Orijinalini görmek için tıklayınız : Tofaş doğan coilover kullanan var mı?
Tofask61
30-04-2015, 21:39
Selamın aleyküm şuan aracın yaylar kesik haziranda muayene var orj yayları takacam muayeneden sonra coilover mi alsam diye düşünüyorum önlere? Kullanan varmı sekme felan yapıyomu ? dişleri yalama oluyo felan diye duymustum.
Tofask61
02-05-2015, 00:25
yokmu kullanan?
Amaç yere basmak ise Ankaradakiler amortisör tablasını yan kaynattırıyor. Daha sonra üst yuvalar felan genişletiyor. 16 jantı çamurluğun içine sokuyolar :D
Korollacı
02-05-2015, 02:44
Tofaşa coilmi olur?
Yay kesmek varken coil filan demekki para var huzur var
Korollacı
02-05-2015, 10:34
bence para olsa tofasla ugrasmaz. sıkıntı baska
bence para olsa tofasla ugrasmaz. sıkıntı baska
gayet maddi durumu iyi olup ilk sahibinden 30 binde şahin alıp etiket yapan insanlar var. ki bu insanların normal hayatta bindikleri araç 200k liralarda.
İlla fakir alacak diye birşey yok.
Yay kesmek varken coil filan demekki para var huzur var
bence para olsa tofasla ugrasmaz. sıkıntı baska
Forumda muhasebeye sizlermi bakıyosunuz?
Tanıdığım var özel hastanesi olup doğan alan.Parayla alakası yok.
Coili tofaşta bende merak ediyorum sonuç nasıl acaba
Forumda muhasebeye sizlermi bakıyosunuz?
Ön muhasebe iyi bilirim.
Bence air daha mantıklı olur.
huseyinturk
02-05-2015, 14:35
Doğanda yapma coil kullanan gördüm, basıkken tatlı tatlı sekiyordu. Başaran amortisör var tofaşa görede yaparlar illa, diğer araçlarda memnun kalınıyorsa tofaştada kalınır niye farketsinki
Tofask61
03-05-2015, 16:55
Parayla alakası yok ben araca revizyonda 15 bin harcadım en azından bi 15 20 bin'e farklı bi araç alabilirdim almadım.Ordada sadece sorduğum coil kullanan var mı yay kesip zıp zıp gitmek arabadan soğutur insanı.Konfor ve basıklık istiyorum ben sadece ön taraf çamurluk lastik arası kapansın yeterli. Şuan öyle araç basık ama yay kesme işlemiyle bastım o yüzden konfor kötü.
- Boş konuşmaya gerek yok.
Parayla alakası yok ben araca revizyonda 15 bin harcadım en azından bi 15 20 bin'e farklı bi araç alabilirdim almadım.Ordada sadece sorduğum coil kullanan var mı yay kesip zıp zıp gitmek arabadan soğutur insanı.Konfor ve basıklık istiyorum ben sadece ön taraf çamurluk lastik arası kapansın yeterli. Şuan öyle araç basık ama yay kesme işlemiyle bastım o yüzden konfor kötü.
- Boş konuşmaya gerek yok.
Kardeşim orijinal yay tak amortisör tablasından düşür. Yayları kesme istediğin gibi olur. Benim aracın ön kısmı söylediğim gibi yapıldı
https://farm9.staticflickr.com/8572/16597279659_fbe0375832_b.jpg (https://flic.kr/p/rhDp18)ş1-14 (https://flic.kr/p/rhDp18) by ylmaz.ouzhan (https://www.flickr.com/people/127226334@N08/), on Flickr
Tofask61
03-05-2015, 17:32
Öyle düşündüm de senin araçta 16 jant var çamurluk arası kapanıyo bende kapanmaz galiba yaylardan hiç kesmedin mi?
Arkaları kestik önler kesik değil. Bir dakika başka bir araç daha var onun fotoğrafını bulursam atıyım. Onda 14 jant lastik vardı
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t34.0-12/11173689_10153263419360742_133101157_n.jpg?oh=66a6 9bc40c8db42fae8b128c3dc36567&oe=554955DC&__gda__=1430785165_0adc008b3d50540bfc79234aea4e917 6
Sadece önler tabladan düşürüldü
Tofask61
03-05-2015, 17:42
Anladım şimdi tabladan düşürüp sıfır yay alayım ben çıkma mı alayım yoksa sıfır mı ? günsan marka var sadece burda
Ankarada da aynı marka var. Sen söylediğim gibi yap istediğin düşüklükte olacaktır. Lastik ebatın ne ?
Tofask61
03-05-2015, 17:52
13 70
http://i.hizliresim.com/Xv7z86.jpg
Tofask61
03-05-2015, 17:56
he bu arada tablayı en dibe kaynattığımızda milden felan kestirmek gerekiyomuş öyle bişey varmı?
Ben amortisörü söktürdüm. Tornacı makine ile yuvarlak bir biçimde tablayı kesip aşağıya kaynattı
Tofask61
03-05-2015, 23:07
Anladım yani milden kesip tekrar diş açtırmıyoruz mu?
Bide muayene zamanı tekrar yeni amortisör lazım dimi? takozla kaldıramıyoruz
Yok kardeşim amortisör ile oynamıyoruz. Alt yay çanağını aşağıya kaydırıyoruz. Muayeneden geçiyor. Yaylarda işlem yoksa sürtme olmuyor
Tofask61
04-05-2015, 02:14
Kafam karıştı valla çanağı dibe alırsan vuruntu yapar dediler o yüzden milden aldırmak gerekiyomuş.
mikelazi
04-05-2015, 12:14
Kafam karıştı valla çanağı dibe alırsan vuruntu yapar dediler o yüzden milden aldırmak gerekiyomuş.
çanagı kaç cm.aşagı aldırıyorsan mildende okadar kestirmen en mantıklısıdır.en azından kafan rahat olur.dip vurma derdin olmaz.hem amörtisör normal yerinde çalışır.
Tofask61
07-05-2015, 04:24
çanağı dibe alınca milden 4 cm yeterli oluyomuş'ta milin vida yeri zaten 4 5 cm onu aldırınca nasıl yeni diş yeri açılacak onu anlamadım.
bu amortisörleri takacam'da milden aldırmam gerekiyomus 4 cm
http://i.hizliresim.com/Wn9BGY.jpg
Mili cikartiyor yerinden alt kismindan kesiyor. Canagi kac cm alta aldiysaniz o olcude kesin mili Mantiken boyle olmasi gerek. Ama yinede cok saglikli bi islem degil.
Tofask61
07-05-2015, 05:58
nasıl olacak o burdaki ustalar çıkarabilirmi acaba o mili ordan mil çıkacak o kırmızıyla işaretlediğim yerden 4cm kesmiycezmi anlamadım
mikelazi
07-05-2015, 12:34
nasıl olacak o burdaki ustalar çıkarabilirmi acaba o mili ordan mil çıkacak o kırmızıyla işaretlediğim yerden 4cm kesmiycezmi anlamadım
eger araç 4cm.düşürdüysen tornada mil üzerinden 3.5-4 cm daha diş açtırıcan.yani oem 4cm.diş ise senin yaptırdıgın 7.5-8cm olucak.dışta kalan mili ister kestir ister kalsın.kaputa degiceni sanmam.
bymurat___61
07-05-2015, 20:25
Biz arkadasın mazda 3.23 coil yaptık gayette basık ve konforlu. Amortisorlerinide tamir ettık.
Bir kere o mıl sokulup alttan kısaltma dıye bir sey oldugunu sanmıyorum. Bunlar hep amotisorculerin uydurdugu seyler oldugunu dusunmekteyım. Aksını ıspat edıcek olana eyvallah. Fotograflı bır sekılde bızı curutsun lutfen asırı merak içerisindeyız.
Bunu neden dıyorum. oem bır amortisor kovanını ortadan ıkıye kestık (fiat brava) nıye kestık incelemek için (50 tane calışma anımasyonu ızlemıstım) cunku amartisor demonta olmuyor. her yeri presli.
Bizim tahmınlerımız cogu oem amortisor sokulmuyor oemden kastım bıldıgınız amotisor bunlara yan sanayılerde dail.
Pekı bu amortisorler tamır olmuyor mu ? amorsorculeri arasanız işte sokuoz takıoz oyle yapıoz boyle yapıoz diyolar. Ama ben hıc bır amortisorcunun musterının yanında calıstıgını goremedım henuz. :(
Amotısorun yıllar içinde sertligini kaybetmesıne sebep olan tek şey yag arkadaslar. Biz bu soktugumuz amortısorun ıcındekı yagı olçtuk ne kadar gr aldıgını 3 asagı bes yukarı mıktarı hakkında bıraz bır bılgı sahıbı olduk. izledıgımız anımasyonlarda bıze teorik alt yapı oluşturdu.
Bu arada o kestıgımız amortisorlerın uzerınde canturk yapımı coil vardı. bunları mazdanın amortısore uyarladık. Ama piyasada coil yapıyorum dıyen adamlarında kullandıkları o bilezik ve dişli zaten temın edılıyor. Onun için tamamıyle bız yaptık dıyebılıyoruz. Bir arkadasımla ben onun arabsına yaptık.
Şimdi gelelım amartısor tamırı olayına. amortisorler kendını cıdden salmışlardı. Sokulebılecek yapılarıda yoktu. Biz buna usten 3 cm asagıda kalıcak bır sekılde
bir delık actık burdan 20 -50 3 sırınga yag bastık delıgıde kaynattık. mukemmel oldu desek abartmıs olmayız. Sonra bu canturkun dişlisi ile bilezigini bu amotisorlere kaynattıkk. Toparladık gayet mukemmel oldu.
YAnı kısacası kendımız coil yaptıkk....
Bu arada sımdı amortisorunuzu tamıre gonderdıgımızde neden boyadıklarını anca sımdı anlayabılıoruz...
bymurat___61
07-05-2015, 20:31
Bu arada kendı civicigmde canturk yapımı coil var.
Arkadasın sorusuna gelıcek olursak 4.5 Cm mıl tornada kısaltılacak. Ve en onemlısı amortisorler sertleştırilecekler yanı 5 yıldır kullandıgın amotısorun ustune bu işlemlerı yapmak mantıklı olmaz dusuncesındeyımm. ya yenı alıp canagı 4 Cm altan kaynattıracan . yada yukarda yazdıgımız gıbı bıraz yag ile tamamlayacan amartisoru buda bıze sertlik saglıyacak.
Ama aracı basmak ıcın en mantıklı sey tava asagıya alına bılıyorsa. asagı almak. Coil yaptımıyosak. kı coil yaptırsanda olamaa ıhtımalı var.
Şenol ertugan
23-06-2016, 14:38
Parayla alakası yok ben araca revizyonda 15 bin harcadım en azından bi 15 20 bin'e farklı bi araç alabilirdim almadım.Ordada sadece sorduğum coil kullanan var mı yay kesip zıp zıp gitmek arabadan soğutur insanı.Konfor ve basıklık istiyorum ben sadece ön taraf çamurluk lastik arası kapansın yeterli. Şuan öyle araç basık ama yay kesme işlemiyle bastım o yüzden konfor kötü.
- Boş konuşmaya gerek yok.
Coil sekme yapıyor haberin olsun sekme olmadan bi sürüş istiyosan koni yaptıracaksın
kadireren
23-06-2016, 20:32
Bu arada kendı civicigmde canturk yapımı coil var.
Arkadasın sorusuna gelıcek olursak 4.5 Cm mıl tornada kısaltılacak. Ve en onemlısı amortisorler sertleştırilecekler yanı 5 yıldır kullandıgın amotısorun ustune bu işlemlerı yapmak mantıklı olmaz dusuncesındeyımm. ya yenı alıp canagı 4 Cm altan kaynattıracan . yada yukarda yazdıgımız gıbı bıraz yag ile tamamlayacan amartisoru buda bıze sertlik saglıyacak.
Ama aracı basmak ıcın en mantıklı sey tava asagıya alına bılıyorsa. asagı almak. Coil yaptımıyosak. kı coil yaptırsanda olamaa ıhtımalı var.
Konu zaten hort olmuşken sormak istediğim 1-2 konu var umarım görür cevaplarsınız ö.m atcaktım fakat herkesin bilgi sahibi olması daha iyi olur
Tofaşta yay boyu kısaldığı zaman ne yapılırsa yapılsın sertlik ve sekme direk başlıyor , piyasada dişli ve bilezik sadece tek tip satılıyo ondaki yay boyu kısa ve yaylar sert konforu bitiriyo ayrıca sekme başlıyo
Başarandan sadece bilezik ve dişli yay şeklinde alımı sordum satış yok dediler onların yayıda çok uzun değil ama kullanıp memnun kalan 1-2 arkadaş var kendim test etmedim il dışında arkadaşlar
Ankarada tablayı (tavayı) aşağıya alıp mili kısaltıyolar konfor iyi şekilde basılıyo kendim tablayı aşağı aldırdım revizyonlu amortisöre usta mili kısaltmadığından çok kötüydü patladı söktüm yükselttim , bu sefer tabla ve mil kısaltma düşünüyorum ama her ne kadar konforluda dense ben orjinal yüksek halinde bile konfordan memnun değilken düşük hali beni tatmin etmez yeri geliyo il dışına çıktığım oluyo geçenlerde kütahyaya gittim yollar rezaletti yüksek olduğu halde çok rahatsız etti bunun için coilover düşünüyorum tatlı basıp gezmek uzun yolda yükseltmek ve yeri geldiğinde dip yapabilmek için ama dediğim gibi yüksekken en azından orjinal konfora yaklaşmalı
Yayı uzun olarak bulabilceğimiz dişli yay varmı bildiğiniz ? Ankarada ayanlar amortisörün yaptığı yay boyu uzun coilover var forumdaki 1.8t swaplı 131de kullanıldı fiyat alamadım henüz uygun olursa direk hazır almayıda düşünüyorum başaran araç farketmeksizin 500tl fiyat veriyo tofaşta amortisör diğer markalara göre çok uygun en azından tofaşa coil fiyatı daha uygun vermelerini bekliyodum 500tl yerine çanak dip yapmak daha mantıklı araç için para harcamaktan çekinmem istesem alırım ama gereksiz pahalı diye düşünüyorum en azından tofaş için
Bugün facebookta gözüme çarptı tofaş coil 160 lira yazıyordu, tekrar baktım göremedim. Custom olarak uygun fiyata yapan var demekki. Bir araştırmanız lazım.
Konu zaten hort olmuşken sormak istediğim 1-2 konu var umarım görür cevaplarsınız ö.m atcaktım fakat herkesin bilgi sahibi olması daha iyi olur
Tofaşta yay boyu kısaldığı zaman ne yapılırsa yapılsın sertlik ve sekme direk başlıyor , piyasada dişli ve bilezik sadece tek tip satılıyo ondaki yay boyu kısa ve yaylar sert konforu bitiriyo ayrıca sekme başlıyo
Başarandan sadece bilezik ve dişli yay şeklinde alımı sordum satış yok dediler onların yayıda çok uzun değil ama kullanıp memnun kalan 1-2 arkadaş var kendim test etmedim il dışında arkadaşlar
Ankarada tablayı (tavayı) aşağıya alıp mili kısaltıyolar konfor iyi şekilde basılıyo kendim tablayı aşağı aldırdım revizyonlu amortisöre usta mili kısaltmadığından çok kötüydü patladı söktüm yükselttim , bu sefer tabla ve mil kısaltma düşünüyorum ama her ne kadar konforluda dense ben orjinal yüksek halinde bile konfordan memnun değilken düşük hali beni tatmin etmez yeri geliyo il dışına çıktığım oluyo geçenlerde kütahyaya gittim yollar rezaletti yüksek olduğu halde çok rahatsız etti bunun için coilover düşünüyorum tatlı basıp gezmek uzun yolda yükseltmek ve yeri geldiğinde dip yapabilmek için ama dediğim gibi yüksekken en azından orjinal konfora yaklaşmalı
Yayı uzun olarak bulabilceğimiz dişli yay varmı bildiğiniz ? Ankarada ayanlar amortisörün yaptığı yay boyu uzun coilover var forumdaki 1.8t swaplı 131de kullanıldı... Ayanlar Amortisör yaparsa o da aşağı yukarı 400 ü geçer. Sen umut Amortisör de önleri coil koni yapıyor. Hem yumuşak hem basık oluyor. Fiyatta 350 demişti sanırım. Bu fiyat 16 Jant sıfır sürtme sıfır sekme dip basık şeklindeydi
Tofask61
26-06-2016, 05:47
Konu baya eskiydi basaran amortisor 500 liraya hallediyor.
kadireren
01-07-2016, 02:35
Bugün facebookta gözüme çarptı tofaş coil 160 lira yazıyordu, tekrar baktım göremedim. Custom olarak uygun fiyata yapan var demekki. Bir araştırmanız lazım.
Onlar her markaya uyumlu diye satılan yay ve dişli mekanizması yaylar çok sert araç her yükseklikte kütük gibi oluyo ve sekiyor :)
Ayanlar Amortisör yaparsa o da aşağı yukarı 400 ü geçer. Sen umut Amortisör de önleri coil koni yapıyor. Hem yumuşak hem basık oluyor. Fiyatta 350 demişti sanırım. Bu fiyat 16 Jant sıfır sürtme sıfır sekme dip basık şeklindeydi
Montaj dahil 400-450 civarı olursa düşünüyorum il dışındaki firmalardan aldığımda 600ü buluyo montaj ile birlikte
Coil koni dediğin kısa kovan konimi yoksa coilover gibi yükselt indir ayarlı mı ? Ayarlı ise gidip bi bakmakta fayda var işçiliği baya iyi diyolar Umut amortisör hakkında eğer coil pahalı gelirse orda çanak dip + mil kısaltma yaptırcaktım
beyler sizin bahsettikleriniz coil değil.karadüzen görüntü ile yapılan araç alçaltma
http://i1231.photobucket.com/albums/ee509/RTOPAL/sshot-20.jpg (http://s1231.photobucket.com/user/RTOPAL/media/sshot-20.jpg.html)
resimde görüldüğü üzere tabla alçaltmayı çizdim.
tablayı aşağıya aldığınızda birbirine uygun üretilen yay ve amortisör uzunluğu bozulur.amortisör mili daha az alanda çalışmak zorunda kalır.kırmızı ile görebilirsiniz.
daha uzun çalışma aralığına uygun olan yay ise amortisörün dibe vurmasına yada daha fazla baskı yaparak amortisör kovanının patlamasına, delinmesine , yağ kaçırmasına neden olur.
yayları da presletirseniz bu çalışma alanı dahada kısalır.mil dahada dibe iner.bu seferde sert yay sekme eğilimi gösterir.
yayları presletmeden kullanma durumunda amortisör yukarı doğru gergin kaldığından esneme tolaransı az (sert ) bir sürüş sergilersiniz.
yani her taraftan ofsayt bi uygulama.
coilover denilen zımbırtı aslında nedir.
cadde tipinde 3 çeşit vardır bunlar v1-v2-v3 gibi isimlendirilir.
v1 ler yukarı aşağıya hareket eden sistemler.
v2 ler yukarı aşağı ve sertlik yumuşaklık ayarlı
v3 ler ise v2 ye ek olarak kamber kaster ayarlı olanlardır( her aracın v3 versiyonu bulunmamaktadır.)
v1 leri incelersek .2 çeşidi bulunmaktadır.birincisi piyasada amortisörcülerin yaptığı gibi yay altında bulunan somun tipli olanlar.
bunlar işin en ucuz seçeneğidir.
v1 birinci tip.
http://www.k-tecracing.com/images/products/dsc03017_1_f.jpgyayı sıkarak milin amortisör takozunu aşağıya düşürmesiyle ayarlanabilen tiplerdir.yükseltip alçalttığınızda çok dengeli tepkiler beklemeyin.
taşıyıcıya oturan inox alt kısım sabit.yalnızca dişli olan yerden yayı sıkıştırabiliyorsunuz.
v1 lerin 2nci tipleri ise amortisör ve yayın uzunluğunun sadece ince ayar yapmak için kullanıldığı ve asıl yükseltme , alçaltma işleminin amortisörün taşıyıcıyla olan bağlantı parçasının ayarıyla mümkün olan tiplerdir.
https://www.jhpusa.com/store/pc/catalog/skunk2/sk2.coilover-pros2-3_d.jpg
resimdeki alt salıncağa bağlanan kısımın sağa sola çevrilmek kaydıyla amortisör toplam boyunun uzatılıp , düşürülmesine yarayan alt parça ile sürüş yüksekliğinizi yay ve amortisöre ekstra yük bindirmeden ayarlamanıza yarar. buda sekme yada sert tepkiler yerine randımanlı çalışan bir amortisör sistemi demektir.
bir ara v2-v3 leride yazarım.
kadireren
01-07-2016, 13:19
beyler sizin bahsettikleriniz coil değil.karadüzen görüntü ile yapılan araç alçaltma
http://i1231.photobucket.com/albums/ee509/RTOPAL/sshot-20.jpg (http://s1231.photobucket.com/user/RTOPAL/media/sshot-20.jpg.html)
resimde görüldüğü üzere tabla alçaltmayı çizdim.
tablayı aşağıya aldığınızda birbirine uygun üretilen yay ve amortisör uzunluğu bozulur.amortisör mili daha az alanda çalışmak zorunda kalır.kırmızı ile görebilirsiniz.
daha uzun çalışma aralığına uygun olan yay ise amortisörün dibe vurmasına yada daha fazla baskı yaparak amortisör kovanının patlamasına, delinmesine , yağ kaçırmasına neden olur.
yayları da presletirseniz bu çalışma alanı dahada kısalır.mil dahada dibe iner.bu seferde sert yay sekme eğilimi gösterir.
yayları presletmeden kullanma durumunda amortisör yukarı doğru gergin kaldığından esneme tolaransı az (sert ) bir sürüş sergilersiniz.
yani her taraftan ofsayt bi uygulama.
Abi açıklama güzel olmuş çanak düşürmek çok mantıklı gelmeyebilir ama yapılabilcek en mantıklı yöntem tofaş grubu için çünkü bu araca göre spor yay veya hazır coilover maalesef yok
Bu arada tablayı aşağı aldıklarında milin üst dişli kısmından 4cm daha klavuz açıyolar yani şemadaki gibi araca takıldığında milin alt bağlantı kısmı orjinal konumunda duruyo illaki yayın hareketi ile tam uyumlu olması beklenemez ama mili kısaltınca içerdeki milin sürekli baskı yapması dibe vurması sorunu kalmıyo
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.