PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Radyatör Temizliği



fuatozkan
08-05-2015, 12:24
iyi günler ***** yaz geliyor aracımda yazılımlı rahat durmuyoruz sıkıştırıyoruz zorluyoruz haliyle motorunda kendini güzel soğutması lazım. İlk önce radyatöre temizleyici katkılardan atıp sonra suyu değiştirmek istiyorum bu katkı maddelerinin bir faydası yada zararı oluyor mu acaba ?

EREN34
08-05-2015, 12:30
Ben pek itimat etmiyorum açıcı malzemelere. En temizi söküp şişletmek.

Ben olsam;

Sıkıştırır zorlar harareti izlerim. Gerçekten hararet tölerans dışına çıkmaya başlıyorsa, radyatörü söküp yenisini takarım.

fuatozkan
08-05-2015, 12:37
Şişletme de delinme yapabildiğini okudum bir kaç yerde. Benim niyetimde değiştirmek yönünde tazelemek yönünde ama masrafta olmasın istiyorum çıkma bulayım diyorum ona da güvenemiyorum.

i-vtec07
08-05-2015, 12:49
bilmiyorum fiyatı ne kadar ama ben olsam yenilerdim :) o dökülen katkı\temizleme maddelerine pek güvenmiyorum nedense .

YavuzNaz
08-05-2015, 14:12
Würth radyatör iç temizliyeci baya bir işe yarıyor, radyatör büyüklüğüne göre suya ilave edip 30-40 dk. kadar dolaşıp radyatörü boşalttım, bayağı temizlendi, duru su koyup tekrar sistemde dolaştırıp boşalttım, en son antifrizli su koydum işlem bitti.

mbulur
09-05-2015, 22:14
Temizleyici sıvıyı eklemeden önce aracın soğutma suyunu tamamen boşalt ve yeni temiz su doldur. Temizleme sıvıları antifirizli suyla kullanıldığında görevini tam olarak yapamıyor, bazı temizleyiciler antifirizli suyla karıştığında tortu yapıyor. Temiz suyun üzerine temizleyici döktükten sonra aracı 1 saat kadar kullan sonra suyu boşalt yeniden temiz su doldur. Termostat açtıktan sonra araç 5 dk kadar çalışsın sonra suyu tekrar boşalt ve antifrizli su karışı doldur. Tertemiz vaziyette kullan.

bymurat___61
20-05-2015, 22:44
SAhsı gorusum o radyator temızlenme ıhtıyacı duyuyorsa hemen değiştirilmelı bence? Neden ?

1. o radyatorun o hale gelmesı sızın antıfırız sız kullanmanızdan kaynaklı. Yoksa bakımlı hersene antifirizi değişen ve su eksiltmeyen arabanın radyatoru mıs gıbı duruyor.

2. Radyatorun dısının temızlenmesınden yanayım. ama ıcı bazen artık oyle bır hal alıyor kı ınanın zorluyor.

3. Kı ben olsam once degıstoormeden once guzelce alt ustunu soker kendım guzelce sıslerim. Bir zaman gozlem altında tutarım.

ghibli06
21-05-2015, 20:00
sadece radyatör değil ki olay, radyatör kendi kendine pas-kir tortu yapmaz, aslen motor içinden geliyor o tortular zaten bu sıvıların amacı da o, radyatör temizlemekte bir şey yok, söker temizlersiniz, peki ya motordaki su kanalları???

EREN34
21-05-2015, 21:05
sadece radyatör değil ki olay, radyatör kendi kendine pas-kir tortu yapmaz, aslen motor içinden geliyor o tortular zaten bu sıvıların amacı da o, radyatör temizlemekte bir şey yok, söker temizlersiniz, peki ya motordaki su kanalları???

O sorduğun soruyu olduğum olası bende merak etmişimdir abi.

Eski araçlarımdan birinde 45 günde 1 antifreezeli suyu değiştirerek bata temizlemiştim ama tam istediğm gibi olmamıştı sonuç.

Senin bir fikrin var mı?

darkmoon
21-05-2015, 21:17
suda şayet pas varsa o borulardandır özelikle saç olan boru yada kanal varsa onlardan gelir onların değiştirilmesi gerekir yoksa anlık sıvılarla temizlik kısa süreli çözüm olur..

sinanbaysal
21-05-2015, 21:25
Arkadaslar benim aracimda cok fazla isiniyor ve fan aciyor (95c). Antifiriz yeni bunun sebebi ne olabilir. Motor ici cok isinmasin diye headersi bile sardim fayda etmedi rad ile motor arasindako su borusu bile ellenemeyecek kadar sicak oluyor. Nasil dayaniyor anlamiyorum. (Seytan kulagina kursun) :D
Aracim 95 astra gsi

bymurat___61
21-05-2015, 22:14
95 dereceden asagı calışan opel neredeyse cok az :)

SAka bır yana oncelıkle radyatorun dısının ısı transferının ıyı olamsı lazım. (bunun ıcın sagutmacıların kullandıgı bır kımyasal var radyatorundısından bırazcık mıkron boyuut talaş kaldıyı dıyebılırım çok çok syreltıp kullanılıyor) bunu yapmanı tavsıye ederım.

en onemlısı antıfırız oranı bnm sahsı gorusum %60 antifiriz %40 damıtık su. komple anttifirizin ısı transfer katsayısı cok ıyı deıl.

bu usttekı ıkı faktoru uyguladıktan sonra. Tek bakacagın yer devırdaım pompası . Opellerde nerde bılmıom trigerle mı doner yoksa dısardan v kayısından mı tahrıklıdır bılemıyorum. En sonda buna bak derım.

Baktın olmuyor pekte yapıcak bır sey yok.

Dusuk sıcaklıkta fan musuru takabılrıısn. Mesela civic 95 dererecede acar 3 4 derece dusunce kapatır. SEnde nasıldır bılmıyorum atıyorum 96 da acsın 92 kapasın.

93 de felan acabılecek bır fan musuru bulabılırsen onu al dene derım. Ama usttekı ıltemlerı yaptıktan sonra dene derım. Neden ?

cunku takacagın dusun derecelı fan musuru sureklı fan motorunu yorar.

Cok uzun yazdım galıba...

ghibli06
21-05-2015, 22:15
O sorduğun soruyu olduğum olası bende merak etmişimdir abi.

Eski araçlarımdan birinde 45 günde 1 antifreezeli suyu değiştirerek bata temizlemiştim ama tam istediğm gibi olmamıştı sonuç.

Senin bir fikrin var mı?

bu soğutma kanallarını temizlemek için sıvılar var, onlarla 20 dakika kadar çalıştırıp boşaltıp tekrar antifriz koymak lazım... tabii ki ne kadar kirli olduğuna bağlı kanalların, 2-3 kere daha yapılmalı ara ara...

bymurat___61
21-05-2015, 22:23
Arkadaslar benim aracimda cok fazla isiniyor ve fan aciyor (95c). Antifiriz yeni bunun sebebi ne olabilir. Motor ici cok isinmasin diye headersi bile sardim fayda etmedi rad ile motor arasindako su borusu bile ellenemeyecek kadar sicak oluyor. Nasil dayaniyor anlamiyorum. (Seytan kulagina kursun) :D
Aracim 95 astra gsi


bu arada abımın yazdıgı gıbı bır motor su kannalarını temızleyıcı madeler var onlarıda yukarda yazdıgım maddeler arasına eklıyorum.

sinanbaysal
21-05-2015, 22:36
95 dereceden asagı calışan opel neredeyse cok az :)

SAka bır yana oncelıkle radyatorun dısının ısı transferının ıyı olamsı lazım. (bunun ıcın sagutmacıların kullandıgı bır kımyasal var radyatorundısından bırazcık mıkron boyuut talaş kaldıyı dıyebılırım çok çok syreltıp kullanılıyor) bunu yapmanı tavsıye ederım.

en onemlısı antıfırız oranı bnm sahsı gorusum %60 antifiriz %40 damıtık su. komple anttifirizin ısı transfer katsayısı cok ıyı deıl.

bu usttekı ıkı faktoru uyguladıktan sonra. Tek bakacagın yer devırdaım pompası . Opellerde nerde bılmıom trigerle mı doner yoksa dısardan v kayısından mı tahrıklıdır bılemıyorum. En sonda buna bak derım.

Baktın olmuyor pekte yapıcak bır sey yok.

Dusuk sıcaklıkta fan musuru takabılrıısn. Mesela civic 95 dererecede acar 3 4 derece dusunce kapatır. SEnde nasıldır bılmıyorum atıyorum 96 da acsın 92 kapasın.

93 de felan acabılecek bır fan musuru bulabılırsen onu al dene derım. Ama usttekı ıltemlerı yaptıktan sonra dene derım. Neden ?

cunku takacagın dusun derecelı fan musuru sureklı fan motorunu yorar.

Cok uzun yazdım galıba...
Cok tesekkur ederim vakit ayirdigin icin. Devirdaim pompasi yeni, radyatoru ellemeyi dusunmuyorum. Surekli acik olan termostat da bu sefer sicakligi faxlasi ile dusurecegi icin performansi dusurecek c20xe sicak seven motor fakat surekli fan acmasida performansi dusuruyor rollde tam gazlicagimda fan acinca psijolajikmen geriliyorum.:) mavi ant var gecenlerde kirmizi gm alip degistirticektim egsozcum degistirirme her su ant degisiminde motor kireclenir ve kirmizi ant rad ve kalorfer pet deler dedi bu sekilde binmemi soyledi. Benim istedigim normal araclar gbi fan acsin her park halinde fan acmasin yeter.

sinanbaysal
21-05-2015, 22:37
Gece eve gec geldigmde garaja arabayi tam koyucam fan aciyor egsozda olunca bizimkiler ayar oluyor fan kapatana kadar peder balkona cikmis oluyor :)

bymurat___61
21-05-2015, 22:50
Cok tesekkur ederim vakit ayirdigin icin. Devirdaim pompasi yeni, radyatoru ellemeyi dusunmuyorum. Surekli acik olan termostat da bu sefer sicakligi faxlasi ile dusurecegi icin performansi dusurecek c20xe sicak seven motor fakat surekli fan acmasida performansi dusuruyor rollde tam gazlicagimda fan acinca psijolajikmen geriliyorum.:) mavi ant var gecenlerde kirmizi gm alip degistirticektim egsozcum degistirirme her su ant degisiminde motor kireclenir ve kirmizi ant rad ve kalorfer pet deler dedi bu sekilde binmemi soyledi. Benim istedigim normal araclar gbi fan acsin her park halinde fan acmasin yeter.

Tamam guzelde fan zaten park halınde acar. Yanı normalde yolda gıderken yedıgı ruzgar aracı geyt sogutur kı.. Bu arada termostat olmalı aracta. Sonucta yaslı arabalar ama ben olsam guzel bır antifirırız değişmi yparım orana gore? Kirec nıye yapıyomus onu bır turlu anlayamadım. Musluktan doldurmuyoz kı.