayatını kurtarır. muhtemelen arabayı 1 1.5cm kaldırırsan sorunun duzelır

Selcuk abi arabayi o gunun aksami kaldirdim dedigin gibi fakat zaten abs kablosuna da zarar vermis suan devre disi yani :) pul koyarsak sorunu cozermiyiz veya her iki aksada mi konmali

STP
09-04-2015, 23:37
sen aks kablosunu yenıle bence kardesım ama ınadım ınat ben basıcam dıyosan pul koy duzelır

Remon
09-04-2015, 23:39
sen aks kablosunu yenıle bence kardesım ama ınadım ınat ben basıcam dıyosan pul koy duzelır

Cok sagol abi cevap verip bilgilendirdigin icin

UK-Type-R
10-04-2015, 00:26
Spacer şart aks haddinden fazla basık araçta zaten yörüngesinden çıkıyor , kısa zaman sonra başına daha büyük masraflar açıyor

Sert@ç
10-04-2015, 01:13
Cidden anlamıyorum fiorinoyu bu kadar basmanın amacı nedir ?
Aks kesmiş ve üstüne hala kaldırmak istemiyorum abs çalışmasın demek ...... valla kelimenin sonunu getiremiyorum
Neyse doğal seleksiyon sen gitmesen ben gitmesem kim gidecek

ufuksaracci
10-04-2015, 01:39
Konuyu daha okumadan dedim ki kesin custom coil diye, nedense yanılmadım . Bir de görüntüden taviz vermeyip ABS'den taviz vermek bana göre hiç doğru değil. Zaten arabanın dinamiklerini değiştirdin bari frenleriyle oynama.

Karakuş
10-04-2015, 02:57
ABS'siz bir otomobil kullanacak kadar iyi fren dozajlaman varsa bence de iptal et, daha kısa mesafede durursun.

Remon
10-04-2015, 07:35
Aslinda bi amaci yok tamamiyle heves ve kisitli imkan meselesi.. Kaldirmayacagim diye diretmiyorum suan zaten 3 cm kadar kaldirdim. Benim pul koyma istegim bana tik gelmesi ve yolda giderken bir daha cikar mi korkusu.

bymurat___61
10-04-2015, 15:05
Adam piste kullanacam derse normal frenia anlarımda. Şimdi kımse kusura bakmasın daldın diyelim onunde trafık var standart frenlere sahıpsin orta serittetsın durmak ıcın 5 metren var hızın 45 ama sol serit boş bastın frene ooo patladın ondekı arabaya. Ama abs olsa hopp tak at kendını sol seride.

Kımse ben ıyı arac kullanıom felan da demesın. ABS fren mesafesını cok az uzatsada dıreksıyon hamlesıne ımkan vermesı mukemmel

Sert@ç
10-04-2015, 15:52
Ustam pul koydu fakat abs sensoru orada oldugundan geri cikarttik. Arabayi sert suren biri degilim pul cikmasini engelleyecek kadar ise yariyor mu acaba ? Eger yariyorsa absyi devreden cikarmaya raziyim. Cevabin icin tesekkurler abi.


Aslinda bi amaci yok tamamiyle heves ve kisitli imkan meselesi.. Kaldirmayacagim diye diretmiyorum suan zaten 3 cm kadar kaldirdim. Benim pul koyma istegim bana tik gelmesi ve yolda giderken bir daha cikar mi korkusu.

Problemin kaynağını konunun başında yazmışsınız çözümü basit ama diretmiyorum diyip pul koydurmuşsunuz yetmemiş abs iptal edebilirim demişsiniz
Hevesler kesinlikle kendi veya başkalarının canını tehlikeye atmamalı bu göbekte yanlamaya el freni çekmeye benzemez.
90la koptuğunda neler olabilir tahmin bile edemezsiniz sonuçta o kopan şey aracın en sağlam parçası hatta motor torkunun 2-3 katı güce dayansın diye üretilir
Imkan dersenizde sanmıyorum ki ferrrari 458s veya 911 gt3 sizinki kadar yere yakın olsun

Oznsrl
10-04-2015, 16:09
bu pul koyma muhabbetini biri detaylıca anlatabilir mi benim arabadada çok basık olduğundan akslarda kasma varda pul heralde onada çözüm olabilir

Remon
10-04-2015, 18:49
bu pul koyma muhabbetini biri detaylıca anlatabilir mi benim arabadada çok basık olduğundan akslarda kasma varda pul heralde onada çözüm olabilir

Aks milinin tekere bakan tarafina pul koyuldugu zaman aksi biraz daha geriye itiyor. Buda tam sag ve tam solda veya sasenin esnedigi donuslerde cikmasina karsi bi onlem ama ne kadar ise yarar bir fikrim yok. Mantigi prensibi bu sekilde.

Not: Aks kasmasi aksin acisiyla alakali bi durum. Yani arabayi bastigin icin aks mesela duz durmasi gerekirken daha açılı duruyor buda direksiyon toplamamasi,arabanin 1 veya 2nci vites baslangiclarinda saga sola yalpalanmasina sebep oluyor.

Remon
10-04-2015, 19:20
Problemin kaynağını konunun başında yazmışsınız çözümü basit ama diretmiyorum diyip pul koydurmuşsunuz yetmemiş abs iptal edebilirim demişsiniz
Hevesler kesinlikle kendi veya başkalarının canını tehlikeye atmamalı bu göbekte yanlamaya el freni çekmeye benzemez.
90la koptuğunda neler olabilir tahmin bile edemezsiniz sonuçta o kopan şey aracın en sağlam parçası hatta motor torkunun 2-3 katı güce dayansın diye üretilir
Imkan dersenizde sanmıyorum ki ferrrari 458s veya 911 gt3 sizinki kadar yere yakın olsun

Konuşma tarzınıza baska biri disardan baktigi zaman benim boyle makas atip her kosede el freni cekip, hiz yaptigimi sanacak :) tabi ki heves kendi canimiza veya baskasinin canina kastetmemeli onun bilincindeyim. Arac aks kestigi gun coil en dipteydi ve rampa yukariya harekette bulundum o esnada yerinden cikti. Normalde istesen yapamassin ama aracin ilk sahibi benim ve daha once aks degismedi ve bakimi yapilmadi soruna buda etken olabilir. O gun araci kaldirdigi mi pulu cikarttigimizi belirttim sorun puldur diye tahmin ederken abs kablosundan cikti. Yani demem o ki sayin sertac kardesim ben her seyin farkindayim etrafa tehlike sacacak bi davranisimda bulunmuyor ama en kral araba ben surerimde demiyorum cunku sen istedigin kadar kral sursende herkes oyle surmuyor. Abs kablo siparisini gectim arabayi da suanlik tekrar orjinal sisteme donmeye dururmum olmadigi icin coili 3 cm daha kaldiracagim.

Dip not : Arac 140 binde ve 5 yildir benimle. Her gunde yol yapmaya devam ediyor kendileri :)

Oznsrl
10-04-2015, 19:34
Aks milinin tekere bakan tarafina pul koyuldugu zaman aksi biraz daha geriye itiyor. Buda tam sag ve tam solda veya sasenin esnedigi donuslerde cikmasina karsi bi onlem ama ne kadar ise yarar bir fikrim yok. Mantigi prensibi bu sekilde.

Not: Aks kasmasi aksin acisiyla alakali bi durum. Yani arabayi bastigin icin aks mesela duz durmasi gerekirken daha açılı duruyor buda direksiyon toplamamasi,arabanin 1 veya 2nci vites baslangiclarinda saga sola yalpalanmasina sebep oluyor.

neden olduğunu biliyorum bende 5 yıldır biniyorum 150 binde ve 5 yıldır basık :D :D

aracı bastıkca açı azalıyor aksın çalışma yerinde kasıntı oluyor blki pul koyarak o mesafe uzatılır kasıntı azalır diye düşündüm tabiki fikir bu denemek lazım

Remon
10-04-2015, 19:49
neden olduğunu biliyorum bende 5 yıldır biniyorum 150 binde ve 5 yıldır basık :D :D

aracı bastıkca açı azalıyor aksın çalışma yerinde kasıntı oluyor blki pul koyarak o mesafe uzatılır kasıntı azalır diye düşündüm tabiki fikir bu denemek lazım

Bir dusun :) yere yattin şınav cekiyorsun vucudunu aracin merkezi dusun kollarinida akslar. Sen yere yaklastikca omuzlarindaki gerilim artiyor. Dirseginin ucunada pul koydugunu dusun :) demek istedigim pulun aksin acidan kaynakli gerilimi alacagini sanmiyorum sadece dedivim gibi ise yararsa aksi biraz daha icerde tutmaya yarar.