PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : m40 motor turbo manıfold yapımı hakkında fıkır verırmısınız



LeKLeK
07-05-2015, 10:54
arkadaslar m40 motor ıcın turbo manıfoldu yapacagım ama aklımda 2 cesıt manıfol yapımı var resımlerını ekleyım onlar hakkındakı sorumu yazayım


bu sekılde bı manıfold yapsam benım ıcın ıyı cunku yapımı basıt hemen yaparım ama eksılerı ne olur
http://i.hizliresim.com/g5ZljQ.jpg (http://hizliresim.com/g5ZljQ)


yada bunun gıbı yapsam ama ben mesela 1 ve 3 u bırlestırıp 2 ve 4 u bırlestırıp o ıkısınıde turbo flansına takayım dıye dusundum yanı headertakı gıbı 4 2 1 seklınde bunun artısı eksısı ne olur ama bu sekıl yapmak bıraz daha ugrastırıcı ugrastıgıma deger mı?
http://i.hizliresim.com/VVvpyq.jpg (http://hizliresim.com/VVvpyq)

genel olarak hangısını yapmak daha mantıklı neden mantıklı artısı ne eksısı ne olur ucuk rakamlarda turbo olmayacak 0.6 0.7 bar kadar ufak caplı bısey olacak bu arada kullandıgım malzeme 51 mm capında 1.5 mm kalınlıgında krom boru merdıven korkuluklarında kullanılan kaplama degıl orjınal krom 304 olması gereklı

ilovedrifting
07-05-2015, 18:12
1. manifold tam bir cinayet.
2. si güzel o şekilde yapman çok daha iyi olur. 4.2.1 şeklinde yapmana gerek yok.Turboda 4.2.1. veya 4.1 önemi yok.

LeKLeK
08-05-2015, 08:04
4 2 1 yapmamın sebebı 4 boruyu bırlestırmek yerıne 2 2 bırlestırmek daha kolay olur dıye

ilovedrifting
08-05-2015, 08:43
O kadar kısa mesafede 2-2 daha zor olur. 4-1 de birleşim noktasındaki 4 parçayı güzel kesebildikten sonra birleştirmek kolay olacaktır.

LeKLeK
08-05-2015, 09:20
ınsallah kolay olur bakalım guzel kesebılecekmıyım deneyıp gorelım :)